Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Victor-J op di, 21 mei 2013, 01:03:07
-
Hoi, aangezien ik al een poos met het probleem zit en er niet echt uit kom hoop ik dat er mensen zijn die me op wat puntjes kunnen wijzen of ideeen hebben wat het kan zijn.
Mijn Polo met een 1.3 NZ blok loopt niet al te best. Dit verschilt per keer heel erg. Hij loopt vaak stationair wat te laag en hij wil dan ook net wat te laag gaan dat hij bijna uit valt.
Het meest merkende probleem is dat hij soms bij gas en rijdend ineens een hik heeft. Dan lijkt het net of hij een cilinder mist. Ook heb ik wel is dat ik even helemaal geen gasresponse heb voor een aantal seconden en dan ineens weer terug komt (Kabel blijft niet hangen). Dit is eigenlijk pas in de winter begonnen, daarvoor heb ik hier geen last van gehad.
Ik heb reeds al verschillende onderdelen vervangen en getest. Dit zijn:
-Blauwe Tempsensor
-Bougie's
-Bougie kabels
-Bobine kabel
-Verdelerkap
-Carterventilatie gecheckt
-Massapunten
Ik krijg nu het vermoeden dat ik meer richting het benzinesysteem moet zoeken, dat er iets verstopt zit oid. Mensen suggesties?
-
Hoi Victor,heb je geen benzine leiding lek? Achter bij het wiel in de buurt van de brandstofpomp? is een 180graden benzine leiding zie je zo zitten als je er onder kijkt, Luchtmassameter af? ´k heb geen idee maar noem maar es wat dingen die je nog niet genoemd had -thumbsup- kom je uit de buurt van groningen?
Groet Eddy -sturen-
-
Benzineleiding lek zou ik niet zo snel aanwijzen gezien ik nooit ergensvloeistoffen zie liggen waar de Polo gestaan heeft. Maar ga het toch eens nakijken! LMM durf ik niet aan te wijzen, wil niet gelijk een andere kopen en dat dan blijkt dat het niks uithaald. Maar kun je die op een bepaalde manier testen?
Ik woon trouwens in Zwolle ;)
-
vervuilde printbanen op je luchtmassa schuif ,lijkt mij eerder .deze regelt de verrijking van je mengsel tijdens gasgeven . en groen links (je lamdasonde) regelt dit weer terug .
-
Hoi wat testen betreft weet ik zo niet, maar je hebt het nou genoemt en daar reageerd vast wel een goeroe op -thumbsup-. benzine leiding lek achter zie je ook niet. want die bouwt druk op tijdens rijden/draaien.
goedkoopste oplossing en dan probleemloos rijden -naughty- -sturen-
-
vervuilde printbanen op je luchtmassa schuif ,lijkt mij eerder .deze regelt de verrijking van je mengsel tijdens gasgeven . en groen links (je lamdasonde) regelt dit weer terug .
Is het te testen of deze slecht werkt?
-
Ja, je kunt de weerstandswaarde op de stekkeraansluiting meten. Deze moet veranderen bij het handmatig bedienen van de luchtklep.
Kun je meteen controleren of de klep mooi vrij kan bewegen. Heb wel eens een klep gehad die af en toe bleef hangen.
Verder zou ik als eerste compressie meten en timing van distributie controleren.
Heb je een toerenteller? Zo ja, slaat die wel eens spontaan vrolijk heen en weer of valt dood? Dan is hall-sensor verdachte nr. 1.
-
Waar zit de luchtklep en hoe kan ik die handmatig bedienen? Mijn kennis verschilt per deel nogal..
En ja, stationair loopt hij niet helemaal lekker, maar hij slaat niet echt heen en weer. Hij deint een beetje heen en weer, waar die soms dus tegen het minimale aan zakt. Ik maak vandaag wel even een filmpje.
-
Die klep zit in de luchtmassameter. Kun je wel bij als je het bovenste deel van het luchtfilterhuis demonteert.
Alle slangen/slangetjes/pakkingen al gecontroleerd? Valse lucht is berucht bij NZ.
