Auteur Topic: Gebonk van achterin/onder auto bij stoplicht (na rijden) g40  (gelezen 1785 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Gebonk van achterin/onder auto bij stoplicht (na rijden) g40
« Reactie #15 Gepost op: wo, 21 mrt 2012, 09:45:42 »
...maar dat zou betekenen dat de uitlaat blijft hangen en ineens losschiet? zon soort geluid is t..


Nee, dat is 't niet. Bij het optrekken vanuit stilstand (of bij plots gasgeven) kantelt de motor net even wat meer dan normaal, waardoor de uitlaat even omhoog komt, en dan aan het einde van de tunnel ( :) ) tegen de koets aan komt. Bonke bonke bonke.. maar zoals jij het nu omschrijft, zal dat t wel niet zijn.

Tip: Je rechterhand op de tunnel houden als je weg rijdt: Hoor je niet alleen een bonk, maar VOEL je ook wat bonken?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline thabass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 11
Re: Gebonk van achterin/onder auto bij stoplicht (na rijden) g40
« Reactie #16 Gepost op: wo, 21 mrt 2012, 12:31:47 »
Veer gebroken

had t met de verlagingsveren eronder, en nu ook met de nieuwe veren.. dat is t dus niet..

Offline thabass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 11
Re: Gebonk van achterin/onder auto bij stoplicht (na rijden) g40
« Reactie #17 Gepost op: wo, 21 mrt 2012, 12:33:51 »
Nee, dat is 't niet. Bij het optrekken vanuit stilstand (of bij plots gasgeven) kantelt de motor net even wat meer dan normaal, waardoor de uitlaat even omhoog komt, en dan aan het einde van de tunnel ( :) ) tegen de koets aan komt. Bonke bonke bonke.. maar zoals jij het nu omschrijft, zal dat t wel niet zijn.

Tip: Je rechterhand op de tunnel houden als je weg rijdt: Hoor je niet alleen een bonk, maar VOEL je ook wat bonken?

Het is niet als ik wegrij maar juist als ik stilsta. tijdens t rijden hoor ik dat gebonk niet. Ter verduidelijking, ik hoor het maar 1 keer als ik stil sta, soms 2 seconden na stilstand, soms 30 seconden na stilstand, ik voel de bonk/dreun door de hele auto heen, alsof er iets losschiet..


Hij rijdt verder prima hoor maar vindt t toch niet echt prettig idee :)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Gebonk van achterin/onder auto bij stoplicht (na rijden) g40
« Reactie #18 Gepost op: wo, 21 mrt 2012, 13:58:48 »
een minder gangbare remklauw remtrommel -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Gebonk van achterin/onder auto bij stoplicht (na rijden) g40
« Reactie #19 Gepost op: wo, 21 mrt 2012, 15:03:50 »
Trek inderdaad de remmen maar eens los.

Of: Forceer het eens als je bij stilstand eens de rem in te trappen alsof je voor t stoplicht staan, en te lossen, alsof je stilstaan :)

Kan ook 'iets' in de ophanging zijn dat zich zet bij het afremmen en weer 'ontspant' tijdens stilstand.
Check in je wielkuip, rechts voor, binnenkant: Of er roest zichbaar is bij de 2 bouten van de stabi-steun. Je kunt ze voor de zekerheid eens aantrekken (dop 19)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken