Auteur Topic: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion  (gelezen 30487 keer)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #90 Gepost op: zo, 30 okt 2011, 22:44:53 »
Ik bedoel ook je paddo, tweewegklep(als die er op zit), goed aangesloten......alles waar je vacüum nodig hebt zeg maar.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #91 Gepost op: zo, 30 okt 2011, 22:50:38 »
Ik heb geen paddo er op zitten, er zitten 3 vacuum slangen rondom de 'carb'.

1 = dunste slangetje, hard plastic, en loopt richting luchtinlaat
2 = dikke harde gladde slang (lol) richting rembekrachtiger
3 = dikke zachte slang richting koolstofpotjeding / tankontluchting



'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #92 Gepost op: zo, 30 okt 2011, 23:00:49 »
Gaat helaas boven mijn pet. Ander carbje ( of laten reviseren) ?
Ps. Was het maar iets tastbaars...........
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #93 Gepost op: zo, 30 okt 2011, 23:04:55 »
In de vraagbaak, http://www.polo86c.nl/direct-link-naar-documentatie-uit-het-ledengedeelte-is-niet-cool, staat dat er ook een diagnose gemaakt kan worden door de VAG 1551 machine. Maar of dealers nog zo'n ding hebben, ik weet het niet. Mja..


edit: link " aangepast"

...en het is geen vraagbaak, maar een VW studie boekje a.k.a. SSP ( SelbStudienProgram )
« Laatst bewerkt op: zo, 30 okt 2011, 23:17:57 door Mark »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #94 Gepost op: zo, 30 okt 2011, 23:11:04 »
Bij de dealer hier werkt niemand die nog verstand heeft van "oude" auto's. De meeste kennis zit bij de zelfstandige niet dealers, vaak kleine bedrijven maar misschien moet je gewoon eens wat mensen attenderen via pb op je topic. Er zijn een aantal mensen met veel kennis die ik niet zie reageren. Een appart topic met je probleem wil ook nog wel eens helpen.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #95 Gepost op: zo, 30 okt 2011, 23:15:17 »
Misschien dat potje/ding van 3 eens uitwisselen (beetje teruggelezen)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #96 Gepost op: ma, 31 okt 2011, 09:09:11 »
Soms kan een Turkse garage ook nog heel wat met een carb -ja-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #97 Gepost op: ma, 31 okt 2011, 09:56:55 »
Heb je je ontsteking al een keer uitgewisseld met die groene?

Ff markeren op de oude plaats zodat je em hetzelfde terug kunt zetten

Of je haalt er een op de sloop?

Audi 50 GK

VW Derby

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #98 Gepost op: ma, 31 okt 2011, 13:25:04 »
@all: is geen carb of 'carb', dit is een monopoint injectie......noem 't beestje gewoon bij z'n naam: scheelt een hoop verwarring -thumbsup-

Mis trouwens een vacuumslangetje: van gasklephuis naar luchtfilter.
Uit me hoofd gezegd zit de aansluiting verrekte dichtbij/naast de defroster-aansluiting (nr.1) op 't gasklephuis.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #99 Gepost op: ma, 31 okt 2011, 21:34:22 »
Nou, daar gaan we weer. Vanmiddag aan het klooien geweest bij m'n broer voor de deur. Beide polo's met de neuzen naar elkaar en gaan met die banaan. Alvast mijn excuses voor het ontbreken van foto's, was met m'n stomme kop de camera vergeten :( .

Wat heb ik gedaan? (en waar lette ik op, gas geven = inhouden/stotteren maar wel uiteindelijk in toeren klimmen en stationair draaien gaat moeilijk -> valt weg/stikt) Met behulp van o.a. Mono-Motronic selbststudienpogramm wat hier op het forum tussen de documentatie staat, heel mooi!

- ontsteking uitgewisseld, geen effect
- heel de monopoint injectie omgewisseld, geen effect
- weerstand blauwe temp sensor gemeten, in orde (zowel @ 30 graden als @ 70 graden kvs temperatuur)
- weerstand injector gemeten, in orde
- oude bougies erin gedraaid, geen effect
- 'nieuwe' kabelboom uitgelegd op straat, binnenkort inbouwen?
- de vacuum slangen los gehad, motor gaat anders lopen maar de haper/stotter blijft
- wat tikjes tegen de brandstofpomp gegeven, misschien dat daar het probleem in zit?

- gebeld met de plaatselijke VW dealer, maar ze hadden het druk en ze bellen morgen terug. Mijn vraag is of ze een VAG 1551 hebben staan om mijn polootje eventueel aan de diagnose te leggen.

Na middagje gekloot zonder resultaat naar huis gereden, onderweg bleek ze wel wat verbeterd te zijn! Ik kan inmiddels wat doortrekken zonder meteen te gaan stotteren. Ook even de snelweg A4 opgedoken, stukje vol gas gereden met een max van 140, lekker hoor. Bij het accelereren soms wat gestotter, soms ook niet. Bij het stoplicht vervolgens moeilijk stationair lopen en uitvallen.

M'n vader vermoedde een gebrek aan brandstofdruk, maar dan zou ik denk ik niet 140 @ vol gas kunnen rijden toch? Brandstofpomp d'r onderuit halen is een volgende opgave, maar dat wordt denk ik een beetje een klieder boel ben ik bang.

Ben blij dat ik niet voor jandoedel in ieder geval een bobine heb gekocht. Maar ergens ook weer jammer, want ik had zo hard gehoopt dat ik vandaag nou eens klaar was met dit gezeik  -dunno-.


'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #100 Gepost op: ma, 31 okt 2011, 21:37:05 »
140 teller? Das niet veel, vorige HZ van mij deed 130 met 5 man erin.

Knap vervelende auto heb je btw.. :)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #101 Gepost op: ma, 31 okt 2011, 21:50:46 »
Mja, idd. Waar ik ook aan dacht is misschien even een flesje injector cleaner er doorheen te jassen. Even meneer Haynes citeren uit de Fault Finding rubriek:

Citaat
Engine hesitaties on acceleration[/i]
  • Worn, faulty or incorrectly-gapped spark plugs
  • Vacuumleak at the throttle body, inlet manifold or associated hoses
  • Blocked injector/fuel injection system fault

Punt 1: oude pitten erin gezet, ruimte op die boegies was iets kleiner maar ik denk minimaal
Punt 2: slangen zijn oké, voetpakking is net 2 jaar oud
Punt 3: de boel maar eens doorspoelen?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #102 Gepost op: ma, 31 okt 2011, 22:22:44 »
Brandstoffilter al eens vervangen ( onder de auto )?

Maar dan nog,. als ik het zo lees, denk ik eerder aan ontsteking dan aan brandstof. Maar let vooral niet te veel op mij: Injectie + Jaap = Geen super combi, want mijn G40 draait nog niet 100% en m'n NZ'tje is ook niet in helemaal top fit
« Laatst bewerkt op: ma, 31 okt 2011, 22:25:01 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #103 Gepost op: ma, 31 okt 2011, 22:39:56 »
Het brandstoffilter, dat grote ding is vorig jaar nog vervangen. Maar misschien dat de pomp die er achter hangt niet meer jovol is! Morgen ga ik ze even om proberen te wisselen.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ FB-LZ-32 ] het Ecohok - oldskool Polo 2F Bluemotion
« Reactie #104 Gepost op: di, 01 nov 2011, 14:35:45 »
En weer verder vandaag. Brandstofpomp welke onder de wagen hangt omgewisseld. Geen verschil. Compressie test gedaan, kwamen nette waarden uit (met warme motor). Ik dacht misschien is toch m'n koppakking d'r aan gegaan ofzo, blijkbaar niet dus.

1: 13.5 - 14 bar
2: 13 - 13.5 bar
3: 13.5 - 14 bar
4: 13.5 - 14 bar

Nog even naar de plaatselijke VW dealer gereden, chef was er helaas niet. Wel gevraagd naar de VAG 1551 diagnosekast, maar die hadden ze niet meer. Wagen kon ook niet aan de nieuwere kasten worden gehangen. Helaas, pindakaas. Misschien iets voor het register om aan te schaffen? Zou mij heel erg helpen  -thumbsup-.

Vlakbij de dealer ging m'n motor ook opeens z'n stationair afregelen op rond de 2000 toeren. Moet niet gekker worden. Later schommelde het weer tussen de 800 en 1500 toeren en af en toe op 1000 maar dan erg rouw. Eerste instantie denk ik dan aan de hallgever, maar ook met de andere ontsteking erop is het probleem nog aanwezig.

Ontsteking staat ook op tijd, nog even gecheckt met mijn lichtpistool. Het witte tekentje springt een beetje heen en weer, heeft denk ik met de rouwe loop te maken.

Tevens de notoire veelpleger (blauwe temperatuur sensor) weer gecheckt op temperatuur, gewoon goed volgens de grafiekjes.

Zo'n beetje alles is nu gedaan. Draadboom is next dan maar? Wil 'm niet weg doen, daar is het motortje verder te goed voor.
« Laatst bewerkt op: di, 01 nov 2011, 14:40:18 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego