Sloot trek,
Inderdaad @ Serge
Pa had er vorige week ineens zin an: Woensdag belde hij op: 3 liter water d'r in gegooit, want het lampje was gaan branden... en de dag erna weer 2,5 liter.
" Das nie goe nie " zei ik nog.
Aangeraden om de auto op de tegels weg te zetten (en niet in de grind) om te zien of ie op de grond lekt, of dat het elders verdwijnt...
Vrijdag ineens Pa aan de lijn, met een vrolijke mededeling: " Ik weet waar de koelvloeistof blijft!! "
Ah, dacht ik, gelukkig, lekkage'
" In het carter "
Dikke mayonaise aan de peilstok.
Damn..
Gisteravond om 20:00u begonnen en om 23:30u draaide de boel weer!
Om 23:45 ontdekt wat er mis was: schakelaar voor de ventilator waarschijnlijk overleden: fan sloeg niet aan, motortemperatuur naar 95 graden+
Schakelaar vervangen, check werkt! 0:15u: Naar huis.
Ben benieuwd of ie het houdt; de boel wel schoon gemaakt, maar niet gevlakt. Cilinder 1 stond vol water, corrosie aan waterkanaal en iets of wat putjes/corrosie op het dichtvlak van cilinder 1. De oude koppakking was zeker niet nieuw meer: bij het waterkanaaltje leek het wel of de boel dichtgeroest was ofzo, of in iedergeval: opgezwollen. Misschien dat ie het houdt. misschien ook net niet.
We'll see.
Kosten:
Kannetje aldi olie ( 8 euro, 5 liter, 15 W40 )
Koppakking: uit de sammlung
Termoschakelaar: uit de Giesel
klepdekselpakking: recycling uit de 1.3 diesel
Stukkie schuurpapier, remmenreiniger, wd40 en 1 avondje werk.
Hergebruik van kopbouten, en spruitstuk->downpipe pakking. Low-budget.. maar uitlaat leek zowaar dicht.
Naja: als ie het houdt, en hij is er nog van het winter, dan water verversen voor koelvloeistof
PS: Iemand nog een liter of 6 aan mayonaise nodig?