Kon me niet inhouden, vandaag na t werk ff naar de garage gegaan en het onderblok zonder kop uit elkaar gehaald.
Al met al is het best leuk in elkaar gezet zo'n blokje.
D8 eigenlijk wel dat zo'n ding ondersproeiers had,maar dat is niet zo.
Krukas is goed, dus misschien nog wel verkoopbaar.
Zuigers waren er ook zo uit,maar dan komt het...
De drijfstang was niet zomaar van de zuiger af!
Bij een polo zit voor de pistonpen aan 2 kanten een zegelring waardoor de pistonpen er niet zomaar uit kan.
Het "scharnierend" gedeelte is eigenlijk de bronzen bus in de drijfstang.
Bij die van de 5GTT is dat niet zo, daar zitten geen zegelringen.
Maar hoe zit de drijfstang dan vast?
De pistonpen zit in de drijfstang gekrompen, en die is er niet zomaar uit!
En het "scharnierend" deel is in de zuiger dan.
Al met al na wat moeite heb ik het toch voor elkaar gekregen zonder de zuiger te beschadigen.
Morgen gaat op het werk alvast 1 zuiger in het ultrasoonbad.
De drijfstangen van een 5GTT zijn trouwens iets langer dan die van een G40.
Ziehier, de zuiger heeft een iets verhoging.