Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 105091 keer)

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #705 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 14:09:55 »
Roel en Gerrit:  -thumbsup-
Krijg een PM van Anton, heeft blijkbaar niet gelezen dat ik de discussie niet aanga met hem , ook niet via een PM :)
« Laatst bewerkt op: ma, 23 dec 2013, 21:21:02 door Julion »

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #706 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 14:12:40 »
 Oja
« Laatst bewerkt op: ma, 23 dec 2013, 14:16:17 door anton 72 »
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #707 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 15:05:45 »
Euhm... Iemand nog een bijdrage die iets met oldtimers die belastingvrij moeten blijven te maken heeft?  -dunno-


  :)  -hug-

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #708 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 17:44:59 »
jawel :) Ik kreeg dit mailtje:

Op 14-12-2013 heeft u de petitie 'Oldtimerbelasting niet omhoog naar 40 jaar' ondertekend als 'H. Nap' uit 'Ede'. U heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven van de voortgang van het initiatief met maximaal drie mails. Namens de petitionaris stuurt Petities.nl u het 1e voortgangsbericht. Stuur uw reactie op het onderstaande niet naar petities.nl, maar naar de petitionaris op chris.en.brigitte@gmail.com.

Beste ondertekenaar van de Oldtimer-petitie.

Lees deze hele mail door alstublieft. Het is belangrijk voor de toekomst van ons land. Bij voorbaat hartelijk dank.

Ik dank u

Allereerst wil ik u uiteraard van harte bedanken voor het vertrouwen dat u in mij hebt gehad door de petitie te ondertekenen. Ik ben inderdaad namens u en ongeveer 18.000 andere ondertekenaars naar de Eerste Kamer gegaan en heb, samen met Wouter van Embden van de Stichting Autobelangen, alles ingezet om ons doel te bereiken.

We liepen tegen een muur op helaas

Helaas hebben we de wet niet kunnen tegenhouden. Dit omdat de wet deel uitmaakte van het grote Regeringsakkoord 2014. Het was de regering het niet waard om het hele akkoord te laten struikelen over de oldtimer MRB-wet.

Wat nu: Wouter van Embden vraagt uw hulp

Doch willen wij het er niet bij laten zitten. Wouter van Embden gaat voor de oldtimerbezitters een rechtzaak aanspannen tegen de staat. Hiervoor vraagt Wouter donaties aan allen. Dit is namelijk een zeer kostbare zaak. Mocht u willen doneren dan kunt u dit doen via zijn website: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/

Wat nu: Ook ik ga mij inzetten voor u

Daarnaast ga ikzelf ook een level omhoog na deze afwijzing van de politiek. Ik heb zoveel schrijnende verhalen gehoord en zoveel onvrede onder het volk waargenomen wat de politiek betreft dat ik een nieuwe petitie ben gestart met als doel, een volledige herziening van de huidige politiek. Met deze petitie ga ik t.z.t. naar onze koning toe. Aangezien deze volgens de wet boven onze regering staat lijkt mij dit de enige juiste weg om te gaan.

U mag meedenken en meedoen

Mensen uit het volk die ervaring, kennis, mogelijkheden, politieke ervaring, en tips hebben mail mij gerust aan. Mocht u actief een rol willen hebben in dit proces, mail mij dan ook. Ik wil dit goed en groot aanpakken en alle hulp is welkom. Ik weet namelijk dat er heel veel kennis en wijsheid in het volk ligt waar de politiek geen beroep op doet. Ik wil dat bij deze wel doen. U heeft inspraak als u dit wilt.

Onderteken de petitie:

http://stopdezepolitiek.petities.nl/

Deel de petitie met iedereen

En deel hem met al uw vrienden, kennissen en familieleden. En uiteraard ook op facebook, twitter, uw website, de media, en waar u maar wilt en kunt. Hoe meer u de link verspreid, des te sterker staan wij straks! En u bent mijn kracht hierin. En ik dank u hartelijk voor het lezen en uw aandacht. En ik dank de website petities.nl voor de plek om dit mogelijk te maken.

Hele goede feestdagen toegewenst en 2014 gaan we met zijn allen vormen!

Met vriendelijke groeten, Brigitte Schrijvers (petitionaris)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #709 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 17:45:48 »
@ Anton: ook je volgende berichtje via PM gereageerd

@ Geert: mijn polo (LX) gaat komende maandag op weg naar limburg.
In de stalling er mee.  -klus-
Hij rijdt toch niet dus die wegenbelasting ga ik niet betalen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #710 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 21:00:46 »
Dus? Optie F

Jij wilde toch naar Frankrijk?
Wanneer ga je?

 -uitlachen- -uitlachen-

(@ geert: Geintje hoor. Je mag van mij wel in NL blijven)

Wat mij betreft nog liever Italië (geboren en getogen Limburger, hè, voel me wel thuis bij een tikkeltje corruptie :D) Maar Frankrijk is ook goed, hoor... Overigens heb ik niet de illusie dat het daar beter is, dat waanbeeld is meer bedeeld aan mijn vrouw die graag (terug) naar Frankrijk wil. En ik volg haar overal, momenteel helaas vooral ziekenhuis in-en-uit.
Maar fijn dat ik mag blijven, ik ga er maar wat van proberen te maken... ;)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #711 Gepost op: ma, 23 dec 2013, 21:13:14 »
jawel :) Ik kreeg dit mailtje:

Op 14-12-2013 heeft u de petitie 'Oldtimerbelasting niet omhoog naar 40 jaar' ondertekend als 'H. Nap' uit 'Ede'. U heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven van de voortgang van het initiatief met maximaal drie mails. Namens de petitionaris stuurt Petities.nl u het 1e voortgangsbericht. Stuur uw reactie op het onderstaande niet naar petities.nl, maar naar de petitionaris op chris.en.brigitte@gmail.com.

Beste ondertekenaar van de Oldtimer-petitie.

Lees deze hele mail door alstublieft. Het is belangrijk voor de toekomst van ons land. Bij voorbaat hartelijk dank.

Ik dank u

Allereerst wil ik u uiteraard van harte bedanken voor het vertrouwen dat u in mij hebt gehad door de petitie te ondertekenen. Ik ben inderdaad namens u en ongeveer 18.000 andere ondertekenaars naar de Eerste Kamer gegaan en heb, samen met Wouter van Embden van de Stichting Autobelangen, alles ingezet om ons doel te bereiken.

We liepen tegen een muur op helaas

Helaas hebben we de wet niet kunnen tegenhouden. Dit omdat de wet deel uitmaakte van het grote Regeringsakkoord 2014. Het was de regering het niet waard om het hele akkoord te laten struikelen over de oldtimer MRB-wet.

Wat nu: Wouter van Embden vraagt uw hulp

Doch willen wij het er niet bij laten zitten. Wouter van Embden gaat voor de oldtimerbezitters een rechtzaak aanspannen tegen de staat. Hiervoor vraagt Wouter donaties aan allen. Dit is namelijk een zeer kostbare zaak. Mocht u willen doneren dan kunt u dit doen via zijn website: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/

Wat nu: Ook ik ga mij inzetten voor u

Daarnaast ga ikzelf ook een level omhoog na deze afwijzing van de politiek. Ik heb zoveel schrijnende verhalen gehoord en zoveel onvrede onder het volk waargenomen wat de politiek betreft dat ik een nieuwe petitie ben gestart met als doel, een volledige herziening van de huidige politiek. Met deze petitie ga ik t.z.t. naar onze koning toe. Aangezien deze volgens de wet boven onze regering staat lijkt mij dit de enige juiste weg om te gaan.

U mag meedenken en meedoen

Mensen uit het volk die ervaring, kennis, mogelijkheden, politieke ervaring, en tips hebben mail mij gerust aan. Mocht u actief een rol willen hebben in dit proces, mail mij dan ook. Ik wil dit goed en groot aanpakken en alle hulp is welkom. Ik weet namelijk dat er heel veel kennis en wijsheid in het volk ligt waar de politiek geen beroep op doet. Ik wil dat bij deze wel doen. U heeft inspraak als u dit wilt.

Onderteken de petitie:

http://stopdezepolitiek.petities.nl/

Deel de petitie met iedereen

En deel hem met al uw vrienden, kennissen en familieleden. En uiteraard ook op facebook, twitter, uw website, de media, en waar u maar wilt en kunt. Hoe meer u de link verspreid, des te sterker staan wij straks! En u bent mijn kracht hierin. En ik dank u hartelijk voor het lezen en uw aandacht. En ik dank de website petities.nl voor de plek om dit mogelijk te maken.

Hele goede feestdagen toegewenst en 2014 gaan we met zijn allen vormen!

Met vriendelijke groeten, Brigitte Schrijvers (petitionaris)

Niet geheel reeel deze mail en link naar wat ze willen  -gert-

Citaat van wat ze willen behalen .

- Een volledige herziening van het hele politieke proces en terug naar de basis.
- Meer respect voor de gehele bevolking.
- Eerst Nederlandse problemen oplossen en dan pas richten op het buitenland.
- Betere verdeling van geld en middelen.
- Democratisch bestuur gericht op het volk met meer inspraakmogelijkheden door het volk.
- Gelijke behandeling voor alle mensen. Geen positieve of negatieve discriminatie meer.
- Stop het "zakken vullen".

Der zitten punten bij die uitvoerbaar zijn maar ook punten die niet of nauwelijks uit te voeren zijn .
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #712 Gepost op: di, 24 dec 2013, 09:40:10 »
Heren Heren!

Politiek en Religie zijn de onderwerpen waarover wereldwijd oorlogen worden gevoerd. Laten we dan ook niet híér ook nog oorlog gaan voeren.

Niet alleen om de aanstaande kerst, maar gewoon "omdat het hier niet thuis hoort": zullen we de wapens laten rusten?
We leven in een democratie, we kiezen zelf onze volksvertegenwoordiging, en we wonen niet 'alleen op de wereld', maar met een paar miljoen mensen op een klein stukje land. Dat betekend dat we niet in ons eentje de keuze hebben om Nederland of de wereld te veranderen. Je hoeft 't niet overal mee eens te zijn (daarvoor heb je dan ook een wel erg buigzame rug voor nodig), maar overal tégen zijn, daar win je ook niets mee. We dragen met z'n allen ons steentje bij, en als Nederland 'naar de klote' gaat, zijn wij daar zelf ook debet aan: Hoe hard je ook schreeuwt dat 't niet aan 'jou' ligt, maar 'aan de anderen'; Je kunt jezelf niet onttrekken aan de maatschappij.

Laten we dit topic gebruiken om als polo ( auto ) liefhebbers 'dichter bij elkaar' te komen, ipv te stoken in ons goede (verstands)huwelijk.


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Erik39

  • Non-Register lid
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #713 Gepost op: di, 24 dec 2013, 10:30:29 »
Precies, en protestacties en petities helpen geen ene moer (ooit anders geweest?) 

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #714 Gepost op: di, 24 dec 2013, 18:42:38 »
hier een iets beter mailtje

 Rechtszaak
Van velen van u krijgen wij de vraag op hoeveel
donateurs wij zitten voor de rechtszaak. Op dit
moment zitten wij pas op de helft van het
benodigde aantal toezeggingen. Daarom roepen
wij iedereen nogmaals vriendelijk doch
dringend op om onze rechtszaak tegen de Staat
te steunen, dat kan door de - digitale -
machtiging in te vullen op
www.vrijstellingoldtimer.nl !
Machtiging op papier
Een aantal van u gaf aan bij voorkeur een
machtiging op papier af te geven. Daarvoor
hebben wij een PDF gemaakt, die u op uw
computer kunt invullen, ondertekent en naar
ons toestuurt per e-mail, fax of post. U treft
deze machtiging als bijlagen aan.
King Cruise
Afgelopen zondag organiseerde Maria Pels een
speciale editie van de King Cruise en dat
hebben wij geweten! Naar schatting waren vele
honderden oldtimers daarbij aanwezig. Voor
een kleine sfeerimpressie verwijs ik u graag
door naar de volgende video van afgelopen
zondag 22 december. Verder vond ik het
bijzonder leuk zoveel van u persoonlijk te
spreken! Deze persoonlijke verhalen motiveren
mij weer extra om de overheid hard aan te
pakken voor hun ondoordachte maatregel voor
oldtimers.
Telegraaf Autovisie
Ook Autovisie was afgelopen zondag aanwezig
op de befaamde King Cruise. Ze proefden de
sfeer en namen enkele interviews af.
Waaronder met enkele (team)leden van
VrijstellingOldtimer.nl. Ondanks de gezellige
sfeer was zondag 22 december ook een
memorabel moment voor enkele, het was de
laatste meeting en ze namen afscheid van hun
oldtimer... Bekijk hier het videofragment terug.
Maria Pels
U hebt veel berichten van mij langs zien
komen, maar het team van VrijstellingOldtimer
bestaat uit een aantal zeer gedreven
vrijwilligers, die ik de komende nieuwsbrieven
persoonlijk wil bedanken.
Maria Pels heeft met haar enorme liefde voor
klassieke (Amerikaanse) auto's en haar
tomeloze energie het team, en in het bijzonder
mij, enorm gesteund. Het was o.a. Maria die
op Facebook een grote groep liefhebbers wist
te mobiliseren om onze actie een vliegende
start te geven. Afgelopen zondag wist zij weer
een feest te maken van de King Cruise. Mocht
u iemand nodig hebben om uw event tot in de
puntjes goed georganiseerd hebben, schakel
dan Maria in: http://www.wolk9.com/
Namens het gehele team van
VrijstellingOldtimer wensen wij u fijne
feestdagen toe!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #715 Gepost op: vr, 03 jan 2014, 14:05:53 »
Topdrukte bij de rdw....
Hoor net op het nieuws dat er al 12000 kentekens zijn geëxporteerd  -hitit-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #716 Gepost op: vr, 03 jan 2014, 14:50:20 »
Toch eens de knuppel erin gooien..  -naughty-

Inmiddels zelf voor de Derby ook een mooie brief ontvangen: Regeling aangepast, bladiebladiebla.. Moet weer wegenbelasting gaan betalen, maar kom in aanmerking voor de overgangsregeling. Dit betekend dat ik een kwart moet betalen van het normaal verschuldigde bedrag, met een maximum van € 120 euro. Snel gerekend betekent dat voor mij net € 60,- per jaar. (kwart van € 244,- uitgaande van de categorie 751-850 kg. Derby is volgens mij zelfs een klasse lager)

WTF?! Waar maken wij ons als Polo rijders dan druk om? Een keer tanken ben ik al meer aan kwijt...  -gert-
Natuurlijk snap ik dat eigenaren van een dikke Chevy of ander Amerikaans spul niet blij zijn, maar dan nog kost het ze max 120 euro per jaar?! (en ok, de eventuele terugbouw naar benzine...)
En natuurlijk vind ik het ook een naaistreek, ben ik er niet blij mee enzovoorts, maar dit is volgens mij niks nieuws. Het is algemeen bekend dat de regering op iedere mogelijke manier 'de automobilist' zo hard mogelijk een poot uit wil trekken om op andere plekken de gaten te kunnen dichten. Dan mogen we nog blij zijn met de overgangsregeling van een kwart, in plaats van de volle mep te moeten betalen...

Maar goed, ieder zijn mening.  -thumbsup- Hier in ieder geval geen enkele twijfel: de Derby blijft.  -ja-

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #717 Gepost op: vr, 03 jan 2014, 16:13:00 »
 -thumbsup- Merijn, ik las dat de export van oldtimers naar het buitenland is verdubbeld naar bijna 12000 (!).
Ik hoop dat er veel stink(Benz)diesels bij zitten :)

Offline theo6772

  • L86C-0224
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 71
  • Geslacht: Man
  • Theo Lemm
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #718 Gepost op: vr, 03 jan 2014, 16:20:09 »
@ Merijn,
Juist vanwege de lage klassering van mijn Polo ga ik niet die regeling in. Ik heb hem ook in de wintermaanden nodig.
Maar er zal vast een caravan-stalling te vinden zijn die wel een naar oldtimers wil opbergen. Let er dan wel op dat er geen brandbare vloeistoffen meer in mogen zitten. Dat zal geen gastank zijn want die is toch al het haasje.
Welke boer ruimt zijn stal leeg om als opslag voor de oldtimers te dienen en creëert hiermee meteen een mooie opknap ruimte?

Kijk niet naar mij, Ik ben geen boer (van beroep) en ik woon in de stad.
Een mooie Polo is fijn. Maar een fijne Polo is altijd mooier!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #719 Gepost op: do, 09 jan 2014, 08:20:47 »
Lekkere discussie op facebook over het vertrek van Jaap....
kansloos volk de meeste leden....
« Laatst bewerkt op: do, 09 jan 2014, 08:36:43 door EMP »