Auteur Topic: Enkele probleempjes met mijn polo  (gelezen 669 keer)

Offline FastFons

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
    • http://www.calamitas.be
Enkele probleempjes met mijn polo
« Gepost op: zo, 02 mei 2004, 15:47:33 »
Gisteren dus ander vering gestoken van supersport (-4cm). Vooraan dempers vervangen door bilstein, achteraan zitten nog originele, maar in goede staat. Nu heb ik het volgende probleem: achteraan is hij redelijk veel gezakt, maar vooraan ligt hij minstens even hoog als vroeger. Gevolg: de auto staat scheef. Ik heb gewoon alles hetzelfde gemonteerd als met originele veren, achteraan heb ik wel de rondel bovenaan de schokdemper aangepast zodat deze past op de nieuwe veren (ik begin nu te denken dat dit misschien de fout is). Vooraan zitten wel de veerschoteltjes nog wat los, maar ik heb 2 zeskant sleutels overgedraaid en moet dus nog eens proberen beter vast te zetten. Is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien?

Dan heb ik nog een ander probleempje: De auto heeft een 10 tal maanden buiten gestaan (in weer en wind) en hij start nog wel vlot en draait goed stationair maar alle trekkracht is weg. Hij trekt echt supertraag op. Voordat hij stilgezet werd was hiervan geen sprake. Wat zou de voornaamste oorzaak daarvan kunnen zijn? Mijn vermoedens liggen bij de ontsteking, wat kan ik best eerst vervangen en wat niet?

FF
calamitas R&S team - www.calamitas.be

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Enkele probleempjes met mijn polo
« Reactie #1 Gepost op: zo, 02 mei 2004, 19:23:06 »
Trekkracht: ontsteking.

Zal niet de timing zijn, maar wellicht wel de contactpuntjes..


Vering: Tja.. Veren moeten wellicht ietsje inzakken?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken