Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: hobbelduif op za, 12 nov 2016, 18:17:53
-
Mijn avw van mijn Polo coupé (94) werkt niet.
Het symbool op de knop is verlicht, ik heb geen draadbreuk, ik heb geen stroom op de achterruit en de zekering. Zit er een relais tussen? Zo ja welke?
-
Naast het symbool zit een klein geel lampje die zou moeten branden als hij aan is.
-
Naast het symbool zit een klein geel lampje die zou moeten branden als hij aan is.
Die brand niet. Het vreemde is dat er geen stroom op de zekering staat. Daarvoor is het dus al mis. Zit voor de zekering nog een relais?
-
Schakelaar zelf kapot?
Vermoed een breuk in de achterruitverwarming zelf. Als daar de stroomkring onderbroken wordt, kun je dan op de zekering nog stroom meten? Twijfel, natuurkundeles is zo lang geleden...
-
Als 't gele lampje in de schakelaar niet gaat branden bij inschakelen, zou ik eerst de schakelaar zelf verdenken ja.
Overigens heb ik volgens mij nog nooit een Polo in bezit gehad met een volledig werkende achterruitverwarming.....
Bij m'n daily heb ik 4 streepjes die 't doen, mits de schakelaar aan wil... (na 3x wisselen ben ik er wel klaar mee -gert-)
-
Het icoontje op de schakelaar is wel verlicht.
Maar waarom heb ik geen stroom bij de zekering?
Ook niet bij de achterruit.
Hoe loopt het circuit?
Accu- relais- schakelaar- zekering- achterruit?
Ik weet t niet...
-
Icoontje op de schakelaar is slechts interieurverlichting.
Gele lampje zit in de schuine zijde van de schakelaar (naast 't icoontje)
(https://media.rexbo.net/94/t/200/schakelaar-achterruitverwarming-metzger-916039-1.jpg)
-
Icoontje op de schakelaar is slechts interieurverlichting.
Gele lampje zit in de schuine zijde van de schakelaar (naast 't icoontje)
(https://media.rexbo.net/94/t/200/schakelaar-achterruitverwarming-metzger-916039-1.jpg)
Ik snap wel hoe de schakelaar er uit ziet;-)
Maar als hij stuk is brandt dan het icoontje nog wel?
-
Ja, het icoontje wel, maar als de zekering stuk is brandt het verklikkerlichtje niet...
Zoals eerder gezegd zijn de achterruitverwarmingen niet gebouwd voor een levensduur >20jr. Vaak gaan ze dus kapot.
Zoals ik al eerder aangaf: als je geen stroom meet, zal de stroomkring ergens verbroken zijn. Vaak is de doorvoer naar de achterklep ook een nekslag voor bedrading...
EDIT: ik moet de vraag goed lezen...
-
Jawel, 't icoontje brand wel gewoon, ook al is de schakelaar stuk:
binnenverlichting heeft niet zoveel te maken met de achterruitverwarming.
Gele lampje op de schakelaar is wel een indicatie, vorige winter kon ik bij mijn daily
daaraan herkennen of de achterruitverwarming inschakelde of niet.
Bij de huidige schakelaar moest ik dan vaak ff jutteren aan de knop: als 't lampje dan aanging, werkte ie :)
-
Opgelost. Bleek toch de schakelaar te zijn.
Die heb ik uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
-
N.a.v. deze topic ook maar es een schakelaar uit mekaar gehaald,
beetje schoongemaakt (echt smerig kon ik 't niet noemen), beetje contactspray erop,
terug in mekaar, aangesloten en verdomd => doet 't weer -klappen-
-uitlachen- Cool, dan heb ik weer 4 streepjes zicht door de achterruit, mooi op 'ooghoogte', dus helemaal prima :)