Auteur Topic: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]  (gelezen 99398 keer)

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #660 Gepost op: zo, 10 mrt 2013, 19:10:53 »
98 is nergens voor nodig en foutief van Autoweek.
Je moet zo'n ding echter niet op 91 (of zoiets) zetten.
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #661 Gepost op: zo, 10 mrt 2013, 19:59:34 »
Voor mijn Polo schrijven ze wel 98 voor,

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #662 Gepost op: ma, 11 mrt 2013, 20:26:27 »
GK motor zeker?
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline polo86 steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
  • bart dijks
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #663 Gepost op: ma, 11 mrt 2013, 21:22:39 »
een 3F heeft ook 98 nodig vanwege de hogere compressie verhouding
een g40 zal denk ik wel beter lopen op 98
mvg bart
ford escort: rip - golf II: sold - polo 6N: rip - polo steilheck polo coupe

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #664 Gepost op: ma, 11 mrt 2013, 21:25:28 »
Een 3F en een PY hebben allebeide een pingelsensor. Het verschil tussen 95 en 98 is echt minimaal.
In ieder geval niet het prijsverschil waard  -nana-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #665 Gepost op: ma, 11 mrt 2013, 21:31:23 »
Ik heb een GK motor ja, hoge compressie en ik tank dus ook 98 :)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #666 Gepost op: di, 12 mrt 2013, 12:39:44 »
Zomaar even een luchtballonnetje oplaten. Zou een AER (0.999 multipoint injectie) motor uit de Polo 6n, Ibiza 6k, Lupo en Arosa op de 5 bak passen? Inclusief kabelboom zou dat ervoor zorgen dat de er dan ook OBD2 ondersteuning is in een 86c  :) .
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #667 Gepost op: di, 12 mrt 2013, 13:10:22 »
Een 86c-bak past er volgens mij gewoon op.
Weet alleen niet hoe dat uitkomt qua vliegwiel/koppeling/startmotor.
Met die onderdelen ben ik de 86c altijd trouw gebleven => dat past sowieso

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #668 Gepost op: wo, 13 mrt 2013, 14:42:22 »
Zomaar even een luchtballonnetje oplaten. Zou een AER (0.999 multipoint injectie) motor uit de Polo 6n, Ibiza 6k, Lupo en Arosa op de 5 bak passen? Inclusief kabelboom zou dat ervoor zorgen dat de er dan ook OBD2 ondersteuning is in een 86c  :) .

AAU is prima met OBD uit te lezen hoor :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #669 Gepost op: do, 14 mrt 2013, 19:31:08 »
Voor alle andere Polo's dan de G40 schrijft Autovisie 91 oktaan voor .   

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #670 Gepost op: do, 14 mrt 2013, 20:26:54 »
die van mij toch echt 98 hoor staat in instructie boekje :)
« Laatst bewerkt op: vr, 22 mrt 2013, 16:54:23 door Julion »

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #671 Gepost op: vr, 15 mrt 2013, 07:11:26 »
AAU is prima met OBD uit te lezen hoor :)

Mijn eBay OBD2 lezer pakt 'm niet, ook niet via het verloopkabeltje helaas.  -boehoe-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #672 Gepost op: vr, 22 mrt 2013, 09:41:05 »
Even een ander vraagje, het staat vast wel ergens anders op dit forum , maar kun je een monopoint 1.3 makkelijk ombouwen naar een multipoint ?

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #673 Gepost op: vr, 22 mrt 2013, 09:58:52 »
Inlaat traject van een NZ of 3F opsnorren :), inclusief kabelboom en computer dus.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
Re: Hypermiling / Ecomodding [ zo zuinig mogelijk rijden ]
« Reactie #674 Gepost op: vr, 29 mrt 2013, 17:35:15 »
Iemand wel eens gehoord van cyclone technologie :  www.cyclone-goudswaard.nl