Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 140188 keer)

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #120 Gepost op: di, 24 mei 2005, 07:38:20 »
@Michiel: er zaten in totaal 4 moeren bij. Twee korte en twee vreemde lange.

Na het lezen van Ingenieur Salzmann's beschrijving heb ik zo het idee dat er 2x4 bij hadden moeten zitten, dus dat ik zo fijn precies het setje met de fijne (Koni) draad dat ik echt nodig heb mis....

Groet, Jan.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #121 Gepost op: di, 24 mei 2005, 10:41:12 »
En het dashboard met "sehr seltenes Mittelkonsole" (met dank aan Serge en Wendy):

Uhm, durf 't bijna niet te vragen... maareh.... Hoe zeldzaam is zo'n middenconsole???  -love-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #122 Gepost op: di, 24 mei 2005, 11:24:04 »
@Michiel: er zaten in totaal 4 moeren bij. Twee korte en twee vreemde lange.

Na het lezen van Ingenieur Salzmann's beschrijving heb ik zo het idee dat er 2x4 bij hadden moeten zitten, dus dat ik zo fijn precies het setje met de fijne (Koni) draad dat ik echt nodig heb mis....

Groet, Jan.

Vreemd.. Horen toch echt twee setjes bij te zitten. Heb je ze al geprobeerd op je schokdempers?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #123 Gepost op: di, 24 mei 2005, 11:24:52 »
En het dashboard met "sehr seltenes Mittelkonsole" (met dank aan Serge en Wendy):

Uhm, durf 't bijna niet te vragen... maareh.... Hoe zeldzaam is zo'n middenconsole???  -love-

Check ebay.de :)
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #124 Gepost op: di, 24 mei 2005, 11:38:41 »
Precies: Check Ebay.

En niet op letten als de verkoper er zelf 'Sehr Selten' bij heeft gezet, maar gewoon kijken hoeveel er voorbij komen..

Geen idee hoe zeldzaam: heb er al wel heel veel voorbij zien komen.. maar meestal 'stuk' of 'verbasteld'..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #125 Gepost op: di, 24 mei 2005, 12:07:26 »
@ Michiel:
Vanmorgen met ingenieur Salzmann gebeld en hij stuurt mij het setje met de fijne draad na per post (1,25 draad ofzo?).
Ook gevraagd of met zijn domlagers de voorkant 20 mm omhoog komt en hij beweerde van niet. Gaf me een verhaaltje dat de veren zich "weer moesten zetten" na demontage/montage (?) en dat de verlaging er dus zeker niet onder zou lijden. Ik vermoed dat jij je Salzmanns wel goed hebt gemonteerd en dat de waarheid dus ergens in het midden zal liggen. Mogelijk iets omhoog dus, of ben je inmiddels alweer gezakt?

Nu heb ik het dilemma dus of ik ja of nee moet verwachten 20 mm omhoog te gaan, omdat indien ja ik voor 60 mm verlagingsveren monteer (eindig ik met zo'n 40 mm) en indien nee ik voor 35 mm verlagingsveren monteer (eindig ik met zo'n 35 mm). Iemand?

De text "sehr seltenes Mittelkonsole" heb ik er alleen als geintje bij gezet omdat deze iha zo op Ebay worden aangeboden.

@ Jaap:
Eens: vaak zijn exemplaren in goede staat wel "selten" want meestal is er naar hartelust op losgeboord en verbouwd.

Groet, Jan.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #126 Gepost op: di, 24 mei 2005, 12:23:06 »
@ Michiel:
Vanmorgen met ingenieur Salzmann gebeld en hij stuurt mij het setje met de fijne draad na per post (1,25 draad ofzo?).
Ook gevraagd of met zijn domlagers de voorkant 20 mm omhoog komt en hij beweerde van niet. Gaf me een verhaaltje dat de veren zich "weer moesten zetten" na demontage/montage (?) en dat de verlaging er dus zeker niet onder zou lijden. Ik vermoed dat jij je Salzmanns wel goed hebt gemonteerd en dat de waarheid dus ergens in het midden zal liggen. Mogelijk iets omhoog dus, of ben je inmiddels alweer gezakt?

Nu heb ik het dilemma dus of ik ja of nee moet verwachten 20 mm omhoog te gaan, omdat indien ja ik voor 60 mm verlagingsveren monteer (eindig ik met zo'n 40 mm) en indien nee ik voor 35 mm verlagingsveren monteer (eindig ik met zo'n 35 mm). Iemand?

De text "sehr seltenes Mittelkonsole" heb ik er alleen als geintje bij gezet omdat deze iha zo op Ebay worden aangeboden.

@ Jaap:
Eens: vaak zijn exemplaren in goede staat wel "selten" want meestal is er naar hartelust op losgeboord en verbouwd.

Groet, Jan.

1,25 moet je hebben voor je koni's.
Ik heb al op meerdere forums gelezen dat je voorkant omhoog komt. Ook bij mij was dat het geval... Ik weet niet of het 20mm is, ik heb het nooit precies gemeten. Ik ga wel kortere veren bestellen bij Intrax want hij is nog steeds niet gezakt wat volgens Dhr. Salzmann wel moest gebeuren..:gert:
Leg je originele toplagers maar eens naast die van Salzmann; zit wel degelijk verschil in! Maar de waarheid zal idd wel ergens in het midden liggen...   -dunno-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #127 Gepost op: di, 24 mei 2005, 21:21:38 »
jan wat is de diameter inwendig van je uitlaatspruitstuk aan kopzijde (spaghetty wel te verstaan )?
inlaat poorten worden 36mm in de kop
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #128 Gepost op: wo, 25 mei 2005, 07:39:16 »
Serge,

Ik meen mij 38 mm te herinneren, al heb ik mijn Polo file nagekeken en geen notitie meer kunnen terugvinden.

De gaten in de Polo G40 spruitstukpakking waren wel iets kleiner dan de binnendiameter van de Faecher: mogelijk dat dat je een indicatie geeft?

Dennis: jij hebt toch ook een Sorg Motorsport Faecherkruemmer? Indien deze bij jou nog niet is ingebouwd, kun jij dan even nameten?

Groet, Jan.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #129 Gepost op: wo, 25 mei 2005, 08:07:07 »
Onbekend of ie van Sorg is, er staat alleen een nummer op het metalen labeltje...
Maar wil vanavond wel even meten. -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #130 Gepost op: wo, 25 mei 2005, 23:45:39 »
en ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #131 Gepost op: do, 26 mei 2005, 09:05:35 »
:(

Ganz vergessen... werde es heute nachmittag machen, versprochen!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #132 Gepost op: do, 26 mei 2005, 19:17:06 »
Komt ie dan, he?

37.50 ±0.50 binnendiameter.
Geldt natuurlijk alleen als Jan idd dezelfde spaghetti heeft als ik, maar daar lijkt het sterk op.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #133 Gepost op: do, 26 mei 2005, 20:37:38 »
En het dashboard met "sehr seltenes Mittelkonsole" (met dank aan Serge en Wendy):

Uhm, durf 't bijna niet te vragen... maareh.... Hoe zeldzaam is zo'n middenconsole???  -love-

Check ebay.de :)

Ik zag laatst wel op marktplaats.nl een zogeheten 'radioconsole'; -gert-
Zou dat hetzelfde zijn, of bedoelt diegene het standaard radiovak onder aan het dash, denken jullie?
Er stond overigens niet bij dat-ie zeer zeldzaam zou zijn, dus wellicht gunstig voor de prijs?  -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [xx-xx-xx] Polo 2 Steilheck
« Reactie #134 Gepost op: do, 26 mei 2005, 20:38:54 »
dus wellicht gunstig voor de prijs?  -naughty-

-hitit- Werkeloos zijn zuigt! Voel me echt zo'n krentekakker omdat ik het overal over budget en lage prijzen heb...  -boehoe-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!