Auteur Topic: Frankenstein 1W met G40 delen...  (gelezen 6181 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #60 Gepost op: ma, 16 jan 2012, 18:51:55 »
Als ik het hier invul :

http://www.hotrod.nl/calculators/verbrandingskamer.php


Diameter:   76mm
Slag   79.1mm
Compressieverhouding:   8:1
Deck height:   1mm
Verbrandingskamer is 46.7ccm..?

Heb al 11cmm ongeveer in de zuiger en het stukje slag over zitten.
De kop is 17.
11+17 = 27.
46,7 - 27 = 19,7 te weinig.
Maar als je de kop bekijkt van een aee, dan ligt er een ietswat ovale verbrandingsruimte in.
Dit zou dus ook gewoon rond uitgedraaid kunnen worden en zo aan de missende 19,7 te komen.

G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #61 Gepost op: ma, 16 jan 2012, 21:58:25 »
die 51,228cm3 is dus de volume van een motor met 76mm en een slag van 79,1mm

maar wat is nou de volume van een orriginele g40 cilinderkop?

dat is wat ik wel graag wil weten..

hoe reken jij dat uit dennis?

Slagvolume van 76 mm x 79,1 mm is:
(3,8 x 3,8 x 3,14) x 7,91 = 358,65 cm3

Om een compressieverhouding van 1:8 te krijgen moet het volume van de verbrandingsruimte 8x kleiner zijn als het totale volume wanneer zuiger in het ODP staat.

Dus (a + 358,65) / a = 8       waarbij a het volume van de verbrandingsruimte is bij zuiger in BDP.

a = (a + 358,65) / 8
8a = a + 358,65
7a = 358,65
a = 358,65 / 7 = 51,24 cm3

Hiervan af moeten dan:
- volume van koppakking: 0,1 * 45,34 = 4,53 cm3
- volume van zuiger-onderstand: 0,1 * 45,34 = 4,53 cm3
- volume van zuigerrand: 1,8 cm3

Blijft over voor de kop:
51,24 - 4,53 - 4,53 - 1,8 = 40,38 cm3

AEE kop is 17 cm3, dus moet er nog
40,38 - 17 = 23,38 cm3
gevonden worden in zuiger of kop.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #62 Gepost op: ma, 16 jan 2012, 22:09:00 »
Dus ik reken in cm .
boring 7,6;2=3,8
3,8x3,8=14.44xpi=45,36cm2
45,36cm2 x slag7,91=358,80cc per cylinder.

Dan kop=17cm3
zuiger=11cm3
pakking 1,35mm dik=6,12cm3
totaal=34cc

dus nu totaal is cylinderruimte+verbrandingsruimte en dan de som gedeeld door de verbrandingsruimte
is dan 1 op 11,6

dfan zou je dus de kop rond kunnen maken boven diameter is 72 eind diameter is 76 gemiddelde is 74 mm
hoogte is 6mm
dan wordt de kop 25cc(dat is 8ccmeer)dan wordt het dus (358,8+42) :42=1 op 9,54.

stel je draait dan 4mm van de zuiger af .En dit zul je dan zelf moeten uitliteren in de zuiger in het kommetje tot 4mm van de rand het aantal cc uitliteren .en daarna de gewonnen cc's er bij optellen .

De rest lijkt me duidelijk .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #63 Gepost op: vr, 20 jan 2012, 22:00:41 »
De zuigers nog eens goed bekeken, de zuigers zijn vanaf de bovenste zuigerveer af gemeten 7,8mm.
Dit is inclusief het verhogingkje.
Volgens Serge kan er best nog wat af, maar er moet 5 mm over blijven vanaf de bovenkant zuigerveer.
Er kan dus 2,8 milimeter vanaf.

Ga je dan rekenen straal x straal x pi is 45,36.
Hoogte koppakking 1,3mm.
Tel je dat bij elkaar op is 4,1 mm ruimte boven de zuiger, dus 0,41 cm.
Inhoud boven de zuiger is dan 0,41 x 45,36 maakt 18,599cc.

Mocht ik dan nog meer de zuiger naar beneden willen krijgen is daar ook nog ruimte voor.
Als ik de zuigerpen diameter laat vergroten van 20mm van de G40.
Naar 22mm van de 1W drijvers, kan ik deze iets anders laten boren.
Niet precies in het hart, dus rondom 1mm eruit. (rode cirkel)
Maar meer naar boven toe, dus onderkant van het gat "gelijk"met het nieuwe gat.
En de bovenkant van het gat word dan bijna 2mm uitgedraaid (groene cirkel,beetje overdreven getekend)
Er is genoeg vlees in de zuiger, en dan word de ruimte boven de zuiger als ik er maar 1mm bij reken al 23,133 cc.



Voor 79,1 slag, boring 76 compressie verhouding van 8:1 is een inhoud van 51.3ccm nodig.

AEE kop is 17.

51,3 - 17 = 34,3

Zuiger afgedraaid originele pistonpen  18,599       34,3 - 18,99 = 15,31 te weinig.
Zuiger afgedraaid 1W pistonpen         23,133      34,3 - 23,133 = 11,17 te weinig.

Dat is nog wel uit de kop te halen.

Voordat ik de zuiger ga aanpassen doe ik dat eerst met de kop.
Die uitliteren, en kijken hoeveel cc erin zit.
Mocht ik dan te kort komen, kan ik altijd nog aan de zuiger gaan knagen  -naughty-



G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline heuvel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Christian Heuvel
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #64 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 12:52:37 »
ik heb me gister even een donor motor gehaald..

om te kijken of er makkelijk een retour op de orriginele plaats te creeeren is..ik wil eigenlijk wel met de orriginele retour leiding werken van de g-lader..
en zo kan ik ook de juiste positie creeeren voor de klop/pingel sensor..

ik heb al even met mijn oude baas gebeld of ik even gebruik kon maken van de kottermachine en of radiaal boormachine(eigenlijk gewoon de complete verspanings werkplaats) om mijn veranderingen mogenlijk te maken..en was geen probleem op een zaterdag..
wat niet past..wordt gelast!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #65 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 13:20:00 »
Je hebt een leeg 1W onderblok erbij gehaald?

Ben nog een beetje aan t kijken voor een aee kop in de buurt,maar nog niet gevonden.
Staan er meerder op mp,maar allemaal ver weg, of al een keer gevlakt.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #66 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 19:15:10 »
Trouwens weer een frankenstein hoofd spinsel.
Een 1.6 tdi bouwen met een aee onderblok.(ondersproeiers inbouwen)
Krukas, drijfstangen,zuigers, van een golf 2 tdi.
1w dieselkop,golf 2 dieselpomp en wat meer aanpassingen.
Voordeel, een rappe diesel, die in een belasting vrije 86c past.
Zonder al teveel gewicht op de neus zoals de zware bak die op een diesel blok hangt.
Dan met een G40 bak erachter, lekker lang met gebout differentieel.
Tis maar een idee, tis maar een idee....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline olop

  • Non-Register lid
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
  • Theo Hoogveld
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #67 Gepost op: wo, 25 jan 2012, 20:08:44 »
Ik garandeer niet dat het past, maar ik weet toevallig wel dat een aee 30 tanden heeft op de oliepomp mis. Kun je iets met deze info

gang is alles! ->

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #68 Gepost op: wo, 25 jan 2012, 20:18:13 »
Was ook maar een hersenspinsel.... Van die pomptanden zal ik onthouden.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline heuvel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Christian Heuvel
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #69 Gepost op: wo, 25 jan 2012, 21:28:42 »
ik heb nu een g40 pomp los liggen en ook 1 van een 1w..ik zal morgen eens even kijken of er verschil in zit..

wat niet past..wordt gelast!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #70 Gepost op: wo, 25 jan 2012, 22:09:14 »
Ik heb ze ook allebei maar alleen de g40 pomp heb ik los liggen 1w zit nog in het onderblok...

Offline heuvel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Christian Heuvel
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #71 Gepost op: za, 28 jan 2012, 00:05:45 »
de pompjes zijn bij mij gewoon gelijk..zelf de aansluiting van de ketting geleider zit er op..
wat niet past..wordt gelast!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #72 Gepost op: zo, 29 jan 2012, 13:26:31 »
Gisteren eens in de garage geweest, en daar de G40 motor uit elkaar gehaald.











Blokje is in een hele nette staat.
Zo goed als geen slijtrand in de cilinders.
Zuigers zonder krasjes.
Krukas perfect.

Had ff gekeken, met de originele krukas en G40 zuigers staan de zuigers enkele milimeters onder de rand.
Met de 1W krukas erin, staat de zuiger enkele milimeters boven de rand.
Een hele slag valt zo niet te maken, omdat de boutjes van de drijfstangen in het onderblok tegen het olie kanaal aan komen.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #73 Gepost op: ma, 30 jan 2012, 09:58:47 »
Het is dus toch een 1.4 krukas  -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Frankenstein 1W met G40 delen...
« Reactie #74 Gepost op: ma, 30 jan 2012, 10:09:21 »
Een hele slag valt zo niet te maken, omdat de boutjes van de drijfstangen in het onderblok tegen het olie kanaal aan komen.

Oh? En hoe is dat op te lossen dan? Moet je dan de drijfstangen van de 1W gebruiken? En passen die op de G40-zuigers?
Of heb je een heel andere oplossing? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!