Auteur Topic: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe  (gelezen 6951 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #45 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 16:37:17 »
ja autodidact , en de jonge garde vraagt aan mij hoe het moet ,ondanks alle papieren .

en sorry ja wat hoge geschoolden betreft ik spreek uit ervaring
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #46 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 17:06:29 »
 withstupid

Ik kom genoeg zogenaamde techneuten tegen die in de praktijk nogal eens een steekje (of wat) laten vallen!
Zo'n papiertje zegt echt niets over je praktische kwaliteiten.
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #47 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 17:10:54 »
Blabla......kap es met dat geneuzel........

Vol interesse lees ik mee: stock 1.4 met 170pk in een 86c -hitit-

Grootste knelpunt voor nu is ff 't blok & bak in een 86c.
Wat voor een bak hangt eraan?
Hoe zit die bevestiging? Kan er stiekum een 085-bak opgeschroefd worden?
Of bijv met een pasplaat ofzo? (ik lul ff hardop he)

Motorsteun rechtsvoor is altijd wel een mouw aan te passen, volgens mij

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #48 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 17:12:08 »
er zijn 085 bakken met de 020 flens .

enigste is en blijft de steun rechtsvoor idd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline peter1975

  • Non-Register lid
  • Berichten: 42
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #49 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 18:00:05 »
even zonder te bitchen

Serge wat heb je voor een achtergrond, even puur interesse.
Kijk de meeste liggen te bitchen over hooggeschoolde, maar daar gaat het hier niet om. We zijn gelijkgezinde die van polo´s houden en niet een of ander wijven clubje die  liggen af te geven op andere, anders zit ik hier echt verkeerd.
Het gaat of ik een 140 pk T-FSI blok in een polo ga bouwen, en welke problemen het gaat geven. En zoals mijn kameraad al zei, de bak en de ophanging zijn het grootste struikelblok de rest is te doen.
Dus ik zit alleen nog met mijn twijfels of ik het in mijn polo ga bouwen.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #50 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 18:33:01 »
Blabla......kap es met dat geneuzel........

Vol interesse lees ik mee: stock 1.4 met 170pk in een 86c -hitit-

Grootste knelpunt voor nu is ff 't blok & bak in een 86c.
Wat voor een bak hangt eraan?
Hoe zit die bevestiging? Kan er stiekum een 085-bak opgeschroefd worden?
Of bijv met een pasplaat ofzo? (ik lul ff hardop he)

Motorsteun rechtsvoor is altijd wel een mouw aan te passen, volgens mij

Lezen Sjon, antwoord op de meeste vragen heb ik al gegeven!
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #51 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 18:39:31 »
even zonder te bitchen

Serge wat heb je voor een achtergrond, even puur interesse.
Kijk de meeste liggen te bitchen over hooggeschoolde, maar daar gaat het hier niet om. We zijn gelijkgezinde die van polo´s houden en niet een of ander wijven clubje die  liggen af te geven op andere, anders zit ik hier echt verkeerd.
Het gaat of ik een 140 pk T-FSI blok in een polo ga bouwen, en welke problemen het gaat geven. En zoals mijn kameraad al zei, de bak en de ophanging zijn het grootste struikelblok de rest is te doen.
Dus ik zit alleen nog met mijn twijfels of ik het in mijn polo ga bouwen.

Je zou de motor met bak d.m.v. een Salzman frame er in kunnen meubelen.
Aandrijfassen zul je moeten laten maken, ik vermoed dat je een 100mm flens aan de bak hebt welke niet past aan een Polo as. Of zit de hele dikke zesbak eronder die ook voor de dikke diesels (zoals bij onze Cupras en Cup Golfen) wordt gebruikt?.
In dat geval ben je helemaal kansloos om iets met een bestaande as te doen, zelf de splines waar de homokineten op zitten zijn veel groter!
Airco en andere zooi die niet gebruikt gaan worden valt nog wel weg te coderen uit de ecu.
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline peter1975

  • Non-Register lid
  • Berichten: 42
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #52 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 20:06:15 »
Daar ga ik eens meer research naar doen , naar dat salzman frame.
Assen maken doe ik zelf, heb alles in huis om het te maken en ook de kennis.
Moet alleen mijn onderdelen dan bij elkaar zoeken, maar dat is mijn minste probleem.
Ik zit gewoon met het probleem bak en of ik mijn eigen tevreden kan stellen met het feit geen airco en navi in de polo.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #54 Gepost op: ma, 05 mei 2008, 00:18:38 »

Ik zit gewoon met het probleem bak en of ik mijn eigen tevreden kan stellen met het feit geen airco en navi in de polo.


Vanuit het  oogpunt dat je niet zonder kunt, of dat anders het maar een half geslaagd project is ?

PS: Wat betreft m'n broer, die deed architectuur op de TU  :D

Offline peter1975

  • Non-Register lid
  • Berichten: 42
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #55 Gepost op: ma, 05 mei 2008, 00:41:59 »
ja , dat is idd mijn probleem een beetje. Geen airco en navi = geen compleet geslaagd project achteraf.

