Auteur Topic: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven  (gelezen 6649 keer)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #90 Gepost op: za, 25 mei 2013, 20:13:14 »
benzine filter is ook pas vervangen trouwens dus dat kan het denk ik ook niet zijn..  -nana-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #91 Gepost op: za, 25 mei 2013, 21:39:07 »
Monopissers zijn gewoon traag van begrip :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #92 Gepost op: zo, 26 mei 2013, 01:09:30 »
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn Pat!

De auto is inmiddels verkocht, maar dat hik probleempje heeft ie altijd gehouden. Eigenlijk tijdens het normaal rijden weinig last van gehad. Alleen als de motor goed warm was en ik een stoplichtsprintje maakte. Hem lekker doortrok in zijn 1e en dan te snel op het gas wou in zijn 2e, dan kwam de hik naar boven! Als ik heel ff het toeren iets liet zakken dan pakte hij wel goed op. Maar goed, dat maakt het sprintje dan weer te niet..
Probleem is gewoon dat een monopoint te traag reageerd! Dus eerstvolgende upgrade zou voor mij een set motorfiets carbs zijn geweest.

Mijn lambda heb ik ongeveer op de zelfde plaats gemaakt waar hij oorspronkelijk ook zat. Veel langer was de kabel ook niet, dus hij moest wel op de zelfde plaats gemonteerd worden!

Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #93 Gepost op: zo, 26 mei 2013, 17:51:55 »
Bedankt voor de snelle reacties.. Dat hikken is mij wel duidelijk ja dat heb je met een aav in originele staat ook als je hem ´te´ snel doortrekt van de 1 naar de 2  -uitlachen-
Bij mij merk ik vooral het inhouden als ik dus in de 2 heel langzaam uitrol en dan wat gas bij geef, de reactie komt dan een stuk later. (Dus om je voor te stellen, je rijd op een T- splitsing af, terugschakelen naar de 2 en bijna op het kruispunt aangekomen kun je doorrijden (heel laagtoerig): Hij pakt dan erg laat op alsof hij even geen brandstof krijgt of juist teveel. In mijn herinnering had de wagen dat eerst niet zo erg dus misschien toch een teken dat de benzinepomp niet meer zo fris is..

Ik ga de elektrische componenten nog eens allemaal nalopen, de verdeler ziet er gewoon goed uit en de kabels zien er ook niet slecht uit en slaan niet over.. Misschien dat ik deze toch eens mee vervang want ik weet niet of dat ooit gebeurt is.
Ik heb toch wel wat plannen met de aav als basis:

- Spaghetti (kat weglaten met daarachter een ruimere midden demper die aansluit op de remus einddemper)
- Aav kop bewerken (Iets minder radicaal tegenover die kop die in mijn voorsteltopic staat)
- 3F of ABU nokkenas, kop reviseren en schoonmaken met gepolijste kleppen.
- Aav inlaat flowen en afmeten op de inlaatpoorten van de kop met kort gewiekte egel -naughty-
- 1.8 gasklephuis met aav injectiedelen (ECU zal wel niet overweg kunnen met een volledige 1.8 injectie? en de benzinepomp ook zeker niet :) )
- Qua filter lijkt mij uiteindelijk toch de beste optie om de originele paddo te behouden i.c.m. de koude lucht aanvoer via de grille.
Het mooiste zou zijn om er dan ook een k&n inlegfilter in te leggen. Met die open filters zuig je 9 van de 10x warme lucht aan heb ik het idee.

Of de monopisser dit allemaal bij kan houden is dan natuurlijk de vraag en als het echt klote loopt dan moet ik wel met carbs gaan rijden.. dat hikje van de 1 naar de 2 kan ik mee leven en het hoeft ook geen extreme sprint auto te worden maar ik ben gewoon benieuwd wat er met 'semi' onderdelen i.c.m. injectie te behalen valt. Omdat het een daily is moet het ook een beetje betrouwbaar blijven en zal ik met een goede basis moeten beginnen.

@ Lowrida: Jammer dat je die sedan hebt verkocht -boehoe- waar rij je nu in? Heb je ook wel eens met het originele filter gereden op je aangepaste aav?
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #94 Gepost op: zo, 26 mei 2013, 20:33:21 »
probleem zit hem niet in de mono pisser ,maar in de samenhang met de erg tamme nokkenas in de kop die erg weinig lift heeft .Hierdoor is er net te weinig doorstroom op het moment dat je gas geeft. de pisser pist wel , maar voordat het mengsel in de genotskamer is terchtgekomen duurt wat langer .dit ervaar je als dat hik moment . plaats je een betere nokkenas (abu ribbeldildo) is je doorstroom al beter  en is het hik moment weg .

bij koude motor pist de incontinente zeikerd wat meer peut waardoor hij rijker afgeregeld wordt en heb je geen last van het net te arme mengsel in samenwerking met je doorstroom .

wat ook kan helpen is het drukpotje een tik geven met hamer en dop 10 zodat deze een mm verder gaat .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #95 Gepost op: zo, 26 mei 2013, 22:26:42 »
AAV: Altijd Afwachtend Versnellen  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #96 Gepost op: zo, 26 mei 2013, 23:58:36 »
Haha zo kun je het wel benoemen ja -nana-

Bedankt voor de uitleg Serge, het project heeft niet veel haast maar ik wil binnekort als ik wat meer tijd heb eens beginnen met het bewerken van de onderdelen en revisiedelen bij elkaar sprokkelen zodat het er toch eens van komt -klus-

Ik wil binnekort even kijken of het zo nu en dan inhouden niet toch aan de huidige injector ligt. Heb hier nog een andere liggen, kan ik deze gewoon omwisselen zonder te hoeven inleren of is dit zeker nodig bij aav?
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #97 Gepost op: ma, 27 mei 2013, 06:25:15 »
je  kunt hem omwisselen voor een andere gebruikte ,maar dan weet je nog niet waarom . En het gaat prima zonder inleren .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #98 Gepost op: ma, 27 mei 2013, 06:27:46 »
Na montage en warmlopen . wel even de blauwetemperatuurstekker loshalen en 3x gasgeven tot 3500rpm . Dan weer de stekker aansluiten .
Hiermee reset je de computer en herstart je het "zelflerende" gedeelte van je computer .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: AAV: warme motor inhouden bij ineens gasgeven
« Reactie #99 Gepost op: ma, 27 mei 2013, 11:54:12 »
Oke thanks! Ja in principe weet je dan nog niet veel maar ik ben van plan om die injector die ik nog heb liggen even helemaal uit elkaar te halen en grondig schoonmaken/nalopen.
Misschien ligt het aan de stappenmotor of een vervuilde printbaan, mocht hij na het omwisselen dan beter lopen dan weet ik dat het daar ook iets mee te maken had.
Ervaar een spatader, rij G-lader.