Zag tijdje terug wat smurrie aan de koelvloeistofdop zitten. Vloeistof zelf zag er ook wat vlokkerig uit.
Oliedop is gewoon schoon.
Bij starten na langere tijd stil staan loopt motor eerst even wat onregelmatig, daarna gewoon goed.
Minimaal verbruik van koelvloeistof.
Kortom: eraf met die kop.
Zie de koelvloeistof: daar zit duidelijk olie in. Los van de bruine vlokken is de koelvloeistof trouwens wel helder, lijkt door zwarte bak donkerder dan het is.
Dan de kop: alle uitlaatkleppen met bruine aanslag? Geen roest, het is er zo af te krabben. Niet duidelijk 1 cilinder waar vloeistof wordt verbrand.
Aan de koppakking is niet duidelijk een defect te zien. Is nog wel de eerste na 20 jaar 267.000km.
Wel wat verdachte plekken.
De olie heb ik nog niet afgelaten, maar ziet er aan de peilstok gewoon schoon uit.
Laatste foto: zo staat het er nu voor, morgenavond weer verder