Aangezien ik vermoed dat je op dit moment aan het poetsen en inspecteren bent? :D
jaap,deurbakken heb ik nog in nieuwstaat. Lader weet je ook waar je heen kan. En zou ff de distributieriem nakijken, de eerste 500 hebben namelijk niet de verbeterde goede riem en poelies die de latere wel hebben. Arno
Certificaat? Chassisnummer: WVWZZZ80ZHW1xxxxx -> H is toch vanaf augustus 1987?
Erst 1987 sollte der G-Lader im auf vorerst 500 Fahrzeuge limitierten Polo GT G40 in Serie gehen (http://www.g-lader.info/allgemein_entwicklung.htm)
Puntjes van aandacht:
1)
Hoekje rechtsachter in binnen spatbord: Plekje, Waarschijnlijk repareerbaar, maar je weet nooit wat er onder de kit vandaan komt als je eenmaal bezig bent.
2)
Hoekstuk onder achterlicht linksachter: Erg bekend van o.a. jouw G40: gatenkaas. Behandelbaar of vervangbaar: Geen idee nog. Vorige die er mee bezig is geweest heeft t kaal geschuurd, maar daarbij het achterlicht niet verwijderd ( schuurkrassen ), dus echt grondig is er niet naar gekeken
3) Bestuurdersdeur: Klein plekje (dacht ik), maar heel de onderkant staat vol met bloemkolen: gooi maar weg
4) Achterklep: Links op de hoek doorgerot van binnenuit. Klein plekje ( dubbeltje) , maar vermoed dat 't allemaal nog groter wordt als je eraan komt
5) Front: Rechtsvoor niet helemaal 100%. Nog geen roest of rot gezien, maar het metalen randje onder de grill is zeker niet recht, er lijkt plamuur op de bumper te zitten en het rechtervoorscherm is vervangen of los geweest.
Hoor wel als je hoekjes nodig bent uit de nieuwe aanwinst van mijn.
ff de foto's geknipt; maar inderdaad: Had jouw sloper al gezien :) Jouw wielranden en dorpellijsten zien d'r nog zwart uit; Is dat gespoten, gepoetst of gewoon nog mooi?
Datum eerste toelating: 16 september 1987,. 1 van 500 (!)
Kan iemand mij zegen waaraan men een Polo 2 G40 uit de 500-serie herkent?
Zwart, zonder schuifdak, de gestreepte GT uitvoering/bekleding.
De bovenstaande kenmerken PLUS een chassisnummer met ZHW, dan is het een "500er"?
Bekannt sind neben einer Hand von Vorserien- bzw. Pressemodellen mit rot-schwarzen Innenausstattungen und "GT G40-Schriftzügen" auch noch 500 schwarze GT G40, die nach Frankreich exportiert wurden. Nach der schwarzen 500er Serie in Deutschland wurde 1988 eine zweite Serie gebaut, die überwiegend in den Farben tornadorot, heliosblau-metallic und alpinweiß bestellt wurden.Bron: http://www.g-lader.info/fahrzeuge_vwpolo_vwpologtg40.htm
Bekend zijn naast een handje vol voor-serie en/of persmodellen met rood-zwart interieur en GT-G40 emblemen, ook nog 500 zwarte GT G40érs die naar Frankrijk ge-exporteerd zijn. Na de zwarte 500 serie in Duitsland, werd in 1988 een 2e serie gebouwd, die voornamelijk in de kleuren Tornado rood, Helios blauw metallic en Alpine wit besteld werden.
Ik dacht altijd dat er maar 500 in totaal gebouwd waren in 1987, waarvan er een aantal naar Frankrijk zijn ge-exporteerd.
Oh, dan is-ie al véél minder bijzonder... -gert- :D
Ook leuk: http://g-lader.info/gallery/index.php?twg_album=1.+Int.+Polo+2+G40+Treffen+in+Wolfsburg+2010&twg_show=IMG_8119.JPG en dan naar rechts bladeren.
