Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: polo 3 op zo, 20 mrt 2005, 13:25:53
-
Vandaag heb ik m opgehaald,een rode polo 2 Gt G40 uit 1988.
Zal hier foto's posten van hoe t allemaal verloopt.
De auto is in best goede staat,op een paar dingen na:
Roest bij de ruitenwisser.
Distributie is geklapt dus blok moet gereviseerd worden.
G lader reviseren.
Klein deukje in t voorscherm aan de bestuurderskant.
Klein vouwtje in de bijrijdersdeur.
Heel de wagen word van binnen en van buiten overgespoten.
Ben nu wel op zoek naar wat dingen en heb wat vraagjes.
Er zitten geen gordels achterin,zijn deze wel of niet nodig?
En is er ooit een orgineel bosch alarm ingebouwd alla fabriek,want die zit erin,en t zit perfect in de draadboom verwerkt..
Er zit een complete set velgen onder,inclusief hetzelfde reservewiel,weet iemand wat voor velgen dit zijn?
Hier staat die op de aanhanger..
-
De voorkant,de dubbele gril ligt in de wagen...
-
Blokkie,cilinderkop is eraf,heb t blok ff vol met kokerbalkhars gespoten,dan blijft ie geconsumeerd.
-
Ligt een set koni's achterin,wat er onder de auto hangt weet ik nog niet..
-
Doos met onderdelen,heb 2 cilinderkoppen erbij,2 kleppendeksels,2 g laders,2 tellerpanelen.
-
Dit is de 2de G lader,is helemaal compleet,op de verdringer na helaas...
-
Deze G lader komt erop te zitten.
-
Super!
Als je deze polo weer klaar hebt heb je echt een collectors-item!
Stiekum ben ik wel een beetje jaloers hoor..
-
Heb er een pierburg carburateur bij gekregen,heb alleen geen idee voor wat voor moter t is,iemand anders een idee?
-
En hier wat foto's van het alarm,ziet er eigenlijk standaard uit zoals t verwerkt is in de draadboom,en er een speciaal metalen stuk inzit voor t relais.
-
Het metalen stukkie.
-
Het sensortje binnenin.
-
Kijk geen gordels,geen idee waarom eigenlijk niet,dacht dat ze vanaf dit bouwjaar al verplicht waren??
Kan ook zijn dat ze er uitgehaald zijn..
-
Deze velgen zitten erop,heb al gezien dat t bbs velgen zijn,maar welk type???
-
Gaaf project, ziet er nog strak uit!
Die carb is zo te zien een 2E3 van een GK of MH
Bij mij liggen de gordels onder de bank, misschien bij jou ook? (waar zouden de gordels op de foto moeten zitten dan?)
Succes met je project!
-
Kijk door dat kapje loopt normaal de gordel,alleen hier is t nog dicht...
-
Op die manier; 3-punts gordels
Ik heb 3x een heupgordel achterin m'n Polo zitten
-
Nice! -klus-
-
Die carb is zo te zien een 2E3 van een GK of MH
2E3 van MH inderdaad
-
ik heb via artaparts gezien dat er nog nieuwe voorschermen te krijgen zijn! Verder zit bij mijn '83 steilheck de spiegel ook met 2 schroefjes vast, ik dacht juist dat de spiegels met 3 schroefjes vastzaten bij een GTg40...
De deuren zijn voor elke polo 2 gelijk dacht ik: of er moet weer een Gt g40 uitzondering zijn....
-
Nee, allemaal gelijk.
Zelfs die van een 2F (die heeft er nog een extra stang in zitten voor aanrijdingen van de zijkant)
Maareh, die zwarte had je ook gekocht toch?
Goed bezig, wil die van mij binnenkort ook weer van stal halen.
-
Neen die zwarte heb ik niet gekocht,eerst deze mooi maken,als ie m dan nog heeft,zien we dat dan wel weer.
Had er foto's van gemaakt voor mensen hier op t forum,misschien dat iemand anders m wil,dan weten ze wat ze hebben.
Ga eerst ff mijn groene GT 75 pktje ff in elkaar zetten,en dan beginnen we aan dit schatje -klus- -love-
-
Gordels achterin waren in '88 nog niet verplicht, ik dacht wel vanaf '89.
-
Gisteren zijn ze gearriveerd, t project wat eronder komt,goed schoonmaken...lang polijsten........
Zucht wat een werk,maarja,ik wil t zelf....
-
Nog 1
-
Blijven koele velgen!
En bereid je inderdaad maar voor, ben zelf ook al een tijdje bezig en ik ga ze alleen maar spuiten -klus-
-
Leuk!
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Van Richard toch?
-
Jup van Richard,en hijs ze zelfs wezen brengen.
Ik heb er geld voor betaald -naughty-
Arno
-
-thumbsup-
-
-nana-
-
Zo ff een update,heb nog helemaal niks aan de polo gedaan.
Heb m enkel opgeruimd van binnen.
Weet nu wel bijna zeker wat mijn plannen zijn met de polo,heb je even?
Hier komt ie :
De vieze 16v antenne gaat eraf,en komt een goeie terug in t voorscherm.
T stuk metaal bij de ruitenwisser gaat ertussenuit,en komt vers blik in terug.
Dan gaat ie helemaal uit elkaar en word ie compleet overgespoten.
Aan de buitenkant word ie helemaal orgineel.
Denk dat ik een Type 1 cup lader neem.
Arno.
-
binnerkort meer nieuws.
Heb alwel een type 1 g40 lader erbij gescoord.
Die gaat er waarschijnlijk ook opkomen.
Arno
-
hoppa, t feest is begonnen.
Polo eerst buiten helemaal afgespoten en gewassen en weer afgespoten...
-
nog 1, van de voorkant..
-
Kijk,even een poetsbitch geleend van de grote beurt.
Rood haar, rode polo, goeie combi
-nana-
-
oi oi, wat kijkt ze blij :D
-
Zo,interieur eruit..
Zie je die zwarte sticker op de stijl,dat hoort zo te zijn.
Dus die heb ik ook nieuw orgineel gekocht.
-
Ramen eruit,alleen de voorruit is gesneuveld helaas...
-
Ook last van rottigheid?
-
Jup,maar heb al een nieuw stuk blik liggen -naughty-
-
Nog iets:
ALLEEN de eerste 1000 G40 motoren hebben geen supertorque tandriem,
dus die van jouw zou best wel eens kunnen kloppen :)
-
ja deze riem is goed overleden,met de gevolgen van dien.....
-
Zo voorkant wat leger.
Heb de polo eens goed bekeken,en deze heeft nog nooit schade gehad!!
Al het blikwerk is orgineel en heeft slechts kleine puntjes.
Onderlip zit ietsje schuin bij t sleepoog,heeft iets geraakt,maar is helemaal heel.
Volgende week word hij uitgedeukt zonder spuiten.
Hou niet van plamuur....
-
oude motertje....
-
En eruit met die hap....
-
Daag motertje met geknapte distributieriem....
-
zo, issie weer een stuk leger...
-
van achteren -moon-
-
zijkant...
-
Kofferbak stickertje..
-
Hoppa,dis pas spulleke!(http://)
-
Hoppa,dis pas spulleke!
Wat moeten we 'raden'? PK's? Cupmaat? Leeftijd? :D
-
kaal of baal?
-
-nana-
-
Zo vandaag uitgedeukt zonder spuiten.....
-
Nog 1..
-
Hoppa..
-
Zo, das een handig mannetje -dj-
-
Da's de vraag: heb ie zijn werk goed gedaan?
-
jazeker,ziet er zeer gelikt uit,kan dr een putje meer aan ontdekken!!
Arno
-
Vandaag weer nieuwe onderdelen binnen.
Een nieuwe h&r cupkit 60 voor 40 achter.
Arno
-
Hoeveel polo's heb je daar wel niet staan joh.
-
Een sloop corrado g60 voor onderdelen, een polo 1 f bergcup, die polo 2 gt g40, een polo 3 Gt met 75 pk 3f moter, en een paarse genesis G40, rijdt dagelijks een groene corrado G60.
-
Vandaag weer nieuwe onderdelen binnen.
Een nieuwe h&r cupkit 60 voor 40 achter.
Arno
Whooh!!
Niet van dat benauwde!!
-
Vandaag weer nieuwe onderdelen binnen.
Een nieuwe h&r cupkit 60 voor 40 achter.
Arno
Heb ik onder de Vento, heerlijke set.
-
Vandaag weer nieuwe onderdelen binnen.
Een nieuwe h&r cupkit 60 voor 40 achter.
Arno
Heb ik onder de Vento, heerlijke set.
ik waarschijnlijk de zelfde zet als die van koen onder me gol3 zitten
en ben er niet echt tevreden over het is zeker niet slecht maar super vind ik het ook niet.
maar dat is mijn mening
gr maikel.
-
Vandaag bij rolf geweest,en daarna naar de duitse vw dealer.
Rolf had alles alvast besteld wat ik aangevraagd had,en ben t vandaag op wezen halen.
Scheelt een hoop geld met hier.
Haal alles orgineel bij de dealer.
Heb gehaald, beide voorschermen, voorbumper, voorste wielranden, alle rubbers van de deuren en ramen nieuw,behalve t achterraamrubber,deze was niet meer aan te komen.
Achterste wielranden helaas ook niet meer....
Nieuwe gril,heeft alleen geen rode bies helaas, en een GT embleem.
-
deze dus
-
rubbers, wielranden,voorbumper en gril.
-
Nieuwe bijrijdersdeur had ik al van jaap overgenomen.
Mijne was nog wel te redden,maar werd niet makkelijk.
Zat een deuk in van binnenuit,en was alleen strak te maken met plamuur.
En dat wil ik niet!!
-
Naice, wat kosten die voorste wielranden?
Weet je toevallig of dorpelkappen nog leverbaar zijn?
-
wielranden kosten 25 euro per stuk.
Of dat onderste plastick nog leverbaar is weet ik niet..
Kijk is wat ik waarschijnlijk met mijn velgen wil doen...
Polijsten en verdichten en daarna verchromen...
-
ooooooooooooohhhh, wat mooi!!!
-
Die onderste: Nieuw? Achterklep of grill?
-
Beide nieuw, alleen de bovenste heeft een plakker alla fabriek.
Heb ook een nieuwe voor in de gril.
Probeerde je gisteren trouwens te bellen....
-
Dit heeft bij de productiemodellen alleen nooit in deze combinatie op de achterklep gezeten.
Alleen op de persfoto's is een combi van GT en G40 te zien in de grille, waarbij de GT volgens mij wit was.
-
Jouw avarter dus?
-
Ik heb nog even voor je uitgezocht Arno,. maar de deurlijsten die ik heb liggen (nieuw nieuw nieuw nieuw!) zijn voor een 2f : latere type vlakke deurlijsten, en dus niet de driehoekige van de 2...
-
Jouw avarter dus?
Kijk eventjes hoe dit staat als t erop zit, is t niet mooi dan orgineel.
Psies, mijn avatar is van een persfoto.
-
Ik heb nog even voor je uitgezocht Arno,. maar de deurlijsten die ik heb liggen (nieuw nieuw nieuw nieuw!) zijn voor een 2f : latere type vlakke deurlijsten, en dus niet de driehoekige van de 2...
Jammel, maar eens kijken wat er nog voor goeds op de donor zit die ik erbij genomen heb..
-
Michiel & Marjolijn hebben ook nog de goede strips liggen.. (gebruikt welleenswaar, maar goed: maybe just perfect?)
-
Zo vandaag iets leuks wezen halen voor de onderdelen.
Het polotje reedt heel de weg goed,alleen had bij anrhem pech met de corrado.
Collega van me reedt in de corrado en ik in de Gt G40 toen de corrado opeens vol rook stond.
Snel naar de kant,alle koelvloeistof eruit en van binnen alles nat.
Oftwerwijl, de kachelradiateur...
De slangen die naar binnen gingen dichtgedraaid met een slangeklem.
En toen een aantal kilometer moeten lopen naar het texaco tankstation voor koelvloeistof....
-
Het Polo 2 GT G40 motertje....
-
Het motorblok komt in de mijne, omdat bij mijn motor de distriburieriem geknapt is en daardoor de kleppen, kop en zuigers helemaal aan gort zijn..
Motortje word natuurlijk wel eerst voorzien van een cup lader, helemaal gereviseerd
Onderlip en intercooler gaan in de schap, want die kom je nooit meer tegen..
-
Aha, jij hebt hem gehaald -thumbsup-
Je hebt nu op de koets na bijna alle onderdelen van de oorspronkelijke auto of niet? :)
-
En de koets? Gaat daar de zaag in ?
-
Neen de koets gaat de verkoop in als de motor eruit is.
Deze motor komt uit een echte blauwe polo 2 Gt G40.
Die werd gesloopt en de motor werd in deze 1983 er 75 pk GT gezet.
Heb ooit het interieur bij deze man gehaald van die blauwe GT G40.
Dus wie er interesse heeft in een echte orgineel hollendse GT uit 1983 (zonder motor)
Laat maar weten.
Ben nu 3e eigenaar, de vorige eigenaar heeft deze auto 17 jaar gehad.
-
Oh, die GT-naar-G40-ombouw! Front is dus ook niet 'G40' (gaten, dwarsdrager etc)
-
Neen dat allemaal niet.
Ga natuurlijk ook geen echte Gt G40 uit elkaar trekken voor de onderdelen, ben geen barbaar...
:P
-
In de hoek jij!!
-
Nog wat leger...
-
Kijk, dit vind ik nogeens mooi voor aan de sleutelbos.
Een oozoo mooie 5 GULDEN munt uit ......1988 :)
Wat blijven t toch mooie munten, snik.
Ben eigenlijk ook nog op zoek naar een gulden of knaak uit 1988.
Heb ze wel van andere jaren,alleen 1988 helaas niet....
-
Dit lag onder de bekleding, wie weet nog wat alles betekend?
-
T lijkt wel pakjesavond....
-
Mooie doos -naughty-
Maar ga m toch even open maken!
-
Schijf mee :
Kapjes voor op de stijlen.
Distributiekappen.
Rode biesjes voor in de bumpers.
Nummerplaatverlichting voor in de achterbumper.
En nog wat klein grut..
-
Nieuwe hoedenplank, zwart polo 2 coupe.
-
Dit lijkt wel een voorbumper....
Wat is eigenlijk het verschil,de bumper die erop zat,die heeft kapjes aan de onderkant die je eraf kunt schroeven.
Deze is uit 1 geheel.
Zijn er verdere verschillen die je kunt zien?
Dit was namelijk de enige die vw classicparts nog had....
-
Het hemeltje ligt bij de hemelmaker.
Deze word helemaal nagemaakt,zoals orgineel.
-
Dit lijkt wel een voorbumper....
Wat is eigenlijk het verschil,de bumper die erop zat,die heeft kapjes aan de onderkant die je eraf kunt schroeven.
Deze is uit 1 geheel.
Zijn er verdere verschillen die je kunt zien?
Dit was namelijk de enige die vw classicparts nog had....
Goed kijken:
Oude bumper naast nieuwe leggen: oh, kijk nou: die kapjes kan je zo overschroeven :)
Voorbumper is nooit gewijzigd (naja: alleen de kleur van de bies :) )
-
Thank you allmighty jaap!
Weet ik dat ook weer....
-
Flink aan het inkopen -thumbsup-
GT-G40 heeft alleen nooit rode biesjes in de bumper gehad.
Maakt het misschien wel mooier, maar origineel is het niet :)
-
Is echtwel mooi ja..
-
-naughty-
En bij een rode auto?
-
Zo ff mijn ex Polo 2 GT G40 erbij gezocht...
-
Neen de koets gaat de verkoop in als de motor eruit is.
Deze motor komt uit een echte blauwe polo 2 Gt G40.
Die werd gesloopt en de motor werd in deze 1983 er 75 pk GT gezet.
Heb ooit het interieur bij deze man gehaald van die blauwe GT G40.
Dus wie er interesse heeft in een echte orgineel hollendse GT uit 1983 (zonder motor)
Laat maar weten.
Ben nu 3e eigenaar, de vorige eigenaar heeft deze auto 17 jaar gehad.
Misschien hou ik de 83 Gt zelf wel, is bijna belastingvrij en dan kost ie me niks meer.
En dus heb ik alvast de volgende donor erbij aangeschaft....
-
En wat zit er in deze 88 er GT....
Jawel een 55 kw (75 pk) GK motortje!!
Zoals dus in t beestje hoord,maar nu met 5 bak.
Dat gaat weer lekker pruttelen.
-
Heb zelf enkel de motor, tank ,wielen, en wiellijsten nodig, dus veel onderdelen te koop, zoals dit nette interieur....
Dus als iemand al iets zoekt, let me know....
-
jeemig, je kaapt naast alle g40'ers ook de GT 'tjes??
GOed bezig!
-
Achja, t houd je van de straat he :)
En als alles weer rijdt, weer veel op de straat.
Die 88 GT is trouwens een Ex duitser,een ingevoerde dus.
Zal niet zomaar iets apparts orgineel hollands slopen..
-
Heb zelf enkel de motor, tank ,wielen, en wiellijsten nodig, dus veel onderdelen te koop, zoals dit nette interieur....
Dus als iemand al iets zoekt, let me know....
Achteras met stabi?
Als ie die heeft, heb ik interesse.
-
Ik zie geen GK-ontsteking -dunno-
-
Weet niet wat t verschil in ontsteking daarin precies is.
Maar t is op kenteken 55 kw, en de sticker zit ook in de kofferbak...
-
Gk heeft elektronische ontsteking, op de foto zie je een ontsteking met paddo zitten.
Op zich geen probleem, nu zit er waarschijnlijk geen toerenbegrenzing meer op.
-
In 't gunstigste geval een GK met foute ontsteking idd.
55 kW versus 55 pk: vergissing is zo gemaakt.
Maar goed: bouwjaar '88......enige sleeptuimelaar was toen nog GK.
-
Optisch is het echt wel een GK, geen twijfel mogelijk.
Zo te zien is er aan de onsteking geknutseld, mischien is de Diginition-computer kapot gegaan, en was vervanging te duur.
Maar nette bak nog wel, of niet? Bijna zonde om te slopen :)
-
In iedergeval komt de ontsteking van een duitser met af-fabriek radio: die kap om de verdeler is een radio-ontstoorder.
Even zoeken hoe het zit met die ontsteking: D'r zit dan wel een lan ger huis op met paddo, maar zie ik niet ook een hall-gever?
Welk andere sleeptuimelaarblok had een hall-gever??
-
Geen behalve GK, althans niet in de 86/86C-hoek.
Zie een paddo zitten, en de onderdrukslang ernaar toe heeft gezien de lengte ervan voorheen door het schutbord aan de computer gehangen.
Oftewel: omgebouwd van elektrische vervroeging naar centrifugaal/onderdruk-vervroeging.
-
Optisch is het echt wel een GK, geen twijfel mogelijk.
Euh.....als ik onder de kap van mijn classic (HK) kijk, zie bijna hetzelfde:
behalve 't luchtfilter/aanzuigbuisje op de carb.
(radiator bij mij is ook een brede GK versie)
Maar gezien 't bouwjaar zal 't wel zoiets zijn als Jaap zegt:
ontsteking (hallgever) of ontstekingscomputer kapot.........
te duur / ietsje moeilijker aan te komen....dus omgebouwd naar oud.
-
zo te zien naar aansluitingen zeg ik een saab ontsteking met stekker van vw en mh kabelboompje
-
Iemand nog t exemplaat liggen wat erop hoort?
Polo is verder netjes, alleen de reservewielbak is gaar...
-
't is een duitser he?
zit er een na-bouw kat onder?
zit er ergens een extra-regelkastje wat je onbekend voorkomt?
Dan zit er misschien wel een -eco-regel-stuur-dinges- ingebouwd zodat ie in een goedkopere belastingklasse viel in duitsland.. En omdat dat honderd(en) marken kon schelen per jaar kon er wellicht zelfs een compleet nieuwe aangepaste ontsteking vanaf: weet jij veel: Als t blokje goed loopt, gewoon compleet overbouwen en klaar.
-
Heb nog wel een GK computer liggen.
Onstekingshuis kun je idd wel van een Saab halen.
-
En dit is de onsteking van de GK...
-
Nog wat delen gezocht, ben op zoek naar de orginele radio.
Wat is dat dan, een gamma radio of blauwpunkt ofzo?
Neem aan casette?
Wie o wie heeft deze nog in een zeer mooie goede staat te koop?
-
Zo vandaag volop met de feun bezig geweest.
Alle stickers en strips zijn er nu af.
Morgen laatste kleine onderdelen verwijderen, en zaterdag het hele boeltje ontvetten.
En dan op naar de spuiter!!
Dit is de kofferbak sticker
-
En ff een mooi karretje gemaakt...
-
En de achterkant van het karretje??
-
Subtiel het logo erop :) -thumbsup-
-
En de achterkant van het karretje??
Dikke brulpijp d'r onder en gaan :)
-
ufo?
-
Beide kanten 2 slangenklemmen, en t blijft netjes op zn plek...
-
En achter een omgekeerd thuiskomertje, en dan alles omhoog krikken...
-
he das was mij idee om te gaan doen :(
mare nu jij het al gedaan heb kan je er een bouw tekening van maken?
ik ben bijna zover en onderstel eronderuit halen is 1 van de laaste dingen op de te doe lijst
gr maikel
-
En toen stond ie erop...
-
Dat is een mooi onderstel! -thumbsup-
-
he das was mij idee om te gaan doen :(
mare nu jij het al gedaan heb kan je er een bouw tekening van maken?
ik ben bijna zover en onderstel eronderuit halen is 1 van de laaste dingen op de te doe lijst
gr maikel
Over 2 a 3 weken staat ie bij de spuiter.
Heb geen bouwtekenig,maar als ie weer op zn wielen staat dan verkoop ik t onderstel compleet.
Is precies op maat, erg sterk,en voor zitten zwenkwielen die op de rem kunnen, achter kunnen alleen rollen..
Is zo uit elkaar te halen,maar makkelijker is op een aanhanger meenemen.
Want er zitten veel lange schroeven en draadeindbouten in, dus veel werk om goed uit elkaar te halen.
En misschien issie daarna niet meer op maat...
-
heb jij enig idee hoelang dat gaat duren voordat je hem weer op z'n wielen heb en voor hoeveel je hem wilt verkopen?
anders ga ik het toch zelf proberen te bouwen
gr maikel
-
weet niet precies hoelang t duren gaat, toch wel een week of 3 denk ik minimaal.
Zit zelf te denken aan 60 euro.
Wieltjes alleen al waren bijna 80 euro......
En dan een hele zaterdag werk ,lange schroeven, draadeindbouten en dikke balken niet geteld....
-
klinkt goed!
houd me maar eff op de hoogt als je wil!!!
gr maikel
-
Binnenkort ff de achteras en nog wat andere ophangdelen uit elkaar halen.
Dan word het gestraald en gepoedercoad.
Is dat ook weer netjes -thumbsup-
-
Als Arno het karretje te laat verkoopt voor je, of dat ie t niet verkoopt..
Het karretje waarop mijn audi stond, geheel verstelbaar van staal met zwenkwielen en bevestigingen staat ook te koop....
-
oke ik houw in gdachte
wat vroeg jij ervoor?
gr maikel
-
Zo weer wat nieuwe onderdelen binnen.
Voorpootlagers bovenin.
Kapjes voor op de poot.
Kapjes voor en achter om rotzooi uit de schokdemper te houden.
Met de rubbers die erbij horen.
Achteras rubbers, nog 1 op nalevering.
Stabistangrubbers.
En een verstelbare koppelingskabel...
En meteen weer een hoop nieuw spul besteld....
-
Eventjes een soort filmpje gemaakt van het project tot nu toe.
Met nog niet eerder vertoonde foto's!
Kijken dus, tot de laatste druppel :-)
(met geluid)
http://www.youtube.com/watch?v=msHhuPIonxM
-
whieee~!
Leuk zo'n compilatie. Gaat de goede kant op met de G40.
Keep on going!
-
Leuk filmpje man,het gaat de goede kant op. -thumbsup-
-
Laatste dingen aan het verwijderen aan de onderkant.
Ging allemaal vrij goed totdat.........
-
Ik eens aan de uitlaatkant in de wielbak keek, en zag dat wat kit bobbeling was.
Dus ik een stukje losgepulkt en ja...
Daar zat dus een gat achter...
-
Van binnen
-
bekend plekje..
F#*K zooi.
maar een nieuw plaatje in lassen zeker?
-
Word bij de spuiter gedaan, heb zelf geen lasapparaat, en hij kan dat vast veel beter.
Maar het bleeft niet bij 1 kant....
-
Arno, als je het echt goed wilt doen: alle kit uit de wielkasten halen, Of in ieder geval langs de randen.
Ik zou ook alle kit op en rondom het achterpaneel/wielranden/dorpels halen, daar ben ik ook al wat tegengekomen bij mijn GT G40.
(Mijn 1F is ook rot in de hoeken trouwens)
-
En de binnenkant....
-
Ja wielbakken en onderkant gaan ook kaal....
Wel jammer van de roest, heeft nooit schade gehad de polo dus had gehoopt dat deze overal nog strak zou zijn.
Enkel niet bij de ruitenwisser.
Neem aan dat het gewoon wegslijpen word, plaatje op maat maken en erin lassen.
Dan zinkspray en nieuwe kit erop en van binnen overnieuw tectieleren en volblubberen met hars?
Kit was ook niet zichtbaarbeschadigd of er ooit vanaf geweest...
-
Dit is bij mijn GT G40, ook grotendeels onder de kit verborgen:
-
Van buiten: hier was ook niks te zien met de kit er nog op.
-
Ze hadden die auto's van kit moeten maken, blijven ze wel mooi roestvrij :)
-
Pfffff, vandaag heel de dag bezig geweest met het ontvetten van de motor ruimte.
Wat een rot, en vies werk zeg.
Vooral bij het front lijkt het net alsof er een bus hars ontploft is!
Op sommige plaatsen zit het er gewoon dik 2 mm op!
Maar nu t schoner word, ziet t er al beter uit, en kan de spuiter zich daar ook lekker uitleven.
Zal straks wel even wat foto's maken...
-
En een foto.....
-
Pff hele herkenbare plaatjes van die roest :( , gelukkig in veel minder mate dan bij mijn GT. Voor de rest ga zo door! -thumbsup-
-
Zo, die is een stuk schoner dan eerder vanmiddag. :P
Maar ziet er goed uit Arno, mooi project. -klus-
-
kost wat koppijn, en een tijd niet kunnen ruiken, maar dan heb je ook wat!!
:)
-
Waar heb je het mee schoongemaakt dan?
-
wij gebruiken op het werk r70(R70 Power Cleaner
Zeer krachtige, op water gebaseerde reinigings- en ontvettingsmiddel. Wordt in de industrie gebruikt voor het verwijderen van vet, olie, roest, remslijpsel e.d. In de voedingsmiddelenindustrie is het product geschikt voor verwijdering van ingebrande (suiker-, eiwit-, cacao-, roet-) verontreiniging. R70 Power Cleaner is in alle verhoudingen zowel met warm als koud water verdunbaar. )
hier ook te verkrijgen
-
kost wat koppijn, en een tijd niet kunnen ruiken, maar dan heb je ook wat!!
:)
En wat weke hersencellen :D
Maar het ziet er zeker nettjes uit, mooi project -thumbsup-
-
Heb het met wasbenzine schoon gemaakt.
Ga het daarna nog na met siliconen ontvetter, wat ik dus ook op de sluitende plaatdelen spuit, in laat weken en dan met hoge druk de laatste wax ertussenuit blaas.
Vandaag weer wat onderdelen gehaald, zoals :
Een nieuwe radiatorkap
Achterste remcilinders
laatste achteras rubber.
