Auteur Topic: Koude lucht toevoer naar de carbs: is dit mogelijk de optimale oplossing?  (gelezen 6556 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Koude lucht toevoer naar de carbs: is dit mogelijk de optimale oplossing?
« Reactie #75 Gepost op: ma, 20 mei 2013, 10:15:55 »
van piepschuim mallen maken .bekleden met koolstofmat en epoxy( in vacuum bagging methode eventueel).na uit harden thinner op schuim gieten tot deze oplost .

maar al dat werk daarvoor wat die jongen in die 106 heeft gedaan  -thumbsup-.
deze methodes worden ook gebruikt in de modelbouw voor vleugelschalen bouw .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
Re: Koude lucht toevoer naar de carbs: is dit mogelijk de optimale oplossing?
« Reactie #76 Gepost op: ma, 20 mei 2013, 11:32:46 »
Die luchtkolom in de 106 is wel mooi  -thumbsup-
maar bij een polo zit dan de radiator niet een beetje in de weg, of is die bij de 106 ook al verplaatst om de aanzuig zo te kunnen bouwen ?
polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Koude lucht toevoer naar de carbs: is dit mogelijk de optimale oplossing?
« Reactie #77 Gepost op: ma, 20 mei 2013, 20:45:35 »
Bij die 106 hebben ze de slotplaat kapot gezaagd, en dat zou bij een polo dan net zo moeten. En dan moet je dus wel met van die bonnet pins ofzo werken.
En hij heeft die set geloof ik niet zelf gemaakt, 1 of andere idioot in engeland heeft dat gemaakt geloof ik. Volgens mij dezelfde gast die inmiddels met ongeveer een full carbon body 106 rijd, op youtube te vinden onder de naam bic106. Dat begon geloof ik ook met motorfiets carburateurs en liep uiteindelijk uit op een sequentiële bak en een auto die voor een groot deel van carbon is.
Maar opzich is zo'n bak zelf wel vrij simpel te maken van polyester denk ik, en polyester is niet heel erg duur. En als opvulling voor de kier tussen luchtbak en de motorkap scoop zou ik gebruik proberen te maken van het schuim wat ze wel om cv leidingen doen als isolatie. Dat spul is behoorlijk dicht waardoor er niet heel veel lucht doorheen zal komen, en toch kun je het nog wel redelijk ver plat drukken. En de afdichting hoeft ook niet 100%, het gaat niet om geforceerde inlaat te krijgen maar om koude lucht daar te krijgen toch?

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Koude lucht toevoer naar de carbs: is dit mogelijk de optimale oplossing?
« Reactie #78 Gepost op: di, 21 mei 2013, 00:03:02 »
Exact!

Slotplaat stukzagen lijkt niet noodzakelijk.

Het volume van de airbox om de carbs dat Serge noemde leek haalbaar toen we er de laatste maal naar keken.


Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Koude lucht toevoer naar de carbs: is dit mogelijk de optimale oplossing?
« Reactie #79 Gepost op: di, 21 mei 2013, 16:55:56 »
Waarom heeft nog niemand hier een kap van de sloop ofzo gehaald om daar wat mee te proberen? Kapje kost niet zoveel en proberen kan altijd.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Koude lucht toevoer naar de carbs: is dit mogelijk de optimale oplossing?
« Reactie #80 Gepost op: di, 21 mei 2013, 17:02:11 »
Tijd!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
Re: Koude lucht toevoer naar de carbs: is dit mogelijk de optimale oplossing?
« Reactie #81 Gepost op: di, 21 mei 2013, 19:26:20 »
Als ik zover ben met de mijne dan zal er hoogstwaarschijnlijk een kapje sneuvelen voor zo iets te proberen.
maar eerst zien dat mijn kas terug recht is en ik verder kan.
polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project