Kenteken MH-PY 87: die twijfelt tussen een MH en PY torretje -nana-
Dat jou humor de mijne niet is, daar ben ik ook erg blij mee! -thumbsup-
Als 't me stoort weet ik de bezem wel te vinden hoor :) Zo: Op 1 grote hoop :) -nana-
G40 Boodschappenlijstje:
- 2 draagarmen
- Afdekplaat radiateur
- Speciale slang voor tussen Polo 2 luchtfilterhuis naar 2f lader
- Emblemen
En maar hopen dat het niet de aandrijfassen zijn... :)roflol
Gevonden!hulp is en was een telefoontje weg hoor -klus-
http://www.youtube.com/watch?v=nksmla0mkpw
Lijkt mij wel duidelijk.
Beetje jammer dat ik nu niet verder kan: Die dikke moet bovenop de schokdemper wil niet los van het donorpootje.. 'Moordenaar' ( http://fotos.marktplaats.com/kopen/2/65/tHPtIZDL01J8YpiMEgHicQ==.jpg ) is niet aanwezig in huize Peters,. en een helpend handje om de poot in bedwang te houden ook al niet :( ( Ter info: Marcel jawel, was gisteravond wèl aanwezig om ehmz, mij te laten assisteren (met koffie, koekjes en een lampje)..
Staat nu op z'n kop in de bankschroef met WD40 te weken. Misschien zo verder?
En maar hopen dat het niet de aandrijfassen zijn... :)Of de bak, of de motor of.. blijkt dat de G-lader zoemt... STAUBSAUGER!!
En droog! ( zo, ik ben weer naar buiten! )Toch niet weer je lager he? :)
Gelukkig geen hagelstenen...?!
meer staat er niet in.. dus ik krijg wel 3 nummers uit het systeem 1 is landcode duitsland en de andere twee onbekend..
-gert-
Volgens bovenstaande lijstje dan, dan ontbreekt alleen 8WA nog...
dat is inderdaad elsje
Bijnaam voor de GT G40: "Phoenix" of "Feniks" (in de rij van "Bijnaniks" (Toektoek?), "Netniks" (Polo 1 N), "Zietniks" (Giesel) e.d.). Met dank aan Goscinny voor de inspiratie... :D-thumbsup- GG
bosch of ngk of beru. Als je de verkeerde boegies erin hebt, verbranden ze toch wel -nana-
bosch of ngk of beru. Als je de verkeerde boegies erin hebt, verbranden ze toch wel -nana-waren de standaard bougies omgenummerd voor de bkr6et die ik normaliter gebruikte in mijn golf gti toendertijd (brezan had toen geen ngk op voorraad en ik moest en zou de bougies vervangen ivm een meeting induitsland )resultaat bougie op cylinder 3 weggebrand , stukje uit de uitlaatklep weggebrand en pitten in de zuiger .hiervoor met ngk bougie geen enkel probleem . brezan wilde toendertijd niks met garantie doen ,ja de bougie vervangen (duuh )
Hoppa: Gisteravond samen met Marcel tot 02:00u zitten te kauwen op de spagettiebende.
ringetej ook omgekeerd van demonteren monteren ivm zetten van metaal.
-gert-
bij mij kost dat welgeteld een postzegel (na zoeken) en zelfs die doe ik je cadeau....
Hahahaha! Hoepel uit de Toektoek: ultiem sleeper-gevoel? Meteen een dashboardje met grote klok inbouwen? Downsizen is toch de trend? :D
Wat is de diameter van een smalle naaf, ik ben de kelder aan het opruimen en kwam net wat tegen... -naughty-
Intercooler inwendig schoonmaken (remmenreiniger/benzine/diesel) kan ook wel eens helpen. Misschien flink verstopt?
Laderdruk al gemeten? Lader zal goed zijn, maar mischien ergens anders lek in aanzuigtraject?
Injectiereiniger kan ook geen kwaad.
BergRennen@EasterCreak!Hele leuke weggetjes daar in oosterbeek.
http://maps.google.com/maps?q=Oosterbeek,+Netherlands&hl=en&ll=51.98266,5.823441&spn=0.052334,0.154324&sll=37.0625,-95.677068&sspn=34.450489,79.013672&t=h&z=13&layer=c&cbll=51.983749,5.823279&panoid=eaZLYqRg_JCwbobbcm7QKQ&cbp=12,1.44,,0,5.45
http://maps.google.com/maps?q=Oosterbeek,+Netherlands&hl=en&ll=51.982131,5.839062&spn=0.005921,0.038581&sll=37.0625,-95.677068&sspn=34.450489,79.013672&t=h&z=15&layer=c&cbll=51.982512,5.839273&panoid=qt7x2_zU_ULAM3UOivlDmg&cbp=12,14.5,,0,18.11
http://maps.google.com/maps?q=Oosterbeek,+Netherlands&hl=en&ll=51.982501,5.838718&spn=0.005921,0.038581&sll=37.0625,-95.677068&sspn=34.450489,79.013672&t=h&z=15&layer=c&cbll=51.98251,5.838737&panoid=wgI5FXCj-0bLfVfwI8WRtg&cbp=12,323.89,,0,0.2
-thumbsup-tandje verkeer op een g40 kan 80pk tov 110 zijn hoor . controle is beter dan vertrouwen
Basis:
Ontsteking gewisseld tegen een 'verkeerde' van een ABD. Wordt nog gewisseld voor de juiste. Ruit-opening voor de hallgever is afwijkend bij vroege G40, dat zou uit kunnen maken. Ontsteking staat op tijd, distributie neem ik aan ook: Aanname is wel de moeder van alle neuk-op's, maar toch: Ik ken het effect van een tandje verkeerd: Zo slecht loopt ie dan ook weer niet :) :)
Gasklep gaat open, retour gaat dicht. Neem aan dat het stangetje dat de retour sluit 'af fabriek' krom is?
Poti in intercooler-buis heb ik inderdaad niet. Wel een hittedraad in de luchtfilterdeksel.
Power satt ohne Kat, dus dat is het probleem niet.
Inbus op luchtmassameter moet als basis 3/4 slag open staan.. Niet dertien-en-een-halve slag open zoals ie wel stond -gert- Dat is al (enigzins) verbeterd: staat in iedergeval tussen de 0 en 3 slagen open ipv 13,5. D'r is aan gefrut dus, maar wanneer en waarom? De bougies (NKG BUR6ET) waren al wel wat verder heen: driehoekig gebrande kernen: Onderhoud is dus wel een tijdje terug. Of het de juiste LMM is? Inderdaad: Dat vermoedt ik wel (blauwe deksel), en ziet er niet uit alsof ie (recent) gewisseld is: Net zo vies als de rest van auto ;)
De klep in de deksel is gangbaar, maar schoon is de hittedraad die erin zit niet echt: Waarmee reinigen? Remmenreiniger lijkt mij wat aggresief, maar wellicht wel het middel om m goed schoon te krijgen?
Van de week hoop ik tijd te vinden om de 175/50 R 13 te wisselen tegen 175/60 R 13. Even een lekker stukje toeren is dan het eerste wat ik wil gaan doen: 'schoon' branden bij enige vermogensvraag: 120 a 140 per uur is een mooie weet ik ondertussen uit ervaring: Geen grote belasting, maar wel netjes en continu voldoende vermogensvraag: alles netjes op bedrijfstemperatuur met voldoende rijwindkoeling.
Blauwe sensor is (nog) niet verdacht, want met losgetrokken sensor is direct al het leven eruit: hij loopt wel, maar reageren ho maar.
Ergo: Brandstoffilter vervangen (onderhoud), IC, luchtklep en hittedraad reinigen ( preventief ) ,.. en kijken wat ie doet.
Olie is nu verse 15W40, incl vers filter, om de boel een te spoelen. Richting Emmerich zit DutchPowerTrading, dus daar nog even 10W60 scoren en over een weekje eens wisselen.
Voorlopig even met een Polo 1 stuurtje cruizen. zonder claxon. Wel goed zicht op de tellers!
controle is beter dan vertrouwen
Maar mijn tank zit wel vol!
(...)
Wel mondelinge vermelding van verkoper dat brandstofmeter het niet doet, maar dat er zeker wel een halve tank benzine in zit.
(...) halverwege de A27 even aangelegd bij BP pomp om zekerheidshalve de tank 'vol' te maken.
Correct!
(Maar in het weekend is het gezin aan de beurt,. donderdag weer verder!)
PS @Martin: Motorkap is Hologram madness :) Maar glimt wel als een hondsdolle!
Doe eens een foto plaatsen, is dat niet gewoon wax die onvoldoende gecurrredddd heeft? :)
Denk dat het kapje nog veel gladder en mooier te krijgen is, maar het begin is er. -thumbsup-
Er zit toch een stationair en vollast schakelaar op het gasklephuis?Nope. Klikken wel :)
En heb je die doorgemeten?
Heb je het blauwe deksel van de luchtfilterbak af gehaald en gekeken of die spoortjes niet helemaal weggesleten en/of vies zijn?Nope. Wel 'even snel' de voeler in het traject (voor de klep ) voorzichtig 'schoon' gemaakt,. maar is nog steeds wat viezig.
Ja.. wat denk jij dan? Dat ie thuis op de stoep staat? Achter slot, grendel en garagedeur! :)Toch vreemd dat ik hem vanmiddag op het eind van je oprit zag staan.,dus wat nou achter slot. -nana- :)
je bedoeld mailman ?
die rechtse is ook een kanshebber, die kan namelijk ook niet in de normale lader steun.
net als bij de oko want die hangt achterop t blok...
Hej! Das Jaap! -hitit- :)
Dus dennis, weet niet wat jij nog aan losse lader delen hebt liggen?
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/black_mirror.jpg)
Kapper op vakantie? -dunno- -nana-
Kapper op vakantie? -dunno- -nana-
@Arno, heb jij zo'n slang niet nog van mij liggen? En de folie voor op de achterklep... En 2x 2F lader? :)
Vervolgens dus Marcel maar eens laten rijden,.. en uit eindelijk geconcludeerd dat een G40 géén kanon is, géén racewagen, géén evo/delta/S1/STI of welk ander groep B apparaat dan ook
(...)
Voor het reservewiel hoef ik niet percé de juiste breedte te hebben, maar de juiste hoogte is wel fijn: Bij een lekke band op de vooras loopt dat vast niet zo fijn ( 175/50R13 aan de ene en 175/60R13 aan de andere kant )
(...)
persoonlijk zou ik op een g40 nooit ecocontact willen. Ook op een aav zijn het al geen fijne bandjes, laat staan op een auto met (normaal gezien) veel meer vermogen.Persoonlijk kan mij het niet zo veel schelen welk merk of type band er op het reservewiel ligt... als ie maar aanwezig is en past.
Persoonlijk kan mij het niet zo veel schelen welk merk of type band er op het reservewiel ligt... als ie maar aanwezig is en past.
(De bandjes onder de auto worden Bridgestone Potenza's RE720 175/60R13)
brandstofpomp kun je ook gewoon loskoppelen -thumbsup-
Lets speed it up! (en dat zinnetje heeft veel kanten :P)
(...) en vervolgens compressietest doen?
Ja.. en dat willen we natuurlijk allemaal niet!
(Ben meer bang voor motorschade bij een te arm lopende motor).
Compressie-test-set ligt ook klaar, maar zo zonder injectoren maar even géén spanning op de brandstofpomp zetten :)
Injectoren eruit wippen? ze vielen er niet uit, maar trok ze met het handje zo los.. Geen WD-40 of hefboom nodig.. *stiekum hopende dat als ik het aandik hoe 'los' ze zaten, het vermogensprobleem straks extra goed verdwenen is*
Morgen naar Hoogeveen ( http://www.hoogeveenbosch.nl/ ) (te Veenendaal) om de injectoren te laten 'doen'. Ben benieuwd wat het kost: Dennis, wat was jij destijds (ongeveer) kwijt? Vorige keer (Hall-gever) trokken ze zonder knipperen een rip uit m'n lijf. (Gelukkig heb ik er dan volgende wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rib_%28anatomie%29) nog 23 over).
Meer dan 20 euro per stuk zal het toch niet zijn? Ringetjes, zeefje, een nieuwe neus en 'ff' ultra-soon reinigen: Heb zelf op het werk ook een ultrasoon badje, maar testen qua opbrengst zit er alsnog niet in dan: Dat doet de specialist dan maar mooi.
Dynamische of een statische compressietest?
Dynamisch
Statisch is mij iets te veel werk voor het doel.
Doel: Achterhalen of de compressie op alle cilinders ongeveer gelijk is, en op basis daarvan de 'staat' van de motor beoordelen.
(...)
Dynamisch -> Met behulp van de startmotor de motor laten draaien en de opgebouwde druk meten.
Dynamisch is enigzins afhankelijk van snelheid van de startmotor, stand gasklep en wellicht zelfs buitenlucht temperatuur. Is vooral bedoelt voor het controleren van de druk verschillen tussen de cilinders, en niet exact genoeg voor een vergelijking met eerdere metingen of metingen met een andere compressiemeter. (Maar meestal geeft het wel een goede indictatie).
Iemand merkte toen op dat cilinder 3 bij oudere Polotjes vrijwel altijd lagere compressie.
idee waar ik bruine dunne tie-wrapjes kan halen? VW?
Compressietest:
1: 12,5
2: 11,7
3: 12,5
4: 9,0
Nummer 4 blijft duidelijk achter bij de rest...
Drupje olie d'r bij: Nothing new: Blijft strak 9 bar.
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5104.msg317727.html#msg317727
Hey! Koen: Wil je cilinder 3 ruilen tegen cilinder 4? :) :)
Toeval bestaat niet!
- Injectorrail zat niet goed vast: Schroefdraad in inlaatspruitstuk was dol: Injectoren op cilinder 3 en vooral 4 zaten daardoor niet super vast
- Neusje van injector nummer 4 was gebroken en bij elke injector kwam er wel wat vloeibare pakking tevoorschijn
- Valse lucht in inlaat waardoor cilinder 4 te arm heeft gelopen
(...)
(Brandstofdruk hoe ik niet continu gemeten te hebben: 1 keer zien = geloven)
Let op:Blikje oil flush? Staat me bij dat Dennis en/of Serge mij aantal maanden geleden hebben afgeraden te flushen met spul uit blikjes. Beter zou zijn dat te doen met een halve liter gewone diesel-olie...
Olie-flush is NOG niet toegepast!
blikje staat al klaar,
ik denk dat het motortje al langer dit probleem kende, en dat er al eerder provisorisch naar gekeken is. (lees stationair schroef hoger draaien)
gezien dat het nu opeens het stationair toerental hoger is bij warme motor.
mare goed bezig jaap.
Welk probleem? Waar is provisorisch naar gekeken?
Maikel bedoelt: door slechte injectoren/valse lucht liep ie in het verleden waarschijnlijk te laag stationair.thanks dennis
Men heeft toen de oorzaak niet opgelost, maar gewoon de stationairschroef wat verder open gedraaid.
De "nieuwe" deurpanelen al mogen ontvangen?
*update*Te scoren: setje deuren:
Vastgesteld: Tank lek (vulhals)
Ondervonden: Brandstofniveau komt niet overeen met weergave van dashboard
Constatering: Wisseling van LHM ( Lucht Hoeveelheids Meter ) of 'deksel luchtfilterbak' bracht nog wat extra vermogen
Verworven: Setje draagarmen
Te scoren: Setje deuren
Wishlist: Fahrwerk
To-do: Uitlijnen
Dreams: Russellader
Dreams: Russellader
Je wil 'm toch origineel houden -dunno-
Ja, daarom.Aha - dank voor je uitleg, weer wat geleerd -thumbsup-
Rüssel: Slurf
Komt een speciale extra super tuning tank onder: Wagenfarbe lackiert!Wow Jim, dat is niet te geloven. Wow Maik, dat is geweldig!!!
