misschien een beetje rare titel, zal het uitleggen.
ik rijd nou een polo met een 1,05L 4bak die ik over een tijdje wil voorzien van 5bak.
nou heb ik er al iets meer pit uitgehaald mbv nokas/motorcarbs.
maar nou ben ik niet echt te spreken over het toerental dat de motor draait bij 100km/h (175/50 13 bandjes)
dit is zeker zo'n +/-4100rpm. nou heb ik nog een 5bak liggen met dezelfde overbrengingen, maar denk dat het een beter idee is om een bak te reviseren (gaat zowiezo gebeuren) met een grotere overbrenging.
aangezien de polo niet veel vermogen heeft vraag ik me af of en waar er een grens zit.
het moet niet zo zijn dat ik nog meer vermogen moet vragen omdat de bak te "lang" is
denk dat ik toch niet veel meer dan 1 stap moet nemen, maar als het te berekenen is zou dit wel fijn zijn.
anders heb ik straks een goeie 5bak waar ik nog onwijs toeren mee moet maken mocht ik ooit over de autobahn moeten..
komt niet vaak voor, maar tis nu iig geen pretje (en dat was m'n vorige polo waar de 5bak onder zat ookal niet)
edit
kreeg zojuist van roelG een schema aangeboden met alle verhoudingen