Auteur Topic: Project [ 24-SX-55] 1977 vw derby  (gelezen 38422 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #180 Gepost op: zo, 08 mei 2011, 19:08:14 »
1 metertje in het stuur op de plaats van de claxon -thumbsup-
zag zoiets op polomagazin...
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #181 Gepost op: zo, 08 mei 2011, 19:26:53 »
dat werkt toch niet, dan draait de meter met je stuur mee.
das niet echt handig af te lezen.
zoals het nu zit vind ik het het handigst alles duidelijk en binnen handbereik.
moet misschien nog 1 metertje bij maar die kan nog makkelijk in de middenconsole

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #182 Gepost op: zo, 08 mei 2011, 19:32:34 »
of ie nu mee draait of niet de meter werkt toch gewoon ;)
tis natuurlijk niet de bedoeling dat je constant je meters in de gaten houd maar met je ogen op de weg bent :)
de meters is ter indicatie of alles naar behoren werkt!!

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #183 Gepost op: zo, 08 mei 2011, 19:52:47 »
Je volt-meter in het stuur... -gert-
En op een ochtend als je naar je werk moet geen sjoege, omdat door het vele draaien het plus-draadje los/kaal is geworden, sluiting maakt met je stuurpen, en je accu leeg heeft getrokken?!

Het is leuk verzonnen, en smoelt ook nog best leuk, maar doordacht/betrouwbaar, nèèèh...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #184 Gepost op: zo, 08 mei 2011, 20:01:59 »
het komt over alsof je er ervaring mee hebt!
ma goed dat commentaar zijn we gelukkig wel gewend -thumbsup-

alles is netjes te maken -nana- dus ook dit..
of het je ligt is een ander verhaal, ik vond het wel geinig bedacht -thumbsup-
en ga zoiets denk ook proberen bij de g60..
beter goed gejat dan slecht verzonnen
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #185 Gepost op: zo, 08 mei 2011, 20:12:21 »
het komt over alsof je er ervaring mee hebt!

Dit keer wel, ja... Jammer, hè, Richard?! -nana-
Kleine aanpassing: bij mij stond ik op het werk en kon ik dankzij de lege accu niet naar huis. Reden: plusdraad van mijn voltmeter op de claxon-plaats (jaja, ideeën worden soms op meerdere plekken geboren) had sluiting gemaakt met mijn stuurpen).
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #186 Gepost op: zo, 08 mei 2011, 20:23:06 »
ik wil graag de van van de radiateur ook handmatig kunnen schakelen en ook een andere brandstofpomp monteren.
net even voor relais zitten kijken maar daar heb je er nogal wat van, kan iemand mij vertellen of het nog iets uitmaakt welke je neemt?
moet zo'n ding nog aan bepaalde eisen voldoen?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #187 Gepost op: ma, 09 mei 2011, 09:56:14 »
Die corsa's  -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -hitit- -hitit- -hitit-

Ik heb ooit een stukje mogen rijden in de A-corsa 2.0 16v van een maatje van me, daar was niet echt normaal mee te rijden :) Vind het superwagentjes, qua looks, maar ook omdat er bij Opel wel nagedacht wordt, dat je er 'gewoon' een dikke 2.0 in kan lepelen :)


Over de Derby;

Qua electronica moet je niet bij mij wezen  :)  Kan me voorstellen dat relais gerangschikt zijn op/naar het te schakelen vermogen en het aantal aan te sluiten 'verbruikers' (aantal polen)..

Of dat klopt, dat moet Richard maar even zeggen.  -naughty-

« Laatst bewerkt op: ma, 09 mei 2011, 09:58:45 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #188 Gepost op: ma, 09 mei 2011, 10:45:39 »
Je volt-meter in het stuur... -gert-
En op een ochtend als je naar je werk moet geen sjoege, omdat door het vele draaien het plus-draadje los/kaal is geworden, sluiting maakt met je stuurpen, en je accu leeg heeft getrokken?!

Het is leuk verzonnen, en smoelt ook nog best leuk, maar doordacht/betrouwbaar, nèèèh...

