Auteur Topic: spacers  (gelezen 489 keer)

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
spacers
« Gepost op: di, 17 aug 2010, 20:40:53 »
hallo,

ik zit een beetje in de pinarie ik heb namelijk msw 1937c gekocht maar het blijkt een 4x108 steek te zijn.
maar niet getreurd dacht ik want er bestaan daar spacers voor,
het minimum dat ik vond was 20mm nu mijn vraag.

zullen die velgen binnen de wielkasten blijven van mijn polo 2 coupe?
de banden 165/65 R13
velgen 5,5x13
ze lijken goed hierop http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcToYVyTsLYl-Ug2agcQQRotZKRk8LVLvqhiL-wP_hV0Jui_oow&t=1&usg=__7WGMEC053BSBOhct66i5_jr2hNg=
en volgens mij is het et40

mvg

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: spacers
« Reactie #1 Gepost op: di, 17 aug 2010, 20:45:15 »
met die adapters kom je op een ET van 20, vermoed dat die nogal uit de wielkasten gaan steken bij 5,5J Niet veel, maar toch iets. Hoe het met de banden zit weet ik niet.

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: spacers
« Reactie #2 Gepost op: di, 17 aug 2010, 21:11:08 »
Bij een type 2 Polo Sedan (en Coupe) staan de achterste velgen iets verder naar binnen dan die op de vooras.

Ik heb achter spoorverbreders van een centimeter geplaatst. Nu vallen die net niet buiten de kassen en staan ze net zo ver naar buiten (of naar binnen, t is maar hoe je het bekijkt) als die op de vooras.
Spacers van 2 centimeter op de vooras zullen er dus sowieso buiten gaan steken, op de achteras misschien een heel klein beetje.

En dat is op gewone standaard stalen velgen 13 inch, met ET 38
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: spacers
« Reactie #3 Gepost op: di, 17 aug 2010, 21:27:28 »
ok bedankt,
dus in belgie zal ik met deze setup niet door de keuring raken.
kzal  mijn velgjes dan maar moeten verkopen.
« Laatst bewerkt op: di, 17 aug 2010, 21:37:49 door eillienroc »

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: spacers
« Reactie #4 Gepost op: di, 17 aug 2010, 21:33:17 »
Bij spacers denk ik aan spoorverbreders maar je bedoelt waarschijnlijk adapters van 4 keer 108 naar 4 keer 100 -dunno- deze zijn er ook in 15mm maar dan in staal en geen alu. Mag je deze niet zelf maken of zit je dan weer met een typekeuring? succes ermee
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: spacers
« Reactie #5 Gepost op: di, 17 aug 2010, 21:40:12 »
bedoel je dat er bij zo'n adapters dan een tuningattest moet bijkomen?
kan iemand dan eventueel een link geven waar ze die adapters verkopen.

ik probeer zo min mogelijk breed te gaan want de belgische wet voorschrijft dat het wiel niet buiten de wielkast mag komen

mvg

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: spacers
« Reactie #6 Gepost op: di, 17 aug 2010, 21:45:43 »
Dat was mijn vraag aan jou, is dat nodig. -dunno- Hier worden deze adapters namelijk vaak zelf gemaakt, vandaar -thumbsup-

Mag de velg er niet uitsteken of net als hier het loopvlak van de band niet? Soms lijkt het namelijk heel veel maar wanneer alles erop of in dit geval eronder zit en het hele gebeuren met banden en al weer op de grond staat valt het best mee. Maar goed hoe alles in Belgique gaat geen idee -hug-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: spacers
« Reactie #7 Gepost op: di, 17 aug 2010, 21:47:01 »
keuring? ach velgen even ombouten is zo gebeurt hoor. voor die ene dag (of 2 dagen, in  belgie is dat nogal slecht geregeld met weinig keuringstations en dus lange wachttijden...)

in nederland hoeft enkel het loopvlak binnen de wielkast te passen, in belgie mogen de velgen gewoonweg niet uit de kasten steken.

In nederland is er wel een marge gesteld aan de maximale breedte dat de velg onder de auto mag uitsteken, ik meen iets van 3cm.
« Laatst bewerkt op: di, 17 aug 2010, 21:48:47 door Rverlinde »

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: spacers
« Reactie #8 Gepost op: di, 17 aug 2010, 22:35:44 »
Je trommels kan je wel omboren naar 4x108. Als je je voorste naven om laat boren naar 4x106 (dat past namelijk nog net in de naaf, 4x108 blijft er haast geen vlees meer over) en je dan schuifbouten gebruikt, dan kan je het oplossen zonder adapters
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: spacers
« Reactie #9 Gepost op: di, 17 aug 2010, 22:49:35 »
ik weet nog niet heel zeker of ze eruit komen want die et waarde kan ook al helemaal niet kloppen kzal ze morgen er een keer tegen houden en kijken hoeveel plek ik over heb

de belgische wet zegt dat de wielen binnen het koetswerk moeten blijven dus is dat dan het metaal of dan plastiek op zijn uiterste punt?

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: spacers
« Reactie #10 Gepost op: wo, 18 aug 2010, 00:06:11 »
je zou het teveel aan uitsteken misschien op kunnen vangen door het hart van de velgen, "waar ie op de naaf komt" af te draaien en misschien is er ook nog iets te bedenken met Audi naven.
Maar ik denk dat `t eenvoudiger een paar soortgelijke velgen op te zoeken met steek 4*100.
Oo=o=oO

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: spacers
« Reactie #11 Gepost op: wo, 18 aug 2010, 10:45:41 »
Begin er niet aan, verkoop de velgjes aan een ford fiesta liefhebber en zoek een setje 4x100 is de kosten en moeite niet waard om er mee aan de slag te gaan en het is niet dat je met een setje zeldzame velgen bezig bent die niet in 4x100 te vinden zijn.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl