Helaas bleek wel dat beun-de-haas met deze Polo bezig was geweest. De 2e dag dat ik de Polo had, was het 's nachts iets van -10º geweest. Jammergenoeg moet de vorige eigenaar gedacht hebben dat water ook wel een goed koelmiddel is
Alles was dus lekker bevroren in de motor.
Na 10 min. begon de temp. meter behoorlijk uit te lopen en het lampje te knipperen. Wel gelijk gestopt met een stomende Polo.
Dat leek de voorbode te zijn voor allerlei handige-harry oplossingen die uitgevoerd waren op de Polo.
In de loop der jaren behoorlijk wat prutswerk tegengekomen, o.a.:
- voorveren lagen los (koop nooit een auto die bij 'een kennis' apk-gekeurd is)
- remdrukverdeler was vastgezet
- waarschijnlijk vanwege slechte zuigerveren de kop vervangen voor één met verbrandingsruimte
- plamuur-tectyl-mania op diverse plekken
- etc.
Maar zoals ene J. Cruijff zegt: elk nadeel heb ze voordeel...
Door al die klussen heb ik toch wat opgestoken over de techniek van de Polo. (dat had ik ook niet willen missen! )
Vervolgens werd ik door een klasgenoot (die alles wist van engelse sportwagens) overtuigd van het 'schneller machen' van het GK-blokje. --> Dubbele carbs moesten het worden
Daarom in de loop der tijd steeds meer onderdelen en rommel verzameld
Wat is er allemaal veranderd:
- Weitec-Koni 60-40 verlaagd
- VW II remmen voor
- 2 40'er webers icm 296º nokkenas
- Sorg luchtfilterkast
- spaghetti (of heet zo'n ding tegenwoordig 'Thomas')
- AHD 5-bak
- verstelbare spiegels links-rechts
Plannen voor deze zomer:
- oude gare GK blok vervangen door een vers gereviseerde met 2e overmaat zuigers
- carbs reinigen + pakkingen vernieuwen
- bakolie + keerring verversen
- alu kleppendeksel laten frezen
- misschien andere velgen (15" Centra's)
- RIJDEN met dat ding! (staat nu al véél te lang stil)
Momenteel staat de GT nog keurig te wachten op het nieuwe hart (hier samen met de weekly polo L)