Auteur Topic: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven  (gelezen 6653 keer)

Offline coupeetje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
  • Ron Schelberg
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #75 Gepost op: vr, 10 feb 2012, 20:17:49 »
Haar egel zal ook wel gekortwiekt zijn

hahaha
polo 1 l ''75, audi 50 gls ''77, polo 1 ls ''78, polo 2 coupe gt ''88, polo 2 sedan, polo 2 coupe ''88, polo 2 coupe sprinter ''89, polo 2 coupe '90 nz, polo 3 coupe, action aav, huidige wagen

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #76 Gepost op: ma, 13 feb 2012, 00:35:08 »
Hoop het wel, hou niet zo van egeltjes met een open ruggetje!  :)

Maar heb gisteren eindelijk de polo eens van de brug gehaald om een proefrit te rijden.
Viel me zeker niet tegen, hij is echt een stuk feller geworden!!  :D
Echter hoe warmer de auto werd hoe meer ik dat inhouden bij ineens gasgeven weer voelde!
Dus doortrekken, overschakelen en meteen weer op het gas werd gevolgd door ff inhouden..
Met andere woorden.. het lag/ligt niet aan de blauwe sensor!  -boehoe-

De volgende stap is om de egel flink te kortwieken, als dat niet helpt, dan ben ik echt
door mijn ideeen heen???

Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #77 Gepost op: ma, 13 feb 2012, 17:01:54 »
Vandaag ff tijd gehad om de egel te snoeien. Heb er een mooie bolkop vorm aan gegeven.



(op 1 pootje gehapt..)

Heb nogmaals wat liggen knoeien met de gasklep positie sensor omdat hij nu hoger
stationair liep. Ook de ontsteking op gevoel iets terug gezet omdat hij een backfire
gaf. Inhouden bleef..
Daarna de heb ik nogmaals op Serge zijn manier de ecu gereset. Polen 30 sec. tegen
elkaar houden, blauwe stekker los en een paar keer gasgeven. Niet normaal hoe hij
dan in toeren vliegt!!! Alleen loopt ie onmundig hoog stationair zonder blauwe stekker.
Druk ik die erop dan is hij minder fel? Maar het inhouden is nu minder geworden...
(maar dat heb ik vaker geroepen)

Wat doet hij nou tijdens zo'n reset zonder blauwe sensor??


Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #78 Gepost op: di, 14 feb 2012, 07:06:53 »
Je hebt brandstof te kort .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #79 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 13:05:29 »
Ok.. wat kan ik daar nog aan doen?
Het bekende tikje op de benz. druk regelaar geven?
1.8 monopoint pisser proberen?

Any suggestion?

Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #80 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 13:23:19 »
Normaliter is er bij een AAV geen probleem, je moet de storing gaan zoeken, niet het probleem omzeilen :)



Heb je geen last van verstopte brandstoffilters, of rommel in de tank?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #81 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 13:30:57 »
Dat ding heeft een uitmuntende onderhouds history achter de rug. Om de 4000km een grote beurt!
Het ziet er allemaal erg nieuw uit, dus ik ga er vanuit dat het benzine filter niet het probleem is.
Maar voor de zekerheid zal ik dat eens gaan checken. Rommel in de tank geloof ik ook niet zo..

Als ik de ecu reset en de blauwe stekker lostrek kun je gasgeven wat je wil, houd totaal niet in!
Is dan heel fel op het gas.. zodra ik de blauwe stekker er weer op prik dan komt het fenomeen
weer terug! Lijkt me dus geen rommel in de tank of een verstopt benz. filter..?  -dunno-

Ik vermoed iets met het signaal van de blauwe sensor naar de ecu, maar daar heb ik dan net
te weinig kaas van gegeten om daar iets mee te doen..  :(
« Laatst bewerkt op: wo, 15 feb 2012, 13:32:49 door Lowrida »
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #82 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 14:08:48 »
Om de 4000km een grote beurt?  -gert- , ik zou bijna argwanend worden.  :)

Feit is dat het probleem er nu is, en het er vast niet sinds nieuwlevering geweest is, maw; er is een storing of defect. Mijn advies; storingzoeken is uitsluiten. Dat kan je doen door onderdelen te gaan vervangen, maar dat kan ook een dure geschiedenis worden.


Open deur; heb je de blauwe sensor al eens vervangen? Ik zie dat zo snel nergens in dit topic terug.  -dunno-

« Laatst bewerkt op: wo, 15 feb 2012, 15:33:11 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #83 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 14:37:30 »
Alleen als het moet!  :)

Heb net de blauwe sensor binnen gekregen, ga straks ff inbouwen.
Bin gespannt!  :P

Vervangen dus!
Ik omzeil het probleem niet, ik probeer het juist op te lossen! Het feit dat je daar overheen leest
bewijst dat je bovenstaande gemist hebt.
Dat ik de storing op moet zoeken dat begrijp ik, maar heb al diverse delen vervangen en nog steeds
heb ik het euvel. Ik heb de ecu na elk vervangen deel gereset volgens serge's methode en nog
steeds het euvel.  Dat dit probleem nieuw niet was begrijp ik ook wel! Dat ik de storing moet
zoeken zo ver was ik ook al.. bedankt voor je ehm.. advies?  -dunno-

Die onderhouds history is niks argwanend aan. Heb er een heel stuk history bij zitten. Er werden
weinig km's gereden.. de laatste jaren zo'n 4000km per jaar, vandaar ook om de 4000 km de beurt.
Jij hebt liever een auto waar zo weinig mogelijk onderhoud aan is gepleegd??

Het feit is ook dat er nu een spagetti uitlaat gemonteerd is, een open air intake systeem en een
groter gasklephuis. Dus dat hij dat wat meer benzine nodig heeft als standaard zou enigzins wel
logisch zijn! Dus vandaar mijn vraag of het raadzaam is om de 1.8 injectie te plaatsen of zoals
wel vaker geopperd, een tikje op de benz. druk regelaar nuttig is? Zoals ik al eerder aangaf, ik
ben geen held in monopoints, dus misschien dat ik veel of voor jullie domme vragen stel......?

Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #84 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 15:29:34 »
Vervangen dus!
Ik omzeil het probleem niet, ik probeer het juist op te lossen! Het feit dat je daar overheen leest
bewijst dat je bovenstaande gemist hebt.

ik wil je niet aanvallen hoor  -thumbsup- Ik had alleen niet zo'n zin om alle 6 de pagina's letter voor letter te lezen om te checken of je de sensor wel of niet vervangen had, zou ook een te makkelijke oplossing zijn  -hitit- Heb de teksten alleen even snel gescand, dan zie je idd. wel eens iets over het hoofd :)
« Laatst bewerkt op: wo, 15 feb 2012, 15:32:57 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #85 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 15:31:14 »
Het feit is ook dat er nu een spagetti uitlaat gemonteerd is, een open air intake systeem en een
groter gasklephuis. Dus dat hij dat wat meer benzine nodig heeft als standaard zou enigzins wel
logisch zijn! Dus vandaar mijn vraag of het raadzaam is om de 1.8 injectie te plaatsen of zoals
wel vaker geopperd, een tikje op de benz. druk regelaar nuttig is?

Zoals je zelf in je onderstaande post schrijft vertoonde de auto dezelfde symptomen in de originele config, dan zouden bovenstaande oplossingen alleen maar 'maskeren' van het probleem zijn. Storingzoeken is ook niet mijn hobby...

Toen alles nog standaard was deed hij het ook al, dus het is niet gekomen door deze 2 veranderingen.


« Laatst bewerkt op: wo, 15 feb 2012, 15:35:35 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #86 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 16:15:34 »
ik zou gaan meten wat mijn druk is op de benzine leidingen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #87 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 16:17:09 »
Zomaar gaan tikken envervangen werkt niet . Je zult een verloopje moeten maken om mbv een bandenspanningsmeter je druk te kunnen meten .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #88 Gepost op: wo, 15 feb 2012, 20:55:00 »
Met een bandenspanningsmeter? Zijn die dingen van binnen bestand tegen benzine dan?  -dunno-
Heb wel een set om oliedruk in bak en blok te meten, zou dat niet beter bestand zijn tegen benzine?
Hoeveel druk moet er op de leiding staan? 3bar?
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #89 Gepost op: za, 25 mei 2013, 20:11:19 »
Wil geen slapende honden wakker maken maar ik ga het toch doen -naughty-.
Mag ik vragen hoe het is afgelopen met je probleem Remon?

