Thanks!!
Feit1: Hete carterdamp in je inlaat is niet efficient
Feit2: Vettige carterdampen hebben idd een smerende werking
Feit3: Vettige dampen lossen de seals op den duur op
Feit3: Carterontluchting in de vrije lucht is APK puntje
Carterontluchting met smering eraf halen, ik zou het meteen doen.
Zeker als je lader waarschijnlijk nooit gereviseerd is, en de originele bronzen lijsten nog in de lader zitten dan zal dit totaal niet inlopen op de helften en verdringer.
Je seals zijn ook niet speciaal gemaakt om tegen olie en zuren te kunnen.
En dat kleine beetje warmte wat terug komt zal bakken met vermogen schelen....
Neh, toch maar niet....
Bij vw dachten ze vroeger ook dat een g lader nooit gereviseerd hoefde te worden.
De beste manier is ervaring.
En heb uit ruime ervaring gezien dat een lader zonder carterontluchting er niet beter op word.
Dat beetje vet smeert de lijsten wel degelijk, en dat beetje vet houd de lijsten gangbaar.
Daardoor werken de veerlijsten goed.
Anders gaan de dichtlijsten vast zitten in de groeven waardoor ze niet meer opveren.
En dan heb je dus dikke drukverlies.
Arno