Hallo allemaal,
Ik ben op het volksforum al voor gek verklaard en nog zo het een en ander.
Ook weet ik dat er motorcarburateurs zijn en dat het ook met dubbele webbers kan en zo.
Zo, dat is eruit
Hallo dus,
Ik heb nu al een tijdje het idee dat ik best met dubbele carbs zou willen rijden, maar dan echt uber- oldschool.
Mijn idee is om (beetje ala dubbele SU op de mini) twee solex pict 28/30/31 carburateurs op mijn motor te hebben.
Om dat te doen had ik bedacht dat als je twee inlaatspruitstukken van een smalblock ( zijn allemaal gelijk toch)
Te verzagen en samen te lassen zodat je twee carburateurs voeten hebt, een per twee cilinders dus.
Het gaat mij niet zo zeer om vermogenswinst, meer een beetje kijken wat mogelijk is en hoe het rijd.
Ik heb nu een (dubbele set) solex 40 dubbelpoorts liggen, maar ze vallen tegen en zuipen echt behoorlijk.
Ik heb verder alleen een rvs spagettispruitstuk gemonteerd, en gebruik de auto dagelijks. Ik wil dus geen scherpere nokkenas etc.
Wat ik wel mooi vind is de dubbele luchtfilters zoals je dat ziet onder de motorkapjes van zowel de mini als sommige volvo's met twee enkele carburateurs, en ook op beetles met twee carburateurs.
Bij deze auto's is het ook echt de extra carburateur die voor meer leven in de brouwerij brengt zonder extra aanpassingen.
Het voordeel van deze setup is ( wat ik merkte in een kattenrug met deze setup) iets meer koppel en een mooier geluid.
Ook de mini deed hetzelfde maar dan met iets meer verbruik.
Ook dacht ik dat er vast wel ergens genoeg spruitstukken zouden zijn waar wat mee gerotzooid zou kunnen worden.
Mijn vragen op dit gebied:
Is gegoten aluminium ( spruitstuk polo) te lassen en zo ja, waar zou ik dit kunnen laten doen?
En heeft iemand er een of twee liggen ergens?
Behalve de flow, zijn er meer dingen waar ik op zou moeten letten?
( vacuüm voor de remdruk houd ik rekening mee)
Dus nogmaals, ik weet dat dit niet de meest gebruikelijke oplossing is maar misschien rijd dit wel heel veel leuker, wie weet het tot het is geprobeerd toch?
Dit is een beetje een grove tekening van wat ik in gedachten had.
Mvg,
Erwin