Wel eens aan sleepringen gedacht? Je claxon werkt ook zo.Voltmeter heeft enkel een plus nodig, massa kan ie net zoals de claxon ook van de stuurpen halen. Maar een extra sleepringetje is zo gemaakt als je een beetje handig bent. Electronicakennis hoeft daarvoor niet eens echt aanwezig te zijn, gaat maar om 1 draadje.

relais zijn er zeer veel verschillende. Ligt eraan wat je precies wilt schakelen.
pas geleden een lijstje met vw relais in de favorieten gezet toen ik aan het zoeken was naar het nummer van het mistlamprelais. Wellicht kun je er iets mee?
http://www.vwforum.nl/how-to-info-f39/relaisnummers-vag-t86821.html
« Laatst bewerkt op: ma, 09 mei 2011, 10:48:51 door Rverlinde »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #189 Gepost op: ma, 09 mei 2011, 10:55:16 »
hij geeft aan wat hij wil schakelen;

Fan van de radiateur en evt. de brandstofpomp.



 'Even' een sleepring maken.... Tja, je kan idd. veel moeite doen om iets te maken waar je niet tevreden mee bent  :)  (meedraaiende voltmeter, komt de leesbaarheid niet echt ten goede... Zit je in een flinke doordraaier op het circuit, of in een slalom, moet je een voltmeter op de kop aflezen :) :)  )
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #190 Gepost op: ma, 09 mei 2011, 11:05:42 »
Tis dat al die  :) :) er staan, maar ik zou mn ogen in een flinke bocht met leuke snelheid niet eens durven te wagen op een metertje op het stuur, laat mij maar op de weg kijken :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #191 Gepost op: ma, 09 mei 2011, 11:12:27 »
Stel je voor;

Je bent er verbaasd over hoe snel je even een blik kan werpen op een goed afleesbaar klokje!

Ik heb zelf ervaringen met schakelindicatoren (geel/groen/rood) op een stuurwiel (een balkje met LED's die aangeven of je al kunt schakelen en/of MOET schakelen  :)  ). Dat was niet af te lezen op een bochtig circuit en/of slalom, omdat de orientatie elke keer weer anders was. Ik gebruikte die hele rits aan knipperende LED'jes niet :). Uit meetdata bleek dat ik op sommige punten op het circuit tijd liet liggen, doordat ik óf te vaak schakelde, of helemaal niet had hoeven schakelen.

Toen de balk met LED's in het zicht zaten (vlak boven/achter stuur) was het stukken beter, kon je in een split-second inschatten of je voor de bocht nog moest schakelen of dat je nog 'ruimte' over had.
« Laatst bewerkt op: ma, 09 mei 2011, 11:14:17 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #192 Gepost op: ma, 09 mei 2011, 11:23:24 »
En dat is nog steeds amateur racen? Want het klinkt behoorlijk profi Martijn.
Ik ken die schakelindicators alleen uit Need For Speed enzo, maar is zoiets makkelijk te instaleren?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #193 Gepost op: ma, 09 mei 2011, 11:28:06 »
Voor de benzinepomp kun je bijvoorbeeld een Pierburg relais kopen (o.a. via Sandtler / DPT te bestellen). Deze sluit je aan op de ontsteking, zodat de pomp bij niet draaiende motor automatisch afslaat na 2 seconden.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #194 Gepost op: ma, 09 mei 2011, 13:18:02 »
En dat is nog steeds amateur racen? Want het klinkt behoorlijk profi Martijn.
Ik ken die schakelindicators alleen uit Need For Speed enzo, maar is zoiets makkelijk te instaleren?


Sorry voor de offtopic;

Was amateur, met een semi-profi budget  :)  We reden met een MOTEC ecu, die geeft standaard output voor schakelindicatoren, gekoppeld aan het toerentalsignaal. Was niets meer dan een stukje carbon met 8 ledjes, 4x geel, 3x groen en 1x rood.


@ Bas, goede tip, wel zo veilig ook !!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983