Auteur Topic: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven  (gelezen 6655 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #15 Gepost op: di, 24 jan 2012, 09:55:27 »
Staat de onsteking wel goed?

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #16 Gepost op: di, 24 jan 2012, 12:34:50 »
Met de ontsteking heb ik al een beetje lopen spelen, maar dat mocht niks helpen. Ik heb hem iets of wat vroeger gezet
en nu is het iets minder als voorheen. Voor nu heb ik het op gehoor gedaan, nog niks gemeten met strobo.
Heb het huis en ontsteking beiden gemerkt met een kerf en ±3mm terug gezet.
Hoeveel graden moet dit blokje hebben, vacuum los/vast, stationair toerental, waar meetpunt voor stroboscoop?


Ik heb de gasklep positie sensor losgedraaid en het zag er allemaal super-clean uit!! Volgens mij is dat ook het probleem niet..





« Laatst bewerkt op: di, 24 jan 2012, 12:44:11 door Lowrida »
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #17 Gepost op: di, 24 jan 2012, 13:08:43 »
Zou de weerstandsbanen wel even schoonmaken, lijken wat vies in het eerste gedeelte.

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #18 Gepost op: di, 24 jan 2012, 13:47:26 »
Heb ik gedaan, maar ze waren niet echt vies.. er kwam teminste geen vuil vanaf.
Ze glimmen wat meer omdat dat gedeelte vaker gebruikt word.


[edit]: Wat is de functie van de sleufgaten? Stationair verstellen?
« Laatst bewerkt op: di, 24 jan 2012, 22:52:33 door Lowrida »
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #19 Gepost op: za, 28 jan 2012, 22:29:04 »
het is die gaskleppositiesensor opzij van de monopoint meestal maar dan heb je ook wel last van inhouden op de autobaan met constante stand van de gaspedaal bij bv 100 of 120,heb het ding ook al eens kapot gehad,een andere monopoint op de sloop halen,ik zoe er idd direct ene van een 18 rp blokje golf2/jetta monopoint op zetten,weet niet of golf 3 hetzelfde is geloof t wel of gewoon ene van een polo opzetten,dat ding is eigenlijk te duur als hem los vervangt
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #20 Gepost op: za, 28 jan 2012, 23:15:51 »
Ok thanx.. ben er nog niet mee op de autobahn geweest. Heb hem opgehaald en dat was redelijk in de buurt.
Zal binnekort eens een ritje gaan maken en kijken of hij bij een constante gaspedaalstand vreemde nukken heeft.
Dat gasklephuis wou ik zowiezo al gaan doen omdat ik nu ook een ABU nokkenas heb.

Is het dan de bedoeling om de hele monopoint over te zetten of alleen het gasklephuis?
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #21 Gepost op: zo, 29 jan 2012, 08:33:15 »
zoals serge zegt monopoint rp 1800 motor die meestal in een golf2/jetta zitten en de dingen wat niet direct passen omzetten van je polo monopoint,word ff knutselen maar dat lukt wel,ik zou eerst eens een stuk over de autobaan rijden en dan het gas op constante snelheden houden,als ie dan gaat inhouden onder het rijden is wat met die sensor,het probleem,hij doet het niet altijd dus dat is wel minder
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #22 Gepost op: di, 31 jan 2012, 14:30:55 »
Ben al op zoek naar een gasklephuis voor een 1.8.

Net de nokkenas inbouw afgemaakt en dat scheelt al aardig met in toeren duiken!
Wat ik me nog steeds afvraag is wat de functie van die sleufgaten hebben in de
gasklep positie sensor? Ik heb hem losgemaakt en iets naar achteren gedraaid.
Hij loopt dan lager stationair en de hik is wat minder erg.. pas als je echt volgas
geeft, ook geeft de uitlaat geen backfires meer...
Draai ik hem naar me toen dan gaat ie stationair lopen alsof er een 306° nokkenas
in ligt en is de hik heel erg!
Zet ik hem in het midden (orginele stand) dan loopt ie wat hoger stationair en is
de hik alleen als je een paar keer snel achter elkaar gasgeeft of als ie ff stationair
gelopen heeft en je geeft dan volgas. Hij geeft dan een ook een leuke backfire in
de uitlaat.

