Echt alleen oppervlakte-roest bij de wielrandjes? Meestal komt dit juist van binnenuit? Zou je wel heel veel geluk hebben...
deze ziet er nog niet eens zo slecht uit! Deze auto is toch van Bauke geweest of niet? Stond ie later niet in Harlingen te koop? Velgen zijn niet geheel in stijl met de auto maar ja dat is persoonlijk. Isolatie zou ik achterwege laten, heb het zelf ook niet meer in mijn polo zitten, de herrie is toch al niet te harden soms :P. Antiroest behandeling kan nooit kwaad! Gebruik zelf ML in spuitbussen dit is bij aanbrengen zo dun als water en na drogen is het was achtig.
Wow, en dat zonder spuitnevel-all-over?!
Nice: wat voor soort kleurtje is 't?
als je zin hebt in een goedkope opknapbeurt, maar wel heel veel tijd over hebt; kan rolleren een heel mooi resultaat leveren!
http://www.rickwrench.com/ (http://www.rickwrench.com/), klik corvair corsa; $50 paint job...
Tja.....moet zeggen...das niet verkeerd.
Heb ooit eens een bak gezien die hadden ze in de hammerite gezet. Was wel heeel apart. Trekt bij het verven vanzelf strak en dekt in één keer. Nou ja strak...je weet wel...hammerite hè
Volgens mij ook oersterk als laklaag...
Toch niet echt mijn ding verder hoor
Dat heb je er behoorlijk strak opgezet, zo te zien?! -thumbsup-
Ben al tijden aan het twijfelen om ook te rolleren, dus ben wel benieuwd of je met deze auto naar de meeting komt?
Dat heb je er behoorlijk strak opgezet, zo te zien?! -thumbsup-
Ben al tijden aan het twijfelen om ook te rolleren, dus ben wel benieuwd of je met deze auto naar de meeting komt?
Kun je die sinaasappelhuis niet wegschuren met heel fijn schuurpapier (lak er dik genoeg opzetten)?
Daarna polijsten en klaar.
Zie ook link van Martijn.
Ik denk dat dat sowieso wel wil. Goed dik er op zetten en dan met korrel 2000 waterproof opschuren en daarna nog polijsten.
Maar ik heb gister het voorscherm gerold, maar toen was het redelijk warm. Ik denk dat als het iets minder warm is de verf wat makkelijker wil vloeien en wat minder snel droogt waardoor het al een stuk gladder is na het rollen. Maar ik ben absoluut niet ontevreden over het resultaat!!
Tja...maakt niet uit wat je doet. spuiten of rollen..... al het voorbereidend werk. dat kost tijd, en niet het lakken zelf.
heb vanmiddag met mijn broer het strakmaken van zijn b-kadett inclusief roest en deukjes besproken.Zijn vriendin vroeg of dit wel in een dagje af zou zijn..... -wtf-
Onder het motto: daar gaan weer wat weekeinden! :D :D :D
Vibraflex is hoge kwaliteits ontdreuning. Hierdoor zetten trillingen zich niet in het casco voort en worden resonanties in het casco tegengegaan. Door de hoge massa van de platen zorgt Vibraflex ook voor een goede geluidsisolatie. Hierdoor is Vibraflex uitermate geschikt voor gebruik in de auto
Ik ben er over aan het denken om de bitumen matten binnen eruit te laten.. Ik denk hierover omdat als er vocht binnenkomt het onder de bitumen gaat zitten en er dus weer kans op roesten ontstaat, aangezien je die bitumenmatten nooit netjes in de contouren van de bodemplaat krijgt...
Ziet er prachtig uit! Moet ik ook gaan sparen? Zal ik eerst een 1.3 moeten scoren denk ik .... :P
Baksteenrood? Mooie kleur hoor, wel anders dan Hemelsblauw -naughty-
Goed bezig! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Las ook iets van 80/80 verlaagd.. is daar nog een beetje fatsoenlijk mee te rijden? ??
Ah, een Fries?
Gaat ik onthouden voor als ik weer eens een weekendje bij m'n ouders op bezoek ga. Die wonen vlakbij Wolvega, dus Drachten is dan niet ver om eens een kijkje te nemen. :) (als jij dat niet erg vind natuurlijk)
Oh wat me nu ineens opvalt: waarom gat in het paneel van de achterbank? -dunno-Das gedaan om z'n kontmobiel te verstevigen -gert-
Das gedaan om z'n kontmobiel te verstevigen -gert-
Helaas miste dit deel al toen ik hem kocht -gert-
Misschien maar es een stukkie in zetten!!
Ziet er leuk uit Jaap, goed bezig!
Ik vroeg me af waarom je het voor- en achterruit er in hebt laten zitten? Is dat niet lastig met rollen langs die rubbbers?
Die vloeit tussen het rubber en het plaatwerk?
Ja ik hoor een minimeet aankomen haha, ik woon inderdaad in Wolvega, heb alleen mijn derby momenteel niet mobiel (lees: geschorst). Steilheck is wel actief... Je bent altijd welkom (bij voorkeur met de ubergeile '77).Even de agenda gecheckt: weekend van 7 september is misschien een mogelijkheid.. maar over t algemeen is mijn planning altijd nogal onzeker. -gert-
Mmm, ik voel me zo'n lul dat die van mij al weer een paar maanden stof staat te happen dat ik zojuist besloten heb morgen ook aan de eerste primerlaag te gaan beginnen! Goed werk, biedt mega-inspiratie! -thumbsup-
mooi werk tempo der goed in zitten -thumbsup-
Gaat dat allemaal lukken voor de voorjaars meeting? -ja-
ik vondt dat bruin eigenlijk best wel mooi staan
surfs up dude! ziet er goed uit, bruin was ook niet lelijk geweest... zandgeel is ook kinky, maar die blauwe kleur is ook prima :D
Alles nog steeds gerold? Zit er dan heel strak op zo te zien! -thumbsup-
Weekend wel ff (met de Derby) in Friesland geweest, maar was te kort / te weinig tijd om een kijkje te komen nemen. Ach, komt vanzelf een volgende keer... :)
Gaaf hoor! Ben echt heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
Het is een jongen! -prut-
Vraagje: heb je bij deze auto nou nog veel moeten lassen en plamuren? En heb je nog oneffenheden weggewerkt met spuitplamuur?
Ik neem aan dat u op de kleur doelt? En niet een (zeer subtiele) hint geeft vader te zijn geworden? -dunno- -gert-
Je bent al verder dan ik dacht.. Toevallig dat ik gister met de oude eigenaar van mijn golfje heb staan praten over zijn lak werk.. Ik wou net wat tips geven maar nu zie ik dat je al aardig wat werk verricht hebt..
Hij vertelde mij dat het helpt om bij een zo laag mogelijke temp. te schilderen zo dat de lak heel langzaam opdroogt en mooi strak vloeit.. Wat hij ook als tip gaf was een beetje petrolium mengen met de lak ook om het drogingsproces te vertragen...
Maar die tips zijn al niet meer nodig zie ik :D
Dan kan je hem altijd 2x rollen..
In mijn golf zitten aardig at stofpuntjes.. Maar ik merk dat door het wassen deze langzaam verdwijnen, ook heeft het is de was zetten van de wagen hier aan mee geholpen..
Ziet er wel goed uit zo op de foto's!!
Erg netjes! -thumbsup-
Jaap, wil je mijn classic ook meteen even doen? -hitit-
Kun je deze kleur ook laten mengen naar elke wens?
EVEN? :D
Moet zeggen...spuiten kost veel minder tijd....
Stukje History: http://www.cardomain.com/ride/2537347 (http://www.cardomain.com/ride/2537347)
-ja-
Volgens mij begint er nu bij een hoop mensen (including me) weer hoop te leven...
Lekker de Plo in een andere kleur voor weinig.
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat -thumbsup-
Gaaf! Ik ga nu eerst mijn Derby even wassen, dan bel ik je begin van de middag ff om die bouten op te halen.
Hoop m dan even te kunnen bekijken! -thumbsup-
-love- -love- -love-
Al vind ik inmiddels de velgjes een beetje afsteken bij je paint-job... :(
Maar what a paint-job it is, ik wed dat 9 van de 10 mensen niet gelooft dat-ie gerold is?! Succes met de APK! -thumbsup-
Ziet er echt wel top uit!!
Je zal arnold schwarzenegger armen hebben van het schuren en polijsten..
(http://i5.photobucket.com/albums/y198/mark_12345/Arnold-posing.jpg)
Nais! Istie nu al gepolijst dan? Want ben wel benieuwd naar het verschil. -thumbsup-
En ik zie een middenconsole, heb je daar een wat beter fotootje van?
