Goed... Gisteren geprobeerd om 'm met een strobo op tijd te krijgen, maar het wilde niet lekker. Liep totaal niet stationair & viel zelf uit zonder gas te geven. Wat geklooid met de ontsteking & vervolgens helemaal niet meer aanslaan... Vandaar m'n
hissy fit Vandaag maar eens verder gegaan. Distributie nagekeken, stond op tijd. Bougies nagekeken & weer op vonk gecontroleerd. Tevens ook de compressie gemeten. Die was prima voor de leeftijd van het blok. Vervolgens verder naar de ontsteking gekeken... Wat opviel, was dat de distributie, vanaf distributiezijde gezien, richting de koplampen draait. De rotor aan de andere kant dus ook. Als je dan de bougiekabels met de klok mee vanaf de verdelerkapkant op 1-3-4-2 aansluit, klopt dit niet meer... De rotor draait vanaf de verdelerkapkant gezien, namelijk
tegen de klok in, met als gevolg dat de kabels op 1-2-4-3 zaten. Na corrigeren, meteen aanslaan & stationair lopen. Timing nagekeken met de strobo, ondertussen de ontsteking draaiend tot-ie lekker stationair liep. Daarna met alle verbruikers (ex. radio) aan een stationair toerental van ~950. Zonder de verbruikers op ~1100
Morgen oliewissel, nieuw oliefilter, luchtfilterhuis weer vastzetten, aandrijfassen vastdraaien, schakelstang
zo (
) afstellen, dwarsbalkje onder de auto vervangen, uitlaat checken op gasdichtheid, voorbumper & knipperlichten erop, kentekenplaten erop, motorkap erop, uit de schorsing, laten uitlijnen, remmen testen & koplampen afstellen.
Nu echt BIJNA klaar