Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: RoelG op di, 24 aug 2010, 20:02:50
-
vandaag bij rit naar huis auto gestart.
Start wel maar valt meteen weer uit. sh*t
Toch maar lopend gehouden (hoge toeren rijdt hij wel) en naar huis op aan. (de kinderopvang gaat tenslotte dicht en ik moet halen dus: deadline)
Blijkt bij de eerste bocht dat de knipperlichten het ook niet meer doen.
Alleen het lampje in de cockpit brandt duur.
Bij een paar druppels ruitenwisser aan ---> ook niets.
?
Auto blijft uitvallen bij stationair.
Ga ik een bocht naar links:
Doet ineens de ruitenwisser het weer.
Knipperlicht controleren: doet het ook weer....
Dus ik trap de koppeling in. Netjes stationair...
Maar ja. Wat is dit nu. -dunno-
En is mogelijk de slecht draaiende startmotor ook een symptoom?
Dacht achteraf ook aan te weinig stroom / massa????
Maar ja, als dat zo is. waar moet ik het dan gaan zoeken. Hij doet het nu tenslotte weer.
Maar de accu lijkt verder wel genoeg stroom te hebben. radio aan gehad. ventilator ook.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
-
Hmmm.. dat is idd een vaag probleem Roel!
Ik zou inderdaad denken aan een massa kwestie of misschien een knikje in de kabelboom? -dunno-
Startmotor lijkt me niet aangezien de rest het allemaal wel gewoon deed.
Bovendien is mijn startmotor ook aan het overlijden.. want als ik mijn auto start valt ie ook gelijk weer uit of 't polootje start soms slecht.
Desalwelteplus heeft de mijne geen last van knipperlichten en ruitenwissers die het niet doen.
-
contactslot blokje
-
contactslot blokje
-dunno- waar vind ik dat? is dat een soort relais of zo.... of bedoel je de stekker achter het contactslot?
dus dan doet hij de schakelplus knijpen waardoor hij net genoeg krijgt om te lopen maar bijv de cigaar niet geheel open gaat (dus slecht lopen) en dingen als de ruitenwisser het niet meer doen en de knipperlichten veranderen in parkeerlicht. -dunno-
De radio blijft het tegelijkertijd doen doordat deze een directe plus krijgt en dus niet afhankelijk is van de schakelplus.
zoiets?
kan dit ook invloed hebben op de startmotor? (of hoop ik dan op een quick fix van alles)
Aan zoiets had ik trouwens nooit gedacht. -notworthy- ben benieuwd of dat het idd is.
-
Hoe zwaar is je sleutelbos?
-
dat valt wel mee. ik ben een man hè
5 sleutels en 2 ringen
-
maar goed. Kan natuurlijk altij stuk gaan. s tenslotte al 30 jaar oud.
dan moet ik dus dat stuk gaan vervangen.
ik denk inmiddels te begrijpen wat ik moet vervangen.
Dat is zeg maar die houder waar het slot zelf in zit en dat om de stuurstang zit.
klopt dat?
Denk zelf dat ik er nog wel een heb liggen.....
morgen maar eens zoeken....
-
Een zware sleutelbos is een goede manier om je contactslot om zeep te helpen. Maar ik zou het probleem ook in het contactblokje zoeken.
Ik weet niet precies hoe `t zit met vervangen hiervan. Volgens mij moet wel `t hele slot eraf maar dan is `t blokje "waar de stekker op komt" los te vervangen.
-
morgen als ik tijd vind eerst maar eens alles loshalen en kijken.
dan zien we wel hoe en wat.
gelukkig heb ik de polo 2 gk nog hier staan als tijdelijke vervanging.
