Auteur Topic: ploffende uitlaat  (gelezen 764 keer)

Offline HardcoreHell

  • Non-Register lid
  • Berichten: 309
  • Geslacht: Man
ploffende uitlaat
« Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 16:45:06 »
Ik heb sinds kort een probleempje.
De uitlaat ploft een beetje.
Hij doet dat bij een warme motor en in een ritme van 2 per seconde ongeveer.
Dat gebeurt bij stationair draaien en dus constant totdat er gas word gegeven.
De uitlaat schud ook erger dan normaal en het lijkt alsof de motor stationair een te laag toerental heeft.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn???
VW Polo 2 Classic '86

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: ploffende uitlaat
« Reactie #1 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 18:31:08 »
is de uitlaat nog lek dicht? Ploffen kan komen door een lek in de uitlaat. Maar er is ook een kans dat het in je ontsteking zit.

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: ploffende uitlaat
« Reactie #2 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 18:56:55 »
Trekt ie geen valse lucht ergens tussen de gasklep en de kop?
Oo=o=oO

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ploffende uitlaat
« Reactie #3 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 19:30:46 »
bougie's kontroleren ,kleppen stellen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline HardcoreHell

  • Non-Register lid
  • Berichten: 309
  • Geslacht: Man
Re: ploffende uitlaat
« Reactie #4 Gepost op: wo, 24 mrt 2010, 21:02:31 »
Vandaag nieuwe bougies erin gedraaid.

Bleek dat de 3e bougie (vanaf distributiezijde) helemaal roestig was.
Dus er komt ergens water vandaan.
Koelwater niveau was ook 0 oftewel leeg.
En blijkbaar zit er een soort drap aan mn oliedop.
Kan dit betekenen dat de koppakking lekt??
Of is dit te controleren???
VW Polo 2 Classic '86

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: ploffende uitlaat
« Reactie #5 Gepost op: wo, 24 mrt 2010, 23:48:10 »
mwoah, kun je redelijk stellen ja... Controleren of het echt zo is -> kop eraf halen  :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ploffende uitlaat
« Reactie #6 Gepost op: do, 25 mrt 2010, 00:04:07 »
jups withstupid
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: ploffende uitlaat
« Reactie #7 Gepost op: do, 25 mrt 2010, 07:49:55 »
wat dacht je van een druktest? als je de kop eraf haalt weet je het nog niet 100% zeker, je weet dan iig wel zeker dat je dat weer in orde hebt als je het wel doet :D
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: ploffende uitlaat
« Reactie #8 Gepost op: vr, 26 mrt 2010, 12:50:25 »
sorry maar met een druk test (zon pompje op je expansie vat) weet je eigenlijk nog minder.. dan kan het lek overal zitten..... kop eraf is wel de beste manier om te zien of je een lekke koppakking hebt/had... heb je het niet dan is dat jammer.. werk en kosten voor niets gemaakt..


maar je weet dan wel zeker dat na je de kop er weer op heb zitten dat weer voor jaren mee kan.......
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: ploffende uitlaat
« Reactie #9 Gepost op: vr, 26 mrt 2010, 12:52:38 »
compressietest bedoelt hij misschien? Als compressie op de cilinder met de roestige bougie ook laag is, dan is het 99% zeker je koppakking.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: ploffende uitlaat
« Reactie #10 Gepost op: za, 27 mrt 2010, 09:20:37 »
martijn bedoeld denk ik het zelfde, ik noem het druktest, iig druk op de cilinder zetten die op 0 graden arbeidslag staat = zeer effectief en de goedkoopste manier om er achter te komen hoe de staat van de motor is (koppakking/zuigerveren/kleppen)

een compressietest zie ik als compressie meten (einddruk in de cilinders)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen