Auteur Topic: Project [ 26-HL-DK ] Polo 1f  (gelezen 169467 keer)

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #270 Gepost op: zo, 15 jan 2006, 22:12:24 »
Links nog wat rottige plekjes of vliegroest
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #271 Gepost op: ma, 20 mrt 2006, 12:57:27 »
*afstof*

Nog een kopje aan land getrokken, hydrostoter kop met vaste stoters, bewerkte kanalen en een 300 graden nokkenas.

Tot mijn verbazing: verbrandingsruimte in de kop!
Dacht altijd dat geen enkele hydrostoterkop dat had.
Nog niet helemaal duidelijk van welk blok de kop komt, vermoedelijk 1.6 AEE.
Kleppen zijn redelijk groot: 36/29 (zo uit het hoofd groter dan ABU)




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #272 Gepost op: ma, 20 mrt 2006, 12:58:55 »
Het vaste-stoter geval, gewone INA stoter met inzetdeel.
Onderzoek naar herkomst loopt... -ja-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #273 Gepost op: ma, 20 mrt 2006, 14:22:33 »
Voor zover ik weet:

1600 hydro motoren hebben allen een verbrandingsruimte in de kop.

Die kopjes zijn echter voorzien van een ander inlaatspruitstuk, en zie daar de uitdaging.

OF je last de boel om (seen it been done)
OF je last/bevestigd er een adapterplaat op (seen it on e-bay on-sale)
OF je gebruikt een 'ouderwetsche' hydro-kop: Compressie-madness!
OF je gebruikt een oude sleeptuimelaar kop.

OF je bouwt je eigen inlaatspruitstuk / gebruikt een geschikt inlaatspruitstuk

Klepsteeldiameter kan de herkomst eventueel verraden... (7 ipv de oudere 8mm). Geleiders gaan dan ook niet passen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #274 Gepost op: di, 21 mrt 2006, 09:33:39 »
Inlaatspruitstuk gaat het probleem niet zijn, die moet toch al gemaakt worden.

Zal vanavond eens met de ABU kop gaan vergelijken.

Offline RoGEK

  • Non-Register lid
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #275 Gepost op: wo, 12 apr 2006, 08:42:23 »
er staat toch een onderdeelnummerop de kop???
van daaruit kan je toch herleiden waar ie vandaan komt?? ;)
- '86 Polo Coupe, 1.6 AEE ++

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #276 Gepost op: wo, 12 apr 2006, 10:28:42 »
Meestal niet helaas.

Onderdeelnummer op de kop komt niet overeen met onderdeelnummers zoals je vind in de kataloga.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #277 Gepost op: do, 13 apr 2006, 09:52:12 »
withstupid

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #278 Gepost op: do, 13 apr 2006, 10:26:37 »
'ter aanvulling':

Een HZ (1.0 carb) kop heeft t zelfde nummer op de kop staan (gietmal) als een PY kop (G40 injectie).

Toch heeft de HZ een gat voor de benzinepomp, en de PY juist niet. De PY heeft natrium gevulde uitlaat kleppen, en de HZ juist niet. etc etc etc.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #279 Gepost op: do, 13 apr 2006, 19:51:06 »
hydrau koppen met verbrandingsruimte in de kop zijn aee,abu aex apq .abu eerste serie met 34 klep en later met 36 klep .rest is 36 om 29
aex en apq hebben een kleinere verbrandingsruimte .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #280 Gepost op: do, 20 apr 2006, 12:57:31 »
@Serge:  -thumbsup-

Dit is op dit moment zo'n beetje de status: aan bestuurderszijde zijn de wielkasten voor en achter helemaal kaal.
Bijrijderskant moet nog voor ongeveer 50%.

Af en toe vraag ik me af of het wel zin heeft om alles er af te halen, maar zo kom je wel ALLES tegen wat er evt. aan roest zit.
Een paar plekjes ben ik nu wel tegengekomen.
En de kit zit er straks zo weer op.

BTW: een nieuw zijpaneel voor de bestuurderskant is gevonden!




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #281 Gepost op: do, 20 apr 2006, 13:02:42 »
Aan de voorkant is trouwens vooral de "Federdom" een erg leuk klusje  -wanker-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #282 Gepost op: do, 20 apr 2006, 14:12:39 »
Jummie krab krab.

Overigens: Kwam er onlangs (thanx @ Marcel) achter dat bij een 2 de voorschermen zijn gemonteerd met een zink plaatje tussen scherm en binnenspatbordrand.
Bij een 2 kan dat wel: modderkuipen zorgen voor 't niet doorslaan van vuil tussen de rand. Maar bij een 1 met Lokari of zelfbouw kuipen is t misschien ook een goede optie?..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #283 Gepost op: do, 20 apr 2006, 18:39:39 »
Het vaste-stoter geval, gewone INA stoter met inzetdeel.
Onderzoek naar herkomst loopt... -ja-

Dit is geen vaste stoter, die zien er heel anders uit; ask Serge  :D
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [26-HL-DK] Polo 1 1.6
« Reactie #284 Gepost op: vr, 27 apr 2007, 22:19:07 »
Ahum...

Al een hele tijd niks aan de 1f gedaan, tot nu.

Ben halverwege een restauratie/plaatwerk/las-cursus hier in de buurt, samen met Alfred.
Erg leerzaam/interessant, en 1 ding is zeker: er gaat binnen korte tijd een eigen lasapparaat komen.

Eerste proefkonijn: het linker spatbord.
Voorzien van rottigheid op een plek waar je dat niet vaak ziet.
Hier al vervangen door een vers stukje blik, het oude deel ligt ernaast: