Auteur Topic: Project [ 24-SX-55] 1977 vw derby  (gelezen 38444 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #240 Gepost op: ma, 07 nov 2011, 18:24:41 »
klopt voor een e30.
qua gewicht durf ik geen schatting te maken, alles gaat eruit en een lichtere acuu en dynamo komen erin.
maar bijv het subframe is redelijk zwaar, de remklauwen zijn veel lichter als origineel maar de schijven zijn weer veel zwaarder.
wil er graag een rolkooi in maar die weegt ook al gauw 30 kilo.
wil iig proberen met alle aanpassingen niet boven het originele gewicht uit te komen.
en hij moet sowieso straat legaal blijven maar dat is in nederland niet zo moeilijk, je moet het hier wel heel bont maken willen ze hem niet goedkeuren/van de straat halen.


Ik geloof dat er iemand bij ons op het circuit is die een polo1 rijd die minder dan 700 kilo weegt. Ik dacht 695 kg, maar daar zitten natuurlijk geen ramen meer in en zijn er delen vervangen door polyesther en delen uitgehaald. Als ik zo lees dan ga jij met kunststof ramen rijden. Mag je dus niet mee op de weg.

De kale basis van een polo is dacht ik 685kg, wat weegt zo'n derby naksch....bedoel naakt.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #241 Gepost op: ma, 07 nov 2011, 18:49:29 »
derby weegt 698 kilo.
met lexaan ramen mag je wel de weg op als je je voorruit maar origineel laat.
rally auto's en veel time attack auto's bijv zijn ook straat legaal en hebben allemaal lexaan ramen.
je moet wel de spiegel van binnenuit kunnen stellen als je raam niet open kan.
originele gewicht behouden moet wel lukken, zijn veel dingen waar je een hoop gewicht mee kunt besparen.
achterklep in gfk ben ik nog niet tegengekomen maar motorkap en deuren bijv wel.
gfk deuren komen er niet in overigens.
ben ook nog aan het kijken voor en set lichtgewicht stoelen en zag ook al carbon kuipstoelbevestiging in de uk.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #242 Gepost op: ma, 07 nov 2011, 18:51:07 »
wat wel zo is bij time attack bijv is dat je ramen min 4 mm dik moeten zijn, die er bij mij inkomen zijn 3 dus weet niet of dat problemen geeft.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #243 Gepost op: ma, 07 nov 2011, 18:58:17 »
Oke, een derby is dus niet veel zwaarder. Ik wist trouwens niet dat je met kunststof mag rijden. Wij mogen bij speedway sinds kort helemaal geen ramen meer hebben. Polyesther delen zijn indd wel te vinden via ebay. Zelf haal ik altijd het binnenframe van een a-klep en motorkap eruit en is dan ook licht. De deuren halen we helemaal leeg, dus alleen de hangers en de buitnplaat blijft staan, dat weegt net ook niks. Ik denk dat je dat niet kunt doen voor op de weg.

Je hebt het over time attack......weet jij waar je die raamstixkers kunt krijgen?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #244 Gepost op: ma, 07 nov 2011, 19:06:18 »
de deuren gaan helemaal leeg idd, de achterklep ook. in de deuren zit een carbon plaat.
komt wel een gfk motorkap op.
in de deuren komen lexaan ramen met schuifraampjes.
time attack sticker weet ik niet, misschien op het time attack forum of het rpm vision forum


http://www.rpmvision.nl/forum/viewforum.php?f=124

http://www.timeattackforums.com/forums/

2e forum is een leuk forum staat veel leuke info op ook over aerodynamica enzo

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #245 Gepost op: ma, 07 nov 2011, 23:31:27 »
Mooie plannen, ik heb nog wel zwarte OMP composiet kuipjes staan die nog nooit het daglicht hebben gezien.
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #246 Gepost op: di, 08 nov 2011, 09:30:14 »
Is dat niet erg gevaarlijk, de deuren helemaal leeghalen? Als je een aanrijding krijgt dan blijft er helemaal niks van over toch?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #247 Gepost op: di, 08 nov 2011, 10:05:08 »
Is dat niet erg gevaarlijk, de deuren helemaal leeghalen? Als je een aanrijding krijgt dan blijft er helemaal niks van over toch?

Een klein strookje 1mm plaat zul je het niet mee redden. Ik denk dat het geen verschil maakt, er komt toch een heel stuk plaat voor in de plaats. Bovendien las ik dat er een kooi inkomt  -thumbsup-.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #248 Gepost op: di, 08 nov 2011, 18:55:03 »
Is dat niet erg gevaarlijk, de deuren helemaal leeghalen? Als je een aanrijding krijgt dan blijft er helemaal niks van over toch?


ook met een derby met originele deuren kun je beter geen flinke klapper maken.
is natuurlijk gewoon een stuk blik eigenlijk.
maakt niet uit aan welke kant je een klapper maakt met zo'n auto, tis natuurlijk geen 5 sterren ncap geval  :)



Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #249 Gepost op: za, 26 nov 2011, 18:49:28 »
vandaag hard geklust, foto's volgen morgen  :) en zit nu zit met een aantal vragen waar hopelijk iemand antwoord op heeft.

kan iemand mij de hoogte van een originele voorveer vertellen in ongeveerde stand, misschien heeft iemand ergens nog een losse veer liggen?

en weet iemand de buitendiameter van een veerpoot, van de voorkant. het gedeelte waar je schokdemper inkomt net boven je veerschotel zegmaar.


bvd

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #250 Gepost op: za, 26 nov 2011, 19:36:46 »
dat laatste kan ik over een half uur wel voor je opmeten... (als de kleine op bed ligt)

dat eerste is dit wanneer het in de auto is ingebouwd? dat kan ik ook voor je meten evt?
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #251 Gepost op: za, 26 nov 2011, 19:37:27 »
waarom nu weer morgen pas die foto's doh

verstel dan in ieder geval wat er gebeurt is :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #252 Gepost op: za, 26 nov 2011, 19:56:55 »
haha, achterwielkasten zijn af, e30 toplagers en lasplaten zitten erin, reservewielbak is eruit.
en het mindere nieuws paar deuken in motorkap, e30 toplagers werken prima maar voorschokdempers moeten eraan geloven.
door de diameter van de veer (h&r) is het camber maar beperkt te stellen, die gaan er nu dus aan geloven.
komt een schroefset onder, ben op nu aan het kijken met wat voor veren ik ga rijden.
zijn tientallen hoogtes en sterktes van te krijgen.
wil nu graag weten hoe hoog een originele veer is dan kan ik bepalen hoe hoog de veer moet worden.
dan kijken wat voor veren ik ga aanschaffen, neem een aantal verschillende zodat ik kan kijken welke het best werken.
neem stuggere als origineel bij een schroefset zitten, en minder stugge als mn broertjes schroefset.
die rijd met een circuit setup maar met een 2.0 16v dus die is een stuk zwaarder op de vooras.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #253 Gepost op: za, 26 nov 2011, 19:57:26 »
Laat maar komen  -naughty-, ben benieuwd wat je allemaal gedaan hebt -dunno-

« Laatst bewerkt op: za, 26 nov 2011, 22:02:34 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 24-SX-55] 1977 Derby roestracer
« Reactie #254 Gepost op: za, 26 nov 2011, 20:08:15 »
ik zit op 45 mm alleen dan moet er nog wel een moer overheen...

veer wordt dan niets aangezien die onder de auto zit
vw,vw,vw,mercedes en seat