Auteur Topic: Wie is Dakana  (gelezen 3254 keer)

Offline Dakana

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4
Wie is Dakana
« Gepost op: do, 14 jan 2010, 20:36:14 »




Hallo!

kijk nou toch, een heel forum vol met 86c'tjes!!!

ik heb vroeger een golf3 gehad, altijd al een beetje vintage-zwak gehad (motorfietsen, alle autos etc)
en altijd wel graag naar fotos gekeken van oldscool volkswagentjes
voor mij zou het alleen wel een low-budget wagen moeten blijven.

goed, tijden niks mee gedaan

tot ik van de zomer, na een jaar lang geen auto, toch echt een auto voor een tijd nodig had
en is opzoek ging naar een lekker goedkoop ding om een maand mee te kunnen rijden

uiteraard kwam er wel ins een volkswagen als optie voor bij, maar er was niet direct een match

Tot ... ik een zeker polo steilheck tegen kwam ...


eigenlijk niet gek ver van mijn budget af, en nog veel meer aanpassingen/opties die ik had kunnen wensen
blokjes dak, knap end verlaagd, geinig velgjes .. helemaal af in mijn ogen

na een afspraak met de verkoper, een keertje langs, het hele ding na gelopen, wat positieve details, wat negatieve details, nog even twijfelen en nadenken
stond ie 3 dagen later thuis voor de deur!







er waren wel een paar dingen die ik er nog aan wou doen,
zo zijn er wat filtertjes vervangen, een enkel reparatie dingetje gedaan, wat schoon gemaakt en een voor-lip onder op in het wit gespoten
enige wat ik niet op kon lossen is dat er toch wel een rare ratel/tik in het motor blok zit
iets wat me de eerste week wel heel erg in twijfel liet, maar na 2 weken me gewent was en ik, tot op de dag van vandaag, nog echt geen Flauw idee hebt WAT er nu tikt, maar schijnbaar is het niet heel schadelijk want het is nog niet erger geworden..



en toen was die wat mij betreft goed genoeg om voorlopig heerlijk mee rond te rijden
de tijd verstreek rustig, het beestje gedroeg zich voorbeeldig,
en ik begon steeds meer en meer te realiseren, dat dit toch wel een wagentje naar mijn hart was..
en ondanks dat het orginele plan was hem weer te verkopen na een bepaalde tijd .. vervaagde dat doel meer en meer
 een halfjaar later, was de apk aan de beurt.
en mijn inzet was vrij reeel ;
als de apk doenbaar is, dan gaan we er volledig voor. en blijft ie gewoon nog een jaar!

voorbereidingen getroffen, wat onderdeeltjes gehaalt (perongeluk het deur knopje afgebroken, bevroren slot ... nieuw weerstandje voor de ventilator motor, die deed alleen standje 3 nog, wat uitlaat-reparatie simpeligheden om eventueel een lekje te fixen (uitlaat ploft wat na) nuja .. simpele delen)
ook, waar ik wel vanuit ging, een aantal bussen tectyl samen met een staalborstel om de dorpels is wat onder handen tenemen.

wel, ik heb hier even geen fotos van online staan

maar ik heb de polo op de brug gezet, en met dappere schoenen stapte ik er onder om de schade op te nemen van de 16 drempels die ik al afgeschraapt had en de verwachte roest...

tja
en toen kwam de teleur stelling



Immers, had ik een dag geplant om er aan te werken




en er zat toch echt bijzonder weinig roest, de uitlaat was eigenlijk prima en de "schraap-schade" was eigenlijk niet meer dan een beugel met wat krasjes...

Super!
Met 30minuten de uitlaat toch nog wat verbeterd, 1 enkel roestplekje schoongemaakt en beschermt, nog even van alles en nog wat geinspecteerd
maar na een uur klussen was toch echt alles gedaan!!!!!

Maar meteen door naar een apk-keurings station gereden, te horen gekregen dat de auto veel te laag was en niet op de brug kon............
op advies van de heren naar een ander filiaal gereden, daar zaten de rem-rollen-test in de grond verwerkt, hier kon het wel, dachten we
toen de beste man met een glimlach de rollen op reed bleken die rollen in te veren en sloeg de hele bodem als nog op de grond

Maar goed ; de remtest kon gedaan worden, en met wat vriendelijk geouwehoer werd de wagen verder geinspecteert + goedgekeurd!

reeds was de auto wel zodanig naar mijn hart gaan liggen, dat ik besloten heb het gereserveerde-budget voor reparaties, te spenderen aan Goodies!

Zo moesten er dus zeker wat surf-stickers op de achter-zij-ruit komen, een dakrek en een zo-oud-mogelijke-koffer op het dak.

wel, mijn bestelling gedaan bij kieft&klok voor de stickers (en een tiki-wargod-pop met hoela rokje.. kon het niet laten)
http://www.daikitana.com/extra/VWride/klDSC01642.JPG

marktplaats afgezocht voor een mooi passend dakrek en mijn vader had nog een prachtige oude koffer

ik ben HELEMAAL in de hemel met mijn polo op dit moment en hoop er nog een goeie tijd plezier van te hebben!

Ohja, het motorblok rateld nog steeds, de winter overleeft ie prima en ik ben stiekem aan het plannen om van de zomer de surfplank er op te binden en lekker er mee op vakantie te gaan!

sorry voor het lange verhaal, als het in projecten moet inplaats van voorstellen ; verplaats gerust, sorry voor het ongemak!










ohja, het is een 1300 NZ motor met multipoint injectie,
tellertje staat op 68350 waarvan ik vanuit ga dat het 168350 is omdat de distributie op "4010km" is vervangen
ik gebruik hem als daily-driver naar mijn werk, en voor de zomer hoop ik wel mogelijk is op bezoek te gaan bij een meeting!

Groetjes! :)
Stef
« Laatst bewerkt op: do, 14 jan 2010, 20:39:05 door Dakana »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is Dakana
« Reactie #1 Gepost op: do, 14 jan 2010, 20:42:49 »
Welkom  -welkom-!

Leuk verhaal, inderdaad lang, maar dat vinden we helemaaaaal niet erg, zeker niet als er foto's bij geplaatst worden! -thumbsup-
Je had het ook in een project-topic kunnen plaatsen idd, maar dan moet je even register-lid worden...

Geinig karretje ook echt wel... Veel plezier nog!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Wie is Dakana
« Reactie #2 Gepost op: do, 14 jan 2010, 20:43:36 »
welkom  -thumbsup-  toppie kleurtje.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Ben Brandhout

  • Non-Register lid
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • Ben van de Klundert
Re: Wie is Dakana
« Reactie #3 Gepost op: do, 14 jan 2010, 20:45:37 »
 -welkom-

Leuke polo, wielen staan hm goed -thumbsup-
'83 Polo Classic Cambridge

Offline Dakana

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4
Re: Wie is Dakana
« Reactie #4 Gepost op: do, 14 jan 2010, 20:51:10 »
maar dan moet je even register-lid worden...


hey top, ik zal er is over denken, eerst wat bezig houden op het forum, dan zal ik in de toekomst zeker lid worden :)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is Dakana
« Reactie #5 Gepost op: do, 14 jan 2010, 20:57:14 »
 -welkom- leuk verhaal en leuke steilheck  -thumbsup- 14'' fondmetal  -dunno-

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Wie is Dakana
« Reactie #6 Gepost op: do, 14 jan 2010, 20:59:06 »
Leuk exemplaar!  -welkom-
Hou `m heul
Oo=o=oO

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Dakana
« Reactie #7 Gepost op: do, 14 jan 2010, 22:11:25 »
Had hem ook zien staan op marktplaats! Was dit niet die overdreven RETRO advertentie? Maar zeker een mooie steilheck.

Veel plezier ermee! Ennu Welkom
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is Dakana
« Reactie #8 Gepost op: do, 14 jan 2010, 23:01:24 »
Ik herken Haarlem (Frans Halsplein), Zandvoort/Bloemendaal! Maar nog niet de Steilie  -dunno- Die zal ik vast wel nog eens zien ronddolen hier ....

Welkom.  -hug-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Dakana
« Reactie #9 Gepost op: do, 14 jan 2010, 23:07:31 »
Echt MOOI!
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Wie is Dakana
« Reactie #10 Gepost op: do, 14 jan 2010, 23:23:45 »
Stoere Polo, welkom! Tikken in je motor kunnen de hydrostoters zijn. Verhelpen (werkte bij mij heel goed) door een motorolietoevoeging aan te schaffen, in je motor gooien. 10 minuutjes laten draaien en dan is het getik weg. Daarna kan je het beste je olie en oliefilter wisselen. In ieder geval dat werdt mij aangeraden.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Wie is Dakana
« Reactie #11 Gepost op: do, 14 jan 2010, 23:36:16 »
Welkom! Leuke polo, en die velgen zijn super.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is Dakana
« Reactie #12 Gepost op: vr, 15 jan 2010, 00:40:07 »
welkom hier!

nette polo

wat voor velgen liggen er eigenlijk onder? (bandenmaat en velgmaat?) 15" of kijk ik nou zo scheel?

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Wie is Dakana
« Reactie #13 Gepost op: vr, 15 jan 2010, 06:56:35 »
welkom hier!

nette polo

wat voor velgen liggen er eigenlijk onder? (bandenmaat en velgmaat?) 15" of kijk ik nou zo scheel?


denk dat je scheel bent dan  -uitlachen- banden maat is 155-55-14 staat duidelijk op de foto!

« Laatst bewerkt op: vr, 15 jan 2010, 07:09:44 door Pieter1f »
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Dakana
« Reactie #14 Gepost op: vr, 15 jan 2010, 10:01:20 »
erg gaaf zeg.. Wit + steilheck + verlaging + leuke velgjes is toch echt het winnende recept  -thumbsup- -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983