Nog steeds geen weerstandje, vanochtend wel moeten krabben dus ik heb er wel eentje nodig z.s.m.
Hmm.. Had laatst wat ontstekingsonderdelen vervangen waaronder de bougiebales, rotor en verdeler. (Bougies zijn nog zga nieuw en zien er niet slecht uit)
De wagen rijd warm prima maar met koude ochtenden merk ik toch dat het rijden nog steeds niet erg soepeltjes verloopt de eerste 2 minuten.
Blauwe sensor is Ok en heb ook geen last van valse lucht zover ik het kan traceren.. Hij verbruikt de laatste tijd ook wat meer heb ik het idee
Ik betwijfel of het in de elektrische componenten van de monopoint zit.
Ik heb nu iets in mijn hoofd waarvan ik niet zeker ben, maar misschien zou het kunnen kloppen?
Het zou denk ik kunnen dat mijn mengsel dood slaat in de inlaat I.v.m koude lucht (open filter zonder uitlaatspruitstukverwarming) op de bewerkte egel. De wagen stinkt ook best wel erg naar onverbrande benzine koud, er is dan ook wat meer witte rook aanwezig. Koppaking etc. = Prima.
De wagen loopt naar mijn mening koud dus te rijk, maar is dat wel zo? Ik denk dat de inspuiting in koude toestand toch wel klopt maar dat het ook te maken heeft met mijn originele aav nokkenas: De monopoint injecteert op tijd maar de nokkenas kan niet genoeg mengsel doorlaten richting de verbrandingskamers op tijd waardoor de auto dus ook zou kunnen inhouden of stotteren.. Zou ik warm zitten? Misschien is het euvel wel opgelost zodra ik de 3F nokkenas plaats.
Warm rijd de wagen dus best prima, maar de lambda regeling zal dat wel redelijk arm stellen waardoor ik niets van inhouden of bokken merk met warme motor.
Morgen eens originele luchtfilter terugplaatsen + Bougies eens controleren na 2 min koud rondrijden, misschien valt er wel iets geks op dan..
Hier zie je het aanzuig-gedeelte duidelijk zitten:
Op deze plaats zuig je trouwens geen warme motorlucht aan en ook geen regendruppels etc. (Als je hem bv voor de grille monteert). Filter zit vast met een beugeltje aan de kop zodat die kan meebewegen met het blok. Het Raid filter is van degelijke kwaliteit en er zit een alu behuizing omheen voor de koeling.
Getest op een van de warmste zomerdagen en zelfs de behuizing blijft erg koud aanvoelen (Bij 10 min stationair draaien wel minder natuurlijk, maar dat viel ook mee).
We gaan maar weer eens verder zoeken, hoe denken jullie erover?