Bij mijn AAV heb ik afentoe ongeveer hetzelfde probleem, maar dan niet stationair maar koud en warm en vooral in de lagere toeren (onder de 2000 toeren). De auto heeft het niet altijd even constant en loopt in het algemeen prima stationair. Voor zover ik kan testen heb ik geen valse lucht of vacuumproblemen en qua motorische aanpassingen heb ik alleen een Remus einddemper en had ik een open filter. (Heb sinds kort weer de originele filter erop met koude lucht aanvoer vanaf de grille, met de originele aanzuigbuis en het open filter had ik toch het idee dat er zo nu en dan bij rustig rijden warme lucht werd aangezogen. Nu ik de koude lucht aanvoer heb gemaakt heb ik het idee dat het toch weer wat gezonder loopt, ook het oppakken bij lagere toeren is iets directer geworden lijkt het.

Dit is bij mij het geval: Bij het uitrollen in de 2, en ik geef gas bij wil de auto nog wel eens 1 seconde inhouden (iets later pakt de auto weer normaal op).
Als ik naar de bougiekleur kijk heb ik ook het idee dat de auto iets armer lijkt te lopen t.o.v eerst. Het is geen groot probleem en de auto rijd gewoon lekker maar afentoe kan ik mij hieraan wel storen, vooral omdat ik nog wat dingen wil veranderen in de toekomst is het noodzaak om zeker te weten dat de basis goed is -sturen-

Blauwe sensor = ok
Ecu reset = gedaan
bougiekabel test plantenspuit = slaat niet over
koelsysteem = perfect
carterontluchting/vacuum gedeelte = oke, niets kunnen ontdekken
Injectie= Gasklephuis schoongemaakt, was niet echt vies dus ook geen verschil.
Bougies= Zitten er een paar duizend km in pas.

waar ik misschien aan zit te denken:

- Benzinepomp niet meer helemaal fris? (hij zoemt behoorlijk, lijkt erger te worden de laatste tijd)
- Fout in het uitlaatsysteem? (Lambda niet meer fris ofzo)
- Toch iets met de injector zelf, elektrische delen nog niet uit elkaar gehad zoals printbanen etc..
Ik heb hier nog een andere originele AAV injector liggen, zou ik die gewoon om kunnen wisselen om te testen of krijg ik dan gezeik met het inleren wat ik natuurlijk niet zelf kan doen thuis. Meen ooit ergens te hebben gelezen dat het bij AAV niet echt nodig zou zijn.

Het zou van alles kunnen zijn, welke bougies kun je het beste gebruiken bij een originele aav? Geloof dat van NGK de BUR8ET staat voorgeschreven, die zitten er dus ook in nu. De garage die lang geleden de koppakking hebben gemaakt hadden er andere bougies ingedaan en ik kan niet herinneren of ik het probleem toen wel al had. Misschien eens voor de grap de andere bougies proberen. Het zou ook puur aan de brandstof zelf kunnen liggen, ik tank meestal goedkoop in België  of bij de tango om de hoek  :)
Ontsteking heb ik ook nog niet naar gekeken..

@ Remon: Jij hebt een spaghetti spruitstuk, mag ik vragen op welke plaats je nu de lambda aansluiting hebt zitten? Als die namelijk tever naar achteren zit heb je kans dat hij niet warm genoeg wordt om het juiste mengsel te bepalen. Op mijn spruitstuk zit al een lasmoer voor de lambda en ben van plan om de kat gewoon weg te laten. Als de lambda dus niet op de juiste positie zit dan kan je mengsel dus ook afwijken met bv inhouden als gevolg..

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken -naughty-
Ervaar een spatader, rij G-lader.