-
Volgens mij onderdeelnummer 111905865L
Origineel (http://www.wwsmit.nl/onderdelen/letterindex/popup.html?id=530879)
Imitatie 1 (http://shop.bolku.nl/product_info.php?products_id=1037) // Imitatie 2 (http://www.poptopshop.nl/a-10793454/t3-motor-en-aandrijving/contactslot-schakelaar)
-
-notworthy-
die heb ik niet. had het contactslot zelf in gedachten.
deze denk ik maar eens bestellen.
voor 15,- ga ik het risico niet lopen
Maar goed. eerst maar eens loshalen en kijken.
hopen dat ik het nog kan regelen voor het kampeerweekeinde. beetje jammer om dan met een andere auto te moeten rijden -boehoe-
-
hier staat een plaatje. (http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=nl&sl=ru&tl=nl&u=http://etka.auto2.ru/epc/cat/vw/PO/1983/9/57/153171/&rurl=translate.google.com.ar&usg=ALkJrhhEUEGRr2prDBGkak0O1pbDhhVaQQ)
(werkt bij mijn online verbinding alleen als ik hun proxy gebruik)
-
aha..
check. het zit deels in het contactslot
heb er dus eventueel nog een liggen.
Maar goed. risico lopen voor 15,- nieuw....
-
juiste nummer is volgens dezelfde site:
111905865K
contactblokje (http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=ru&tl=nl&u=http://etka.auto2.ru/epc/cat/vw/PO/1983/9/57/153171/&rurl=translate.google.com.ar)
geen idee of die letter nog verschil maakt
heb de houder er uit gehaald. zit nu alleen te dubben hoe je het blokje uit de behuizing krijgt....
is daar een truckje voor? ik kan via google en de 'lokale zoekmachine' niets vinden
-
Contactblokje zit met een schroefje vast in het stuurslothuis.
Maarre: kijk ook even of alle zekeringen goed contact maken met de zekeringhouder. Heb ook wel eens gehad dat diverse gebruikers haperden. Alle zekeringen even een draai geven en het was weer goed.
-
check: toch wel
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,6559.msg214364.html#msg214364
zit een schroefje verstopt :)
-
Contactblokje zit met een schroefje vast in het stuurslothuis.
Maarre: kijk ook even of alle zekeringen goed contact maken met de zekeringhouder. Heb ook wel eens gehad dat diverse gebruikers haperden. Alle zekeringen even een draai geven en het was weer goed.
had het net gevonden na nog een keer maar dan zoeken zonder de toegevoegde letter.
zal ook eens naar de zekeringen kijken. -thumbsup-
-
Roel, zoek even op 'contactblokje'?! Het gaat niet om het contactslot zelf (of de beugel om de stuurkolom die het contactslot op z'n plek houdt), maar om het witte blokje áchter het slot, waar de stekker van de draadboom op geprikt wordt. Bekend VW-probleem, vrij eenvoudig en goedkoop om te vervangen...
Als je enigzins lenig bent, en goed kunt verlichten, hoef je mogelijk niet eens het contactslot zelf te verwijderen. Kwestie van 1 (klein) schroefje. Maar aangezien je het nog nooit gedaan hebt, het op z'n kop in de voetenbak hangen en dan ook nog goed kunnen zien en er bij kunnen niet het meest lekkere sleutelen is, zou ik zelf toch gewoon even je beugel met contactslot verwijderen. Dan kun je meteen goed zien hoe het zit. -klus-
Ik help je hopen dat daar al je problemen vandaan komen, ook je startmotor... Zou me niet verbazen! -thumbsup-
EDIT: terwijl ik tikte ben je al weer verder gegaan... Ben je vrij of zo? -dunno- Succes!
-
alles ligt inmiddels uit mekaar en schroefje gevonden.
had inmiddels begrepen dat het om het blokje gaat.
blokje is vochtig van de olie -dunno- en er zit een barst inde behuizing op de plek waar het slot er in valt dus niet twijfelen --> vervangen.
er ligt er een in spijkenisse klaar. kost wel 34,- maar dan wel VW en de huidige heeft het toch 30 jaar volgehouden
ga nu voor safe. het is tenslotte mijn daily.
-
idd wat jezelf zegt. Op zeker gaan voor de daily, gevalletje 1 2 hernia -dunno- :)
-
inmiddels blokje voor 37,- vervangen.
helaas is het probleem nog steeds aanwezig.
contactslot zelf levert geen problemen op. geen rare speling of zo.
zekeringen niet geoxideerd. moet ze nog even een voor een nalopen.
dus toch iets anders.
maar: de startmotor draaide wel makkelijker rond -dunno-
Kan ook toeval zijn
-
Bedrading? Massa? -dunno-
-
tja. denk het ook. maar een quick fix (waar dit naar mijn menig wel onder viel) is niet echt meer waarschijnlijk
-
Pak een startkabel, zet m op de behuizing van de startmotor en op de - van de accu en probeer het nog eens
-
Roel, zoek even op 'contactblokje'?! Het gaat niet om het contactslot zelf (of de beugel om de stuurkolom die het contactslot op z'n plek houdt), maar om het witte blokje áchter het slot, waar de stekker van de draadboom op geprikt wordt. Bekend VW-probleem, vrij eenvoudig en goedkoop om te vervangen...
Niet alleen VW, ook bij Opel. Bij mijn Kadett ook zoiets gehad, maar daar was het blokje doorgebrand/ pinnen vast gesmolten.
-
even brainwave.
had het geprobeerd met het hele startslot nog loshangend.
Moet die ook massa hebben dacht ik zo? -dunno-
Dus alles in mekaar geschroefd aangezien ik daar toch niet meer hoefde te zoeken en nogmaals geprobeerd.
Toen deed alles het weer. incl sneldraaiende startmotor.
Hoop dus dat het toch opgelost is.
Zekerheid heb ik helaas nog niet aangezien het probleem eerder opkwam en later weer weg was.
maar die startmotor is al erg lekker.
-
volgens mij moet dat inderdaad massa hebben
-
-thumbsup-
-
net nog even getest.
Doet het weer prima en blijft netjes op 950 toeren hangen
-
-thumbsup-
-
en het is weer terug -dunno-
zo - weer - de zekeringen controleren maar daar geloof ik niet echt in.
het schakelblokje bij het contactslot is koud een week oud dus dat kan ik ook wel uitsluiten.
maar ja, wat dan?
eerst liep hij weer niet onder de 1500 toeren en deden alle schakelaars het niet (ruitenwisser en knipperlichten enz)
Toen liep hij netjes stationair maar de rest deed het nog altijd niet.
daarna was het weer alles samen....
Kan ik op de een of andere manier doormeten of de schakelplus te weinig stroom krijgt?
-
niemand nog suggesties? -boehoe-
maandag heb ik de polo weer nodig om naar mijn werk te gaan en heb ik helaas geen vervangende auto meer
-
zekeringen rollen ( wd40 enzo) is stap 1. Daarnaast zitten er massaverbindingen die kunnen storen,. al zijn die bij een Polo 1 (dacht ik) beter geregeld als bij een polo 2. Ergens achter je dash zit een massa punt dat er bij een 2 niet zit, dacht ik.
Anyhoe: als ie het eerst wel ineens goed deed: massa, niet aan twijfelen. Overal (zelfs op plaatsen waar je denkt: zal wel!) loshalen, schuren, wd40 en weer vast zetten. Ook op de accu, motorsteun en ehmz. naja koets. Bij de zekeringkast zit er 1 tegen het binnenscherm (dacht ik)..
-
huzzle ook aan de kabelboom en stekkers bij de stuurkolom!
-
stekkers achter inde zekering kast wl goed aangedrukt ?
-
stekkers achter inde zekering kast wl goed aangedrukt ?
Goodone!
-
huzzle ook aan de kabelboom en stekkers bij de stuurkolom!
stekkers achter inde zekering kast wl goed aangedrukt ?
yep. gedaan en nog eens losgehad en weer vast -thumbsup-
(was ook mijn eerste gedachte)
zondag maar eens zoeken (morgen druk met andere dingen helaas)
hopen dat ik het vind.
maar eens alles nalopen zoals Jaap adviseert
-
Het blijft een heel apart probleem -boehoe-.. de kans is natuurlijk ook 99 % aanwezig dat je zoiets NIET op problemcar.nl ofzo vind, dit vind je uiteraard alleen op Dit forum :)
Ik hoop dat 1 van de bovenstaande suggesties werkt -thumbsup- Anders misschien een telefoontje naar de VW dealer, misschien kan een monteur die er al jaaaaren werkt je wel vertellen of dat soort problemen vroeger meer voorkwamen? misschien hebben die nog een suggestie? -dunno-
-
en de oplossing is:
massa!!!
wat heb ik gedaan:
- knipperlichten aangezet --> deden niks
- accu los
- alles opgeschuurd en ingespoten
- massa bij accu los van chassis. zelfde ritueel
- massa los bij dynamo. zelfde ritueel
- accu weer vast
en ze knipperen weer.
auto loopt weer mooi stabiel en alles doet het weer.
-
massa, niet aan twijfelen.
Check your grounds! :)
En nu hopen dat t weg blijft!
-
En nu hopen dat t weg blijft!
withstupid
geen plezierig probleem
zonde van het contactslotblokje
bijna 40,- euro zo weg.
erger nog. heb de oude in de klik gegooid -gert-
-
Jammer van de oude, maar goed dat er een oplossing gevonden is!
-
Maar het blokje kan wel een deel van het probleem zijn geweest en nu zit voor de komende jaren weer goed omdat het vervangen is.
-
zonde van het contactslotblokje
bijna 40,- euro zo weg.
blokje is vochtig van de olie -dunno- en er zit een barst inde behuizing op de plek waar het slot er in valt dus niet twijfelen --> vervangen.
<KNIP>
ga nu voor safe. het is tenslotte mijn daily.
Daar hebben ze in Groningen een spreuk voor: nait soezen!
-
-thumbsup-
-
op zijn Fries, njet ehmelje :)
-
in rotterdam: niet zeiken :)
was ik idd alweer vergeten.
ach ja. hij rijdt weer.
-
gisteren nog lekker een stukje gereden. Heerlijk met een zeker gevoel achter het stuur.
Vanochtend:
en het is weer terug. -boehoe-
vanochtend liep hij hij eerst nog goed.
Alleen deden alle schakelaars (knippers, ruitenwissers) het niet meer.
2 minuten later viel hij ook weer uit onder de 1500 toeren.
Startmotor draaide wel nog als een zonnetje dus blijkbaar had het een geen verband met het ander en heb ik per toeval een tweede probleem opgelost -dunno-
maar goed.
4 minuten voor aankomst op mijn werk loopt hij ineens weer goed en doen alle schakelaars het weer.
Maar ja. wat te doen?
Zijn er nog meer massapunten die ik kan nalopen?
anders misschien gewoon alle zekeringen vervangen door nieuwe (om dat uit te sluiten. kost tenslotte geen drol en geen tijd)
Ook lekker lastig zoeken trouwens. hij doet het nu namelijk weer.
Ergerde me rot vancohtend. had 'bijna' zin em zo naar de sloop te duwen. Een auto moet het wel doen. Geef mij maar technische problemen. Electrische problemen krijg ik een punthoofd van
-
iemand nog suggesties waar ik de massa verder nog kan nalopen? -dunno-
Als het droog is meteen kijken dat ik dat naloop.
rijdt nu namelijk heel onplezierig.
Als vanochtend de auto weer was gaan haperen had ik em aan de kant moeten zetten.
rijden zonder ruitenwissers en knipperlichten (en volgens mij ook alleen nog maar klein licht)
Dus de hele rit op de rechter baan gezeten.
Gelukkig goed gegaan
-
Op een mooie dag de kabelbo(o)m(en) eruit en goed doormeten. Misschien heeft iemand nog een andere te leen ter overbrugging?
Ik vermoed nl een kabelbreuk in een hoofdvoedingskabel.
-
hele kabelboom heb ik geloof ik nog ergens liggen.
Had ik al gezegd dat elektra niet mijn hobby is? -dunno- :)
De hoofdvoedingskabel sluit ik eigenlijk in theorie al uit.
Maar goed. ----elektra hè.
Reden:
Het enige wat uitvalt is dat wat op de schakelplus staat.
Alles wat direct op de accu zit blijft het doen. Radio, startmotor enz
Ik weet het. de startmotor heeft natuurlijk ook een schakelplus. Maar das volgens mij een andere (één tik verder in het contactslot namelijk) en heeft maar weinig nodig. De rest komt volgens mij via een directe plus aan.
Volgens mij kunnen het dus twee problemen zijn:
- Een massaprobleem. Maar waar moet ik datn nog zoeken?
- Een probleem met de + kabel naar het contactslot (bedenk ik me nu, of nee. die krijgt natuurlijk dezelfde plus als de contactplus startmotor. betwijfel dat VW twee + kabels naar dezelfde plek trekt....... brrr.... ik weet het ook niet meer )
Vanmiddag ook maar eens in het stroomschema van de polo duiken. misschien word ik daar wijzer van.
Maar als iemand in de tussentijd nog suggesties heeft -notworthy- -notworthy-
-
Dan ben je toch al een eind op weg met zaken uitsluiten? Sherlock Holmes zegt: "How often have I said to you that when you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth?
-
deuh.. (opmerking tegen mezelf) er staat natuurlijk een stroomschema op het forum....
dus: er is nog een massapunt op de stuurkolom volgens de tekeningen
Hmm... das verdacht dichtbij de schakelaars die dingen aansturen die uitvallen....
Actie één vanavond: ff zoeken naar dit massapunt en opschonen :)
-
Sherlock Holmes zegt: "How often have I said to you that when you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth?
Dat heeft Sherlock eigenlijk nog nooit tegen mij gezegd.... -nana-
-
Ergens achter je dash zit een massa punt dat er bij een 2 niet zit, dacht ik.
-
Sherlock Holmes en het RoelG mysterie.
-
maarre, geen 2 plus kabels naar dezelfde plek? Bij mijn vorige polo kwam ik er met doormeten achter dat er wel degelijk 2 constante plus op het stekkerblokje zaten? De ene was ook dikker dan de andere als ik t me goed herinner. Zou toch maar eens even goed kijken en doormeten
-
No Shit Shirlock.
X-contact kaduuk?
-
Dat heeft Sherlock eigenlijk nog nooit tegen mij gezegd.... -nana-
Ergens achter je dash zit een massa punt dat er bij een 2 niet zit, dacht ik.
Maar jaap blijkbaar wel :)
Sorry Jaap: helemaal gemist -wtf-
-
No Shit Shirlock.
X-contact kaduuk?
x-contact? -dunno-
-
probleem is back.
sinds 7 september niets meer gemerkt.
Nu ineens na een rit op de snelweg bij alles onder de 1700 toeren...einde oefening
Daarboven bokt hij ook af en toe.
Eerst uitsluiten (als excuus maar vooral tlc) bougies, kabels, rotor, kap en contactpuntjes vervangen.
Zag er eigenlijk allemaal goed uit. bougies waren de juiste kleur enz.
Geen verschil
maar: dit keer doen de knipperlichten en zo het wel dus mogelijk toch iets anders......
wie o wie heeft een idee
-
Mijne doet soms ook zo raar, wat bij mij werkt, ding in de vrij en dan een paar seconden volgas daarna gaat het weer.
-
nope. was het maar zo makkelijk.
wat blijkt.
als de auto koud is blijft hij aan. zo snel als de choke uitschakeld dan is het einde oefenen.
Alles onder de 1700 toeren bokt hij zo lang je niet versnelt en valt hij uit als je de koppeling intrapt.
Contactpuntjes voor de zekerheid afgesteld: geen verschil.
begin langzamerhand de @#$% pierburg 2e3 te verdenken....
vacuumslangetjes nagelopen. is het ook niet.
veel verder kom ik met de 2e3 niet. In ieder geval niet in het donker met alleen een zaklamp. :)
afsluiter trouwens ook nog gecontroleerd. doet het prima.
-
Ander carbje erop geprobeerd? Je hebt een zolder vol liggen -naughty-. Je hebt natuurlijk geen motormanagement met temperatuursensor, anders had die de verdachte kunnen zijn.
-
zonder choke loopt hij niet goed -> Basis afstelling zonder choke wel oke?
-
nu ja. 2e3 heeft een automatische choke. kan ze dus niet zomaar even apart instellen.
probleem is. hij heeft een maand lang prima gereden. hooguit wat hoog stationair.
en ineens doet hij het niet goed zonder dat ik iets aan de afstelling heb gedaan.
Dus daar zoek ik het niet.
Maar goed. zou ook nog een massaprobleem kunnen zijn. Alleen weet ik langzamerhand niet meer waar ik dat moet zoeken. Heb al alle massapunten opgeschuurd en net ook nog eens de zekeringen gerold.
@benjamin: carbs genoeg, maar geen 2e3. heb er nog wel wat maar die zijn op zijn vroegst vrijdag hier (liggen in limburg).
Moet zeggen dat ik langzamerhand wel terugverlang naar een handchoke en een lekker eenvoudige carb. -boehoe-
-
Hoog stationair -> kan zijn dat de choke bleef hangen
Je kunt met de hand de choke klep bedienen volgens mij, motor warm -> choke iets open drukken loopt hij goed dan lijkt het mij dat het de basis afstelling is
-
Lijkt me ook de choke (niet willen lopen onder 1700 toeren). Even checken of de getrapte schijf in de juiste positie staat.
-
Check ook je stationairafslagklep.
Luister of deze klikt als je het stekkertje er op en af doet.
-
Heb hier nog wel een 2e3 liggen zal ik die meenemen naar de meet -dunno-
-
Check ook je stationairafslagklep.
Luister of deze klikt als je het stekkertje er op en af doet.
doet het prima -thumbsup-
-
choke? getrapte schijf? hoe controleer ik dat?
-
Ik ga mijn oude PC even opstarten, daar had ik een uitgebreide service-handleiding van de 2e3 op staan waar dat precies in stond uitgelegd.
-
Roel, heb je een mail-adres voor me, dan stuur ik alle pagina's (10) op van de handleiding.
Hier de pagina over de getrapte schijf:
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/Pierburg_2e3_08.jpg)
-
PM -hug-
alhoewel ik nog weinig begrjip van de tekst (ondanks mijn goede duits)
-
vandaag lekker geknutseld. wat was het toch weer lekker weer.
drijfnat geregend.
van drie carbs één gemaakt. polo loopt weer. -thumbsup-
helaas is hij nog niet helemaal zuiver. af en toe valt hij toch nog terug in toeren.
Maar alleen aan de carb gewerkt dus het probleem lijkt daar wel te hebben gezeten.
Morgen eerst maar eens de co goed afstellen en kijken wat hij dan doet.
-
Mooi dat ie weer loopt -thumbsup-
Ben je nog iets tegengekomen wat de boosdoener kan zijn?
Zat er vuil in de carb? Dat zou ook kunnen verklaren dat het de ene keer wel goed gaat, en dat het andere moment het probleem weer opduikt.
-
nope..
en lopen doet hij inmidels ook weer niet -boehoe-
en dat terwijl er een andere carb op zit. -gert-
ik ga een fiat kopen of zo -gert-
wat een @@#$% opzet die 2e3
nieuwe carb. zelfde zeik maar anders.
krijg nu helemaal niets meer ingesteld.
ding loopt gisteravond prima. vaonchtend moeilijk starten daarna netjes wegzaken bij warmen worden naar 1000 toeren
Toen hij nog niet warm was: choken ho maar.....
na een ritje snelweg: bij warm lopen valt hij uit bij alles onder de 1000 toeren.... de ene keer zakt hij rustig weg dan andere keer ineens.
stokken bij hogere toeren in zijn vrij en starten is echt een kwestie van geduld en vol gas.
-boehoe-
En dat terwijl ik gisteren meerdere stukken heb gereden -dunno-
nog gekeken of de voetplaat lekt maar een bus remmenreiniger gaf geen verschil
zou sowieso bijzonder zijn geweest aangezien ik voor de zekerheid maar vloeibare pakking er tussen had gedaan.
-
neig naar een andere carb van een polo 1f met 1.3.
Geen idee welk model dat is trouwens...
gewoon ouderwets: vlottertje sproeiertje, cokekabeltje als hij koud is....
misschien heb ik er nog wel een liggen.
who knows..
shit is alleen dat ik geen chokekabel meer in de auto heb zitten dus daar moet ik dan naar op zoek.
-
hmm....tempting.
volgens mij kom ik dan uit bij een hh carb 34pic
daar heb ik er nog wel een drietal van liggen....
inlaat volgens mij ook wel
-
en 34 pict it is. :D :D
alles omgebouwd. polotje loopt weer 'als een tiet' -klappen-
2e3 linkerhand rechterschouder de schuur in :)
-
Dus de 2e3 van mij niet meer nodig -dunno-
-
doc. R.G, u bent goed bezig -thumbsup-
-
Dus de 2e3 van mij niet meer nodig -dunno-
jawel. maar voorlopig gaat hij op ' het schap' -thumbsup-
-
pierburg 2e3 ik kots er op , als ze het doen zijn het prima dingen ,maar owee als je er maleurt mee heb ,maar dat heb je nu ook ondervonden :).
gewoon een simpel solex pict carbje isidd beter of een 2b2
-
jawel. maar voorlopig gaat hij op ' het schap' -thumbsup-
-thumbsup-
-
pierburg 2e3 ik kots er op , als ze het doen zijn het prima dingen ,maar owee als je er maleurt mee heb ,maar dat heb je nu ook ondervonden :).
gewoon een simpel solex pict carbje isidd beter of een 2b2
wist het al, maar tot nu toe elke keer gewoon een ander er opgeschroeft :) Dat houdt een keer op.
Die 2b2 is volgens mij meer knutselwerk. Inlaat is volgens mij niet passend dus ombouw. De gaskabel zit uit mijn hoofd aan de andere kant enz enz
-
vandaag retourtje nunspeet via breda gedaan.
geen problemen. moet em nog wel even voor de netheid af laten stellen want volgens mij loopt hij nog niet helemaal goed.
net nog even de choke kabel goed ingebouwd. wist niet meer hoe die hoorde te lopen maar inmiddels werkt die ook weer prima. :)
een dezer dagen nog even een 1f tellerunit inbouwen zodat er ook nog een lampje gaat branden als de choke aanstaat en dan ben ik compleet terug naar een (soort) originele opzet.
heerlijk. zit weer met enig zelfvertrouwen achter het stuur :)
-
Zeg maar gerust arrogantie... -nana- en dan nog niet eens misplaatst!
Wat een heerlijk karretje, Roel! Bedankt voor een zeer plezierige lift, je bij de Derby laten kijken waar je chokekabel hoort was wel het minste wat ik kon doen?! :D
Kreeg daarbij zojuist ook nog een SMSje van de lassert: "Geert, je Passat is klaar!". -thumbsup-
-
bwahaha...met arrogantie nog wel. :)
maar neeh. toen ik bij jou aankwam had ik idd wel al de rust gevonden dat ik de polo lopend kon houden. heerlijk. -love-
niet meer stoppen bij een stoplicht en elke keer hopen dat hij weer start......
mooi van die pisrat. kun je weer naar de keurder met de pink panther -thumbsup-
en nu snel aan de slag met die derby. met zo'n mooie klusschuur heb je geen enkel excuus om niet met een polo naar de meet te komen -nana-
-
Het was mooi om even achter die twee keuvelende mannetjes te rijden. Fijn dat jullie heel thuis gekomen zijn. -thumbsup-
-
-thumbsup- alleen een beetje jammer van die kangoo achter ons -nana-
-
He, die heb ik niet gezien .... -dunno-