Auteur Topic: Project [ HL-XL-98 ] Polo 2f CL  (gelezen 23562 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #120 Gepost op: za, 08 apr 2006, 22:27:08 »
jaap,die koplamphoogte verstelling was dat al standaardt?
of achteraf in bouw?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #121 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 08:40:08 »
Zit er "af fabriek" in  :)
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #122 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 11:03:06 »
Jup: Af fabriek
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #123 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 12:21:11 »
standaard?? Dat zou heel leuk zijn.

De GT look staat de steilheck prima!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #124 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 12:27:30 »
In Duitsland was koplamphoogteverstelling al veel eerder verplicht dan in Nederland.

De HL-XL-98 komt van oorsprong uit duitsland (niet alleen qua fabriek, maar ook origineel daar verkocht.

In 1994 kwam ie naar Nederland (naja: Glanerbrug: Tussen Enschede en Duitsland in), met duitse standard-ausstattung dus.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline tjeeke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #125 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 19:07:37 »
4. Zwarte folie achter het kenteken

@ Jaap --> Is die folie nog te koop ergens, dat je weet?
 -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #126 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 19:10:18 »
motip verkoopt deze in vloeibare vorm in stalen cylinders
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #127 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 19:16:02 »
withstupid  -hitit-


Lees even een aantal posts terug... Is gespoten.. :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #128 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 21:18:57 »
Ja, die folie is nog te koop.. Heb er zelf 1 liggen 'neu ab werk':

Waarom ik die niet gebruikt heb?
1- 't is geen echte GT, dus een beetje jammer als je daar dan zo'n stuk folie voor gebruikt
2- 't is geen echte GT, en hij/zij gaat de verkoop in, beetje jammer als je daar dan zo'n stuk folie voor gebruikt
3- Steenslagcoating met mat-zwarte lak erover ziet er ongeveer t zelfde uit.
4- 2 Bussen motip (steenslag + mat zwart) was goeikoper :)

Als je interesse hebt (jij hebt wel een echte GT) PM me dan maar even.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #129 Gepost op: wo, 12 apr 2006, 16:59:02 »
Gisteren begonnen met het uitdeuken van het achterscherm.

Toen ik de auto kocht zat er wel een wat rare welving in het scherm, en was er op een paar plekken wat plamuur gebarsten.

Met een Scotchbright tolletjes de plamuur er af gehaald: De schade zelf valt eigenlijk 100% mee, maar de manier waarop het opgelapt was -dunno-

Na een tijdje tollen kwam ik dan toch eindelijk metaal tegen! Meer dan 1 ( !!! ) volle centimeter plamuur!!!

Met behulp van een alternatieve slagtrekker (zelfbouw @ Marcel) en een alternatieve trekbank (zelfbouw @ Marcel) de grootste 'deuk' er weer uitgetrokken; de deuk zat namelijk precies op de plaats waar al het plaatmateriaal dubbel dik is: rond de tankklep; Met een slagtrekken kan je net niet genoeg 'force' uit oefenen om de boel daadwerkelijk blijvend de juiste richting op de krijgen: 't blik is door de aanwezige lagen gewoon te stijf.

Foto's volgen, maar die komen pas als er ook weer netjes strak uit ziet :) (Nu ziet t er om te huilen uit).



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #130 Gepost op: wo, 12 apr 2006, 19:09:01 »
Ochja: plamuur schuren: dat geeft nogal een beetje stof :(

This is me 50 years from now.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #131 Gepost op: wo, 12 apr 2006, 19:14:53 »
collage dan maar: schade-herstel-in-progressie
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #132 Gepost op: wo, 12 apr 2006, 22:14:47 »
Ochja: plamuur schuren: dat geeft nogal een beetje stof :(

This is me 50 years from now.

-uitlachen-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #133 Gepost op: wo, 12 apr 2006, 22:33:00 »
:)

Offline tjeeke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #134 Gepost op: wo, 12 apr 2006, 23:35:31 »
Minder plamuur = minder gewicht = zuiniger rijden.  -sturen-