Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: vwspeed op zo, 01 aug 2010, 22:04:31

Titel: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: vwspeed op zo, 01 aug 2010, 22:04:31
hallo
Ik ben nieuw hier en al een hele tijd zot van een steilheck.
Nu ben ik bezig aan een golf 2 16v zal later eens foto plaatsen
maar een polo is de volgende.
Nu zou ik heel graag een 6n2 gti motor plaatsen in een steilheck
maar weet echt niet hoe ik hier aan moet beginnen bestaan er frame's of zo kant en klaar of tekeningen
en wat aanpassen aan de kas zelf

greetz en dank bij voorbaat
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Sjon op zo, 01 aug 2010, 22:12:04
 -welkom-
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Serge op zo, 01 aug 2010, 22:14:01
welkom en loop de projecten topic's maar eens door .
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Jaap van der Vegte op zo, 01 aug 2010, 22:14:22
 -welkom-

Handig topic -thumbsup- (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,6716.0.html)
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: The_Maxx op zo, 01 aug 2010, 22:17:36
zo, grootse plannen, plug and play? helaas, onmogelijk, Geen normale polo 2 motor, dus aanpassingen zijn nodig, ff een framepje plaatsen kom je er niet.

Volgens mij zijn er 2 hier op t forum die zo'n nieuwer polo blok hebben, waarvan er 1 rijdt, en de ander al jaaaaren bezig is :P

zoek de projecttopics maar eens door.
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Mark op ma, 02 aug 2010, 00:17:47
zo, grootse plannen, plug and play? helaas, onmogelijk, Geen normale polo 2 motor, dus aanpassingen zijn nodig, ff een framepje plaatsen kom je er niet.


 -dunno- -gert-
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Marjolijn op ma, 02 aug 2010, 04:12:22
Klopt wel hoor Mark, voor HEM is het inderdaad onmogelijk...  :)

Gelukkig hebben meerdere mensen op het forum dit al gedaan, dus dat valt wel mee...
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Mark op ma, 02 aug 2010, 04:53:15
Klopt wel hoor Mark, voor HEM is het inderdaad onmogelijk...  :)

Klaarblijkelijk  :)
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Der Ghopmeister op ma, 02 aug 2010, 06:17:22
Klopt wel hoor Mark, voor HEM is het inderdaad onmogelijk...  :)

Gelukkig hebben meerdere mensen op het forum dit al gedaan, dus dat valt wel mee...

 -uitlachen-
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Jaap op ma, 02 aug 2010, 08:26:58
zoek de projecttopics maar eens door.

Goeie tip! (Zou je zelf ook eens moeten doen  -nana- )

6N2 GTI motor, is een smallblock 16v. zoals o.a. Sjon, Michiel/Marjolijn en Richard hebben ingebouwd. Alle drie hebben een andere setup gekozen, maar bij geen van allen was er een subframe nodig: smallblock = passen.  
Sjon deed de 16v voorzien van motorfiets carburateurs
M&M behielende alle electronica/injectie en rijden ' vrijwel standaard ' (met tegen de 140 pk :) )
Richard knoopte er een G-lader tegenaan. Tegenwoordig hij bezig de G40 te vervangen voor een G60.

Gemakkelijkste oplossing? you choose. Mij lijkt de M&M setup het betrouwbaarst, die van Sjon het leukst, die van Richard met het meeste vermogen.
M&M hebben kabelboomspagetti gehad, inclusief een stuurcomputer die de halve wereld heeft gezien
Sjon heeft redelijk wat tegenslagen gehad, maar uiteindelijk met 100pk/liter een 'leuk'  resultaat ( understatement van de dag )
Richard ( weet ik eigenlijk niet hoe dat rijdt ) trekt met het vermogen de complete koets uit elkaar.

Het ' fysieke ' werk bestaat uit het vinden van een 1.6 16v waar een 085 bak op past. Daarna het plaatsen van de motorsteun: Deze is compleet anders bij een 6N, maar als je geluk hebt, kan je de standaard ' 86c ' steun plaatsen (met 2 ipv 3 bouten).
Uitdagingen: Poelie's voor de V-snaar. De  Multiriem kan/moet je laten vervallen: stuurbekrachtiging ga je niet in je steilheckje bouwen, multiriem is dan ook gelijk zo breed dat 't niet direct handig is met inbouwen.

De rest: pruts, zoek en puzzel werk en ligt aan de setup: brandstofsysteem, uitlaat systeem, ruimte onder de motorkap ( rembekrachtiger versus motorblok/aanbouwdelen ) etc etc etc etc etc etc etc. (nee: niet in 1 weekendje klaar!)
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: richard-polo op ma, 02 aug 2010, 10:40:08
zo, grootse plannen, plug and play? helaas, onmogelijk, Geen normale polo 2 motor, dus aanpassingen zijn nodig, ff een framepje plaatsen kom je er niet.

Volgens mij zijn er 2 hier op t forum die zo'n nieuwer polo blok hebben, waarvan er 1 rijdt, en de ander al jaaaaren bezig is :P

zoek de projecttopics maar eens door.


zei de man zonder ervaring -nana- is juist wel plug and play -thumbsup- makkelijker dan een 1.8turbo erin te bouwen of een 1.8i G60 motor, daar zijn wel subframes voor nodig..
de 16vG40 reed voorheen erg lekker hoor :) dus de 16vG60 zal dat ook zeker gaan doen...
Het meeste werk zal de kabelboom zijn om die werkend te krijgen op je daschbord -naughty-
motorsteunen zijn allemaal hetzelfde, alleen zul je een soort van plaat moeten maken om te zorgen dat je 3 bouten kan bevestigen..
en hopelijk blijft deze keer wel de koets heel -thumbsup- kooi sterker gemaakt, lasnaden doorgelassen, en wat veerpotbruggen gemonteerd, en ik ga nog een verstevigingsframe in mekaar lassen voor eronder..

een 1.6i 16v{of 1.4i 16V} is zo gemonteerd en werkend te krijgen mits je niet zo,n radicaal plan maakt als Richard :)
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Jaap op ma, 02 aug 2010, 14:11:52
Jups. Het 'hangen' is zo gebeurd: Dat doe je in een paar uurtjes, incluus uitbouw van het oude blok. Maar dan: Draaiend krijgen: Of de rauwspagetti doorploeteren, of de injectie ombouwen. Beiden zijn zeker niet in een vloek en een zucht gedaan.
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Michiel op ma, 02 aug 2010, 17:55:10
Zorg er in ieder geval voor dat je een 6N1 blok (inclusief kabelbomen en contactslot!) te pakken krijgt en geen 6N2 als je de originele injectie wilt behouden. Een 6n2 is ook wel mogelijk maar dan moet je ook de tellerunit en allerlei sensoren meenemen van de 6N2 i.v.m. het can-bus systeem.
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Serge op ma, 02 aug 2010, 20:13:59
en de ruzie die michiel heeft gehad met zijn kabelsalat ,petje af .en het geduld van sjon ,daar kan menigeen wat van leren(ja ik ook  :) )
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Gerard op di, 03 aug 2010, 00:12:53
Goeie tip! (Zou je zelf ook eens moeten doen  -nana- )


 uitlachen2 sorry, moest even lachen :)
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: The_Maxx op di, 03 aug 2010, 07:16:56
Jups. Het 'hangen' is zo gebeurd: Dat doe je in een paar uurtjes, incluus uitbouw van het oude blok. Maar dan: Draaiend krijgen: Of de rauwspagetti doorploeteren, of de injectie ombouwen. Beiden zijn zeker niet in een vloek en een zucht gedaan.

dus niet plug and play, zei de man zonder ervaring maar die wel weer gelijk had! (hou toch je kop als je beweert van niet terwijl t later toch blijkt dat ik gelijk heb!)

plug and play is een aau vervangen voor een aav, daar is weinig werk voor nodig.
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: martijn op di, 03 aug 2010, 07:41:09
zo, grootse plannen, plug and play? helaas, onmogelijk, Geen normale polo 2 motor, dus aanpassingen zijn nodig, ff een framepje plaatsen kom je er niet.



Lees anders ook eens het tweede deel van je post. Helaas " onmogelijjk " , " ff een framepje plaatsen kom je er niet ".

De man zonder ervaring had het dus wel degelijk FOUT.  -nana-

Tip; Wees niet te eigenwijs/ zelfverzekerd over zaken waar je geen ervaring mee hebt. Jij hebt ook nog nooit een AAV met een AAU gewisseld, of andersom.
Tip2; Een moderator verzoeken om zijn 'kop'  te houden is niet heel slim.
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Pieter op di, 03 aug 2010, 07:57:36
Lees anders ook eens het tweede deel van je post. Helaas " onmogelijjk " , " ff een framepje plaatsen kom je er niet ".

De man zonder ervaring had het dus wel degelijk FOUT.  -nana-

Tip; Wees niet te eigenwijs/ zelfverzekerd over zaken waar je geen ervaring mee hebt. Jij hebt ook nog nooit een AAV met een AAU gewisseld, of andersom.
Tip2; Een moderator verzoeken om zijn 'kop'  te houden is niet heel slim.

Laat mensen in hun waarde en zit ze niet steeds te jennen omdat je denkt zelf beter te zijn.

iets waar nog maar weinig mensen wat mee doen, en ook een van de redenen waarom ik de laatste tijd minder graag op dit forum post. Teveel negativiteit tov mij en anderen.

Raar toch dat hier mensen zijn die zo over hem denken! -uitlachen-

Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Jaap op di, 03 aug 2010, 08:38:57
[Job Cohen Mode aan]

hmm.. gevalletje com-mu-ni-ca-tie-sto-ring.

Nog eens lezen, want Rutger is wel erg op z'n teentjes getrapt:
Rutger komt wel heel 'wijs' om de hoek zetten, dat t allemaal niet plug en play past. Daar heeft hij dan tot op zekere hoogte gelijk in: Ja, plug en play is onmogelijk.

Dus ja Rutger: je hebt gelijk. Plug en Play is niet onmogelijk. Ook met enkel een framepje plaatsen ben je d'r niet. Dat is immers hetgeen dat de OP vraagt; is er een framepje ofzo?

Iemand een bakje thee?
[Job Cohen mode uit]


Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Marjolijn op di, 03 aug 2010, 12:03:35
Daarom dus geen PvdA :)
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: richard-polo op di, 03 aug 2010, 12:31:55
dus niet plug and play, zei de man zonder ervaring maar die wel weer gelijk had! (hou toch je kop als je beweert van niet terwijl t later toch blijkt dat ik gelijk heb!)

plug and play is een aau vervangen voor een aav, daar is weinig werk voor nodig.

Ga eerst nou maar eens ervaring opdoen JIJ -nana- want je roept vanalles maar weet nergens niks van!!!
Oow ja dikkie DIK, een paard heeft een kop...

Plug and play is bij mij als de motor er in past zonder motorsteunen te veranderen. da,s plug and play..
Ook de kabelboom is niet al te moelijk als je maar niet de orginele injectie erop plaatst want dan word het knutselen ja -gert-
mijn g40 kabelboom is 1 draadje aan gesoldeerd en de rest is pies of KEEK

Je wilt wel vaak gelijk hebben jij -gert-
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: martyn_86c op di, 03 aug 2010, 21:20:11
* zucht.... *

Point made, gentlemen let's continue and help the topicstarter....

Op de vraag die concreet gesteld is... Met een 6n2 blok is het dus niet plug&play omdat je niet de orginele electronica kunt gebruiken (mits je de orginele klok erbij hebt ern deze ook inbouwt)

Wat voor de een plug and play is kan voor de ander een hart-operatie lijken... DAT VERSCHIL HEET ERVARING!!!

Ik ben het geheel met richard eens dat alle motoren die met kleine mods in je orginele motorsteunen passen allemaal plug and play zijn... een kabelboompje aanpassen is pies of keek!  -klus- Komen er veel extra kosten zoals ander subframe, kronenburg motormanagement, aanpassen van motorsteunen of pasflensen tussen motor en bak, of inkorten/verlengen van aandrijfassen, andere of aangepaste fussee's en shit bij... dan is het GEEN plug and play...

Volgensmij heb ik zojuist Plug and play gedefinieerd... en tevens gerelativeerd... -nana-
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: vwspeed op vr, 06 aug 2010, 23:42:38
ik heb hier precies het een en ander teweeg gebracht   :)

was niet de bedoeling
nu de aankoop van de wagen is al gebeurt
net een steilheck gekocht voor jawel 25€ een complete wagen zonder roest
maar niet draaiend (wat maakt dit uit )

kan een 6n2 blok gecodeerd worden zoals ze met velen doen
of is het beter om een 6n1 blok te zoeken ?
welke motorcode moet ik dan best zoeken ?

zal een jaarprojectje worden ben ik niet bang voor  -klus-

greetz vwspeed
en zal ook nog een tijdje duren voor ik er aan begin ook
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Marjolijn op za, 07 aug 2010, 23:50:31
Als je perse een 6n2 wilt, en je wilt het blok er zonder aanpassingen in lepelen, ga dan op zoek naar een complete sloper zodat je alle mogelijke electronica erbij hebt. Maar iets zonder canbus maakt het leven een stuk eenvoudiger...
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Michiel op zo, 08 aug 2010, 11:53:16
kan een 6n2 blok gecodeerd worden zoals ze met velen doen
of is het beter om een 6n1 blok te zoeken ?

Ja, je kan bepaalde functies er uit programmeren. Blijft alleen dat je aan bepaalde onderdelen vast zit. Je zal bijvoorbeeld de tellerunit  van de donor moeten inbouwen.
En ja, het is beter om een 6n1 blok te zoeken. Zoek dan naar een AJV blok. Deze zijn wel redelijk zeldzaam. De meeste kans maak je op Ebay.de en erg goedkoop zijn ze niet.
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Sjon op zo, 08 aug 2010, 12:14:53
 -uitlachen- Zo'n beetje alles van de smallblock 16v is duurder dan 8v.
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Polo2 op ma, 09 aug 2010, 13:12:19
Vanochtend stond er nog een AJV op Marktplaats.
Maar die was inderdaad niet goedkoop!
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: BestwelBouke op ma, 09 aug 2010, 13:56:56
ik heb nog een afh staan en die is te koop is alleen 1.4 16v helaas moet je dan wel achter andere/nieuwe zuigers aan. heeft wel een bewerkte kop al.
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Sjors op ma, 09 aug 2010, 19:30:57
Vanochtend stond er nog een AJV op Marktplaats.
Maar die was inderdaad niet goedkoop!
en al 215xxx gelopen!!
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Michiel op ma, 09 aug 2010, 23:04:47

Hij mist denk ik alleen de startblokkering (+ sleutel) aangezien hij het over de kabelboom tot aan de zekeringkast heeft. En je moet die dan nog inleren op je motormanagement. Vraag me trouwens af of die er bij zit?
Titel: Re: ombouw naar 1.6 16v 6n2 gti
Bericht door: Polo2 op ma, 16 aug 2010, 15:42:32
en al 215xxx gelopen!!

Dat had ik nog niet eens gezien!!
Niet best!