Auteur Topic: verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot  (gelezen 1666 keer)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Gepost op: di, 07 feb 2006, 18:23:24 »
Zo, bij de sloop 2 voorpoten meegenomen, om de veren over te zetten op mijn derby.

wat ik me afvroeg, zijn de poten van een polo 2 gelijk aan die van een polo 1 of zit er verschil in?

als polo 2 nou op enige wijze beter is, dan strip ik de poten en kiep de schokdempers weg.. bouw ik daar de verlaging op. maar als ze gelijk zijn dan verkoop ik ze met prima ori dempers er nog in.

(mochten ze dus gelijk zijn zijn ze te koop, 2 maal incl fusees 1 met schijf en klauw, en 2 maal niet lekkende gebruikte shocks 25E)
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #1 Gepost op: di, 07 feb 2006, 18:31:04 »
Jaja, moeilijk moeilijk!

Als je ze gaat verkopen, open je maar een verkoop topic :)

Los daarvan: Je hebt een Polo 1f.
Volgens mij zijn de poten dan verders gelijk aan polo 2. Bij een '1' zijn de bovenste veerschotels anders (en andere veren).

Bij een latere 1 (1f) is eigenlijk alles gelijk. Later zijn ze van een 2 wel verstevigd.. (zoekt foto op)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #2 Gepost op: di, 07 feb 2006, 18:32:39 »


van links naar rechts:

Polo 2 GT met GK blok poot: 3 hoekig verstevigingplaatje

Polo 2 'later type' dat standaard versterkt is

Polo 2 'vroeg type' gelijk aan Polo 1f, zonder versteviging.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #3 Gepost op: di, 07 feb 2006, 18:36:34 »
eens ff onder de auto duiken wat er nu onder zit...

die van de sloop zijn ieg nummer 2
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #4 Gepost op: di, 07 feb 2006, 18:53:04 »
ok.. de nieuwen zijn 2e type en onder de auto zit 3e type..

verder nog verschillen? er zitten wel andere klauwen op dacht ik te zien?

ombouw zal nog wel ff duren maar alvast wel handig om te weten.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #5 Gepost op: di, 07 feb 2006, 22:43:09 »
Vierkante remblokjes op jouw 1f neem ik aan.
Latere 2's hebben halve maantjes.
Is uitwisselbaar: complete zooi overschroeven.
(schijven van type 2 zijn ook iets dikker dan 1/1f ??)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #6 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 01:40:56 »
en remt die zooi ook beter???

en kan ik dezelfde main cylinder gebruiken?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #7 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 08:33:14 »
twijfel twijfel.

De schijven van een 1 zijn dunner, maar is de offset niet ook anders?

reutel reutel, hoe zat t ook al weer?

Ochja:
schijf + klauw zijn iets anders qua offset.

Polo 2 schijf (10mm, slijtage grens 8mm) met Polo 2 klauw is een werkbare combi.

Polo 1 schijf (8mm, slijtage grens 6mm) kan alleen met Polo 1 klauw als combi.

zoiets?

(Maar waarom pastte G40 remmerij incl schijf nou ook al weer niet 1-2-3 op een  Polo 1 poot?)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #8 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 10:14:04 »
Had ook met offset te maken toch?

Michiel had eens iets over VW II klauwen (bv. G40) op Derby 1 poten, meen zadels of veerpoot iets bewerken.
Kan het zo niet vinden..

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #9 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 10:15:26 »
(Maar waarom pastte G40 remmerij incl schijf nou ook al weer niet 1-2-3 op een  Polo 1 poot?)

Past wel maar je moet iets van de bracket afslijpen (paar mm)





Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #10 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 13:13:43 »
Damn.....ik mot ook nodig aan de type 1........kan ik ook meelullen :D

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #11 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 18:08:14 »
ik laat eerst de type 1 klauwen er wel op zitte..

remmen nog prima..

bij het monteren van een verlagingsset gaan de 2 poten eronder..

verder gewoon plug n play toch??
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #12 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 22:23:42 »
verder gewoon plug n play toch??

Houdertje op de veerpoot voor je remslang is ook anders. Verder is het plug and play.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #13 Gepost op: wo, 08 feb 2006, 23:58:18 »
houdertje maakt niet uit..

ik heb nu rechts oude type en er komt links een nieuwere op.. tis ff niet anders.. maarja ze zijn toch nagenoeg gelijk.

als er een verlaging op komt worden beide kanten wel weer nieuw type..

nu ff zsm klaarmaken want er moet apk op.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
verschil tussen polo 1 en polo 2 veerpoot
« Reactie #14 Gepost op: di, 22 mei 2007, 00:46:49 »
even een oudeschool topic omhoog trappen met de volgende vraag...

ik hoor verschillende dingen over fuseekogels...qua dikte, dat een g40 arm niet in een 1 poot zou passen.

nou wil ik de draagarmen van g-laderseite, met uniball aan de binnenzijde bestellen, maar ik vraag me dus af of deze in mijn veerpoten passen...

ik heb de poten nr2 zoals op bovenstaande foto, met inmiddels de halve maan remmetjes die als een tiet remmen.

algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl