Auteur Topic: Wie is D-Drag?  (gelezen 10018 keer)

Offline Ddrag

  • Non-Register lid
  • Berichten: 263
  • Geslacht: Man
  • Cor Vos
Re: Voorstellen D-Drag
« Reactie #75 Gepost op: di, 23 aug 2011, 12:48:00 »
Voor zover ik weet is idd DigiJet voor de NZ-blokken en Digifant voor de GT's van wat de links op google mij vertelde :P

Wel handig om te weten.. kan die monteur daar rekening mee houden en kijken of hij de goeie aansluitkabels heeft om hem uit te lezen..
VW Golf 3 GTI 20 Jahre Edition '96 - sold
VW Polo Classic 86 sedan '89 - daily

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Voorstellen D-Drag
« Reactie #76 Gepost op: di, 23 aug 2011, 13:00:38 »
GT = uitvoering, kan zowel 55pk als 75pk (uitzonderingen ff buiten beschouwing gelaten....)
86c = zowel polo 2 als 2f
DigiJet = NZ
Digifant = 3F + PY

Offline Ddrag

  • Non-Register lid
  • Berichten: 263
  • Geslacht: Man
  • Cor Vos
Re: Voorstellen D-Drag
« Reactie #77 Gepost op: di, 23 aug 2011, 13:14:52 »
Helder!  -thumbsup-
VW Golf 3 GTI 20 Jahre Edition '96 - sold
VW Polo Classic 86 sedan '89 - daily

Offline Ddrag

  • Non-Register lid
  • Berichten: 263
  • Geslacht: Man
  • Cor Vos
Re: Voorstellen D-Drag
« Reactie #78 Gepost op: di, 23 aug 2011, 17:49:35 »
Jahaaa...misschien het probleem gevonden waardoor de auto zo slecht loopt, weet het niet zeker maar toch..

Ik deed zojuist de kap open en startte de motor even en hoorde een vacuumpompje/slangetje sissen, alsof ie valse lucht aanzoog.

Nu heb ik even foto's gemaakt ter verduidelijking om welke het gaat:



Ook zag ik dat er om de plug isolatietape zat dat los liet..:


Iemand een idee wat deze vacuum doet? (hij zit dus voor het luchtfilterhuis, naast de afdekkap bij de rechter koplamp)

Nogmaals ter verduidelijking, ik hoorde daar een sissend geluid, en naarmate ik er op drukte werd het luider.
Volgens de haynes manual duidt dat op een vacuum-lek.

VW Golf 3 GTI 20 Jahre Edition '96 - sold
VW Polo Classic 86 sedan '89 - daily

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: D-Drag: Vacuumlek? Help?
« Reactie #79 Gepost op: di, 23 aug 2011, 19:19:03 »
Lijkt mij ook, als hij zuigt is het een vacuüm lek, als hij blaast dan niet. ;)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Ddrag

  • Non-Register lid
  • Berichten: 263
  • Geslacht: Man
  • Cor Vos
Re: D-Drag: Vacuumlek? Help?
« Reactie #80 Gepost op: di, 23 aug 2011, 20:01:52 »
Volgens een kenner zou het de koudestart klep kunnen zijn...zegt dat iemand iets?
VW Golf 3 GTI 20 Jahre Edition '96 - sold
VW Polo Classic 86 sedan '89 - daily

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: D-Drag: Vacuumlek? Help?
« Reactie #81 Gepost op: di, 23 aug 2011, 21:26:31 »
Kan 't niet goed zien, maar is ie toevallig verbonden met 't koolstoffilter, welke in 't voorscherm hangt (onder luchtfilterbox) ?
Zo ja: soort van klep die opengaat als dat koolstoffilter mag dumpen in/op de inlaat.

Offline Ddrag

  • Non-Register lid
  • Berichten: 263
  • Geslacht: Man
  • Cor Vos
Re: D-Drag: Vacuumlek? Help?
« Reactie #82 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 00:18:56 »
Dat durf ik je niet te zeggen, maar ik vermoed van wel. Dr lopen nog meerdere slangen weg...en die slang die je vanaf de vacuum ziet lopen, loopt door tot aan de achterkant van het motorblok naar een dikke slang halverwege het blok (richting het onderblok toe). Ben nog een leek met dit soort dingen, dus moet een hoop hebben van de Haynes Manual etc.. :P
VW Golf 3 GTI 20 Jahre Edition '96 - sold
VW Polo Classic 86 sedan '89 - daily

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: D-Drag: Vacuumlek? Help?
« Reactie #83 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 17:30:57 »
Naar de carterventilatie denk ik dus.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Ddrag

  • Non-Register lid
  • Berichten: 263
  • Geslacht: Man
  • Cor Vos
Re: D-Drag: Vacuumlek? Help?
« Reactie #84 Gepost op: wo, 24 aug 2011, 20:14:54 »
Oke, Sjon had het over naar het koolstoffilter ofzo? of kan dat niet? :p
VW Golf 3 GTI 20 Jahre Edition '96 - sold
VW Polo Classic 86 sedan '89 - daily

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: D-Drag: Vacuumlek? Help?
« Reactie #85 Gepost op: do, 25 aug 2011, 10:22:24 »
De blauwe vacuumslang met mesh eromheen zit idd op de carterontluchting. Dit is de lucht die afkomstig is uit het koolstoffilter. Het dunnere witte vacuumslangetje zorgt ervoor dat deze klep functioneert. (bij een AAV werkt dit trouwens electronisch, krijg je een irritante specht onder je kap)

Het vacuumslangetje komt vanaf de voorkant van je gasklephuis. Als 1 van beiden lek is, krijg je idd een sissend geluid en loopt de motor vaak slechter (valse lucht)

Die isolatietape doet me vermoeden dat daar t lek zit.
« Laatst bewerkt op: do, 25 aug 2011, 10:27:03 door Rverlinde »

Offline Ddrag

  • Non-Register lid
  • Berichten: 263
  • Geslacht: Man
  • Cor Vos
Re: D-Drag: Vacuumlek? Help?
« Reactie #86 Gepost op: do, 25 aug 2011, 10:57:34 »
Kijk, aan jullie heb ik wat :D

Kunnen we mooi dat punt aanpakken zaterdag, zorgen dat dat opgelost word. En in combinatie met het uitlezen van de auto, checken op verdere storingen, en eventueel
de ontsteking nog even afstellen, en dan moet ie weer lopen als een zonnetje!

VW Golf 3 GTI 20 Jahre Edition '96 - sold
VW Polo Classic 86 sedan '89 - daily

Offline Ddrag

  • Non-Register lid
  • Berichten: 263
  • Geslacht: Man
  • Cor Vos
Re: D-Drag: Polo bijna 100% goed!
« Reactie #87 Gepost op: za, 27 aug 2011, 19:19:20 »
Vandaag naar Rotterdam geweest om al die punten aan de polo op te lossen!

Gedaan:

Uitlaat gewisseld
Thermostaat vervangen, en daarmee nieuwe koelvloeistof
APK check uitgevoerd: adviespunt volgens hem: De gordels vervangen
Ontsteking weer afgesteld, die hoort tussen de 3 en 7 te liggen, lag op ongeveer 1,5...Kortom, hij vonkte voor de zuigers omhoog konden komen..

Wat er geconstateerd is/nog moet gebeuren:
Auto verhogen, ligt nu te laag! Bij het inveren aan de voorkant knalt het zooitje tegen de aandrijfstang en slijt zo'n plastic afdekkap wat daar zit.
Geconstateerd dat de sensor van de radiator stuk is, die moet vervangen worden. Sensor heb ik vandaag al op kunnen halen bij een ander filiaal,
ik mis echter nog de papieren pakking die er bij hoort.
Koudestartklep is inderdaad lek, slangen rondom zijn goed, moet nog vervangen worden, was niet op voorraad.

En dat is het lijstje tot dusverre.
VW Golf 3 GTI 20 Jahre Edition '96 - sold
VW Polo Classic 86 sedan '89 - daily

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: D-Drag: Polo bijna 100% goed!
« Reactie #88 Gepost op: za, 27 aug 2011, 19:41:36 »
waarom gordels vervangen? Zijn maar 2 eisen voor: Moeten werken (dus vast en losklikken) en moeten bij een flinke ruk een blokkering hebben, zodat je bij een ongeluk goed wordt opgevangen. Dus welke van de 2 is het afkeurpunt?

Heb voor de voorzijde nog een setje gordels liggen, komen wel uit een '92er, dus of ze passen weet ik niet (sluiting kan iets verschillen) Maar die kun je voor een prikkie hebben.

Papieren pakking voor de sensor zul je zelf moeten maken van pakkingpapier. Is per strekkende meter te krijgen als het goed is (of in rolletjes van bepaalde lengte) Die krijg je niet op maat.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: D-Drag: Polo bijna 100% goed!
« Reactie #89 Gepost op: za, 27 aug 2011, 19:50:19 »
@Rutger: Gordels mogen ook geen draadbreuk vertonen sinds 2009, kleine beschadigingen duiden volgens de apk-eisen op een te grote belasting ook al hebben ze bijv. klem gezeten tussen de deuren.;) Wel is het zo dat de keurmeester bepaalt of het afkeur is maar als je er zelf aan twijfelt kun je ook een steekproef aanvragen. De garage moet je dan tegemoetkomen.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..