Rubbers voor in de lenkers.
Tankje.
Sensoren en een hoop boutjes en moertjes.
Veerschoteltjes...
Wel weer een duur grapje, dit koste al 264 euro.
De vorige delen was ook al 200.
En wat hierboven staat aan blikwerk, vw classicparts spullen en uitlepelen pfffffff.
Dadelijk spuiten en lassen, motor en bak revisie, nieuwe hemel en interieur reparatie.
Verchromen van de wielen -wanker-
Kun je toch een behoorlijk mooie golf 4 of bora van kopen....
Maar ach, die heeft iedereen -nana-
En wie goed werk levert, heeft ook wat te besteden.
En anders maar met de collectebus rond op t forum -love-
-
Goed bezig man -thumbsup-
Maar ach alles kost geld of je nou een oude polo hebt of een bora.
als je die bora nog naar je smaak moet maken kost het ook $$.
-
die zijn toch ook niet geladen?? :)
-
Zo morgen de grote dag, dag mag poekie poekie poele poele de polo naar de spuiter -love-
De 83 GT met bijbehorende 75 pk GK motor gaat waarschijnlijk een ander baasje zoeken.
Heb ruimte nodig, en veel ook, dus dan maar 1tje eruit.
Weet zeker dat hij goed terecht komt....
-
Zo de grote dag vandaag....
He das een bekende bus!
-
Erg lang geleden dat hij frisse lucht op kon snuiven.....
-
En hier is hij naartoe:
Autoschade herstelbedrijf van lith.
Zit bij ons in heesch.
Dat is de beste en netste spuiter/ plaatwerker bij ons in de omgeving.
Een echte vakman, ken persoonlijk ook geen betere.
Heb ook werk van hem gezien, dus weet waarover ik praat...
-
Zo naar binnen toe.
Alle plaatdelen liggen ook al binnen...
-
En daarna meteen naar de garage toe.
Meteen begonnen aan het uitbouwen van de GT G40 motor, die nu nog in de 1983 GT zit.
-
De 2f G40 lader die op de GT G40 motor zat heb ik er al afgehaald en open gemaakt.
Deze is in een hele goede staat van binnen.
Dus dat is mooi meegenomen.
-
En daar is de GT G40 motor....
-
Andere kant
-
Deze downpipe zat op de donor GT G40.
Dat kleine ding lijkt haast wel een kat?
Heb er nog niet in kunnen kijken.
Maar de downpipe die bij mij onder de GT G40 zat, is gewoon helemaal zonder kat.
Kon je daar bewust uit kiezen, of kwam t vanzelf na een bepaald bouwjaar?
Het blok is uit 1988, dat staat in de kop....
-
Kon je daar bewust uit kiezen, of kwam t vanzelf na een bepaald bouwjaar?
In Duitsland had je ooit van die subsidie-dingen:
dan werd er een aftermarket-mini-kat gemonteerd.
Zie je wel vaker op MH enzo uit die tijd
-
Kon je daar bewust uit kiezen, of kwam t vanzelf na een bepaald bouwjaar?
In Duitsland had je ooit van die subsidie-dingen:
dan werd er een aftermarket-mini-kat gemonteerd.
Zie je wel vaker op MH enzo uit die tijd
G-kat heetten die dingen toch?
Is in Dld van invloed op 't belastingtarief ofzo.
-
G-kat = geregelde katalysator, met lambdasonde
Dan zou dit een U-kat moeten zijn, ongeregeld dus.
-
Kon je daar bewust uit kiezen, of kwam t vanzelf na een bepaald bouwjaar?
In Duitsland had je ooit van die subsidie-dingen:
dan werd er een aftermarket-mini-kat gemonteerd.
Zie je wel vaker op MH enzo uit die tijd
net als die verschrikkelijke nuteloze roetfilter actie in nl nu :(
gr maikle
-
En weer wat nieuwe onderdelen.
Versnellingsbak steunen.
Motor rubbers.
Deur rubbers.
Hoop boutjes en moertjes.
Deurlsloten met slotvangers.....
-
En weer wat nieuwe onderdelen.
Versnellingsbak steunen.
Motor rubbers.
Deur rubbers.
Hoop boutjes en moertjes.
Deurlsloten met slotvangers.....
En als wij straks, bij de dealer, wat willen bestellen krijgen we te horen: Niet meer leverbaar... -wanker-
...goed bezig -thumbsup-
-
Hmmm....mischien wordt het tijd dat vw maar weer eens die oude dingen gaat produceren.
Ze raken het toch wel kwijt aan de liefhebbers.
-
Nieuwe koplampen nog ff opgezocht, ooit via dennis gekocht...
-
En nieuwe orginele G40 in en uitlaatkleppen...
-
idd arno blijft maar kopen maar zo blijft de polo wel helemaal orgineel in zeer betrouwbaar
-thumbsup-
-
Zo,morgen kunnen we eindelijk weer eens verder met de polo.
Zal er weer foto's van maken :)
Arno Lader
-
Dus dan heeft ie nu een nieuw lakje?
-
Zo,morgen kunnen we eindelijk weer eens verder met de polo.
Zal er weer foto's van maken :)
Arno Lader
kan niet wachten :D
-
Nee dat nog niet helaas.
De spuiterij heeft het erg druk en moet eerst andere dingen afwerken.
Als dat gebeurd is dan gaan ze eraan werken, want wil geen snel snel ertussendoor haastwerk.
Vandaag ga ik de wielbakken en delen van de onderkant uitkrabben.
Zodat t lastwerk in de wielbakken gedaan kan worden en de spuiter de bakken kan behandelen en zo verder en zo verder...
-
Een beetje schoon gemaakt achter....
-
scherm eraf...
-
Andere kant ook
-
Eventjes later...
-
Ben er helaas ook achter gekomen, dat de reservewielbak door geroest is.
En omdat de wielranden achter omgerold zijn,en de roest er stiekem goed in is gaan zitten, zijn deze helemaal doorgeroest.
Dus flink wat plaatwerk uit de donor slijpen.
Heb ook aan de onderkant en wielbakken allemaal kleine stukjes roest gevonden op kitranden en dergelijken.
Allemaal stukjes van enkele centimeters, maar om alleen die stukjes te repareren,,,, neh.
Dus nu worden de onderkant, wielbakken, en motorruimte ontdaan van kit, gestraald en dan gescoopeerd.
Dan is t helemaal goed en roest t nooit meer
-hug- -hug-
-
Scoperen!! (vlamverzinken)
Wow!
Je gaat voor het predicaat 'Dat gaat nooit meer kapot' of niet?
-
Yes, hij heeft nu wat roest, en dat gaat er allemaal uit,en wil m daarna nooit meer roestig zien -prut-
Kon me gisteren avond niet inhouden om eerst te kijken of de donor polo wel goed was in de wielbakken, en dat was ie gelukkig ook...
Dus de slijptol erin!!!
-
Gaat helemaal goedkomen! -thumbsup-
Had je de tip al eens gegeven: alle kit eraf.
Je komt er van alles onder tegen :(
-
Is deze auto voort van marjolijn? ;D
-
He ja, een vijfde polo, daar zat ik op te wachten ;D
-
Zo, vandaag 1 kant van de wielbak achter gedaan.
Daar is het echt zwaar kut!!
Wat ook nog kut is, het roken van die kit...
-
Zo, hier is die eindelijk dan.
Het certificaat.
Snap alleen niet alle opties.
De eerste 2 wel,maar de onderste 2 weet ik niet precies wat ze ermee bedoelen...
Heb wel even wat nummers weg gelaten...
Arno
-
Die laatste 2 is mistachterlicht en de bediening daarvan. (alsof het een zonder het andere kan -gert- )
Die van mij is iets ouder dan, is op 13-06-1988 op de weg gezet.
-
Ok, en hij is naar transportcentrum unna gegaan zo te zien?
Is dat de duitse pon?
-
Nog wat stukjes blik uit de donor gehaald.
Eerste week van januarie word het laswerk gedaan bij jurgen schoenmakers classic cars.
www.jurgenschoenmakers.nl
Die lassen iedere dag aan oude beestjes, dus die weten precies hoe t moet.
Als het laswerk gedaan is, dan gaat ie begin februarie in bad -thumbsup-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLOAEBJV.jpg)
-
Net nog het laatste stukje blikwerk uit de donor polo gehaald.
De reservewielbak!
Bij mij zit er een klein gaatje in,en dat is bij deze ook zo, maar kan er wel een goed stuk uithalen en bij mij erin laten lassen.
Morgen (dinsdag) gaat de polo naar de lasser toe. ( jurgenschoenmakers.nl )
Arno
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CRF8QQWO.jpg)
-
Lekker bezig daar. Had dit nog niet gezien.
Dat mag denk ik wel wat kosten als je dat helemaal laat lassen enzo. Of maak je hem daarna zelf helemaal strak?
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Succes met alles!
Gr Arno
-
Achja, heb t druk met g laders, dus het geld komt wel goed.
Maak m niet zelf strak, zal enkel mee helpen met de carosserie in de epoxy zetten en kitten.
-
Hier staat hij nu voor het laswerk...
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBHGAGQY.jpg)
-
Ik had al op zijn site gekeken ja. Je noemde het hier boven ook al n keer eerder :).
Jammer dat ie niet zoveel foto`s op zijn site heeft.
Lijkt me ook erg gaaf zo`n soort bedrijfje voor m`n eigen voor een paar dagen in de week. Die nieuwe auto`s waar ik altijd aan werk is ook niet altijd alles. Ik heb meer met oudere auto`s misschien wel omdat je dan uiteindelijk meer wardering hebt voor het werk wat je gedaan hebt.
Ik ben benieuwd hoe de auto terig komt zal vast wat moois worden.
gr
-
Hahaha, kreeg van jorp al te horen dat ze m zelfs in frankrijk kennen.
Heb geen idee wat ze erover zeggen,maar heb er wel ff in t engels op gereageerd...
http://www.pololand.free.fr/forum/viewtopic.php?p=95697#95697 (http://www.pololand.free.fr/forum/viewtopic.php?p=95697#95697)
-
"vertaald" naar het engels:
klik (http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=fr_en&trurl=http%3a%2f%2fwww.pololand.free.fr%2fforum%2fviewtopic.php%3ft%3d2139%26sid%3dfe2441d50decfc56463a41a534bb503d)
p.s.: nog heel thuisgekomen gisteren?
-
Ja ging wel, olie was nog netjes op pijl vandaag.
Het lampje ging ook na 20 km vanzelf weer uit...
-
Het lassen is begonnen.
En ik moet zeggen, dat gebeurd heel precies en netjes.
Heb er eventjes bij staan kijken hoe hij alles op maat maakt,alles perfect en veel mooi en goed gereedschap ervoor..
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YNVAIRZN.jpg)
Het oude rotte ruitenwissergat + gat
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZLM8IK4Y.jpg)
Het blik op maat gemaakt uit de donorpolo, en is netjes gepareld.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XKQ7EHV3.jpg)
Het oude eruit
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y8SSVMOU.jpg)
Het past en nog niet vast gelast
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBYSJXJ3.jpg)
Gelast en nabewerkt,alles netjes vlak.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-O86LAOJF.jpg)
Meer foto's volgen zaterdag.
-
Daar is een echte vakman aan het werk, dat gaat wel goedkomen -thumbsup-
-
Goed gereedschap is het halve werk, en met vakmanschap is het goed werk.
Ziet er goed uit -thumbsup-
-
bekend werk -klus-
ziet er netjes uit zo -cool-
-
mijnen broer ist verry goed wanne!! -thumbsup-
-
-klappen- -sturen-
-
Mooi werk ja -thumbsup- Zo moet ik straks ook te werk gaan :)
-
mijnen broer ist verry goed wanne!! -thumbsup-
Nice :)
-
En de ruitenwisser van de onderkant.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AL4FTRWH.jpg)
De langsdrager kokers bij de motor preventief verstevigd,omdat de eerste type G40 daar weleens wil scheuren.
Daar is het plaatwerk enkel.
Bij de 2f G40 is dit dubbel,en is daar dus sterk en scheurt daar niet zomaar.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQN7WPAB.jpg)
Andere kant
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HFLGY3RX.jpg)
Is 1mm dik plaatwerk, er zit daar normaal ook een gat voor behandeling van de kokers, die word er nog in geboord,maar wel een stuk kleiner,zodat t sterk blijft.
En hier zat een beetje roest onder, is eruit geslepen en nieuw metaal in gelast.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6KVTB8M.jpg)
Volgende week meer!
-
Respect.. Sinds een week of 2 ben ik zelf aan het lassen en ik weet hoe lastig het is. Ik krijg het wel vast maar netjes ? -wtf-
Goed idee die langsdragers zo versterken.
-
1 boutje van de luchtfilterbak was afgebroken, nu weer een nieuwe erin gelast.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GYS8ZTXM.jpg)
En van onderen, netjes afgewerkt natuurlijk.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7VGH8FXX.jpg)
Hier zat een 16v antenne op het dak, en die hoort daar niet,dus weg ermee.
Netjes plaatje eronder en vast gelast met 8 putjes, heel voorzichtig anders trekt het dak krom.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-74WCLRGR.jpg)
En van boven vertinnen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPU7I6TH.jpg)
Met de schaaf vlak gemaakt.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-X7QTO4JV.jpg)
En helemaal vlak gemaakt en nabewerkt.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNWRCWD3.jpg)
-
Nice -thumbsup-
-
Hou het goe din de gaten dat plekkie. Ik heb zo ook ooit eens een randje vertint en ik zag het een heeeel klein beetje terug komen.
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQN7WPAB.jpg)
Bij een 2f daar dubbel? Nee toch? Bij mijn 2f (niet-g40) is 't daar ook gewoon enkel, en precies op 't smalste stuk inderdaad een groot gat gestanst, plakker d'r op en kit d'r over.. Zwakke plek: dat is zeker!
-
Hou het goe din de gaten dat plekkie. Ik heb zo ook ooit eens een randje vertint en ik zag het een heeeel klein beetje terug komen.
Is nog niet helemaal klaar he, eerst nog in bad, en dan in de epoxy, en dan grondlak , rode lak en 2 laklagen.
Neem ook aan dat de spuiter weet hoe hij dit helemaal glad krijgt, zodat t niet zichtbaar word... nooit meer!
-
Das waar hij zal gerust wel weten wat hij doet. -thumbsup-
-
Vandaag weer bij de polo geweest.
Had gevraagd of de krikpunten wat verstevigd konden worden,omdat hij daar toch wel vaak op moet steunen tijdens de opbouw.
Dat kon allemaal gewoon, alleen met het blank maken van het metaal is er een rotte bodemplaat aan de bijrijderskant tevoorschijn gekomen.
De polo is ooit eens verkeerd opgekrikt, en daar is niks aan gedaan, en daar is dus vocht in gekomen en ook roest...
Word een nieuw stuk bodemplaat en dan t krikpunt verstevigen..
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WIB8G4D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSFW36SI.jpg)
-
Dat is jammer zeg.
Zie je toch wel vaak dat zo`n auto daar begint rotten door het opkrikken.
Gelukkig is de polo in goede handen en zal het echt wel mooi gemaakt worden :D
-
Verbinding achterkant kriksteun met bodemplaat is zowieso een bekende roestplek, komt niet eens door verkeerd opkrikken maar door vuil en vocht...
-
De bodemplaat is weer gemaakt netjes gelast, en gepuntlast op de koker.
De koker is eigenlijk best slap na het krikpunt, word pas weer stevig waar de stoelrail zit.
Dus dat word ook preventief verstevigd.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDNPOWPZ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJFRX7XA.jpg)
Gaatje gemaakt in de versteviging bestuurderskant om de koker te kunne behandelen.
Iets hoger zit er nu ook een gaatje bij, daar is de koker dubbel,en kun je normaal niet in komen.
-
Dat is een handige jonge die daar mee bezig is :) Kijkt goed joh!
-
Uitlaat ophanging verstevigd, deze was al iets slapper door de ex brulpijn die eronder hing.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SRUCMDAQ.jpg)
Koker versteviging bijrijderskant
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RSJGEKVB.jpg)
Koker versteviging bestuurderskant
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6AWRRP8R.jpg)
De koker is verstevigd door een gezet stuk metaal van iets meer dan 1 mm dik.
Op die plek is de koker eigelijk heel slap, is maar 0,8 mm dik, en er zit een groot gat in voor het behandelen van de koker.
Bij de groene pijlen is het blikwerk dubbel, voor de stoelrails, en het krikpunt, dus daar is het heel sterk.
Kan me voorstellen dat door de vele krachten die erop komen, er ooit metaalmoeheid in komt.
En misschien roesten ze daarom vaak op die plaats van de bodemplaat, omdat het daar wringt.
Heb al zat sloop polo's gezien, en bij een neus schade, frommeld de koker daar helemaal op...
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KYDTLES.jpg)
-
Let wel: de gaten zijn niet gewoon gesneden, maar gestanst: Door het profiel van de gaten geven ze juist een beetje meer stevigheid dan zonder de gestanste gaten.
Dat maakt t vervolgens niet echt een heel stevig geheel: Deze strip zal veel meer doen. Wat ook veel gebeurd, o.a. bij de Golf 1 Cabrio, is een extra plaat in de dorpel. Dus tussen de rand waar normaal het deurrubber overheen komt, tot aan beneden: een extra, dikke (1,x mm) plaat recht naar beneden de dorpel door.
-
Ik wilde even iets vragen aan zo`n bedrijf en nu zag ik dat dit bedrijf gewoon in Oss zit.
Misschien dat ik er het weekend een langs rij om een kijkje te nemen hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
Ben mijn eigen werk een beetje beu afentoe en wil meer de oldtimers in en zoveel van dit soort bedrijven zitten er niet bij ons in de regio.
Het is trouwens wel knap werk wat hij allemaal maakt hoor -thumbsup-
-
Hee: uitlaat-ophanghaken-verstevigings-modificatie heb ik afgelopen zaterdag
ook uitgevoerd bij mijn GT -klus-
-
Reservewiel bak is gerepareerd en verstevigd, nu zit het achter paneel goed bevestigd, dus klapperd het niet zo op en neer op de snelweg door de wind die erachter slaat.
Want daardoor krijg je metaalmoeheid, raakt het los, en gaat er een gat roesten in je reservewielbak.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKNW4Q6A.jpg)
En van binnen, lasjes moeten nog vlak gemaakt worden.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZWA83ELJ.jpg)
Wielbak bijrijderskant achter weer netjes.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OEN4RNK4.jpg)
En de wielrand ook.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HNWRVFLT.jpg)
Wielbak bestuurdersdant achter ook weer netjes.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4P3U4OUG.jpg)
En de wielrand ook.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BFWC6ZSL.jpg)
Voorste koker motor ruimte bijrijderskant verstevigd.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MGQUSNGA.jpg)
En van voren.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EGHONZFU.jpg)
Voorste koker motor ruimte bestuurderskant verstevigd.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ACHFBOPX.jpg)
En van voren.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IHJ7IZXX.jpg)
Daar kan een G40 scheuren, en dat gebeurd ook regelmatig.
Deze 2 G40 is nog helemaal goed, en wil dat ook zo houden, dus preventief de delen verstevigen waar het stuk kan gaan.
Er komt ook een salzmann frame onder, en dan is de G40 helemaal sterk.
Hij krijgt niet spectaculair veel vermogen, maar zelfs een standaard G40 scheurt.
Heb er nu ook 1 staan een 2f G40, die is motorisch helemaal orgineel,en die is op die plaatsen helemaal doorgescheurd.
-
Zo, dan even hier een paar foto's van wat er kan gebeuren met een G40 als je deze niet verstevigd. (18+)
Overal scheuren, heb niet alles op de foto gezet,maar dit zijn toch wel de ergste.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-G46M4PAM.jpg)
De kokerbalk aan de bestuurderskant.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPYNH3LG.jpg)
Vooraanzicht motor ruimte, zoals je ziet is het hele schutbord losgescheurd, en is de tunnelbak compleet doorgescheurd.
De hele voorste hoek van deze 91er G40 zit helemaal los, in de hoek is ook alles losgescheurd.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GAXVJ3IQ.jpg)
Dit is de tunnelbak, de polo kan zo doorzakken....
-
En om dat allemaal te voorkomen is dit ook allemaal verstevigd.
De kokers aan buitenkant bij de wielen, en de hoeken zoals de foto's in de eerdere posting.
De tunnelbak is ontdaan van alle lak, en er is een 2mm dikke plaat op maat gemaakt en netjes in vorm gezet.
Deze is rondom goed afgelast,en naar beneden de tullebak in door gezet.
Ook zitten er proplasjes in de grote delen, is allemaal mooi vlak geslepen, dus je ziet er niks meer van.
De verstevigingen zie je straks ook niet meer als de polo klaar is, of je moet er echt op letten.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WNDY7EUJ.jpg)
Van voren.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYOG7FXG.jpg)
Van de zijkant.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZUZNXAW7.jpg)
En van onderen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8GPM3FZT.jpg)
Ook heb ik de gaatjes voor de wiel lijsten weer terug geboord in de wielranden.
-
hij gaat wel lekker zeg daar -thumbsup-
Dat zo`n g40 zo kan doorzakken wist ik niet. Lekker lullig zeg
-
* extreeeem *
( de scheuren :( maar ook de preventieve maatregelen die jij neemt! -thumbsup- )
Die in 2-en gereten 2f coupé van een week of wat terug, komt zo in een heel ander daglicht te staan niet waar?
-
Goh, nooit geweten dat dat zo vaak voorkomt eigenlijk.
Ik geef ook altijd tegengas bij het eeuwige "daar is zo'n auto toch niet op gebouwd".....
-
Raymond Klok had ook ooit es zo'n 2f G40 sloper die boven de tunnel afgescheurd was.
Kleine kanttekening: heb 't nog nooit gezien bij een type 2.
2f met wat pk's wil graag bij de kokerbalken scheuren, met name bij de motorsteun lv:
type 2 is toch wat compacter: radiateur-balk is steviger (vastgelast aan kokers)
-
Raymond Klok had ook ooit es zo'n 2f G40 sloper die boven de tunnel afgescheurd was.
Kleine kanttekening: heb 't nog nooit gezien bij een type 2.
2f met wat pk's wil graag bij de kokerbalken scheuren, met name bij de motorsteun lv:
type 2 is toch wat compacter: radiateur-balk is steviger (vastgelast aan kokers)
Jep deze heb ik nog samen met hem gesloopt. De langsdrager konden we gewoon ombuigen.
-
keurige lasjes trouwens! TIG? Heeft dit nou te maken met het hogere koppel en vermogen of kan dit met een 1.0 ook gebeuren? -dunno-
-
Heeft dit nou te maken met het hogere koppel en vermogen of kan dit met een 1.0 ook gebeuren? -dunno-
Combi van slappere 2f/peekaas/verlaging (stugger)/lomp rijgedrag?
(Die alfa-kleurige 2f die Raymond & Jorp gesloopt hebben, had de ouwe eigenaar uit pure frustatie
vol met deuken gemept -gert-.......misschien vooroordeel: maar dan ben je wel lomp, naar mijn mening)
-
G40 heeft meer koppel.
En de G40 hoeft niet eens opgevoerd te zijn, die groene was standaard met een slechte lader.
Wel koni verlaagd....
-
keurige lasjes trouwens! TIG? Heeft dit nou te maken met het hogere koppel en vermogen of kan dit met een 1.0 ook gebeuren? -dunno-
is (denk ik) MIG, alleen op de juiste stroomsterkte +draadtoevoer denk ik. Te zien aan het warmtepatroon in 't plaatwerk.
TIG+ plaatwerk = maanlandschap.
-
Kun je die verstevingen van de koker niet ook beter aan de voorkant dichtlassen? Enerzijds is het dan nog steviger (ik ga er van uit dat er voornamelijk neerwaardse/opwaardse krachten op de koker komen te staan en een min of meer horizontaal geplaatste versteviging nog eens vrolijk meeflext. Maar vooral ook om het water wat er in de holte kan blijven staan, omdat de plaatjes aan de achterzijde lager liggen (of heb je ze in de hoeken doorboord?) Petje af voor deze grondige aanpak. -thumbsup-
-
Nee. daar is het sterk.
En er komt nog een subframe onder, en het moet wel iets kunnen bewegen....
Komen gaatjes in ja.
-
Zo, het is zo ver.
De polo staat bij jurgenschoenmakers.nl op de kar, en gaat zo op weg naar autobeitserij.nl
Daar word de polo ontdaan van alle lak lagen en kit.
Dan blijft er een blanke koets over.
Dan krijgt hij een antiroest behandeling, alle roest gaat er daardoor af, maar het goede metaal word NIET aangetast.
Daarna word hij geneutraliseerd, dus alle chemicalien worden 100% zeker overal uit verwijderd, anders zou de lak later opgevreten kunnen worden door restjes chemicalien die in de kokers zouden zitten of tussen gepuntlast blik.
Daarna word hij gedroogd en krijgt hij een ktl dompel bad.
Hier even de uitleg daarover, en meer op de site autobeitserij.nl :
Nabehandelen door droging en het aanbrengen van beschermlagen KTL- dompellakken behoort tot de extra mogelijkheden waarbij een v/d processtappen zinkfosfatering behelst zodat optimale bescherming tegen roest wordt gerealiseerd, ook in holle ruimten en naden.
In een dompelbad slaan in water opgeloste elektrisch geladen organische (lak-)deeltjes neer op metalen producten met een omgekeerde elektrische lading.
Bij Kataforese is het product verbonden met de negatieve pool. De opgeladen organische lakdeeltjes gaan een elektrochemische reactie aan met het te lakken oppervlak. De deeltjes verliezen daardoor hun elektrische lading en gaan zelfs elektrisch isolerend werken.
Het gevolg is dat het proces vanzelf stopt wanneer de opgebrachte laklaag een bepaalde geslotenheid heeft bereikt, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld elektrolytisch vernikkelen of verzinken.
Nog een opvallend onderscheid met conventionele finishing-systemen :
bij Kataforeselakken wordt door het verschuiven van krachtveldlijnen de lak ook neergeslagen in holle ruimten en op andere moeilijk bereikbare plaatsen.
Bij elektrostatisch lakken of elektrolytisch verzinken daarentegen volgt, door de kooi van Faraday, op zulke plaatsen nauwelijks of geen bedekking.Vervolgens gaan de producten door de droogoven waar ze tot ca 180 c verhit worden. In dit moffelproces krijgt de laklaag zijn uiteindelijke eigenschappen.
Specificaties
- laagdikte : 25 à 40 µm
- Voorwerp wordt VOLLEDIG met lak bedekt, ook de holle ruimten.
- Druppen en/of lopervorming is totaal uitgesloten.
- Probleemloos 1000 à 1200 uren zoutneveltest.
- Toepassingen in automobiel, machinebouw, electronica, meubelindustrie,
radiatoren, huishoudapparaten, hekwerken, industriebouw, enz…
In totaal heeft de polo dadelijk in 17 verschillende baden gelegen!!
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEKUEJ46.jpg)
Op de kar.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WUKJD33C.jpg)
En vanuit de auto, op de oprit..
-
woeiiiiiiii :D
-
da word straks een nieuwe polo :D
enig idee wat de kleur gaat worden ??
-
Ja, het orginele rood, met 2 blanke lak lagen afgewerkt..
-
mooi rood is niet lelijk mooi groen ook niet
daarintegen lelijk rood is niet mooi :D
ben benieuwd hoe het er uit komt te zien als ze klaar is
-
da word straks een nieuwe polo :D
Nieuw????? Beter als nieuw!!
-
Ja, vooral doordat de lak door processtappen zinkfosfatering behelst zodat optimale bescherming tegen roest wordt gerealiseerd, ook in holle ruimten en naden.
