Stukkie wespennest-thumbsup-
Ter info: veerpoot op foto is een latere versie vanaf +/- 1986Dacht ik al. Maar kan dan worden gebruikt? Verder in orde?
(met bijbehorende draagarm dan automatisch, want fuseepen is dikker)
Scheelt weer: die veerpoot ziet er prima uit.
Hoe krijg ik die verdomde vasgeroeste vijs los? Van het achterruitwisser-reservoir.
dan wil ik de Lx helemaal poetsen, roestige plekjes aan de binnenkant opschuren (geeft er iemand een tip: welke korrel schuurpapier? en welk opvulmiddel?
Wie geeft raad?
Jij hebt voorlopig wel iets te doen :DIk ga zelf de binnenkant opschuren en behandelen, maar laswerk zal ik niet zelf doen. Ook de motor zal ik niet zelf aanpakken. Dat wil ik graag door anderen laten doen. Via kennissen en of profs.
Ga je het laswerk en sletelwerk allemaal zelf doen? Ben zelf nu al een jaar actief bezig aan mijn 76'er. Ben benieuwd naar je werkzaamheden....
gr ramon
Heb nòg 2 vraagjes: ik twijfel eraan of ik het tapijt moet veranderen. Ik zou toch sowieso een grondige inspectie verder moeten uitvoeren van de bodem, toch ook op de plekken onder het tapijt waar je niet meteen goed aan kan, toch? Bovendien lijkt het me aan de kanten wat verhard en aan de bestuurderskant afgesleten en hier en daar vuilig. Welke mogelijkheden bestaan er die hier aangewezen zijn? Zie ook foto: kleurverschil enzo. Ik vermoed dat de kanten wat verlijmd zijn? Heb een beetje zelfde probleem met het hemeltje. Dat van de andere polo (Ls) is zeer net, maar van deze Lx heeft schadeplekken.
Kan ik de portieren verstellen ("afhangen") om deze weer goed te kunnen sluiten (zie 2de foto)? Door de portierscharnieren te verstellen, of is dit niet zo bij een polo 1? Of hoe los ik dit probleem op, dat ze niet mooi gelijk sluiten?
-goodjob- (en anders komen we ze wel ff halen -uitlachen-)Altijd welkom hier zenne -welkom- -nana- :)
Project stond even op pauze -dots-
rits houten wasknijpers kopenOké, dank je wel. -thumbsup- Ja ik lees verschillende varianten, maar met die wasknijpers wil ik wel eens proberen; eerst nog aankopen dan :)
De helften uit mekaar halen (metalen veer weggooien)
Aan de binnenkant het rubber opzij duwen en de knijper tussen het rubber en het metaal (!) duwen.
Zo aflopen en in ieder geval twee kanten doen (bijvoorbeeld een zijkant en de bovenkant)
De afstand van de knijpers zo doen dat het rubber niet er tussen tegen het plaatmateriaal blijft liggen.
Dan in de hoek die vrij is beginnen te duwen en dan komt langzaam het rubber vrij.
Dat gaat steeds makkelijker tot je ruit loskomt.
Het lijkt moeilijker dan het is.
Gewoon beginnen en NIET haasten. Dan komt het vast goed.
ik jat ze altijd van mijn vrouw -dunno-Ik doe thuis zelf onze was -nana- maar met plastic knijpers
Houten knijpers gaan eerder kapot, vooral ook eerder dan de ruit, dus is de druk onverhoopt ergens te groot, dan gaat je knijper stuk, en niet de ruit. Bij plastic knijpers ben ik daar nog niet zo zeker van... ;)valt wel mee hoor -thumbsup- heb zo mijn voorruit er uitgewerkt!
ik heb een zwager met maatje 56 schoenmaat. Hij drukken en ik vangen :)
Oké mannen dankjewel!!! Ondertussen is het al een beetje bekoeld (ondanks het mooie warme weertje -thumbsup-)
En GG, je komt aardig in de buurt hoor: ben een beetje controlefreak -naughty-
Roel: ik zal idd voor een 2de opinie gaan. Heb onlangs via Bennie (Bendg) van het forum gehoord dat ik mogelijks door iemand in zijn omgeving laswerk enzo kan doen. Zal hem eens aanspreken om te zien wat ze voor me kunnen betekenen. Maar eerst de polo maar eens terughalen. Ik begrijp zo ook niet goed wat hij bedoeld met het accuwak, wat verder doorloopt zodat ook dashboard eruit moet. Maar ik wil het niet meer verder laten doen door hun.
Pieter: Momenteel ook even moeilijk hobby te noemen, ik weet bijna niet meer hoe mijn polo eruit ziet. Het is lastig als je echt afhankelijk bent van anderen. De kleine dingen kan ik wel zelf, maar het grotere werk zoals laswerk is echt niet mijne winkel.
Wou alleen dat dit alles 2 maanden geleden al was aan het licht gekomen. Maar goed, hoofd omhoog, schouders rechtop en stap voor stap opnieuw beginnen (zucht).
M.a.w. er is dus weinig gedaan door die pipo.Weinig tot niets idd!! Enige verschil is dat de motor draait; hij zou er aan gesleuteld hebben, maar er lijkt niets aan veranderd. En hem dan in deze staat afleveren (vuil, doorweekt en moeren van banden die los staan). Denk erover om hem niet de volle pot te betalen die hij vraagt: 200 -2cents- voor vervoer, beetje sleutelwerk aan motor, stalling in de buitenlucht en "drinkgeld" aan zijn bevriend carrossier. -gert- Hij kan ook even wachten op zijn geld -moon- Of de helft ervan misschien :P
Ik heb het zelf nooit gebruikt maar in de alfa wereld is het een veel gebruikt product en ze spreken er allemaal vol lof over .