Maar goed, wat nu precies de functie van de sleufgaten zijn?
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #23 Gepost op: wo, 01 feb 2012, 11:55:31 »
Vandaag de sensor eens op weerstand doorgemeten. Bij een bepaald punt/gaststand
valt de waarde op de multimeter weg. Een mm verder komt ie weer terug. Heb de
sensor nog eens goed schoongemaakt, maar op een bepaald punt blijft de waarde wegvallen.

Kan dat de verklaring voor het inhouden betekenen?


Gemeten op punt 5 (massa) en punt 4 (plus)

Voorbeeld foto


 
« Laatst bewerkt op: wo, 01 feb 2012, 12:02:27 door Lowrida »
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #24 Gepost op: wo, 01 feb 2012, 12:05:31 »
Jahoor, meet net nog een paar keer en nu loopt ie vloeiend op en af ???
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #25 Gepost op: wo, 01 feb 2012, 17:27:59 »
Wat heb je er verder aan gedaan?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #26 Gepost op: wo, 01 feb 2012, 19:06:34 »
Net nog maar eens doorgemeten en nu weer wel een dood punt.. .arrrgh -gert-

Hoe bedoel je Pat? Aan de wagen of de sensor?
De sensor heb ik alleen nog eens goed schoongemaakt.
Motorisch heb ik nu een spagetti spruitstuk, cold air intake systeem en een ABU
nokkenas erin liggen.

Maar dit is een probleem waar ik niet achter kan komen. Als ie warm is en ik geef
ineens volgas vanaf stationair dan houd ie ff in voordat ie in toeren gaat.
De ene keer wat erger dan de andere keer. Ik had de ontsteking al wat vroeger
gezet en dat scheelt iets, maar nog steeds de hik... heb de sensor iets of wat
verdraaid en dat scheelde ook al iets, maar nog steeds...
Wil morgen ff kijken of ik VW kastje van een kennis kan lenen om hem uit te lezen.
(als ik weet waar de stekker zit? bijrijderskant ergens??)
Misschien moet ik alles eens resetten?

Dit probleem heeft ie trouwens al vanaf dag 1 dat ik hem heb, dus ook vňňr al mijn
aanpassingen.

Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #27 Gepost op: wo, 01 feb 2012, 20:31:10 »
die hik wat jij bedoelt heb ik ook maar voor de rest loopt ie goed als ie een tijd stationair loopt heb ik die hik wat jij bedoelt ook als ik in een keer het gas in trap,hoelang het je er niet mee gereden,dus ik bedoel dan een een stuk van 30 km of zo.....
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #28 Gepost op: wo, 01 feb 2012, 20:50:24 »
De vorige eigenaar heeft er altijd mee gereden tot ik hem overnam. Maar hoeveel en hoevaak weet ik niet.
Waarschijnlijk wat boodschappen en kleine ritjes. (was al 97 jaar)

Ik heb er zelf alleen de rit naar de werkplaats mee gereden (± 5km), toen merkte ik al dat hij wat inhield
als je door wou trekken. En ik heb een keer een stukje gereden toen ik hem net uitgelijnd had.
(overigens voor jan lul nu ik hem verlaagd heb)
Verder heeft ie tijdens de sleutelwerkzaamheden alleen een paar keer warm gedraaid en wat gasgeven.

Als ik 5x heel snel pompend gasgeef dan word het inhouden ook erger! Naar mijn idee een teken dat hij
te arm staat.. of te weinig mengsel krijgt.

Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #29 Gepost op: wo, 01 feb 2012, 20:54:24 »
Monopissers zijn traag van begrip,ik denk dat er niet veel beter gaat worden.
Maar goed aan een testkast kan geen kwaad natuurlijk. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2