Netjes! Heb je nog een blindplaatje?
Dus dan maar iets versneld de voorwielophanging 'op orde' brengen,. tank wisselen en 10 óf 31 maart WIMEDO? ( http://www.wimedo.nl/ ) ???
- Wielrandachter vast gezet ( Jawel: Niet rot, maar plastic (!) popnageltjes gewoon opnieuw vastgezet -thumbsup- )
Als ik m uitvul met ringetjes gaat de deur nog verder naar voren.
En de Wimedo gaat m in Maart ook al niet worden. Agenda laat 't niet toe :(-hug- dat ken ik ergens van dat de agenda het niet toe laat.........
Ik bedoel tussen chassis en scharnier of kan dat niet?
@Jaap: ze moeten echt gelijk zijn. Er is maar 1 onderdeelnummer voor 2 en 2f (en dat is dan een 2f deur).
Je kunt eens kijken hoe de bestuurderskant past.
deur weer los en een tik tegen de plaatjes aan geven zodat deze naar achteren wijzen(is mm werk)
Nee, deel van deur komt vóór de steun aan de a-stijlIk moest ff nadenken maar ik snap hem, -thumbsup-
maar snel in de roestwerende primer spuiten -thumbsup-Nope, niet als Jaap de RX5/RX10 behandeling doet -klus-
Op de scirocco? Nou voorlopig niet, ik vind het wel zulk k*t werk dat het wel even leuk geweest is zo.En enig 'commentaar' irl door Marcel86c deed mij in iedergeval wel het idee geven dat, zoals ik aan het prutsen was, de juiste/enige manier is: Gewoon kliederen en druipers laten druipen.
Gewoon kliederen en druipers laten druipen.Vooral leuk als je naar boven gericht mot werken, zoals bijv. bodem (wat Martin gedaan heeft):
maar dat kan ook maar zo op de 'meh' lijst komen.
Algemene indruk RX behandeling: Als het verwerkingsgemak omgekeerd evenredig is aan de werking van het produkt, dan is het echt een mega-super goed produkt
maar de verwerking is dus niet al te plezierig? -dunno-
861 412 369 - SCheibe - 2 stuks -
861 412 113 B - Federteller - 2 stuks
861 412 365 A - Gewindebuchse M12 x 1,5 ( 4 stuks )
861 412 375 - Kappe ( 10 stuks )
Nais!
Is die 3e moer niet voor de stabilisatorstang?
Laat dat nu net zo horen: zelfborgend! :)withstupid
Demper voor: UpsideDown : Enorm dikke zuigerstang, keerring in bovenste veerpoot-moer, stofkap die op de veerschotel (gaat) rusten... The Works!
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Stuff_XL_003.jpg) (http://www.steilheck.nl/cpg/displayimage.php?pid=3966&fullsize=1)
Mooie kar Jaap. Moet er nog aan wennen: Jaap in een coupe -nana-
Wacht maar,.. ik kan altijd nog de slijptol pakken en er een steilheck dak op klappen..
Wacht maar,.. ik kan altijd nog de slijptol pakken en er een steilheck dak op klappen..
De veren zijn ' 35 mm ' verlagingsveren, maar dat is t.o.v. standaard polo hoogte. Ik neem aan dat bij de G40 de hoogte standaard al iets ( 20mm? ) lager was van origine, door andere veren/zwaardere motor, dus ik vermoed dat ie ' slechts ' 15mm richting het asfalt gaat.
35mm tov standaard. dus 15 mm tov G40 ?
Waarom specifiek bakolie? -dunno- Of had je die nog staan?Specifiek bakolie..... omdat die op de plank stond, motorolie niet :)
Dat ziet er als nieuw uit withstupid
Zoo herkenbaar :)
De aanhouder wint Jaap!
De aanhouder heeft nu weer een volledig werkende cockpit, inclusief de originele toerenteller en snelheidsmeter (tot 240 km/h), maar enkel het groot licht lampje is nog (veelste) zwak. Ander cockpitje ( geleend van Marcel ) doet t wel helemaal goed, inclusief fel blauw groot licht lampje.. dus ik verdenk nu het 'peertje.
nog één keer schroeven (hopelijk) en dan moet ie het doen.
De aanhouder wint Jaap!
A to the Motherfucking PK home-boy!
Wanneer? Vanochtend, 0:35u.
Waar: Ergens in Ede
Wat: Tank is leeg voordat naald in 't rood gaat.
Grrrr.
Pruteldieplop.
Gluk bij een lege tank: Met een beetje free-wheelen, doorstarten en de billen bij mekaar t tot de pomp gered. Maar 's nachts een hypotheek afsluiten om de tank van peut te voorzien valt nog niet mee. 16 liter voor 30 euro (Ron98)
Maar voorlopig is het de TURBO van Marcel die voorrang krijgt. (Vink maar raar trouwens: Marcel geeft voorrang aan z'n eigen auto's in z'n eigen garage.. -gert- De Turbo ging 6 (!) jaar geleden ook gewoon de hoek in toen in met de Giesel bezig was. -hug- )
Ik voel een g40-diesel-op-100%-ppo-project aankomen :)
Heb je al foto's met de nieuwe ophanging? Ik ben benieuwd hoe dat staat.
-thumbsup--dunno- enlighten me?
Dat laatste: toevallig geïnspireerd door een onlangs in oranje jasje gestoken Polo 2 Coupe? :D
dat klinkt niet goed nie
Vanmiddag bij KoenG40 een zusatzluftschieber opgehaald, incl de bijbehorende slangen naar en van deze 'klep'.
Beter om direct een andere, juiste te plaatsen ipv te testen met een verkeerde NZ schieber. :) -thumbsup-
Koper of aluminium.
Als hij het nu dicht krijgt, zal het met een nieuwe ook wel kunnen.
http://www.griffintoolsandsupply.com/Smarto_files/Smart_O_Plugs.htm
stond deze maand in Klassiek&techniek. Ook per stuk te bestellen.
Is er nog verschil in toepassing van koper of aluminium?
Oftewel: wanneer alu en wanneer koper?
Maar daar kan ik mijn stekkertje niet op kwijt! ( Huidige aftapplug is VDO temp opnemer :) )Is je cartergat ovaal geworden ofzo ?
Inmiddels een aantal koperen ringen gehaald: bolle. kijken wat ie doet.
Teflon ringen, koper, alu, vloeibarepakking en teflontape: Je kunt t zo gek niet bedenken.. Waarschijnlijk gooien we d'r gewoon een ander carter onder bij de volgende olie-wissel :)
Nu staat ie in iedergeval even droog. Tot ongeveer aan de APK.
(...)
- Niveau van deremvloeistof gewoon op maximaal peil
(...)
Moertjes aan de HRC lossen: Ho ho hooo! Hier blijven! Rolt zo de oprit af.
(... ) De extra moertjes achterop de hoofdremcilinder kwamen mij wèl bekend voor, maar zeker weet ik t niet. Kan iemand met een echte, originele, onverprutste G40 eens kijken voor mij? (...)
-thumbsup-
Hou even in de gaten of die stahlflex-wartels goed afsluiten op de nieuwe leidingen.
Mijn ervaring is dat dat met zelfgefelste leidingen niet altijd goed gaat. Met de originele leidingen wel.
...
Oogartsen balen meestal dat ze client te laat zien!
Te bewonderen in Wolfsburg...... :)
Toch goed bezig!
Waar heb en hoe heb je de eigenaar gevonden?
Hey Jaap,
Je hebt toch de boekjes bij die auto?