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #56 Gepost op: ma, 05 mei 2008, 08:01:32 »
wel grappig want ik zat hier ook aan te denken,
ik denk dat je het kale blok eerst alleen erin moet zetten, dus zonder turbo, koeling aircopomp enz maar wel de onsteking enz.en daarna alles zelf eromheen fabriceren ik denk dat het dan wel moet lukken

is 140 pk alleen niet wat teveel voor de goeie ouwe POLO???? (ivm verwringen frame enz)


zelf doe ik dit alleen niet omdat ik geen donor TFSI kan krijgen
dus ik ga eerst een G40 proberen misschien met turbo
« Laatst bewerkt op: ma, 05 mei 2008, 08:07:50 door sonic_striker »
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #57 Gepost op: ma, 05 mei 2008, 20:44:27 »
was ik weer

over hoog opgeleide auto technischie (over het algemeen loop ik in de werkplaats regelmatig te vloeken over de niet handige of gedoemt kapot te gaan construkties!! die deze mensen hebben bedacht in een fabriek) verders blijven zij ook mensen en in eerste instantie heb ik respect voor iedereen!! ( je kan het alleen met gedrag bij mij verliezen)

verders lees ik dat sommige nog steeds denken dat het een simpel motortje is met en stukje onsteking en nog net geen caburateur.
(nee ik bedoel niet jou peter1975 en nog meer mensen die weten dat ik ze best hoog heb zitten)

voor de andere eff voor de duidelijk heid:
tfis is afstammeling van fsi motoren
deze motoren zijn vrij ingewikkeld kwa elektronica! en buisjes slangetjes etc.
dit komt omdat ze nog net niet de hele verbranding kunnen regelen met de computer.
onsteking is niet meer een simpel rotortje met verdelerkap.
en injectie ook geen simpele systeem met injectoren een lambda sonde en een kat.
(het is dus niet mogelijk om zomaar iets te rommelen met in en uitlaat traject cq injectie systeem en computer)


020/02x bakken passen denk ik ook niet (correct me if i'am rong) deze bakken worden ook nie meer gemaakt
in de huidige a plat-vorm. (golf 5, octavia 2, touran, jetta, a3, etc)
als er mischien de 6bak aan hangt ben ik zelf bang dat hele verhaal wel een pittig zwaar voorin kan worden.
ik weet uit ervaring dat die 6 bakken niet te tillen zijn.

nu peter1975: ik vind moedig en knap dat je ubberhaupt over denk om het te gaan proberen.
in polo zou leuk zijn om te doen alleen ja ik zelf zou die airco zoizo weg laten (is alleen maar vermogen snoepend)
en mij vraag is dan hoe graag wil je dat dan hebben in een niet daily (of ga je met zo iets dagelijks rijden???)
navi is wel wekrend te krijgen alleen of je het mooi in het orginele dash krijgt is weer ander verhaal.
(btw welke navi is het??)
andere vraag is het je ook al opgemerkt dat de abs sensoren van de touran voor het snelheidsignaal zorgen voor je km teller en je navi??
al enig idee hoe je dat dan gaat oplossen??

owh eu als je hem in golf wilt bouwen gaat je mischien op vermogen achteruit maar ook kwa koppel en lol??
bedenk ook dat je dan iets unieks heb (denk namelijk niet dat iedereen dit gaat doen in golf 1 of 2)
mij lijkt dat ook al wat waard om het dan toch in de golf te lepelen.

ik ga jou veel succes wensen en als je toch in de golf 2 hangt lijkt mij leuk dat je toch ook hier een topic erover bijhoud
ik zal hem dan zeker volgen!!

grz maikel

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #58 Gepost op: di, 06 mei 2008, 09:40:09 »
Golf of Polo:

De kans dat je 't tegen (gaat) komen in een Golf 2 (of 3) is vele malen groter dan in een Polo. Zeker als ik jouw overwegingen zo lees: 't is perfect of 't is 't niet (omdat je 't een half geslaagd project vind zonder airco en navi).

Alles is uiteindelijk op te lossen: Marcel86c heeft bijv. ook ABS in z'n Polo gebouwd: Ja, dat was wel wat werk ja.

Maar: in een Golf zul je 't zoveel makkelijker hebben: Airco (niet zozeer de pomp, maar ook de warmtewisselaar, kachelhuis, ventilatiekleppen), ABS, passing van de motor; bijna álles is voor een Golf 2 'af-fabriek' leverbaar geweest. Als je niet 101% polo-minded bent, zou ik je aanraden 't niet in een Polo te bouwen: te grote kans dat je halverwege besluit dat t te veel werk is om 't allemaal passend te krijgen.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: past een 1.4 t-fsi motor van vw touran in een ,92 polo coupe
« Reactie #59 Gepost op: di, 06 mei 2008, 10:18:35 »
Vanuit het  oogpunt dat je niet zonder kunt, of dat anders het maar een half geslaagd project is ?

PS: Wat betreft m'n broer, die deed architectuur op de TU  :D

Ik heb ook op heel wat scholen gezeten : dat was ook meteen het probleem .
Zat een keer op een school .. moesten ze de brandweer bellen .
Durfde er niet meer vanaf te klimmen

Voor de rest : repsetc swa !!

*edit* plaatje aangepast qua grootte
« Laatst bewerkt op: di, 06 mei 2008, 11:35:35 door Jaap »