Auteur Topic: Project [ 24-SX-55] 1977 vw derby  (gelezen 38442 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #210 Gepost op: ma, 16 mei 2011, 09:36:24 »
Hij staat gewoon bij hem voor de deur, dus dat moet denk ik wel lukken  :D
Een auto is tenslotte om te rijden, niet om te stallen  -thumbsup-

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #211 Gepost op: ma, 16 mei 2011, 10:00:22 »
 -nana- de mijne is om te stallen en te rijden  -nana-

is bij jou in de buurt toch
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #212 Gepost op: ma, 16 mei 2011, 10:15:37 »
-nana- de mijne is om te stallen en te rijden  -nana-

is bij jou in de buurt toch

yep. je rijdt er bijna langs

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #213 Gepost op: ma, 16 mei 2011, 17:24:45 »
Word er allemaal weer beter op.

Straks een super coole fijn rijdende retro cruizer

p.s kom van de week de wielen halen.
Kan ik maybe ook de auto bewonderen?

Gr andy


hey,

als je de wielen bij mij op mn werk op haalt kun je hem niet bekijken, hij staat idd bij mij thuis voor de deur.
en het moet idd een relaxte cruiser worden, gaan as zomer een paar weken met de derby op pad.
zodra we terug zijn gaat de verbouwing echt beginnen  -klus-, niks cruiser meer   :)

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #214 Gepost op: ma, 16 mei 2011, 17:29:42 »
over de ontsteking staat hier trouwens een duidelijk verhaaltje

http://limpex-sport.nl/producten.php

trouwens nooit naar die tent toegaan om iets te kopen want tis een duur raar zaakje en die vent lult zoveel dat je er nooit meer wegkomt.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #215 Gepost op: ma, 16 mei 2011, 17:30:39 »
ow, die link werkt ook lekker  -gert- -dunno-
als je op ontstekingen drukt zie je het gelijk

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #216 Gepost op: do, 19 mei 2011, 20:10:43 »
heb een vraag over het aansluiten van de remmen.
op de derby zit nu een hoofdremcilinder met 5 aansluitingen 4 leidingen en de remlichtschakelaar.
op de nieuwe hoofremcilinder zitten 4 aansluitingen.
alle remmerij gaat er onder uit, voor nieuwe remmen achter schijven en klauwen, hydraulische handrem, remdrukregelaar en een kogelkraantje.
vanaf de hoofdremcilinder gaan 2 slangen naar de voorremklauwen en nu ook 2 naar de achterremmen.
in de nieuwe situatie gaan er 2 naar de voorremmen en moet er 1 naar de remkrachtverdeler en worden ze op de achteras weer gesplitst naar de klauwen.
nu komt mij vraag, kan ik een van de aansluitingen op de hoofdremcilinder afblinden (of schakelaar monteren)? of kan ik beter 2 leidingen maken met een t stuk voor de remkrachtverdeler?
en maakt het nog uit welke remslang/leiding je waar op de hoofdremcilinder monteert?

plaatjes hieronder maken het misschien iets duidelijker, situatie 1 of 2? welke is het best?

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #217 Gepost op: do, 19 mei 2011, 22:51:36 »
Ik weet niet of wat jij wil wel mag. Laat staan verstandig is.
Je remsysteem is diagonaal gescheiden: in je hoofdremcilinder zitten eigenlijk twee zuigers. Mocht om de een of andere reden je remdruk wegvallen dan heb je altijd nog een half remsysteem.

Bij jou zal je in het slechtste geval alleen nog maar 1 voorrem hebben.

Wat een optie zou zijn is een 'Waagebalken' systeem: http://www.sandtler.de/katalogangebote/bremsscheiben/waagebalken/waage_index.htm
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #218 Gepost op: do, 19 mei 2011, 22:56:37 »
Ik heb zelf ook een drievoudige gescheiden remsysteem, maar dan met een ABS pomp:

Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #219 Gepost op: vr, 20 mei 2011, 03:45:49 »
remlicht schakelaar binnen in de auto ik heb een g40 bekrachtiger
4aansluitingen. En pedalen van een polo 2f met schakelaar in de auto

succes met t probleem oplossen
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #220 Gepost op: vr, 20 mei 2011, 06:56:01 »
zat zelf idd ook te twijfelen of het op deze manier wel veilig zou zijn.
heb ook al wat zitten zoeken, en kwam het volgende tegen

http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?p=687893

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=929280

zij hebben hem wel zo aangesloten  -dunno-

ga het weekend nog eens de nodige research doen, het belangrijkste is dat het veilig word en ineens zonder remmen zitten is geen optie.
misschien idd eens voor een pedal box kijken.
zijn ook niet zo gek duur en ze zijn nog gaaf ook.
had er laatst al een mooie gevonden in de uk maar de verzendkosten waren echt schandalig.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #221 Gepost op: za, 21 mei 2011, 20:36:58 »
vanmorgen een set schokdempers en veren uit de verpakking gehaald.
zitten allerlei moeren en ringen bij waaronder onderstaande.
zit me al heel de dag af te vragen waar deze op komen.
waarschijnlijk kom ik daar vanzelf achter als ik de nieuwe set monteer en de oude demonteer,
maar dat is pas over een paar weken.
iemand die weet waar ze voor zijn?  -dunno-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #222 Gepost op: za, 21 mei 2011, 20:58:17 »
Bovenop de schokdemper, in de veerpoot (vooras).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #223 Gepost op: za, 21 mei 2011, 20:58:57 »
Buiten diameter dempers <<>> binnendiameter poot. Om patroon onderin gecentered te houden -dunno-

edit: of bovenin  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #224 Gepost op: za, 21 mei 2011, 21:05:21 »
op je fusee zit schroefdraad waar de grote moer op komt die je demper erin (op zn plek) houd.
deze ring is echt veel groter als die moer, qua diameter dan.
deze ring kan nooit in het gat van de demper gemonteerd worden daar is volgens mij de diameter veels te groot voor.