*Update & Off-topic veeg*
Schreeuw om Marcel!!! uit bovenstaande posting is ondertussen gehoord.
Afgelopen 2 avonden is van 2 einddempers 1 geworden. Het demper gedeelte van de Gillet einddemper (het broodje) bleek bij nadere inspectie al eens eerder weer dicht gebakken te zijn geweest. Was dus niet helemaal fabrieksnieuw toen ik m kocht, dat wist ik, maar goed: Al eens eerder opgelapt dus.
Anyhoe; De Giesel einddemper gescheiden in 'pijp', 'broodje' en 'einddstukje'. Het broodje tussen pijp en S bocht van de GILLET geplaatst, middendemper aangepast ( buig,wrik, steuntje verplaatst/las etc etc: Ja, Marcel kon z'n lol op ). Omdat het Giesel broodje net wat langer is ( 2,5 centimeter ) en bedoelt voor een 2f, ook nog het beugeltje vervangen/verplaatst en de S-bocht ietsiepietsie ingekort aan de demper gezet. Na een laagje zinkspray het geheel voorzien van hittebestendig matzwart: Zag/ziet er weer helemaal goed uit.
Resultaat:
Tussendemper hangt nu zo hoog mogelijk in de tunnel ipv zo laag mogelijk op de grond
'Slaan' en 'Herrie' van tussendemper tegen middentunnel bij achteruitrijden is niet meer aanwezig
Einddemper ziet er weer helemaal 'Gillet Power Sound' uit
Geluid is weer acceptabel; klinkt best redelijk als de Gillet vóórdat deze extra ontluchtingsgaten kreeg
Geur die bij thuiskomst achter de auto hing deed mij denken aan een Patatkraam: Hey.. zou d'r nog wat Giesel-PPO-roet in de demper gezeten hebben?
Maximale bodemvrijheid geeft bij ruw gas los nog een heel klein tikkie tegen de bodem, op een plek waar veel unterbodenschutz zit, want klinkt als een dof tikje; waarschijnlijk 'hangt' de uitlaat nog wel wat door en het 'staafje' ( 431253149A ) op de einddemper ontbreekt ook nog. Misschien dat t staafje nét voldoende gaat zijn.
Marcel