Oei, laatste update was maart! Dit komt vooral door de studie (HBO WTB) en achterstand die ik bijna weggewerkt heb, hopelijk aan het einde van de maand 90 studiepunten rijker (1,5 studiejaar in 1 jaar halen).
Maar terug naar het projectje, wat gaat rustig doorgaat..
In het weekend van Eurosunday (26 mei) liep het blokje heel slecht. Bokken, inhouden, vol vermogen verliezen en meteen weer oppakken. Tijdens het lopen kwamen er blauwe dampen uit de uitlaat. Bougies eruit gedraaid, allen zagen zwart. Bij bougie 2 zat er olie in het draad van de cilinder af omhoog... Slecht teken dus voor de NZ. Sinds dat weekend de polo op de oprit gezet en eigenlijk geen tijd gehad om er eens naar te kijken.
Ik ga mij vooral nu focussen op de AEE en zal misschien als ik tijd en zin heb nog een poging aan de NZ verrichten. Misschien is het de carterontluchting wel weer die olie in de inlaat mikt
Afijn, er moet nog genoeg werk verricht worden aan de AEE, maar dat is dan maar zo. Op de planning staat om het een en ander aan onderdelen te voorzien van een laklaagje en materiaal regelen voor het spruitstuk. Pakkingen zullen daarna volgen evenals de vloeistoffen.
Dan nu
foto's:
Paar weken geleden de kop opgehaald bij Serge
(Digitaal geheugensteuntje, voor als ik hem straks tussen alle onderdelen niet meer terug vind.)
Pannetje schoongemaakt.
Vanmiddag opgehaald, een motorbokje!
Na het sleutelen doe ik er een laag plastic om i.v.m. zaagsel van de verbouwing.
Oh en tussen een AEE ombouw door ga ik ook een eigen schroefset bouwen
En ik ga het deze keer laten TIG lassen
Nu weer verder met school
..