Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: sonic_striker op ma, 09 jun 2008, 15:13:58
-
Nou ik kan eindelijk een projecttopic starten
ik zal vanaf nu vastleggen wat er allemaal gebeurd met mijn "racemonster"
-
Reeds gedaan:
en na de tank, dynamo en ontsteking te hebben vervangen rijd ik er nu elke dag mee naar school
Dus technisch nu op/in orde?
Nog plannen of gewoon rijden?
-
ben benieuwd -ja- withstupid
-
Wat is de bedoeling uiteindelijk:
- 1.6 16v of G40 motor erin
- Nieuwe Velgen
- Verlagen
- Sportuitlaat
- Ander Kleurtje
- Nieuw andere bekleding en tapijt
- Nintendo decals ---> Super mario, Metroid, Zelda allemaal in 8-bit
- Schades wegwerken
-
zozo ..geen halve plannen. nu de uitvoering nog!
succes:)
-
(http://www.isitfast.com/images/Decals/Comic/hotwheels_small.jpg)
Begin je ook onderaan? Scheelt een stuk als je éérst de schades repareert: blijft het ook in geval van tegenslag een aanmoediging vooral door te gaan!
-
uiteraard wel in een logische volgorde
anders komt het idd niet goed
-
Hier wat foto's nu ik hem van zijn plastic heb ontdaan
weet iemand hoe je dat rubber om de tankdop zachter kan maken zodat het blijft zitten
-
In het rubber hoor een losse metalen ring te zitten, die houdt em op zijn plek.
Met WD40 krijg je het rubber trouwens wel wat frisser.
-
metalen ring???
er zit bij mij een groef in het rubber die om het metaal zit
-
En om het rubber goed in het metaal van je carosserie te houden drukte een ring van binnenuit het rubber er tegen aan. Dat is de ring die Dennis bedoeld.
-
klopt
-
ok dan daarom zit hij dus elke keer los
bedankt iedereen
-
--
Na te zijn gestolen ( http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5996.msg199701.html#msg199701 )
en te hebben gezocht naar een opkoper van de resterende onderdelen ( http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,6020.msg199863.html#msg199863 )
Team-effort: Get it back on the road.
heropening?
-
Ik kan de 12de niet sorry
-
Dan prikken we toch gewoon een andere datum
roep maar!
het zou doordeweeks s'avonds ofzo kunnen
-
Pin je niet teveel op mij vast : 2 linkerhanden en ik ben erg beperkt qua tijd ivm babysitten
-
Voor mij zijn avonden en weekenden juist niet geschikt... :(
-
volgende week moet ik de hele week werken vandaar dat ik zondag voorstelde
de weken daarna kan ik alleen donderdag en zondag
ik hoor het wel
-
Ik hoor morgen of ik de oudste kan verkopen aan opa en oma, dan kom ik gewoon met de jongste onder mijn arm.
Rekordc
-
ik heb 4 broertjes waarvan de jongste twee 9 en 10 zijn dus speelgoed zat
dus kom je zondag??
-
Ik hoor morgen of ik de oudste kan verkopen aan opa en oma, dan kom ik gewoon met de jongste onder mijn arm.
Rekordc
kan t luchtfilterhuis zaterdag smiddags wel ff komen brengen kun je die dan ff meenemen voor m toch?
-
@ sonic_striker --> ligt er aan of ik de oudste kwijt kan.
@ Der Chopmeister --> Ben morgen niet thuis, moet werken in Amersfoort.
-
Ik kan waarschijnlijk zondag wel een set velgen/banden komen brengen, al komt door den weeks 's avonds wellicht beter uit?
-
als je ze alleen al kan komen brengen zou dat fijn zijn.
zodat de auto iig wel weer de weg op kan, de rest kan later nog wel.
-
ik breng je dit weekend tluchtfilterhuis en neem wel ff wat tools mee misschien dat ik nog ergens mee kan helpen ;)
-
Super hartelijk bedankt!!!
-
Ik hoor wel of ik nog een keer een donderdag moet komen helpen? Stuur maar een Pb'tje! -thumbsup-
-
is goed,
ik hoop iig dat hij morgen weer rijdbaar is.
de looks kunnen later ook nog wel
Bedankt!!!
-
toch mooi zo'n clubje -thumbsup-
-
-ja- withstupid
-
is goed,
ik hoop iig dat hij morgen weer rijdbaar is.
de looks kunnen later ook nog wel
Bedankt!!!
idd....wat mooi kan het toch zijn. -thumbsup-
Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar de staat van die motorklep.
Vooral omdat ik volgens mij een polo'tje in die kleur op de sloop heb zien staan.
En tja, die staan daar niet eeuwig.
-
Perin: Aangezien de Golf 't ff niet doet, ga ik die morgen eerst even fixen ( ik hoop eindtrapje bobine ) dus ik moet ff kijken of (en hoe laat) ik morgen kan langs komen.
PM mij jouw telefoonnummer even als je wilt :)
-
@sonic Striker : PM mij je nummer ook als je wil dan bel ik als ik in de buurt ben.
-
and me to :D
-
Perin: Aangezien de Golf 't ff niet doet, ga ik die morgen eerst even fixen ( ik hoop eindtrapje bobine ) dus ik moet ff kijken of (en hoe laat) ik morgen kan langs komen.
PM mij jouw telefoonnummer even als je wilt :) (10 minuten werk ,dus 10 minuten eerder opstaan en er is niks verloren -cool-
-
Kwoot
Tja.. als je thuis, op het schap, op een vindbare plaats een bobine hebt liggen, dan is 10 minuten nog te veel ( of reken je de koffie mee? )
2f staat bij m'n ouders, dus rij ik daar even langs... en dan zijn 10 minuten ineens 'peanuts' :)
-
Golf deed het vanochtend weer,.. dus pokkelen we daar mee naar m'n ouders..
Plop.. valt onderweg uit.. Toch de bobine overleden....
Naja gut: duurde dus ietsje langer,.. maar ik ga NU naar de garagebox,. bandjes zoeken en dan direct door richting Ochten
-
zei ik toch -nana-
-
Joh.
Maar goed: Net terug uit Ochten..
Nog te doen:
- Tank is lek geprikt. ---> Bison Permanent Repair / Polyester / 2-component-repair
- Contactslot is gesloopt ---> Anders contactslot vinden en plaatsen
- Motorkap is verkloot ---> Sluit tegen de par-avant aan: Ziet er niet enorm krom uit, maar zit m waarschijnlijk toch in de klep ( en niet in de scharnieren, al twijfel ik daar wel over )
Ruitensproeier-reservoir - > is weer aanwezig maar dopje en o-ringetje voor t pompje ontbreken nog
-
Iemand nog een contactslot in de aanbieding? Witte contactblokje is niets mis mee, maar contactslot is qua 'sleutel', 'stuurslot' en 'stuurstang-lager' compleet schroot.
Ochja: Startmotor ( voor 4 bak ) en klepdekselpakking dienen voor het net ook vervangen te worden; starter maakte soms rare geluiden, en een (aantal) tikje(s) in de motor zijn ook nog niet 'heel lekker'. Of het tikken slechts de kleppen zijn, of dat er rotzooi in de cilinders is gekomen ( luchtfilter is lomp verwijderd ) is nog niet duidelijk: De motor liep niet wegens nul comma nul benzine.
-
verwijder dan eerst de bougies .
ow en btw contactslot van golf 2 past ook . mocht je bij sjon komen ,daar ligt van mij nog een contact slot met sleutel
-
wielen genoeg nu :D dankzij mij en jaap sloten van de deuren en achterklep doen het in ieder geval weer eerst wel ff nog ergens armor doorplates op de kop zien te tikken ;)
was een gezellig middagje zo thnx voor de koffie nog -thumbsup-
Deze armor plates bedoelen wij (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/198248524-armor-anti-diefstal-plaatjes-golf-1-golf-2-nieuw.html)
-
Ik heb wel een zwart zonneklep clipje voor Sjon in m'n auto liggen sinds vanmiddag..
Maar via Utrecht naar Ochten rijden is misschien niet de meest logische route.. ( aan de andere kant: je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt van de week ! :) )
Bougies d'r uit: ga ik dan wat kunnen zien via het bougiegat?
-
Ik heb wel een zwart zonneklep clipje voor Sjon in m'n auto liggen sinds vanmiddag..
Maar via Utrecht naar Ochten rijden is misschien niet de meest logische route.. ( aan de andere kant: je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt van de week ! :) )
Bougies d'r uit: ga ik dan wat kunnen zien via het bougiegat?
ja mbv een zaklamp en wat vindingrijkheid kun je in idergeval zien of er wat ligt . en evt eruitblazen mbv perslucht
-
ow en ik wil niks hebben voor dat slot
-
'gelukkig' was er niet in de slangen of kabels geknipt. Alleen die rare rammel in het blok...
Rekordc
-
idd een erg rare rammel/getik in de motor -dunno-
-
zowie so ,starten als het luchtfilter verwijderd is na zo'n actie aargh.gif
-
@Der Chopmeister bedankt voor je lift, geen boze vrouw aan over gehouden hoop ik.
-
Een draadeinde was weg, eentje afgebroken en een 'normaal'
-
neu hoor martin dat viel wel mee :D
-
De jongens (en jonge dame) die reedsch aanwezig waren hadden de carb er al afgehad en gekeken, maar niets gezien/ontdekt...
Zou jammer zijn: 1.3 HK'tje: net zo lekker als een MH.. ik 'hoop' dat het slechts kleppen zijn die hoog nodig gesteld moeten worden.
-
met magneet staafje in de inlaat geweest niks op gepikt oid
-
Ik heb vast nog wel ergens een 4-bak-startmotor...
Mogelijk vanaf komende week eventueel ook een ruilblok?! -dunno-
-
Nog plaatwerkers hier? Armor doorplates nodig. (Groepsbuy?)
Nu ik heb gezien waar die auto staat, in een dorp, mag ik in de stad toch wel eens aan extra beveiliging gaan denken.
-
allereerst wil ik Arjan, Martin en jaap heel erg bedanken
voor hun inzet en tijd. -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
wie had trouwens die motorkap in dezelfde kleur gezien???(misschien ook linkerzijscherm)
en waar kan ik dat contactslot komen ophalen????
Sonic_striker
-
Doordat er totaal 0,0 benzine meer inzat,. heeft de motor niet echt 'gelopen': Ja, een seconde of 10 in totaal misschien.. Mij te kort om te concluderen dat ie is overleden: tikkende kleppen of een moertje: ik kan dat verschil niet horen als ik in de auto met een schroevendraaier het contactslot bedien :)
Maar goed: goed zal t vast wel komen.
-
Roel had geloof ik die motorkap gezien -thumbsup-
geen dank hoor kleine moeite ;)
-
idd kleine moeite. Abony en ik hebben graag geholpen. Als je die starter en klep nodig hebt laat je het maar weten.
-
wie had trouwens die motorkap in dezelfde kleur gezien???(misschien ook linkerzijscherm)
ik kan helaas woensdag pas weer gaan kijken of hij er nog staat.
Dan rijd ik wel even langs.
(pm je nummer even kan ik je bellen)
gr. Roel
-
ik kan helaas woensdag pas weer gaan kijken of hij er nog staat.
Dan rijd ik wel even langs.
(pm je nummer even kan ik je bellen)
gr. Roel
mocht t rechter voorscherm ook nog wat wezen en voor weinig wil ie die vast ook wel de zijne is niet zo erg mooi meer ;) -thumbsup-
-
heb m net wat MP advertenties via pm toegestuurt van onderdelen die hij nog nodig is -thumbsup-
-
ik wil even inventariseren waar (bij wie)ik alle spullen nu kan halen
zoals de startmotor, contactslot enz
gr. Perrin
-
Ik ben nog niet veel verder gekomen in m'n zoektocht: Lekker aan het werk geweest
Contactslot zou bij Sjon liggen ( van Serge ), maar ik twijfel d'r wel over of je daar voldoende aan hebt: Het is misschien ( qua schade aan de rest van de rommel d'r om heen ) geen slecht plan om op een sloperette alles mee te nemen: ringetjes, busjes etc.. Aan de andere kant: met een goede tekening ( Haynes is aanwezig -thumbsup- ) komen we d'r ook wel uit.
-
Ik ben nog niet veel verder gekomen in m'n zoektocht: Lekker aan het werk geweest
Contactslot zou bij Sjon liggen ( van Serge ), maar ik twijfel d'r wel over of je daar voldoende aan hebt: Het is misschien ( qua schade aan de rest van de rommel d'r om heen ) geen slecht plan om op een sloperette alles mee te nemen: ringetjes, busjes etc.. Aan de andere kant: met een goede tekening ( Haynes is aanwezig -thumbsup- ) komen we d'r ook wel uit.
Slot incl. beugel om de boel om je stuurstang te klemmen ligt hier (Delft) incl. contactblokje en contactsleutel. Ook heb ik nog een complete interieurkabelboom liggen van een polo 2.
Mag je gratis ophalen, of je betaalt de verzendkosten, dan stuur ik het per post.
-
interieur kabelboom is nog intact ze hebben de stekkertjes 'netjes' losgehaald
-
ok dan,
ik kijk eerst ff op de sloop en anders horen jullie nog van mij
wat voor soort spul had ik ook alweer nodig van de gamma om het gat in de tank te maken??
-
een boor! -nana-
-
een boor! -nana-
withstupid
Bison Permanent Repair / Polyester / 2-component-repair
-
Geef maar een gil als je een contactslot geregeld hebt: kom ik m wel inbouwen & tankfixen.
Permanent Repair Universeel:
http://www.bison.nl/upload/af993e0fc2c7dd2dc07bc6.pdf
Staat bij de Gamma bij de Bison ( Lijm ) in het schap. Je hebt specifieke voor staal, steen en hout, maar ik 'zweer' bij de universele!
-
ok dan bedankt, dan ga ik het vandaag halen
-
contact slot met sleutel ligt hier nog wel in het noorden
-
Hoever is het nu? -dunno-
-
volgens mij alleen plannen
Sonic:
Het slopertje was helaas al...euh....gesloopt. -boehoe-
verder zoeken helaas.
Ik houd het in de gaten als ik ergens op een sloop sta. -ja- -ja-
-
plaat delen genoeg op MP heb m al t een en ander door gestuurd en de rest is via hier wel te krijgen -thumbsup-
-
@roelG
Bedankt voor de moeite
@arjan hoeveel kost het om dat contactslot op te sturen????
-
@roelG
Bedankt voor de moeite
@arjan hoeveel kost het om dat contactslot op te sturen????
Denk dat je Martijn bedoeld of Pieter1f maar kan t je wel vertellen hoor :P dat kost je 6.20 ondat je niet meer als 10kg hebt ;) -thumbsup-
-
Any news?
Ik neem aan dat als je een contactslot geregeld hebt.. je wel ff wat hulp kunt gebruiken?
-
heb nu een ander contactslot erin zitten, het stuur zit er ook weer op
deze tikt alleen als je naar rechts draait weet een van jullie hoe dat kan??
heb ook het gat in de tank gemaakt, nu alleen de startmotor nog.
gisteren geprobeerd deze los te krijgen maar ik koner niet goed bij en het is dus mislukt
suggesties iemand??
gr Perrin
-
Als hij rijdt en je komt naar Nunspeet zondag zetten we er daar zo een ander in. Neem mijn kist met gereedschap wel mee.
Rekordc
-
Inderdaad: aanduwen en naar Nunspeet, staat daar een heel arsenaal aan sleutelaars voor je klaar volgens mij? :D
-
Nou, gisteren was ik er helaas niet -boehoe-
Maar, ik heb gisteren wel de startmotor eruit gehaald en eens goed schoolgemaakt. hij start nu 7 van de 10 keer normaal
en dus startte hij gisteren eindelijk na 30 keer
het volgende probleem is nu dat de kleppen gesteld moeten worden, want de motor liep wel maar met heel veel tikken dus ik heb hem snel weer uitgezet
@ jaap: kun jij kleppen stellen??
zo ja: zou je een keer s'avonds je kunsten kunnen vertonen??
maar ik ben dus weer een stap dichter bij een Rijdende POLO -klappen- -klappen- :) :)
-
Super dat ie et weer doet -ja-
Hoop dat je er snel weer normaal in kan rijden!! -sturen-
-
Ik heb een andere startmotor in m'n kofferbak liggen.. en ik zou nog een nieuwe klepdekselpakking meenemen..
dus ja: Ik zal van de week ( als ze voor 's avonds goed weer opgeven ) eens langs komen; kunnen we d'r eens naar kijken. Moet ik wel ff zoeken naar een voelermaatje en een inbus 7... ( al vindt ik het tikken wel verdacht )
-
Tikken deed ie voor de diefstal niet?
-
Misschien toch een boutje of ringetje ergens door het luchtfilter gevallen.
Rekordc
-
tikken deed hij idd voor de diefstal nog niet
maar dat tikken klonk wel alsof de kleppen verkeerd afgesteld staan
Hoe kan ik kijken of er toch iets in is gevallen, voor de zekerheid
-
De klepspeling zal niet ineens drastisch toegenomen zijn, vooral niet bij een sleeptuimelaar.
Dit is wel heel makkelijk te checken. Klepdeksel er af; klepspeling meten op het juiste tijdstip. In de tussentijd zou ik de auto niet meer starten.
De joyriders hebben er ook mee gereden toch? Ik hoop dat er niet hele tijden vol in de toerenbegrenzer gereden is (proberen op te blazen oid..) Kun je niet in de cilinders kijken met het bougietje er uit, lamp er boven en dan met de hand de krukas/nokkenas ronddraaien? Zal lastig zijn om iets te zien, maar dat is wel de enige manier denk ik.
-
Dat is mijn gedachte ook: even bougietjes d'r uit, en checken met een zaklamp.
Als er wat in een cilinder ligt, zal je dat misschien al snel aan de bougie kunnen zien ( als er iets in ligt te rammelen, rammelt t vast ook wel een keer tegen de bougie aan ).
-
en anders magneetstaafje via bougie gat er in , en vissen maar
-
maar ehmz: hoeneer?
Dinsdag of Donderdagavond?
-
zeg jij het maar ik ben beide avonden thuis vanaf ong 18:30
-
Is goed: Vanavond dan: mocht t niet lukken, hebben we uitloop mogelijkheden -ja- Verwacht echter niet dat ik om 18:30 op de stoep sta.. eerder 20.00u
-
is goed, zie je wel verschijnen
mijn dank is groot
-
is goed, zie jullie wel verschijnen
Zorg d'r maar wel voor dat d'r genoeg koffie in huis is :) ( en een bouwlamp/terrasheater )
Ik zoek thuis even die klepdekselpakking op, en neem ( doe maar ruig ) ook gelijk even een koppakkingsset mee: Je weet maar nooit.
-
HIJ RIJDT WEER!!
Heel erg bedankt Marcel en Jaap
ga vanmiddag de heaterbuis halen en zaterdag gaat er niewe olie in
-
-thumbsup- -klappen- -klappen- -klappen-
en wat is er nu allemaal gedaan?
tikken opgelost?
-
Distributie stond een tandje verkeerd, motorkap-scharnieren waren verbogen; beiden weer 'instand gesetzt'
maar wat de tik nou precies was? Redelijk harde tik, klonk als iets dieper in het blok dan klepjes... Marcel dacht eerder aan een drijfstang of krukas lager, pistonpen of ehmz.. iets.
Maar: Na het verstellen van de distributie, starten, even laten lopen met wat meer gas op de plank,. was het ineens verdwenen, bij stationair weer even terug, nog een keer gas, en blijvend weg ???
Bougietjes was weinig tot niets aan te zien, en ook in de cilinder ( met zaklamp ) was weinig tot niets te zien: Ja, zwarte vettigheid, vochtdruppeltjes ( water?) en klepruimtes in de zuigers: Voor zover goed te beoordelen: allemaal intakt.
Motortje even laten draaien zodat de accu een beetje bij kon laden, en vervolgens in de vrieskou ( het ijs lag al op het dak! ) de motorkap gesteld: De scharnieren waren verbogen, waardoor de kap veelste diep, en te ver naar achteren lag. Accu d'r uit, beugels d'r uit, buigen,. passen, meten, nog een beetje stellen, spatbordje stellen richting motorkap; Ja, Marcel was weer niet tevreden over de 'Spaltmass'..
Ondertussen de watervangbak een beetje uitgedaan en uitgespoeld, want vol blad. pulp, grond en accuzuur: tintel, bijt, tintel!
Ook voldoende koffie op dus, want feitelijk zijn we misschien 1,5 uur aan het werk geweest,. en lag ik toch pas tegen half 1 op m'n nest!
-
-klus- -thumbsup- -sturen-
Veel plezier er mee.
Rekordc
-
van het weekend ook even de andere startmotor (thanx Martin) erin zetten mocht de huidige toch blijven stotteren
schrok trouwens ook van de tijd toen ik weer naar binnen ging nadat Jaap en Marcel weg waren
23:30 of zo hehehe,
was Leuk
-
-thumbsup- -prut-
-
klinkt als een groot succes.
en dat zonder vervanging van de klep.
die advertentie 'te koop polo 2 cl' lijkt zeker al heeeel ver weg :D :D :D
al met al.
Een staande ovatie van mij
-klappen- -klappen- -klappen-
(ben ook echt even gaan staan hoor)
-
Goede samenwerking mannen! Jaap -thumbsup-
-
Mooi dat ie weer klaar is -thumbsup- nu nog ff wat foto's met je nieuwe velgjes :D
-
zal ik als het lukt morgen doen
ook al heb ik ze er voor nog niet onder zitten
-
:D
-
heb zaterdag een nieuw oliefilter erin gezet en nieuwe olie erin gedaan, hij liep als een zonnetje, ben zonder problemen op mijn werk gekomen en ook weer thuis
-klappen- -klappen-
-
-klappen- -klappen- -klappen- -klappen-
-thumbsup-
-
Top!
Is de polo voorlopig klaar nu?
-
Ik zeg -foto- van dit staaltje polo86c teamwork! super! -thumbsup-
-dj-
-
-klappen- -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
-hug-
-
-prut-
-
-prut-
-
hij rijd nu dus weer, nu kan ik rustig aan de rest in orde maken.
zoals de sloten enz.
ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun. DANKE!!!!
-
-foto- -foto- -blabla-
duidelijk -dunno-
:)
-
hij rijd nu dus weer, nu kan ik rustig aan de rest in orde maken.
zoals de sloten enz.
ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun. DANKE!!!!
geen dank kleine moeite om ff vanuit drenthe naar gelderland te komen ;) :D
-
-foto-
-
motorkapje zoekt ie ook ;)
@sonic wanneer komen de -foto- eens van je nieuwe wheels? :D Hoe is t verder met je polo?
het gaat helemaal goed met de polo, zondag nog mee naar A'dam geweest, hij hield zich erg goed.
de foto's komen zodra ik banden heb voor de voorwielen,(waarscheinlijk volgende maand)
voor de rest moet ik de startmotor nog vervangen, maar omdat het zo koud is doe ik dat nu nog niet.
-
Mooi zo!
Die banden kunnen ons niet schelen, -foto- -foto-, zo snel mogelijk -ja- :)
-
Koud? piepert. Heb vorige week aan de straat nog een draag arm vervangen (omdat hij nu wel heel erg begon te zwabberen.) Deze week staat de montage van het expantievat & mistlampen nog in de planning.
Rekordc
-
kou is een emotie:)
Ik heb vrijdag nog heel mijn remsysteem ontlucht/gespoeld op straat..
-nana-
-
Kortom : 5 minuten je auto laten draaien met dichte klep
Daarna klep open en sleutelen maar : lekker warm
Of je startmotor moet overleden zijn
-
dan duw je hem maar aan, hij komt er ook mee naar A'dam.:)
-
voor de rest moet ik de startmotor nog vervangen, maar omdat het zo koud is doe ik dat nu nog niet.
Of je startmotor moet overleden zijn
-gert- :D
-
-thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
-
hier zijn eindelijk een paar foto's
waar is de balk om ze toe te voegen???
-
hier zijn eindelijk een paar foto's
waar is de balk om ze toe te voegen???
Moet je even naar 'antwoord gaan, rechts onder elke bericht. Via 'snel beantwoorden' kan je geen foto's uploaden.
-
Zo t heeft een jaar geduurt, maar nu eindelijk ga ik de polo weer in orde maken zodat ie de weg weer op kan.
Hij heeft een jaar "stil" gestaan (af en toe wel ff gestart, elke keer na wat pompen starten als vanouds :D )dus dr is wel t een en ander dat gedaan moet worden.
Voor zover ik het nu kan bekijken moeten de volgende dingen gebeuren:
-laswerk bij de tankhals (iemand die dit aandurft misschien?)
-remmen nakijken/losmaken (vooral achter)
-riemen van de motor vervangen
-nieuwe vloeistoffen
-zowiezo t hele blok nakijken (slangetjes enz.)
-uitlaat vervangen (meteen goed, dus als t budget t toelaat een spagettie spruitstuk, en sportdemper enz.)
-schokdempers vervangen (ook meteen goed, verlagen door andere dempers en veren )
-stofhoezen nakijken/vervangen
-wellemsblokken plaatsen (finally)
-voorwiellagers vervangen
-achterwiellagers nakijken/vervangen
nou dr is vast wel meer, maar dat komt wel als ik ermee bezig ben.
ik houd jullie op de hoogte :D
-
-wtf2- -klappen-, kom maar up met de opdates!!
-
Zo t heeft een jaar geduurt, maar nu eindelijk ga ik de polo weer in orde maken zodat ie de weg weer op kan.
ik houd jullie op de hoogte :D
Een jaar......wij leven hier in 2011 hoor , wachten sinds 2009 op foto's :)
-
-thumbsup-
Het is een behoorlijke lijst, succes met -klus-
-
-laswerk bij de tankhals (iemand die dit aandurft misschien?)
Tank zelf? Gewoon vervangen, lassen kan wel, maar dat duurt veel langer, (demonteren, leegmaken, laten drogen, lassen, lakken/tectyleren, monteren) Bij een nieuwe tank heb je minder stappen nodig ;)
-
@ Rutger: Koop jij een nieuwe originele VW tank voor m? -hug-
(Tenminste, als de originele VW er nog onder zou zitten zou ik lassen ook nog steeds een optie vinden..)
Imitatierommel is dikke bagger vergeleken met een originele VW benzinetank. Tenminste, die van mij wel..
-
Tank zelf? Gewoon vervangen, lassen kan wel, maar dat duurt veel langer, (demonteren, leegmaken, laten drogen, lassen, lakken/tectyleren, monteren) Bij een nieuwe tank heb je minder stappen nodig ;)
Jij mag een tank lassen Rutger mijn zegen heb je, maar denk dat je het niet overleeft zo, het kan wel maar dan moet je aardig wat andere dingen ondernemen.
-
tja, ieders eigen, maar hier rijden genoeg mensen van het forum met een immitatietank rond. En wil je een goede oplossing die ook nog vrij simpel is, koop dan voor een paar tientjes een nieuwe tank.
En de ene immitatietank is de andere niet. Mijn huidige klotst behoorlijk bij het afremmen, daar had ik bij me vorige auto (ook geen originele tank) geen last van.
@pieter: ik heb grofweg de procedure weergegeven, niet t complete proces, wat dus gewoon veel werk is ;)
-
Imitatierommel is dikke bagger vergeleken met een originele VW benzinetank. Tenminste, die van mij wel..
wat een onzin zeg -gert-
ik weet niet welke tank je gekocht hebt en waar maar blijkbaar verkeerd...
Je hebt imitatie en je hebt imitatie
-
het probleem met immitatietanken zit em zo ver ik heb kunnen ervaren vooral in de beschermlaa.g
Neem voor plaatsing de tijd met het goed behandelen van de tank en je hebt nergens last van.
Maar goed: das mijn ervaring :)
-
lol, de tank zelf ist probleem niet (zit al de 2de imitatietank onder ... why did they have to poke a hole in it when it was stolen? )
maar het plaatwerk erachter/onder de onderkant van de wielkuip zeg maar ;)
-
ow dat deel, mits je voorzichtig te werk gaat, kan er niet veel gebeuren denk ik (en gebruik maakt van lasdoeken) kan wel zijn dat je de tank er toch ff onderuit moet halen om er goed bij te kunnen, is wel wat veiliger ook.
-
denk inderdaad dat het soms makkelijker is iets meer werk te doen en de tank even te demonteren om het lassen te verbeteren.
-
Tja had begrepen dat je op het stuk plaat doelde -thumbsup-
alleen hier hebben de dames al een reactie gepost voordat ze uberhaupt goed hebben begrepen wat jou uitleg is -nana-
Shit....1,2,3,4,5,6,7,8,9,10......
Heb je trouwens foto's, moet je denk ik de tank uitbouwen?
groet ramon
-
ik heb nu ff geen foto's, die komen (echt waar!!) maar ik denk ook aangezien de plaats van de rottigheid dat t makkelijker is als de tank eruit is. thx everybody, ook al snapte niet iedereen wat ik bedoelde XD
maargoed morgen eerst maar eens t een en ander bestellen zodat we als t goed is zaterdag aan de slag kunnen :D
weet iemand trouwens waar je een goede verlagingsset kunt krijgen voor een redelijke prijs?
-
lol, eindelijk gaat de auto naar een jaar stil te hebben gestaan, weer rijden binnenkort.
Ik heb uiteindelijk het meeste door een autobedrijf laten doen, (uit luiheid XD )
zodra hij gaat rijden zal ik even foto's maken. (echt waar deze keer)
-
We zijn benieuwd :)
-
me 2 -thumbsup-
-
YEAH, als het goed is is de polo (Rasengan zoals ik em ga noemen :D ) maandag klaar :)
Net even bij wezen kijken en een rondje gereden ;)
nu even 2 foto's gewoon, later zal ik ook da new shocks and shizzle erop proberen te zetten ;)
(http://i1178.photobucket.com/albums/x371/Sonic-striker/DSC00170.jpg)
(http://i1178.photobucket.com/albums/x371/Sonic-striker/DSC00171.jpg)
-
Staat er mooi bij zo -thumbsup-
-
Staat er netjes bij -thumbsup-
-
dank u! :)
-
Smakelijk Polootje zo, hoor! -thumbsup-
-
Dit is "fase" 1, het weer laten rijden van de polo fase 2 en 3 zijn de optische en motorische delen.
oftewel geendeuken meer en misschien overspuiten en wat motortuning ;)
-
Die velgjes blijven leuk staan onder een coupe -thumbsup-
-
withstupid
RASENGAN: ultimate Ninja 2?
-
ziet er netjes uit zo!
en geniale velgen idd -thumbsup-
-
Mooi ding hoor!
-
@ steillheck, ook een naruto fan? :)
de velgen moeten nog steeds gespoten worden, weet alleen nog niet echt welke kleur mooi zou zijn :) licht goudachtig? of roomwit?
thx everybody voor de leuke comments ;)
-
Nee, gewoon opgezocht :)
-
lol, moet kunnen XD
-
Vanmiddag gespot op de A15 bij Geldermalsen: een happy Polo bestuurder :)
-
@ Bas, reed jij ook in een polo dan? ik heb je niet gezien :p
Maar nu even "terzake"
Van het weekend een compressietest gedaan, blijken hele goede waarden te zijn, 11, 10, 11.5 en 11 bar :D
Daarnaast de problemen van de carburateur nomaals besproken met de monteur, samen zijn we erachter gekomen dat de voetpakking lek is
Gelijk een nieuwe laten bestellen (en ook een voelermaatje en een nieuwe kleppendekselpakking.)
Ik hoop deze week de voetpakking te vervangen en deze of volgend weekend de kleppen stellen.
uiteindelijk hoop ik dat de Rasengan ;) weer netjes loopt :D
-
Mooi dingetje ;) Alleen jammer dat ie niet blauw is, dan zou t wel logisch zijn om hem rasengan te noemen :P
-
wat niet is kan nog komen XD
-manga nerd mode on-
Het kan ook de dark/kyuubi chakra zijn die wordt gebruikt voor de Rasengan (deze is rood) :D
-manga nerd mode off-
verder: Bedankt!!! :D
-
Gister de voetpakking van mijn carb vervangen, gelijk ff de carb doorgeblazen -thumbsup-
Polo loopt nu wel wat regelmatiger en directer, ik weet niet of dat het resultaat hoort te zijn als ie daarvoor valse lucht aantrok?
t was iig een rottig karweitje, die schroefjes zitten op een rot-plek zeg (althans 1 ervan -gert- ) daarnaast regende het.... nou ja tis iig gelukt ;)
-
-thumbsup- netjes toch!
-
Goed bezig, weer een stap verder -thumbsup-
Ga je de booskijker nog rood maken?
-
Ja, nu de motor redelijk in orde is, eerst nog even de boel netjes afstellen (kleppen, ontsteking) ga ik langzaam aan de optische onderwerpen aanpakken.
-
update: kleppen moeten nog steeds :(
wel de lichtschakelaar gemaakt :D en de ring van de tankhals rubberding erin gezet.
De mototr loopt nog steeds erg beroerd als ie koud is al heb ik het gevoel dat het erger is als het geregent heeft of vochtig weer is.
moet ik dan gewoon een plastic zak over de ontsteking doen of zoals mn pa zei haarlak ?
-
Gisteren bij de meeting is door een aantal forumleden de ontsteking en stationair toerental afgesteld, de polo loopt nu als een jekko, was vergeten hoe "fel" een polo kon zijn -naughty-, vanochtend ook geen problemen gehad met starten (zonder choke) -nana- motor liep gelijk wat hoger in de toeren als eerst. Daarnaast is hij veel directer met gas geven -sturen-
nogmaals, vooral Dennis, Martin en Roel BEDANKT!! -hug-
-
-thumbsup-
-
withstupid
-
-uitlachen- Backfire tijdens afstelsessie klonk anders ook wel leuk.
Verrassend wat sommige aan gereedschap meesjouwen.
"Wie heeft er een stroboscoop bij zich?" "Ja", zei Dennis (ik was ff verbaasd)
-
Toevallig nog in de auto liggen, gistermorgen onsteking gecontroleerd van de G40.
-
ik ben er iig erg mee geholpen :) deze week alleen even de CO afstellen en voor het complete plaatje een nieuwe verdelerkap en rotor, zodat alles goed is. daarna verder met bodywork,
zojuist haubelifters gekocht op ebay (zag er wel erg handig uit bij Arjan) en dan op zoek naar een set voorschermen om mee te beginnen :D
-
-uitlachen- Backfire tijdens afstelsessie klonk anders ook wel leuk.
Verrassend wat sommige aan gereedschap meesjouwen.
"Wie heeft er een stroboscoop bij zich?" "Ja", zei Dennis (ik was ff verbaasd)
-uitlachen-
had op zaterdag de co meter er uit gemikt ivm de tent die er in moest. die lag naast de stroboscoop en de colortune (works like a charm)
-
ach je kunt niet alles hebben ;)
-
:) we proberen het allemaal wel, maar valt elke keer weer tegen
-
Sinds de meeting heeft de polo super gelopen, alleen gisterenavond toen ik naar mijn werk wilde gaan starte hij super, maar sloeg niet aan. een tijdje staan prutsen maar geen reactie. Uiteindelijk de good old Alto van mijn moeder maar meegenomen.
Zelf dacht ik dat de ontsteking niet goed functioneerde ofzo.
Later, na mijn werk nog ff geprobeerd, hij sloeg na 2 sec aan -gert-
Vanochtend weer gewoon starten en aanslaan.
Mijn vraag is: Is dit een teken dat er iets kapot aan het gaan is? of al kapot is?
Vanmiddag ga ik iig even een nieuwe verdelerkap en rotor halen, wilde ik al doen en kan zeker geen kwaad.
-
verdelerkap enz zou ik niet meteen op gokken.
volgens mij zag het er laatst nog allemaal redelijk netjes uit.
maar goed. kwaad kan het niet.
lastig reproduceren als het trouwens nu weer weg is.
waar het op kan duiden?
contactblokje stuk (lijkt epidemische vormen aan te nemen)
kabelbreuk
enz enz
-
Zal vanmiddag alles even nakijken :)
-
Sleeptuimelaar toch? Nee, te nieuw kenteken...[doet check] Ah import, auto is van 1985: sleeptuimelaar it is.
Aangezien verdeelkap er dan toch af is: even een blik werpen in de ontsteking,
kijken of de contactpuntjes nog oke zijn.
(verwacht van wel, aangezien 't geen constant probleem is, maar je weet nooit)
-
-thumbsup- komt voor elkaar, bedankt :)
-
ff weer een update, ik heb er nu andere velgjes onder (BBS jonguh!)
Zodra ik de naaf binnenheb een ander stuurtje en een andere einddemper. :D
-
Mooie schoenen! -thumbsup-
-
Staat goed!
-
Ziet er netjes uit zo.
Niet vergeten die schroevendraaier voor je wiel weg te halen.
-
BBS staan altijd goed, wat doe je met de andere velgen? Onder de witte steil? Die vond ik mooier omdat je die nooit ziet.
-
Moet persoonlijk ook zeggen dat hoewel deze wielen mooi zijn ik de ronal klebatts gaver vond, stond echt gaaf op jouw auto!
-
withstupid
Ach, BBS, prima voor de winterbandjes...
-
BBS zijn inderdaad goed voor de winterbandjes :)
-
-gert- Doe mij deze maar ..........
-
Ziet er netjes uit zo.
Niet vergeten die schroevendraaier voor je wiel weg te halen.
haha klopt, de volgende dag had mn pa em in de brievenbus gevonden ;)
Moet persoonlijk ook zeggen dat hoewel deze wielen mooi zijn ik de ronal klebatts gaver vond, stond echt gaaf op jouw auto!
Het nadeel van die velgen is alleen dat ze met 60 mm verlaging, bij elke drempel de spatborden raken D:
maar idd mooie velgjes, als ik nu nog eens tijd vind ga ik die opknappen ;)
en nog een plaatje van mn "nieuwe" stuurtje
-
-thumbsup-
-
Komt dat niet door de bandenmaat die om de 'kleeblatts' liggen? Lijken wat hoog naar mijn idee.
-
Komt dat niet door de bandenmaat die om de 'kleeblatts' liggen? Lijken wat hoog naar mijn idee.
ja dat klopt, is 165/65/13
maar geld voor nieuwe had ik niet xD
-
Hmmm toch een normale maat, misschien dat de et waarde roet in het eten gooide?
-
Hmmm toch een normale maat, misschien dat de et waarde roet in het eten gooide?
ja, de velg kwam ver naar buiten, daarom stond t wel cool :)
-
Na een Renault 4 in de deur gehad te hebben en niet lang daarna een badmuts die met wegrijden uit een parkeervak mijn mooie polo raakte. Had ik er genoeg van, krijg ik van de laatste schade een vergoeding via een fonds, (die badmuts reed weg terwijl ik er achteraan rende en er 3 getuigen bij stonden, helaas niet het kenteken onthouden). Tijd dus om dat geld in de polo te stoppen.
Ik heb een zeer mooie deur van Dante G over genomen en erin geplaatst
een achterlichtje gekocht (het deukje is nu bijna niet zichtbaar)
Wat er nog gaat gebeuren:
Nieuwe uitlaat, de oude is zo rot als .... en hangt aan ijzerdraadjes
Graag wil ik hiervoor een Spagetti spruitstuk en een Bastuck demper.
Kan iemand me zeggen of het verschil van prijs in spagetti spruitstukken veel uitmaakt, heb hier gezocht, maar kon alleen een hele oude topic vinden. is een TA-Technix van 150 euro te vergelijken met een van 350 euro van Supersprint.?
Veerpootbrug van OMP
En andere stoelen, 2de hands race zetels of corrado stoelen of goede uit een andere polo, ik ben er nog niet uit.
Maar iig voor everybody to know: JA de auto rijdt nog! :D
-
De nieuwe deur :)
-
Ziet er goed uit en leuke plannen -thumbsup-
-
danke schon! :)
-
Komt die "nieuwe" deur niet met een omweg uit Emmeloord weg ?
-
-thumbsup-
-
via via wel idd :D
-
U is gespot (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57465&page=502&pp=20)
-
Helemaal gemist dit doh
Netjes Perrin -thumbsup-
En idd via Emmeloord naar Nunspeet & via Rijswijk naar Ochten :D
-
ik zie t nou ook pas, beetje druk met school enzo. Afgelopen weekend hele uitlaatlijn vernieuwt (van spagetti naar bastuck einddemper)
zal er morgen eens even foto's van maken -thumbsup-
Bedankt voor de deur!
En ik heb meteen weer wat vraagjes:
- Zit een 2f bumper op dezelfde punten vast als een 2?
- Is een oliekoeler gemakkelijk te monteren?
- Kan iemand me een keer leren de kleppen te stellen van mijn automobiel?
Alvast bedankt! :D
-
oliekoeler is vrij makkelijk te monteren, heb je de spullen al? iig. motoroliefilter eraf, adapter monteren, motoroliefilter weer monteren. leuk plekje verzinnen voor de oliekoeler en monteren, slangen aansluiten. Motorolie bijvullen! en klaar. Alleen het heeft niet heel veel nut voor jou -dunno- ik zou graag een keertje langskomen om kleppen te stellen maar ben super druk...
-
Haha ok dan, zit gewoon op de filter dus :D
Nut heeft het idd niet, maar een fake ophangen vind ik al helemaal not done, vandaar ;)
-
Bumpers zijn compleet anders qua bevestiging.
Als je een hydrostoter hebt, hoef je de kleppen niet te stellen :)
-
ik heb een sleeptuimelaar ;) en thx over de bumpers :D
-
Ramon heeft nog bumpers voor een 2 die op een 2F lijken.
-
Ramon heeft nog bumpers voor een 2 die op een 2F lijken.
ja van dietrich! Staan ergens in verkooptopic. Vraager niet veel voor.
-
Mijn nieuwe uitlaat sound:
http://youtu.be/xymRnj3zY4k (http://youtu.be/xymRnj3zY4k)
:)
-
Vind ik leuk :)
-
Vind ik leuk :)
dank u!
-
Klinkt lekker :)
-
Goed bezig -klus-
Klinkt lekker beschaafd -thumbsup-
-
Vandaag de apk punten van maandag aangepak t met veel hulp van Raymon (nogmaal bedankt!)
nu hopen dat t genoeg is om volgende maandag door de keuring heen te komen
-
Geen dank en succes maandag :)
-
Nice -thumbsup-
-
Zo, ff apk update, HIJ IS ER WEER DOORHEEN!!! :D -klappen-
maar niet zomaar, had vandaag de afspraak staan, maar toe ik gisteravond mn auto parkeerde bij mn werk, "knak" en dat was de handremkabel :| helemaal zuur, en scheldend naar binnen gegaan en mn diest gereden. ondertussen opgezocht wat er kapot kon zijn en hoe ik dat moest maken. eerst dacht ik dat t de kabel in de auto was, maar toen ik snachts thuiskwam zag ik een deel kabel bij de achteras op de grond liggen. nog zuurder, ik had nog nooit een rem uit elkaar gehaald.
Sochtends meteen opgebeld om de afspraak te annuleren en gebeld naar de brezan of ze zon kabeltje hadden. niet dus, dus weer wachten tot 14:00 uur tot ze het binnen hadden.
Thuis meteen aan de slag gegaan en de boel los gemaakt. en t viel alemaal reuze mee, je hoeft niks van veertjes of wat dan ook los te maken om die kabel te vervangen. wel een tip: maak de kabel eerst in het midden bij de acheras vast aan de rest van de kabels, want met de hand trek je dat kabeltje niet tegen de veer in :p
met een uurtje was ik klaar en heb ik snel een bedrijf in de buurt (Gbr. de Greef, Echteld) gebeld of de auto nog kon worden gekeurd. en 5 voor 5 was het klaar :D
-
-thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Lekker bezig -thumbsup-
-
spannende dag -thumbsup-
-
Top! -thumbsup-
-
Goed (en zelf!) gedaan! -thumbsup-
-
Zo te lezen heb jij 't latere handremsysteem: ik dacht dat die per modeljaar 1986 pas kwam.
Links en rechts vanuit de remtrommel zelfde lengte kabel en afstellen doe je binnen bij de hendel, right?
Chassisnr ..-F-000 000 of ..-G-000000?
-
Bedankt allen :D
en idd zelf hgedaan, wat niet alleen veel geld scheeld, maar ook nog eens leuk is als t lukt :D
qua handrem: klopt ja,
chassis nr, ..-FW000000
maar ik hoor vaker dat ik wat aparte dingen heb op de polo, misschien komt dat omdat ie zn jeugd in DE heeft rondgereden ;)
-
Chassisnr. is wel modeljaar 1985, hmzz....handrem-upgrade toch eerder ingevoerd......overgangsmodelletje.
Wees blij => oude type handremkabels zijn niet overal meer te koop.
-
ok, weer wat geleerd ;)
-
Goed bezig -thumbsup-
-
Apk is verder goed gegaan Perrin ?
-
Apk is verder goed gegaan Perrin ?
Of je leest vorige pagina gewoon even niet ofzo..... :)
-
Iets met bier en niet zo helder meer sjon -naughty-
-
en hier ook al geen foto toevoegmogelijkheid :P
-
Klik op ANTWOORD rechts onderin. Linksonder de laatste post Dan kun je bijlagen toevoegen -thumbsup-
-
Klik op ANTWOORD rechts onderin. Linksonder de laatste post Dan kun je bijlagen toevoegen -thumbsup-
Dat weet ik, had ik ook gedaan, maar dan staat het toevoegen van bijlagen er niet bij zoals normaal :(
-
Hier werkt 't gewoon nog -dunno-
-
Maar dat had je nog niet verteld:
(http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/d/313704-3/5D3_6145.jpg)
2e Pinksterdag lekker gereden op Zandvoort?
-dj-
(http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/d/313824-3/5D3_6208.jpg)
-
-thumbsup- staat beter die helm ipv een petje -uitlachen-
-
Ik moet meer op het forum zitten zo blijkt haha, bedankt Sjon
Zandvoort was idd super! En afgelopen weekend ben ik voor de tweede keer naar de Nurburgring geweest samen met twee vrienden (rode golf en groene corsa op de fotos van Zandvoort)
Een klein verslag voor wie dat leuk vind om te lezen:
Zaterdagochtend gaan rijden richting de ring. Bij Monchengladbach even getankt en gegeten en toen door naar Lind (8-9 km van de ring). Daar hadden we een appartement geboekt. Aangekomen even onze spullen in het appartement gelegt en toen met 1 auto naar Nurburg gereden voor wat (auto)sightseeing Na wat rondgereden te hebben en wat kleine boodschappen te hebben gedaan zijn we naar het kasteeltje geweest in Nurburg (http://www.burgen.de/deutschland/nuerburg/ (http://www.burgen.de/deutschland/nuerburg/)) en daar genoten van het uitzicht. Aanrader als je daar toch bent. Hierna hebben we wat gegeten in een leuk restaurant net onder dat kasteeltje, waar je wederom uitkijkt op Nurburg. uiteindelijk nog even bij de baan wezen kijken, maar die was gesloten wegens reparatiewerkzaamheden. En toen terug naar het appartement.
Zondagochtend lekker ontbeten en toen naar de Nordschleife. Daar aangekomen even wat gedronken en het pasje gehaald om de baan op te mogen. Toen we er klaar voor waren ging alleen de baan voor dik een uur dicht, want crash. Toen de baan weer open ging stond er natuurlijk een dikke file om erop te gaan, dus nog maar even een half uurtje gewacht voor wij ook aansloten.
En toen ging de adrenaline stromen: De baan op! Het was dit jaar minder druk toen wij erop gingen dus heb redelijk mijn eigen lijn kunnen rijden.
Het is jammer dat het zo snel voorbij was, maar erg genoten!
Van de baan zijn we direct weer naar de parkeerplaats gegaan om de auto's te checken en tot mijn schrik was de polo wat olie aan het verliezen. Dus eerst even laten afkoelen waarna ik even het een en ander heb schoongemaakt en weer heb bijgevult. ik denk dat de krukaskeering wat slecht wordt, aangezien de hele draagarm en alles onder de olie zat. dus daar moet ik binnenkort wat mee (las dat dit goed zelf te doen is?) Maargoed, we zijn nog even gaan kijken langs de baan en dat alleen is voor een autofanaat al super, je ziet echt vanalles langskomen, van oude mini coopers en een caddilac tot aan de nieuwste A45 AMG of Porsche 911 GT2.
Uiteindelijk naar huisgegaan, en na een 50-60 km even de olie gecheckt, alles bleef redelijk goed, dus toen de rest rustig aan naar huis gereden.
Dus dat was mijn weekend.
Bewijs :P https://www.youtube.com/watch?v=nyZyREhTPCs&index=2&list=LLV6FhoEHh4YqNp_gjDTc6-A (https://www.youtube.com/watch?v=nyZyREhTPCs&index=2&list=LLV6FhoEHh4YqNp_gjDTc6-A)
Nog even voor wie mijn Coupe niet kent:
1.3 HK met spaghetti, en Bastuck einddemper
Weitec 60-40 vaste verlanging en wellemsblokken
Sparco Sprint racestoel
Verder standaard!
Voor mezelf, wat ik wil aanpassen voor volgend jaar:
- Remmen
- Veerpootbruggen voor en achter
- motorfietscarbs?
-
Ah, je raakt ook verslaafd aan 't circuit -naughty-
Alleen al rondom de Ring is vaak genoeg leuks te bewonderen: heerlijk!
-
Leuk man, Perrin! -thumbsup- -sturen-
-
Heel vet zeg! En ook erg leuk om je project te volgen hier
-
Bedankt!
Ga van de week eens kijken waar de motor nou precies vandaan lekt. en eerst ff dat dan fixen hopelijk.
-
Krukaskeerring / oliepomp, nokkenaskeerring, koppakking, carterventilatie: allemaal mogelijkheden.
Olie is dun als 't heet is he => kan overal vandaan komen
-
Krukaskeerring / oliepomp, nokkenaskeerring, koppakking, carterventilatie: allemaal mogelijkheden.
Olie is dun als 't heet is he => kan overal vandaan komen
das waar, een rondje stampen met een polo maakt em lekker warm haha
Karterventilatie is idd een optie, aangezien die slang doormidden is, maar staat daar dan zon druk op?
blok was bovenin droog, dus nokkenas lijkt me sterk
dan blijft oliepomp en keering over. zodra t wat droger is buiten ga ik verder op onderzoek uit
-
Een gezonde motor heeft weinig tot geen carterdruk,
maar stel dat 't bolletje onderin 't blok beetje verstopt zat,
langdurig hoogtoerental op circuit wil de druk best opbouwen en ineens een dot olietroep eruit kotsen.
Nokkenaskeerring kan prima: olie zakt achter de distributiekap naar onder => ff goed kijken daartussen
-
Ok, zojuist wat beter gekeken naar de olielekkage, nokkenaskeering is het niet, want die is mooi droog. de lekkage lijkt onderin vandaan te komen, bij de krukaspoelie enz.
Zojuist ff wat gelezen in het haynes boekje, eigenlijk is de krukaskeering de seal die na de oliepomp erop gaat?
ofwel, die poelie eraf halen, en dan zit ie daar gelijk achter?
-
Krukaskeerring zit achter krukastandwiel (krukaspoulie zit met 4 inbusjes op krukastandwiel).
Distributie moet eraf, bout van krukastandwiel wil nog welles vastzitten.....
-
Krukaskeerring zit achter krukastandwiel (krukaspoulie zit met 4 inbusjes op krukastandwiel).
Distributie moet eraf, bout van krukastandwiel wil nog welles vastzitten.....
ok coolio thx!
-
Is het je nog gelukt om het te verhelpen?
-
Is het je nog gelukt om het te verhelpen?
Heb er nog geen tijd voor gehad, maar ga van t weekend de boel er eens af proberen te halen :)
-
Zo, de krukaskeering heb ik uiteindelijk laten doen omdat ik geen tijd heb ivm stage.
Ik wil de plannen voor deze polo wat wijzigen, Ik wil hem een beetje maken zoals de eerste Polo Cup auto's (niet G40)
Ik denk dat dat een mooie basis is voor eventueel later dezelfde of vergelijkbare specs als een G40 cup.
-
Eerste Polo Cup, ah dus sleeptuimelaar met dubbele webers, rolkooi, Cupframe & Cupvelgen?
-hitit-
-
Eerste Polo Cup, ah dus sleeptuimelaar met dubbele webers, rolkooi, Cupframe & Cupvelgen?
-hitit-
Dat ja :D
al zullen die velgen nog lastig worden denk ik :P
-
In Melle stonden er meerdere Polo's met Cupvelgen: met een beetje geduld komt er vanzelf een setje voorbij
-
Polo3 had/heeft een setje te koop gehad
-
Wel de goede nemen er zijn 2 soorten cup-velgen.
-
Wel de goede nemen er zijn 2 soorten cup-velgen.
Is er serieus een verschil ja? en eh ik denk meer dat de prijs tegen gaat vallen haha. De cveklgen staan ook als laatste op t lijstje :)
-
2 versies Cup velgen wist ik ook niet: vertel, wat is 't verschil / zijn de verschillen? -dunno-
-
Verschillende cupmaat? -naughty-
Sorry, kan het niet laten te scoren voor open goal
-
uitlachen2
-
Ja Cup D en Cup DD voor Luc dan.
Ik meende ooit ergens op het web gelezen te hebben,dat het verschil zit in de gleuven.
Het zou zo iets moeten zijn dat de eerste versie van de velgen rechte einden had in de gleuf en in de G40 serie wat rondere einden in de gleuf.
Alleen nu heb ik geen idee meer waar ik dat gelezen had.
-
Maakt ook niet uit, als het op internet staat is het waar...
-
Ja Cup D en Cup DD voor Luc dan.
Ik meende ooit ergens op het web gelezen te hebben,dat het verschil zit in de gleuven.
Het zou zo iets moeten zijn dat de eerste versie van de velgen rechte einden had in de gleuf en in de G40 serie wat rondere einden in de gleuf.
Alleen nu heb ik geen idee meer waar ik dat gelezen had.
Weinig verschil dus, zolang t dezelfde maar zijn (dus alle V1 of alle V2) maakt t mij niet uit haha
-
Dus....... :)
-
Dat ja, maar dan niet de kleur en stickers, die doe ik zelf :) misschien alleen t nummer.
-
Gezien dat het andere cup velgen zijn?
-
Gezien dat het andere cup velgen zijn?
wat?
-
Nou dat waar ik het een pagina terug over had.
Rechte uit einden versus rondere bij de koelings gleuven om het zo te zeggen.
-
haha das ook bijna niet te zien zeg xD
-
Sterker nog: ik zie het niet... :) -gert-
-
Gerade gefunden #ebaykleinanzeigen https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vw-polo-g40-cup-felgen/547080325-223-1463 (http://Gerade gefunden #ebaykleinanzeigen https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vw-polo-g40-cup-felgen/547080325-223-1463)
-
Gerade gefunden #ebaykleinanzeigen https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vw-polo-g40-cup-felgen/547080325-223-1463 (http://Gerade gefunden #ebaykleinanzeigen https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vw-polo-g40-cup-felgen/547080325-223-1463)
van die prijs krijg ik wel tranen in mn ogen zeg -gert-
-
Van het weekend de polo maar eens onder zijn slaapzeil vandaan gehaald. FF gestart en laten lopen. Direct even wat spul besteld voor een beurtje.
En zodra het weer wat beter word de veerpootbruggen plaatsten, remmen upgraden en de remslangen vervangen voor stalen. En dan is ie bijna klaar voor een zomer met hopelijk een tripje Nurburgring en een circuitdagje op Zandvoort :)
-
Ondertussen de bougies/olie/rotor/filters vervangen en VWII remklauwen overgenomen van Nick. Deze ga ik waarschijnlijk van t weekend op de auto monteren. gelijk de remvloeistof vervangen, (is 1 liter genoeg daarvoor?).
Kwam er zaterdag alleen ook achter dat een stofhoes stuk was, dus die komend weekend ook maar vervangen -thumbsup-
en dan is ie klaar voor de 25ste mits het weer goed is dan.
-
(is 1 liter genoeg daarvoor?).
Ja! :)
-
top thx! -thumbsup-
-
:)
-
das toch bijna porno ofniet :D
-
Allebei de versies -cool-
-
Gezien dat er toch verschil in zit?
-
Gezien dat er toch verschil in zit?
ja idd, en niet zon beetje ook eigk
-
Nou nou, de spaakjes/openingen zijn anders, maakt mij geen biet uit => doe mij maar een setje -hitit-
Op de Polo meeting in Melle waren de setjes niet op 1 hand te tellen: voortaan opletten welk spaakje ze hebben
-
De vorige keer kon ik de juiste foto niet vinden(stond dus verstopt op mijn iPad :) ) maar er zijn dus 2 soorten geweest.
-
Ik vond die ene toch mooier...
-
Nou nou, de spaakjes/openingen zijn anders, maakt mij geen biet uit => doe mij maar een setje I'd hit it
Op de Polo meeting in Melle waren de setjes niet op 1 hand te tellen: voortaan opletten welk spaakje ze hebben
same here ;)
-
en weer door de APK heen zonder moeite :D
volgende keer in 2019 weer ;)
blijkt alleen wel dat US lights met organje knippers niet mogen, maar met wit wel :|
BTW de achterbank enzo er ook maar eens uitgehaald, because racecar xD
Deelbare achterbank nog wat waard? -dunno-
-
Goed gedaan 👍
-
Vooraan mag alleen wit of geel (officieel amber ofzo?) qua verlichting en aangezien deze Polo nooit geleverd is in the us of a,
mag er geen oranje verlichting zijn. Niet alleen voor apk, ook de wouten kunnen een bon schrijven,
als ze dit weten / zin hebben / de moeite willen nemen / etc.... :)
Maar wel weer verse apk -thumbsup-
-
Nice job
-
Als ze twijfelen die natnekken krijg je hier toch gelijk een W.O.K...
-
Vooraan mag alleen wit of geel (officieel amber ofzo?) qua verlichting en aangezien deze Polo nooit geleverd is in the us of a,
mag er geen oranje verlichting zijn. Niet alleen voor apk, ook de wouten kunnen een bon schrijven,
als ze dit weten / zin hebben / de moeite willen nemen / etc.... :)
Maar wel weer verse apk -thumbsup-
Aah ok, ik wist dit dus niet, en afgelopen 4-5 jaar is ie er fijn doorheen gekomen met de organje US lights.
Maargoed, ik ga ff blanke kopen gewoon om geen risico te lopen.
Kniperlicht mocht wel wit zijn wat ik opzich best raar vind
-
Mits voorzien van oranje knipperend lampje...
-
Mits voorzien van oranje knipperend lampje...
Blijkbaar hoeft dat dus niet, mag ook wit zijn volgens de apk meneer
Bron van RDW
2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
-
RDW Online APK-regelgeving:
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
3. De zijrichtingaanwijzers mogen niet anders dan ambergeel stralen.
enz enz bla bla
Hadden M&M ook al eens 'ontdekt' meen ik?: knipperlichten voor mogen ook wit -gert-
Niet duidelijk voor medeweggebruikers naar mijn mening.
Zijknippers had ik ooit eens discussie over: blank glaasje met oranje (ambergeel) lampje waarvan de folie losliet
en hierdoor een beetje wit licht scheen => dat mag niet, ik dacht van wel, maar dat blijkt dus alleen voor de voorkant te zijn.
Discussie is met een knipoog hoor: m'n apk-boer loopt al lachend richting z'n voorraad lampjes en monteert een nieuwe :)
-
Idd ja xD
Ik denk dat ik gewoon maar wit ga monteren dan, tenzij t er echt lelijk uit ziet :p
-
Heb het bij mijn 'amerikaan' ook. Naast de koplampen zitten een soort running lights eb in de bumper de knipperlichten die ook als running lights continue branden. De glaasjes naast de koplampen en in de bumper zijn origineel oranje en branden dus continue met de stad/dimlichten --> kreeg hier bij de rdw keuring en bij de apk afkeur op. Nu heb ik alle glaasjes voor wit vervangen, wat dus ook witte richtingaanwijzers betekent aan de voorzijde en nu is het legaal..
(http://img.photobucket.com/albums/v235/Vince86c/IMG_0366_zpsipvrphip.jpg)
-
Das dan eigenlijk wel weer jammer als 't origineel wel zo hoorde:
bij zo'n (bijzondere !) import zou eigenlijk een uitzondering mogelijk moeten zijn
met iets van een aantekening op 't kenteken, net als 't voeren van kleine kentekenplaten, zeg maar.
Aan de andere kant: als er 1 schaap over de dam is.....
Btw, autobedrijf Terpstra: als 't goed is hebben die een import oranje Audi 50 staan in hun eigen collectie
-
wit it is then hahaha, vette wagen btw :D
-
Das dan eigenlijk wel weer jammer als 't origineel wel zo hoorde:
bij zo'n (bijzondere !) import zou eigenlijk een uitzondering mogelijk moeten zijn
Btw, autobedrijf Terpstra: als 't goed is hebben die een import oranje Audi 50 staan in hun eigen collectie
Met oranje glaasjes krijg je in NL geen typegoedkeuring, terwijl het in Amerika juist heel normaal is. Vandaar ook de naam 'US lights'.
En autobedrijf Terpstra: mooi bedrijf ja met mooie Audi's. Ik heb de Fox hier in onderhoud
-
Na een klein weekje klooien savonds nu de G40 remmen upgrade uitgevoerd. hij remt weer als een beest :D
-
Netjes hoor.
-
Even nieuwsgierigheid: welke schijven en blokken?
-
Even nieuwsgierigheid: welke schijven en blokken?
Schijven zijn van Brembo en blokken van Ferodo allebei "standaard"
-
De ds2500 variant van Ferodo?
-
DS2500 is niet bepaald 'standaard'...
-
DS2500 is niet bepaald 'standaard'...
idd, gewoon normale "g40" blokken van mister auto :P maar Ferodo leek me wel goed te zijn.
-
Vandaag naar de Nurburgring. Na de afstelmiddag met Sjon (nogmaals bedankt daarvoor) is de polo er helemaal klaar voor. Gisteren nog even andere banden gemonteerd aangezien de semi slicks te groot waren (staan te koop btw :p ). Ga nu op Nankang NS2.
Hopen dat de polo het weer goed uithoudt, dan komen de plaatjes enz later in dit topic.
-
Have fun! Be safe!
-
Houd hem heel he op de ring.
-
Kleppen stellen: inbussleutel 7 deed *knak*.... gelukkig was de automaterialenboer nog open.
Puntjes, ontsteking en CO afgesteld -klus- . Heerlijk dat ouwe mechanische spul -dj-
-
2 rondes gedaan en hij hield het zeer goed. zodra ik de fotos binnen heb zet ik ze hier neer.
BTG tijd ongeveer 12 min en 20 sec. Niet slecht voor een 55 pk 32 jaar oude auto :D
-
https://www.youtube.com/watch?v=N0axdrmnEDY (https://www.youtube.com/watch?v=N0axdrmnEDY)
-sturen-
-
Cool!
-
er komt nog meer, ik heb namelijk met mn 25 euro dashcam ook mijn eerste ronde gefilmt(geluid is alleen ruk), maar dat is wat groter dus dat duurt nog ff ;) en fotos komen ook nog
-
https://www.youtube.com/watch?v=tihRCKSPDLY rondje meerijden? :P
-
Niet lang meer en hij is weer terug in Duitsland (hij is ooit geimporteerd naar NL)
Tuv wordt wrs nog een bitch maargoed. De zaken zijn in gang gezet
-
2 september weer 3 rondes NBR, snelste tijd nu 11:27 (BtG) :D
Maargoed, ook slecht nieuws, het gaat nog wel ff duren voor de polo een D kenteken krijgt (als dat uberhaubt gaat lukken). Beide dorpels zijn rot, voorschermen rot, bak lekt, achterschort is rot. Daarbij moet ik em zo ongeveer origineel gaan maken om gutachten te krijgen (Stuur is anders, schokdempers/veren zijn anders, Sparco stoel mag wrs niet, wellemsblokken mogen niet, stahlflex remslangen misschien niet.
Ik weet nu even niet wat ik moet doen.
- Of alles maken en wrs meer dan 2K kwijt zijn (als het gemaakt wordt wil ik geen bak en braad praktijken)
- Of andere shell kopen en alles overzetten (waarbij ik nog steeds het probleem heb dat veel spullen niet mogen)
- Of schorsen en wachten tot ik zelf tijd en geld heb om het een en ander te doen
- Of auto strippen, delen verkopen die hier niet mogen en de rest naar de sloop
- Of verkopen in NL (yay 250 euro :|)
Misschien is dit wel het einde van mn Polo maar ik weet niet, nog maar eens goed over nadenken.
-
En op nl kenteken houden op bv je ouders naam is geen optie?
-
En op nl kenteken houden op bv je ouders naam is geen optie?
Dat kan, heb ik ook aan gedacht, maar daar gaat het probleem niet geheel van weg.
-
Kijk even op het Duitse forum wat toegestaan is voor de auto.
Www.polomgazine.de
-
Dat kan, heb ik ook aan gedacht, maar daar gaat het probleem niet geheel van weg.
Klopt een gedeelte van het probleem blijft inderdaad maar je bent niet zo gebonden aan de regels.
-
Klopt een gedeelte van het probleem blijft inderdaad maar je bent niet zo gebonden aan de regels.
Dat is waar.
Kijk even op het Duitse forum wat toegestaan is voor de auto.
Www.polomgazine.de
Ik weet nu door de keuring wat ik mag en niet :)