-Edit-
Nog niet gepolijst dus.. :)
Ok.. ziet er heel erg uit als iets dat ik ook in de Derby wil. :D Alleen vreemd dat hij niet aansluit op t dashboard? ??Nee hoor, want deze is bedoeld voor of een 1f of 2. (beide radiovak schuin onder dash)
Nee hoor, want deze is bedoeld voor of een 1f of 2. (beide radiovak schuin onder dash)
misschien is dit iets voor je??
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,6184.new.html#new (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,6184.new.html#new)
Zolang een losgedraaide olievuldop er bij stationair lopende motor op blijft liggen valt de carterdruk wel mee :)
Morgen voor de APK, hopen dat ie er in 1 keer door heen rolt.
Bickel Tuning! -dj-
Ik zeg: motorcarb's met turbo!
Ik weet nog wel een 1.3 blokje te staan dat al helemaal gereviseerd is en een compressie van 8:1 heeft. :D :D
Ik voel me niet aangesproken... -blabla-En beet :P
Mooi man!!
Nu maar wachten tot het strooizout weer verdwenen is?
Ik stap netjes uit en de agenten beginnen meteen al te lachenWaarom uitstappen? -dunno-
Maareh:Waarom uitstappen? -dunno-Nee, jij maakt vrienden -gert-
Die moeite neem ik nooit.. Raampje los is goed genoeg. :D
Nee, jij maakt vrienden -gert-Hmm.. dan kijk ik zeker te veel van die politie achtervolgingen uit Amerika.. -gert- Dan wordt het juist niet zo gewaardeerd als je uitstapt geloof ik.. aargh.gif
Zal nooit vriendjes worden, maar stap wel altijd uit: is wat vriendelijker
ik stap altijd uit en blijf juist vriendelijk .agenten doen gewoon hun werk ,niks meer niks minder . wees blij dat ze er zijn . die jongens zien overhet algemeen als eersten de rottigheden (lees bbqvlees)bij ongelukken .
die jongens beoefenen naast ambulance personeel en brandweer 1 van de beroepen uit die ik het meeste kan waarderen en het meeste onderbetaald vindt .
Psst, en meiden :D -cool-sorry de vrouwen die er meelopen hebben 9 van de 10 x het figuur van een kerel . dus blijf ik jongens zeggen (al zijn er uitzonderingen )
outsch, braadpan vol kan eigenlijk alleen maar via carterontluchting zijn. Carterdruk, offf verstopping van de ontluchting. Door de verstopping is er een kleiner gaatje waardoor de luchtsnelheid toeneemt, als er dan iets olie bij zit... of veel olie...
Dat de olie bij de dynamo komt is wel apart, misschien via de luchtfilterbuis?!
owja als je hulp nodig hebt... staat hier ook nog wel een onderblok met 9x.xxxkm in geval van nood.
-hug-
Snel naar Edje voor een ander onderblok dus...
Wat wel kan; Een 1.6 met HH kop, dan heb je alsnog verbrandingsruimte in de kop. Weet alleen zo niet of dat qua klepspeling goed gaat.
Of gelijk 1.6 er in gooien....kan van een maat van mij een 1.6 overnemen....Dat blok heb ik evt ook wel belang bij....
Nee, niet doen joh.. Een mooie sleeptuimelaar onder de kap houden! Dat mooie mechanische geluid -love-
Wat wel kan; Een 1.6 met HH kop, dan heb je alsnog verbrandingsruimte in de kop. Weet alleen zo niet of dat qua klepspeling goed gaat.
Om een sleeptuimelaarkop pas te maken op een 1.6 kop heb je een nokkenas wiel nodig dat ;
aan de binnenzijde op een sleeptuimelaar nokkenas past
aan de buitenzijde de Hightorque vertanding heeft van een 1.6 motor.
Dus; 2 nokkenaswielen doorslijpen en de ene buitenring op de andere binnenring maken.
Een verplichte stap vooruit zou ik zeggen! :D
en jij maar denken dat die olieboot van jou nog 44kw had?
:)
Tja, alles hangt van de dineros af.. Als je goedkoop een ABU/AEE/AEA kan krijgen = altijd doen. Een GK/3F blokje is ook leuk, maar weer lastig te vinden.
HK onderblok met HH kop? Weet niet wat dat doet...kan van Ed een HK onderblok overnemen en heb zelf nog een goede HH kop liggen...daar carbs op schroeven...wie zegt me wat dat ongeveer doet qua vermogen?
Misschien een leuke basis voor een turbo, maar voor carbs zal de compressie wat laag zijn. Een HK heeft de verbrandingsruimte in de zuiger, een HH heeft dit in de kop zitten. Met die combinatie krijg je dus een 'dubbele' verbrandingsruimte.
Ik zou gaan voor de 1.4 (/1.6) met HH kop op carbs.
ABU op motorcarbs inbouwen is niet lastiger dan een MH inbouwen/HK inbouwen.
Het originele injectiesysteem inbouwen is het lastige (broertje van mij doet dat nu, lekkere spaghetti kabelboom doorspitten..).
De motorsteunen passen, de aandrijfassen passen en andere cruciale zaken ook.
Koeling/thermostaathuis/radiateur moet je creatief mee zijn, het 5bak-schakelsysteem en een 5bak stabi heb je ook nodig.
Er is vast nog meer dat niet zomaar past, maar dat zijn geen onoverkomelijke dingen.
Nice -klappen-er rijden al minimaal 2x abu rond op motorfiets carbs
Ga dit zeker volgen, ga dezelfde ombouw doen -thumbsup-
Je houdt ons voor de gek, het is gespoten ?? Toch -dunno-
(erg netjes dus)
Tis net een bob ross :DDan heeft Jaap wel een betere kapper.. -uitlachen-
Goed bezig! Dan heeft Jaap wel een betere kapper.. -uitlachen-tsja als je bob ros nu nog moet knippen ,moet je eerst 6voet aarde verwijderen :)
Vandaag begonnen met het inlaatspruitstuk voor de ABU. Morgen even wat buis zien te vinden en dan kan ik weer verder!!6n past!
Verder vroeg ik me af wat voor spaghetti uitlaatspruitstuk ik moet nemen. Moet ik die van een 6n nemen (die is wel een stuk goedkoper) of past dat
niet en moet ik gewoon 1 van een 86c nemen?
*edit* plaatje-quote-verwijderd
6n past!
Golf en Ibiza/cordoba ook.
Kijk, dat is mooi om te horen. Spaghetti voor een 1.6 staat nieuw voor 169,- op MP, die voor een 86c kost 299,- -gert-Ze taan er ook wel voor €139,- zal ff voor je zoeken...
Ze taan er ook wel voor 139,- zal ff voor je zoeken...
Mijn ervaring is dat een 6N spaghetti ietsje te laag voor de tunnel uitkomt.Het spruitstuk van mijn ABU komt mooi in de tunnel uit. Blok is ook hoger....
Motorruimte 6N is net ietsje anders / hoger.
Die van me 16v hebben we toen heetgestookt en ietsje gebogen.
Goed bezig trouwens! -thumbsup-
Mooi foto verslag om te zien hoe en wat qwa inlaat maken en monteren van deze carb's.
Netjes -thumbsup-
Zo had die van mij ook moeten worden -nana-
By the way, vanaf donderdag ga ik weer los en ben je welkom om mijn gebakje te komen bewonderen....
Wel ff berichtje van te voren.
Zeg heb je niet wat beters te doen op school, dan met je alarm/wazige geluidskastje te spelen? :P
Vanmorgen even voor tienen, stond buiten bakje te doen, hoor ik een heel bekend geluid :D
Dan ben ik dat niet geweest denk ik. Was namelijk om half 9 op school en was pas 15:30 weer uit...en tussendoor niet bij mn auto geweest...
Naja, zag je Polo staan en hoorde dat geluid, denk wel heuul toevallig ;)
Deze bedoelde ik:
http://link.marktplaats.nl/229029704
Thanks -thumbsup-Dat is zelf wel te maken....
Maar heb er dan ook nog een kabelboompje bij nodig denk ik zo -dunno-
Dat is zelf wel te maken....
Is dat beetje te doen?Denk dat je de module ook nodig hebt.
Denk dat ik morgen ook ff langs de sloop rijd hier, even kijken of daar nog wat ligt, wel zo makkelijk
Denk dat je de module ook nodig hebt.
Gaat maar om een paar draadjes....
En op school ff nieuwe uitlaat maken van voor tot achter.Wat gaat dat worden?
Wat gaat dat worden?
Ben op zich denk ik wel geïnteresseerd in een vervangingsstuk vanaf spruitstuk tot de bocht midden onder.. -ja- (ter vervanging van kat + originele middendemper) -naughty-
En mooi drogen op de verwarming -thumbsup-
psst ,aansluiting rembekrachtiger?
voor de rest gaat de goede kant op -thumbsup-
Rijdt hij nou nog niet -nana-
synchroniseren kan ook via de kelken. Licht er aan wat voor meters je hebt. Een oude kwikkolom moet op de runners aangesloten worden, nieuwere meters kunnen direct in de kelken gedrukt worden.
buisje 12 mm met een klein gat is genoeg voor de rembekrachtiger idd.
Goed bezig. Ben benieuwd naar de derby.
heb je de motor er nog in gekregen?
-thumbsup-
Wordt nog wel eens wat ;)
Laat je ze helemaal wit of?
ziet er netjes uit.
maar euh....
is dat nu roest of vuil wat ik op de laatste foto bij de deur zie?
Dat gaat wel mooi kijken met die witte velgen -love-
Nu al roest?? de vorige keer niet goed weg gehaald ofzo? dat is zonde zeg even goed stralen denk ik dan maar -dunno-
Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Vast wel mooi.
Heb ook nog 4 van die banden liggen waar ik niks meer mee doe. Nu te laat dus :( had ze nog tekoop moeten zetten.
@ arno zijn het goede bandjes?
@Jaap
als de bandjes om je velgen moeten,
dan stuur je maar een berichtje,
gaan we even naar de garage....
JA hoor. lagen toen onder de sleilheck. 2 banden hebben iets aanloop/schade . dus bij die moet je zorgen dat je die kant aan de binnekant legt. Verder zijn het nog perfecte bandjes en is er maar weinig op gereden.
-thumbsup-
Hoe kwam dat nou eigenlijk, niet goed/te weinig primer ofzo?
wat heb je nu met de roest gedaan?
Weggeschuurd en met owatrol cip behandeld?
Daarna dus nog plamuren / schuren en dan aflakken?
Neem aan dat het oppervlak nu niet meer mooi vlak meer.
Startmotor draait, benzinepomp doet het goed, stopt als vlotters vol zijn, maar heb nog geen ontsteking...Hulp nodig???
Hulp nodig???
Als je zou willen helpen, zou tof zijn -thumbsup-Morgen om een uurtje of 3?
Morgen om een uurtje of 3?
Je kan hem tijdelijk wel ff rechtstreeks aan de accu hangen.
It's Alive -klappen-
Even alles aangesloten hoe Serge zei, en hij liep. Tikt nu wel heel erg, weet niet wat het precies is, moet ik nog even naar kijken...zijn als het goed is niet de kleppen, heb nog gekeken of hij niet met de kleppen de cilinders raakt, en de distributieriem zit er volgens mij wel goed op. Na het werk zal ik eens even kijken, maar hij doet het gelukkig -ja-
Paar keer starten met de kabel van bobine naar ontsteking eraf? Als het goed is pomp je zo al een beetje olie rond, zonder dat je verbranding hebt...Draai dan ook ff de bougies er uit.
Vertel eens waar je bang voor bent? Kleppen sluit je zelf al uit, distributie heb je goed gechecked, olie(druk) lijkt me het volgende om te checken? Maar kun je je oliedruk meten? In ieder geval niet zonder draaiende motor?! -dunno-
:D
aanpassing ala serge er wel in gemaakt -dunno- of was dat ergens anders voor bedoelt? meende iets gelezen te hebben ergens dat de carterpan aangepast/geholpen moest worden!
krukas raakt niks .of je hebt een sleeptuimelaar carterpan gebruikt ,dan loopt deze aan op de oliepompketting tandwiel
is onmogelijk dat deze pouly de kap raaktZIt er bij mij tocht beina tegen aan.
Als het goed is heb je de dynampoelie van je oude blok gebruikt. Deze zit zeer dicht/tegen de konstof distributiekap.
Hoor je dat niet schuren?
Geen beschadigingen aan de binnenkant van de carterpan?
kan enkelt als er stukken van de pomp tanden afgaan .maar gezien hget fijt dat je metaal in jecarter vindt ? trek maar eens wat lagerkappen los .
en is je zuigmond wel vrij van het carterbodem?
En weer een paar buren wakker! -thumbsup-
je abu is standaard ?welke carbs heb je ?
afgedopt met kopspijkers welke net in de sproeiers klemden (iets in tikken ,afknippen en doortikken )
dan zou ik dus voor standaard een 130 sproeier nemen om te beginnen , mocht dit te arm zijn (wel via afr aflezen ) dan een 135 of 140 (140 is gelijk aan boortje 1,4mm)
maar eerst de carbs synchroon zetten en ontsteking goed op tijd (met onderdruk vervroeging afstellen met slang los op 6gr voor bdp ) zonder onderdruk vervroeging op 14gr voor bdp.
stationair is 2 halve slagen tot 3 halve slagen afdoende op je co schroeven . (ik rij met 3 halve slagen )
middelste (die in lijn ligt met je naaldgeleider)
Ik heb deze besteld: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=270398039603
Zien er goed uit -thumbsup-
Jij doet echt leuke dingen met je Derby, Jaap! -notworthy-
Maar t schiet niet op :(
Jij doet echt leuke dingen met je Derby, Jaap! -notworthy-
Rijden is volgens mij het leukste -nana-
Wat moet er behalve de uitlaat nog gebeuren dan?
afstellen is het ergste niet , kwestie van doen
Ben benieuwd of de politie er in zou trappen.. :D Nice work! -thumbsup-
dan rijd ik gelijk even langs de RDW voor een nieuw papiertje
En?
Wanneer rijd ie? :)
-thumbsup- -klus-
Maareh, hoe moet ik die ophanging van de demper precies voor me zien? Komt-ie zo niet vrij laag te hangen? -dunno-
Ik heb nooit zo een amateuristisch geklooi gezien! -nana- -thumbsup-
Dus op tijd klaar voor de 18de oktober! :)
-love-
Maar wel wéér die gekke waas over het achterscherm waardoor het net lijkt alsof je daar een andere toon blauw hebt gebruikt?! Lijkt me dat dan ófwel in je camera zit, ófwel onderhuids onder de verf (met blote oog niet te zien)? -dunno-
Update -ja-
Stationairsproeiers -> 60,
wel wat groot denk ik
Dat idee hadden Martijn en ik ook al, stationair loopt hij net wat in het rijke gebied. 55 oid beter?
denk zelf eerder aan 40, rij zelf ook met 40 alleen mijn hoofdsproeier is nog te klein die moet ik nog naar een 150 maken.
Er zat eerst 40 in, maar toen liep hij veel te arm stationair. Denk dat het met 50 wel wat beter is, dr ligt bij mij een 1.6 in, weet niet of dat ook nog veel uitmaakt?
kan er wel invloet op hebben, jij hebt je remlucht geknepen neem ik aan?
mijn idee ook idd.. Standaard zit er 1 ring onder de naald, wij hebben er op een gegeven moment nog 1 bij gedaan.
@Jaap, je moet ook nog wel ff vermelden dat de onsteking op z'n boerenfluitjes is afgesteld, zonder lamp, puur op ' gevoel '. :) :D
Ik denk zelf dat sproeier 130 meer dan voldoende is voor deze motor, de bougies waren nog behoorlijk zwart. Fijnafstelling zit hem nu meer in het volledig lekvrij maken van het spruitstuk, synchroon stellen van de carbs en afstellen van de ontsteking. De motor loopt tot hoog in toeren al erg soepel door, maar loopt nog net even te rijk (extra ring icm te grote stationairsproeier?) en pakt vanuit onderin nog niet zo soepel op als het kan.
btw, de verlagingsset zit er al onder -prut- Van een dweilbak naar een lekker strak geveerd karretje! -klappen- -thumbsup-
je hoeft niet zo te schreeuwen... -moon-let op de s -klus- miley
Wow, dat ziet er nog best knap uit?! Ligt het puur op elkaar, of is het ook al bevestigd? -dunno-
Nu met TWEE benzineniveaumetertjes :D
VW Polo II Steilheck 40kW (NZ) '90
Heb ik iets gemist Jaap?
Ook weer 1 bij de collectie? haha
Blijft dat knopje voor de klok zitten of is dat gewoon om te passen ??
wat ben je van plan Jaap???
ziet er allemaal top uit Jaap, mooi voor elkaar. -thumbsup- -klus-
dank voor de gedane handel ben er erg blij mee.
best jammer dat je deze derby gaat opofferen voor de andere. Deze vind ik super zoals ie was. Maarja, je zal vast een goede reden hebben dat de andere beter is. Maar het is toch jammer.
is dat veel werk om je dashboard er uit te halen jaap ?
Ik vond het meevallen, zijn niet zo heel veel draadjes en een paar schroefjes.
Ik vond het meevallen, zijn niet zo heel veel draadjes en een paar schroefjes.
de meesten vergeten die 2 m6 moertjes onder de parafan (bij ruitenwisser motor/ accu) los te draaien. maar is wel te doen.
Ziet er nog goed uit ook! -thumbsup-
wacht maar tot je het totaalplaatje ziet. Ik denk zelf dat ik de 1F look op de babyblauwe koets leuker ga vinden! Plastic met 4 kante lampjes en een kek kleurtje -thumbsup-
Is dat niet het verschil tussen Polo 1F en Derby 1F?Zou een derby een ander dashboard hebben dan? nooit geweten.
Zou een derby een ander dashboard hebben dan? nooit geweten.
@Jaap: heb je nog gekeken naar het verschil in die lucht kapjes?
sorry dat ik je zo frustreerde dan, maar ik kan het nu wel begrijpen
Tis goed dat je iig nog de moeite doet om deze blauwe rijdbaar te houden!
Als je het schutbord moest aanpassen, zit daar niet normaal de chassisnummer in?
@Mark: Die zit er al in. Moest inderdaad het schutbord aanpassen, maar heb eerst allen goed opgemeten en zo goed mogelijk er uit gehaald.
klinkt als dat er binnenkort een verkooptopic wordt gemaakt -nana-
geen ondersteuning met foto's -dunno-
succes ermee Jaap -klus- -thumbsup-
Waar wil je foto's van, dan maak ik ze voor je -nana-
Moet de knopjes van de kachelmotor nog aansluiten, maar dan moet ik eerst het kabeltje zien te vinden...denk dat ie nog in Leek bij de andere Derby ligt, of op zolder tussen alle andere Polo/Derby onderdelen...
druk bezig geweest vanacht? :)
http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/10240/112nederland-25-branden-in-drachten-dader-aangehouden-video.html
ontsteking checken -nana-
EDIT:snel onderuit trappen voordat ie wegloopt
Bruine draad losgehaald en de bruin-gele op de ( - ) gezet en de motor loopt -naughty-
mooi derbyke -thumbsup-
stuurt zwaar?Daar gingen mijn wenkbrauwen ook van fronsen idd -dunno-
is dat een afkeurpunt???
hoezo mag een 78'er geen blauwe platen ??
Stuurt te zwaar........... die snap ik ook niet helemaal -dunno-
Oftewel: per 1-1-1978 = gele platen.
Stuur komt niet terug in 'recht-uit-positie'
Daar is mijn frustratie weer (Polo is gekentekend op 3-1-1978 -wanker-)
bij de platenboer een setje blauwe platen scoren, meestal doen ze dat wel voor de liefhebbers (mits je wel de auto bij je hebt met het juiste kenteken ;))
doet die van mij ook niet geheel, komt door de ontbrekende stuurbekrachtiging-gert-
tsja sommige mensen hebben nou eenmaal een plaat voor de kop :)ja, maar de vraag is, is die plaat geel of blauw? -nana-
-thumbsup- en -boehoe- tegelijk, maar toch vooral -thumbsup-
Was mooi project waar ik heel veel van geleerd heb en waar ik relatief weinig geld in heb gestoken.
altijd zeer belangrijk :) (zo vanuit het stand punt van een student -nana-)
En je woont nog thuis, dat scheelt nog veel meer ..... :)
Oeh, werken en nog thuis wonen, heb ik ook nog 2 jaar volgehouden => heerlijk, komt 't geld met bakken binnen.
Maaruh: verse apk gaf de doorslag voor de verkoop?
Kennen we de nieuwe eigenaar?
gefeliciteerd -thumbsup- kan je andere project weer een mooie boost krijgen lijkt mij zo :)
Wat weegt die carros?
Ik heb wel een aanhanger...
Nee, deze is gloedje nieuw :)
Volgens mij heeft mijn zwager nog wel een gratis exemplaar voor je, moet ik even vragen.... die kun je dan wel verbouwen -thumbsup- mocht je interesse hebben.
grote aanhanger is het niet maar wij hebben er menig carros van kevers naar de spuiter mee gebracht :) -thumbsup-