Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: polo1948 op ma, 03 jun 2013, 20:53:55

Titel: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: polo1948 op ma, 03 jun 2013, 20:53:55
Mijn Polo Steilheck van mei 1985 met een motorcode GL en een cylinderinhoud van 1043 cc heeft een cyl. kop met een licht gebogen kleppendeksel en kleppen die ik moet afstellen.
Nu ligt voor de 2e keer mijn koppakking er uit, maar ik twijfel of de goede kop er wel op zit, ik heb n.l. twee draden voor de oliedruksensors (een gele en een blauwe) terwijl er maar één oliedruksensor op de kop kan.
Deze twee draden heb ik niet aangesloten, omdat er dan een zoemer of het oliedruklampje gaat branden.
Kan iemand mij iets hierover vertellen?
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: mike.roodvoets op ma, 03 jun 2013, 23:01:12
Ik had ook een GL motorblok, wel degelijk met 2 sensoren. Maar er passen meerdere koppen op het onderblok, dus als alles goed overeen komt kan het daar niet in zitten. Ik zou eerst kijken of het onderblok en de kop wel vlak zijn.
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: bobrosco op ma, 03 jun 2013, 23:30:28
Heb je de kop wel laten vlakken de vorige keer? Veel mensen denken dat het wel wat meevalt enz. Maar heel vaak ligt je koppakking er dan al snel weer uit. En voor de kosten hoef je het ook niet echt te laten, kost rond de 40 euro hier in de buurt.
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: Serge op di, 04 jun 2013, 00:16:34
gele draad aan massa leggen en de blauwzwarte gebruiken voor je lage druk sensor .
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: polo1948 op di, 04 jun 2013, 08:32:15
Ja, de kop heb ik natuurlijk laten vlakken en ik heb ook nieuwe kopbouten gebruikt.
het vreemde vind ik dat ik twee draden voor de oliedruk heb en maar één mogelijkheid voor een druksensor.
Ik ben bij een garagebedrijf geweest waar een oudere man werkt die ál tientallen jaren met VW werkt en die zei dat er twee sensoren op moeten zitten één voor de lage druk en één voor de hoge druk, vandaar die twee draden.
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: Bunkerrat op di, 04 jun 2013, 08:56:24
Lees wat Serge zegt, hij is der dokter.
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: polo1948 op di, 04 jun 2013, 14:03:41
Nou, als ik de gele draad aan massa leg, gaat het oliedruklampje branden.
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: nappertje op di, 04 jun 2013, 15:28:45
aardig normaal als die niet loopt
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: polo1948 op di, 04 jun 2013, 20:23:14
Ook als hij loopt.
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: nappertje op di, 04 jun 2013, 20:49:45
sensor misschien kapot. even doormeten
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: polo1948 op di, 04 jun 2013, 21:42:35
Sensor is niet kapot hij is splinternieuw en ik heb er meerdere geprobeerd.
Ik ben deze topic gestart om er achter te komen welke cyl.kop er op dit blok hoort, het moet er een zijn met twee oliedruksensors, die draden zitten er niet voor niets.
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: nappertje op di, 04 jun 2013, 21:59:12
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=3953.0
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: mike.roodvoets op di, 04 jun 2013, 23:51:34
Zoals ik al zei, een GL heeft normaal een sleeptuimelaar kop met 2 sensoren.
Titel: Re: Verkeerde Cylinderkop?
Bericht door: Serge op wo, 05 jun 2013, 22:43:50
klopt maar als je een hoge druk sensor in de kop zet (2 bar uit mijn hoofd ) en daar je lage druk draadje op zet gaat je lampje branden .de lage druk sensor(0,15 bar dacht ik ) die moet je hebben .dus die schroef je uit je oude kop enplant je in de kop die je nu hebt.
met de gele draad aan massa moet het zo opgelost zijn .