ik zou het hele compressie verlagen eerst gewoon weg laten. Als je maar met lage druk gaat rijden is dat in mijn ogen compleet zinloos en laat je veel vermogen liggen. Ik zou eerst kijken wat er gebeurt als je zo gaat rijden. Mijn 9.5:1 + 0.5bar turbokdruk gaat ook al 30.000km goed, en die motor word goed gebruikt zegmaar(wel peugeot, maar die oude vw blokjes zijn ook wel taai denk ik)
Beetje beter lezen, hij zegt namelijk dat hij de kfdi 1.4 troep vind en de 1.3 niet. Overigens heb ik zelf 1 keer problemen met mijn kdfi 1.3 gehad. En het probleem met bs autotune is dat die man het eigenlijk te druk had en daardoor de ondersteuning ruk werd en toen kwamen er opeens veel problemen. En ze gingen zelf opeens ook veel fouten maken die je als zo'n bedrijf niet kan maken enz. En toen zijn er dus ook ontzettend veel mensen boos geworden op jeroen. En dat heeft hem ook ontzettend veel klanten gekost.
Mocht ik de compressie willen verlagen kan die worden geschroefd tot 1 bar turbodruk? Aan de hand van jullie suggesties zou geen compressie verlagen en rijden op 0,5 bar meer nut hebben?
Mochten de zuigers of iets het alsnog begeven kunnen deze altijd nog worden vervangen. Zo hebben we wel het uiterste van onderdelen gebruikt
Uiteraard wil ik dit zo lang mogelijk voorkomen.
Project zal echt in stappen moeten worden voldaan en wil in die tussentijd probleemloos kunnen rijden
Dus om eventueel later dit verbeteren is zeker de optie.
G40 ecu met kabelboom ( mocht ik dit vinden ) lijkt mij het makkelijkst en beter resultaat geven als de standaard ecu (digijet) true?
Als je echt een diy ecu wil heb ik nog een speeduino printplaat liggen. Verder zou ik in plaats van een decompressieplaat op zoek gaan naar g40 zuigers.
is deze dan pasklaar? of wat zou hier nog aan gedaan moeten worden?
Fun to know.
Golf 2 gekocht met 135,xxx op de klok en polo klaar om te strippen.
Nu eenmaal 21 weken staat de golf er nu zo bij.
Het volgende heb ik vervangen.
90% niet omdat het moest, maar omdat het kan en ik de auto in veilige staat wil hebben gezien ik veel Kilometers rijd. nu al 8,500KM verder
Draagarmen
spoorstangen + buitenste kogels en nieuwe hoezen
Remschijven + blokken
Ap Schroefset
Distributie + waterpomp ( meteen AAV stok geplaatst )
Alle motorsteunen
5bak gemonteerd I.P.V. de gemonteerde 4bak ( 5 bak van polo gebruikt en daarbij de nieuwe koppeling die ik nog geen 2 weken voor het ongeluk had gemonteerd)
New tires and new steelies
Wooden steerwheel
Audio systeem:
Pioneer DEH-X9600BT radio
German maestro Composet
Woofer - kicker
versterker - kicker
Ipodtouch 6 voor offline modus van spotify
Gehele auto geïsoleerd met Silentcoat en daarover nog geluidisolatie van schuim.