Een Polo staat (indien voorzien van unilak, dus geen metallic) gewoon in een 2komponenten lak, zonder blanke lak laag.
Hoeveel lagen en wat voor onderlagen dŕ onder zitten, heb ik geen idee van, maar d'r zit geen blanke lak laag overheen.
Metallic lak wel, en daarbij komt het extra kritisch: Ik weet niet hoeveel diamantzilveren polo's ik al gezien heb, maar d'r waren er slechts enkelen waarbij de blanke lak laag niet was gaan bladderen, barsten, opwerken of lelijk worden. Sterker nog: ik heb er zelf 2 ( G40D + GL ) die allebei lelijke lak hebben,. diamant zilver metallic mét ranzige blanke lak laag... beiden zijn overigens in hun leven al eens geheel of gedeeltelijk bijwerkt..
Prijzen: vraag het Jorp eens; Hij werkt(e?) bij een schade hersteller, en hij weet ongetwijfeld wel van de hoed en de rand..
Voor schadeherstel ben ik ook al eens wezen vragen: 100 euro per deel, in uni-lak. En een Polo heeft dan ook gewoon 11 delen (motorkap, achterklep, 2 deuren, 2 voorschermen, 2 achterschermen, een voorfront en een achterschort) = 1100 euro. Alleen strakzetten, en spuiten. Geen uitdeuken, laswerk of bodyshutz..
Edit: Uitdeuken zonder spuiten van m'n Polo 1 was ook niet heul goedkoop.. Heb verdrongen hoeveel 't kostte, maar elk deel zat wel wat in in iedergeval. Alleen het dakje was al 250 euro.. Maar dat is dan ook heel netjes gemaakt..