Issie toch een beetje verzinkt...
-
Poe poe je maakt er een hele klus van zeg.
Wel heel appart allemaal. Ben ook erg benieuwd straks hoe hij er bij komt te staan
-
En nu de hamvraag : kost dat dompelen en verzinken ?
Heb nog een caros staan die daarvoor in aanmerking komt
-
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
-
dat wil je niet weten -wtf-
-
Effe een offerte opgevraagd voor chemisch ontlakken:
Auto met gemonteerde delen komt op 1575 euro.Delen los elk 105 euro.
Nabehandeling (wel superkwaliteit, inclusief holle ruimtes) :
KTL voor de auto komt op 1850 euro ex BTW
-hitit- :( -boehoe-
-
Ow oke dus zeg dat je alles bij elkaar op zo`n 4000 eurotjes uit komt?
Toch behoorlijk wat geld zeg maarja dan kan ie er wel weer even tegen aan.
-
Ik zie t doel er niet helemaal van in ben ik bang...
-
het middel heiligt de doelen :D
Het is een hele grondige aanpak, deze polo zal over een jaar of 50 net zo zijn als een traction avant nu denk ik. Als het goed is rot dit apparaat nooit meer.
Nu zien weinig mensen het nut er van in, maar als Arno een polo wil hebben die heel lang meegaat, is dit ideaal. Ik zou er alleen niet meer mee durven rijden :( Stel je voor dat je er een ongeval mee krijgt) oioioi..
Daarentegen zijn er ook kereltjes van 20 die 10duizenden euro's in een peugeot 206/subaru Gtt/ toyota celica steken.. Daar zie ik het nut niet van in, omdat ze er vaak niet mooier van worden.
-
Als je geen beschadigingen meer krijgt zal hij niet snel meer rotten nee.
Maar komt het op deze manier ook overal tussen de puntlassen enzo?
-
Nee niet helemaal, daar is het ongeveer 20%.
Maar dat laat ik helemaal vol lopen met epoxy, als de polo onderste boven hangt in een steun.
En hij gaat goed in de tectiel, en lak en kokerbalk hars, dus is helemaal goed.
En ja, het kost veel geld, maargoed, er zijn ook mensen die geven 1500 euro voor 1 vis uit, of een eigen kart, dat kost nog veel meer....
-
juist.. Ik heb jarenlang gecrosst (wedstrijden), dat was ook weggegooid geld. Elke 5 uur de zuiger vervangen en elke 10 uur een motorrevisie.
Maar ik heb het jaren met plezier uitgegeven.
Petje af voor de grondige aanpak. Jij wil de auto gewoon perfect hebben -thumbsup-. Misschien klopt het VW museum nog wel een keer aan -ja-
-
Daarentegen zijn er ook kereltjes van 20 die 10duizenden euro's in een peugeot 206/subaru Gtt/ toyota celica steken.. Daar zie ik het nut niet van in, omdat ze er vaak niet mooier van worden.
en dat alleen al aan subwoofers tweeters midrangers en mdf
-
Deze had ik trouwens ook pas binnen gekregen.
Was een actie van mijnalbum.nl
Kon je gratis een 1 shirt laten bedrukken met een foto die je wilde.
En dat is dus deze geworden, leuk voor op meetings....
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YHFWMZTM.jpg)
-
Én het scheelt als je je richt op één auto, en niet een stuk of wat projecten hebt :)
Okay: de investeringen die in deze Polo gaan zijn heel behoorlijk, maar dan heb je ook echt een pracht exemplaar. Hoeveel anderen zijn d'r binnen 't register die zo grondig te werk (zijn ge)gaan, én d'r nog een projectje of 2 naast hebben?
Overigens: Ja, eng om d'r mee te rijden, maar d'r bestaat zoiets als taxatie en all-risk verzekering.. Daarnaast; deze Polo zal niet zo snel in waarde afnemen: Een nieuwe Subaru, Golf of voor mijn part een fonkelnieuwe Polo schrijft in de eerste jaar méér af dan deze Polo z'n dompelbad-behandeling kost.. En als je ziet hoe dáár soms mee reden wordt? -gert- Boodschapjes doen, stoepje raken, paaltje mee pakken, deurtje ontvangen..
-
Daarnaast; deze Polo zal niet zo snel in waarde afnemen: Een nieuwe Subaru, Golf of voor mijn part een fonkelnieuwe Polo schrijft in de eerste jaar méér af dan deze Polo z'n dompelbad-behandeling kost.. En als je ziet hoe dáár soms mee reden wordt? -gert- Boodschapjes doen, stoepje raken, paaltje mee pakken, deurtje ontvangen...
Meeste van die nieuwe auto's zijn toch leasebakken. Schade zal de eigenaar vaak niet mee zitten, leasemaatschappij betaalt wel. Pas bij meerdere schades in korte tijd zullen ze er iets van voelen.
@Arno;goed bezig! -thumbsup-
-
Meeste van die nieuwe auto's zijn toch leasebakken.
Dat lijkt misschien wel zo ja, maar d'r zijn ook veel, heel veel nieuwe auto's die (al dan niet samen met de bank) gekocht worden...
-
@ Arno: hulde! Geweldig project en geweldige aanpak!
Daar houd ik van: niet neuzelen, je doel goed en helder vaststellen en er dan vol opaf, zonder kosten of moeite te sparen.
Goedkoop is duurkoop uiteindelijk.
Succes man: keep the pics coming!
Groet, Jan.
-
En hier zijn ze dan, de foto's van de naakte polo.
Staat m wel leuk dat grijs!
Foto's van de polo in de ktl lak volgen binnenkort.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GZVDNH7D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y7CUB4ZP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q63L78UG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8CPCESE4.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7JOPI8C8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMCNELHK.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DOOCTVOK.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-66DMMG6C.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKGND6VA.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KFEV4P7S.jpg)
-
Wat een "schone" auto!
Goed werk man, blanke lak erover en gaaaan! -naughty-
-
Damn
-
*me want*
-
Wauw! Verder terug naar nieuw kun je niet gaan -thumbsup-
Is het onderste deel van front iets vervormd?
-
Als het goed is niet, maar dat is zo in de vorm terug te kloppen.
Is heel dun blik daar...
-
Mmmm, nu je toch met die baden bezig bent... Na de KFL volledig laten verchromen? -naughty- Dat zilvergrijs staat 'm namelijk inderdaad wel goed! withstupid
-
100% chroom! -thumbsup-
Lekker met een schade-tje rijden ..... -wanker-
-
ziet er machtig uit!!
Als je nu met een vinger erop komt begint ie gelijk te roesten of niet??
-
Neen, nu niet meer.
Staat al in de ktl lak...
-
-uitlachen- Zet hem maar in de zon, dan ken-ie drogen
-
:)
-
*me want*
Oh,. lekkah! En zo mooi schade-vrij! Alsof je een nieuw koetsje besteld hebt bij VW,.. en ze na enig zoekwerk nog een complete kas gevonden hebben!
-
Bijna een maand verder, waar blijven de foto's met de ktl lak???? :D
-
mijnen bruder ist zeer gud :D
ik mag m weer een keertje poetsen he bruder?? -moon-
-
jouw duits is nog slechter dan die van mij :D
kom op arno met die foto,s.. is die inmiddels al verchroomd die polo -naughty-
-
op t volksforum staan nieuwe foto's. Krijg ze hier niet geupload.
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XEWPF744.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AVLQBZJH.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3APFBGGX.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ABAOBJIL.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4CGJYRSB.jpg)
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMX6OSE4.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GASMICFT.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXKX7VL8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWROCZZU.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4HWDWT3O.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OZHPAHJ8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-H68NFGQO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7WFXT64B.jpg)
-
Alle randen in een speciale lucht afsluitende epoxy gezet.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CUHMLIIM.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KBMQSKTE.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4RF4RLTQ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7NWEHALR.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YXASQYV6.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CF3H3ZZT.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OLZB43XU.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TTQONND.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ZQ4OBPO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GUAKECJQ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LZ4TRR47.jpg)
Dempings matten na gemaakt van de donor polo.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YOOTCGKM.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8LDLPAZA.jpg)
-
Daarna is de bodem nog in de grondlak gezet.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XYQTLJ8K.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GMSZT3UT.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HPZIU36E.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJMROREF.jpg)
Waar nodig gekit.
En behandeld met een coating op rubber basis.
En daarna in kleur gespoten en afgelakt met blanke lak.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ODNWL7WB.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYYY8XLC.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QWPKEA8M.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JGW6XWA8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XOB88MGR.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AHQMMCHY.jpg)
-
thanks jaap. Ps,op wat voor besturings systeem draaid 86c? Want de begin pagina kan ik wel inladen,maar als ik wat aanklik gebeurd er niks....
-
Ehmz,. de server draait (denk ik) op een Linux versie, en het forum is 'Simple Machines Forum'..
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'd'r gebeurd niets' als je wat aanklikt..
Andere fora ook problemen?
-
Mooi werk jog -thumbsup-
Super!
-
ja vw forum werkt niet,en t polo forum ook niet. Wilde de bergcup op marktplaats zetten maar dat ging ook niet. Hij opent de link wel,maar het scherm blijft wit. Zit nu ook via de n95 hier.....
-
Klinkt dan meer als een computer probleem!!
Wat draai je zelf op je PC? Goede virusscanner?
-
Olympisch kampioen conserveren! -thumbsup-
-
Ziet er goed hoor -thumbsup-
-
Waar hebben ze die nieuwe koets gevonden? -wtf-
Very nice!
Gaat echt beter dan nieuw worden -thumbsup-
-
Hey heb je dat in warmenhuizen laten doen?
-
wat waar laten doen?
-
vet, gewoon vet!!!
-
Ziet er goed uit,maar in het wit is ie mooier -naughty-
Maar straks in het rood ook wel hoor,bodem ziet er goed uit.
Gaat deze ook op treffens met spiegels onder de auto?
-
Duhh! :) Als ik z'n auto had zou ik het zeker laten zien, hoop niet dat het een trailerqueen wordt.
-
dat ontlakken arno, ik ken dat pand man dat is in dirkshorn bij de banne
-
Nooit heen gaan, doe ik ook niet meer.
Die idioot had heel de bodem beschadigd, hadden m gewoon met een heftruck opgetild.
Moest ik allemaal weer goed maken....
-
Tsjonge dit is echt mooi om te zien, ben nu wel benieuwd hoe het motortje er uit gaat zien -love-
-
wat een kaffers. heb je met die ouwe gepraat of met die zoon
-
Tsjonge dit is echt mooi om te zien, ben nu wel benieuwd hoe het motortje er uit gaat zien -love-
denk eens voor je g40 vers uit de showroom , zo ongeveer :)
-
Ik hoop zo ongeveer:
-
das wel erg origineel netjes -love-
-
Arno zal vast wel een oud type lader op schap hebben liggen -dj-
-
Wel meerdere zelfs -love-
-
Ff wat vorderingen, oude garage leeg...
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-C6FEX7EB.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AGFEAO7I.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EIIXQFTR.jpg)
En nieuwe garage ingericht, elektra gemaakt, werkbank enz enz.
Polo ligt al netjes in de stellingen geplaatst.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NETE3YQO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8Y4RKQRT.jpg)
-
Mooie ruimte hoor -thumbsup-
-
Maakt VW ook koelkasten? -dunno-
-
Dit keer geen ex-wietplantage? :P
-
Nee, altijd netjes geweest die ruimte.
En goeie buren, das ook wel fijn...
-
Heb je ook foto's van de gehele ruimte?
-
Zal er eens een keer 1 maken.
-
Ff slide show filmpje gemaakt....
http://www.youtube.com/watch?v=-69AQyx_Wq0 (http://www.youtube.com/watch?v=-69AQyx_Wq0)
-
Leuk zo'n slide show.
Maar gebeurt er verder ook wat? :D
-
Vervaldatum APK 12-02-2001
Datum aanvang tenaamstelling 12-03-2005
Zozo hij is zeker al 8 jaar niet meer op de weg geweest.
En heb m nu al bijna 4 jaar, en 0 km gereden, das ook knap :)
Afgelopen week de achteras laten stralen en poedercoaten.
Heb ik nu vast gedaan omdat ik nu de derby nog heb en hij daar makkelijk inpast.
De audi word wat lastiger.
-
daar zit ook de benzine tank bij een audi , scheelt weer kofferbak ruimte :)
-
Ligt er ook aan wat voor audi denk ik? -thumbsup-
-
mits het geen station is
-
Tis een cabrio, met zo goed als 0 kofferbak.
En lederen bekleding, en om daar dan een vieze achteras op te leggen -boehoe-
-
ach als een hond er mag zitten ,mag er ook rustig een achteras liggen :D
maar begrijp je gevoelens idd
-
Al een begin gemaakt met het slopen van de GT.
Dakje eraf
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XVDKPBGU.jpg)
Neusje eraf voor de maat van de Cupframes
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6LKLHQEC.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TZ6DKCY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CM48NQEF.jpg)
-
ga je een limo bouwen?
-
Nee.. een cabrio zegt ie toch :) -uitlachen-
-
En weer wat nieuwe onderdelen.
Versnellingsbak steunen.
Motor rubbers.
Deur rubbers.
Hoop boutjes en moertjes.
Deurlsloten met slotvangers.....
(http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3882.0;attach=3228;image)
En als wij straks, bij de dealer, wat willen bestellen krijgen we te horen: Niet meer leverbaar... -wanker-
...goed bezig -thumbsup-
Ja inderdaad: Niet meer leverbaar.. 871 121 343 > alleen nog via ClassicParts
-
Gisteren eindelijk weer eens wat zon op kunnen vangen, en meteen maar eens wat foto's van mijn nieuwe daily gemaakt.
Bling bling!
Moet toch blijven rijden he.....
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQLOX3MN.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XBUPRKUB.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RVAQEOBQ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GTXE7ADP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BJ8KH3SP.jpg)
-
Mit Sonne soll oben ohne sein! -ja- -thumbsup-
-
Helemaal niet erg als daily -dj-
-
hehe, klopt, daar houd de aarde op :D
-
Geen lelijke bak.. al is ie wel een beetje gangsta :)
Heb m al in real-life bekeken: erg nette bak! Al vind ik het motorisch een beetje een pauper. Zou zo'n blokje nog niet in m'n golf willen hebben! -nana-
-
Heb jij een golf dan jaap -naughty- :D
Het blijft hoe dan ook een leuke cabrio,het mooiste vind ik de A stijl.
-
Blijft een van mijn favo cabrio's!!
Echt een vreselijke auto lijkt het me om dagelijks mee te rijden :D -thumbsup-
Hebbie ook een hardtop??
-
een harde kop wel,maar geen hardtop. Misschien ooit 1tje aanschaffen. Heeft geen prio zeg maar.
-
vindt het wel verdacht weinig op een rode polo2 g40 lijklen -dj-
-
qua vermogen komt ie dicht in de buurt. ook qua cilinderinhoud.. en volgens mij zag ik 2 pagina's terug nog een polo cabrio voorbij komen :)
-
Ja hoe staat het met die 2GT G40 ??
Bem toch wel eens benieuwd of er vorderingen zijn of ben je druk met laders en je audi?
-
Aan de audi hoef ik niet veel te doen.
Op het moment is het vooral laders repareren.
Maar t word mooier weer, dus wie weet binnenkort....
-
Kleine update, een quaife wormen sperdiff gekocht voor de GT G40.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TT4LCPWU.jpg)
-
Via DutchPowerTrading vermoed ik?
Heb er ook 1 in me handen gehad, maar 't budget is ff op.
-
nein,carlo hulsen. Heb er 2,ook 1tje voor een bekende fries van dit forum...
-
een bekende fries van dit forum...
Dar moet wel, want hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bekende_Friezen kennen ze hem nog niet. :P
-
Koen: Wikipedia moet je niet altijd blijven geloven.
D'r is niet eens de juiste categorie opgenomen waar deze bekende Fries onder geplaatst zou kunnen worden ( voorzover hij/zij in een hokje te plaatsen valt )
-
gelukkig weten we allemaal wie bedoelt wordt zonder dat ze hier recht voor hun raap zijn -wanker-
-
Carlo Hulsen zal ze wel bij DPT vandaan hebben:
toen ik daar was lagen er 2 klaar voor 1 klant:
dat kan haast geen toeval zijn.
-
Kleine update, een quaife wormen sperdiff gekocht voor de GT G40.
Kwam dat zojuist tegen op site van fabrikant Quaife zelf (http://www.quaife.co.uk/Volkswagen-Polo-G40-Quaife-ATB-Helical-LSD-differential).
Ben benieuwd naar jouw of andermans ervaringen hiermee in een Polo G40.
Kan je daar al iets over melden?
-
Douwe heeft er ook 1 gekocht.
Die zal m binnenkort al ingebouwd hebben denk ik...
-
De GT G40 cup velgen fijn laten glasparelen,zodat eventuele oxidatie weg is, en alle oude verf eraf.
Daarna luchtdicht verpakt, en mogen ze voorlopig opgeslagen blijven liggen...
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IIP4OZBW.jpg)
-
Kleine update, de polo staat in de grondlak.
Binnenkort word alles gekit, en in de body coating gezet.
En de motor ruimte en de binnenkant gespoten.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HSP8MT3Y.jpg)
-
-goodjob-
-
NICE -thumbsup-
-
-thumbsup- een mooie update arno.
-
Alles gekit en de dreunmatten erin.
En de motor ruimte is gespoten.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGARWO6Q.jpg)
-
netjes hoor. -thumbsup-
-
wooow goed bezig -thumbsup-
-
Heb net je topic snel doorgebladderd......
alles wordt grondig aangepakt, netjes -thumbsup-. Hoe ga je het spuitwerk doen. Zie dat er eerst de motorruimte is gedaan en daarna pas binnen, is daar een reden vooor.
groet ramon
-
Heb een nieuwe garage ruimte gekocht.
Daar gaat hij binnenkort naar binnen.
Voorlopig alleen om te staan, garage was ook niet gratis :D
Andere update, de retro krijgt een andere look....
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LHRCL3P8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7EXZHAST.jpg)
-
En eventueel te koop..
-
Wat een werk heb je er in zitten zeg , deze verdiend zeker een liefhebber als nieuwe eigenaar .
-
Weet iemand wat er met deze G40 is gebeurd? Als ik hem bij de RDW intik dan bestaat het kenteken niet...
-
Volgens Finnik staat-ie als geëxporteerd...
-
Zonde! Ben benieuwd hoe hij is geworden.