-
Al twee verschillende mensen (beide monteurs) hebben het een en ander al na gekeken qua valse lucht. Binnenkort nog maar weer is wat plekjes na gaan oid.
Net even een rondje gereden om wat filmpjes te maken, maar uiteraard nu doet hij het gewoon bijna helemaal goed. Dat is het vervelende ook aan de auto, de ene keer is er bijna niks aan de hand en de andere keer rijd het voor geen meter. Dit zou misschien ook al wat dingen kunnen uitsluiten?
-
Carbs -klus- -thumbsup-
-
Ja, als het nou plug and play was :P Grootste concern is eigenlijk dat ik er 17 Juni een trip van 4000 km mee geplanned heb. Hopelijk lukt het dan.
-
dat is plug en play!! :) Brandstof druk regelaar of lage druk pomp inlaatje gaskabeltje & carbs en je bent er al ! peanuts. i have the stuff -naughty-
-
Op een ander forum krijg ik suggesties dat het de vacuumvervroeger kan zijn. En zijn die printbanen makkelijk schoon te maken zonder de LMM te slopen of kan ik beter een andere halen?
Ook word er gedacht aan de rotor. Ik zie dat deze niet duur zijn, misschien ook eentje om na te kijken.
-
Zwart dekseltje boven op de lucht masameter los wrikken en dan heel héél!! voorzichtig over de zwarte banen met wasbenzine of andere zacht vet oplossende vloeistof, -thumbsup-
-
wd40 is nog het beste
-
Ik neem aan dat je met dat zwarte dekseltje dat zwarte dekseltje op de unit bedoeld? Of echt op de sensor zelf?
-
dat zwarte dekseltje op de unit. Wd40 is indd ook een heel goeie oplossing houd vocht weg. -thumbsup-
-
Dit is vandaag ontdekt bij de stekker van de Lambda. Komt even een krimpkousje omheen, denk alleen niet dat die ene opening zoveel storing kan geven. Of redeneer ik dan verkeerd?
Ook was er een vacuumslangetje naar het brandstofpotje lek. Ook deze word vervangen. Later de avond zullen we zien of we resultaat hebben!
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/IMG-20130523-WA0001_zpse12351aa.jpg) (http://s275.photobucket.com/user/Vicmaster7/media/IMG-20130523-WA0001_zpse12351aa.jpg.html)
-
Ligt er aan waar de stekker van is. Maar het is mogelijk.
-
Heb de tekst wat aangepast ;)
-
Zo te zien de massakabel van de lambda sonde. Als die kortsluiting maakt gaat je motormanagement bijregelen op foute waardes. Dus ja dan doet ie raar.
Maar weet niet zeker of het de massa of een signaaldraad is. Of iets anders. Hoe dan ook het zal storingen opleveren.
-
Ik heb dit ook gehad met mijn polo zelfde verhaal
op 1 dag drie keer stil gestaan toen de derde gedacht fock it laat maar dus maat opgebeld of ie mij op wou halen stond ik te wachten met de kap los komt er een man aan lopen
bleek nou meneer deed zelf veel met polo,s en golfje,s en zij dat ie stikte
Hij zij haal de luchtfilterbox eens los en probeer dan te starten dan moet je al verschil merken
Hij merkte ook op dat de kap die achter de koplamp zit bij de polo nog wel eens problemen wil geven dus heb ik die verwijdert
Ik heb een tijd heel beunhazirig rond gereden met een D.I.Y open luchtfilter doos maar het resultaat mag er zijn
Heb nergens geen last meer van
Zo ging het bij mij weet niet of het helpt voor anderen
Mvgr Thijs
-
Sinds de laatste keer zijn er bij de check nog wat vacuumslangetjes vervangen en het benzinefilter dus. Daarna heb ik van het overslaan of hikken eigenlijk geen last meer gehad. Wel heb ik nog dat hij slecht stationair loopt en vooral als het warmer is, dus als hij in de warme zon heeft gestaan, dat hij echt heel laag qua toeren wil gaan duiken. Eerst vermoedden we dat dit in de carterventilatie zat, maar ik denk zelf dat het toch een andere hoek is.