Auteur Topic: Pulserend stationair  (gelezen 6327 keer)

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #30 Gepost op: di, 16 dec 2008, 20:52:13 »
Danke schon -thumbsup-
Lik my de aaien.

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #31 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 12:57:56 »
Ben stukje verder.
Net ff testlampje op het stekkertje van het ventiel aangesloten. Blijkt dat hij de klep veel te laat dichtgooit. Denk rond de 500 toeren. Nou las ik in dat mooie duitse artikel iets over een stelschroef. Iemand enig idee welke, mij Duits is niet zo goed -boehoe-
Lik my de aaien.

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #32 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 13:45:42 »
Wat ik hier boven schrijf klopt niet helemaal.
Heb net het luchtfilter e.d. even verwijdert. Blijkt dat het ventiel niet de vervroeging, maar het CO regelt.
Tenminste, er gaat een vacuum slang van het ventiel, rechtstreeks naar de CO stelschroef.
Nu is het probleem dat mijn CO stelschroef vastgerrot zit en ik deze dus niet af kan stellen.
Wat er nu gebeurt is dat het stationaire toerental inzakt, vervolgens wordt het ventiel geactiveerd en gaat het toerental weer omhoog-> ventiel weer gedeactiveerd en toerental zakt weer in....enz enz.
Het het stationaire toerental nu iets hoger gezet, waardoor het pulseren over is, maar echt mooi rond lopen doet hij niet. Moet dus op zoek naar een andere CO stelschroef...
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #33 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 15:08:58 »
Huh? Een verstelbare CO schroef?

Zou best kunnen, ben zeker geen expert op het gebied van HZ motoren. Ik had altijd begrepen dat de regelklep de vacuumvervroeging regelde, maar dat heb ik dan mis gehad. My bad -hug-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #34 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 15:31:25 »
Haha, ik zat er zelf ook naast....
De CO stelschroef is een hele fabriek met vacuum aansluiting -gert-
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #35 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 15:35:58 »
ik zie het nu ook in de 'preview' uit Dennis zijn post. Grappig systeem.. Zorgt er voor dat de auto netjes stationair loopt (rijker) en bij hogere toeren wat schraler? Zou wel verklaren waarom die HZ'tjes zo zuinig zijn:)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #36 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 16:00:21 »
1 op 9 zuinig -gert-
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #37 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 16:03:39 »
dat horkending doet het niet bij jou, vandaar dat ie helemaal van de leg is. Mijn HZ'tje met 327.000km op de teller deed netjes 1:17
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #38 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 16:06:20 »
Zal idd met de CO stelschroef te maken hebben.
Binnenkort toch maar ff naar de sloop.
Lik my de aaien.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Pulserend stationair
« Reactie #39 Gepost op: wo, 17 dec 2008, 22:37:32 »
Is inderdaad een stelschroef met klep.
Let op, er zitten 2 verschillende carbs op HZ motoren: van Weber of van Pierburg (daar is onderstaand plaatje van)

Is nr. 18 niet de CO-stelschroef?

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #40 Gepost op: do, 18 dec 2008, 03:25:04 »
Is inderdaad een stelschroef met klep.
Let op, er zitten 2 verschillende carbs op HZ motoren: van Weber of van Pierburg (daar is onderstaand plaatje van)

Is nr. 18 niet de CO-stelschroef?
Uhh heb je het plaatje zelf wel bekeken :P Het gaat om nummer 34.
Lik my de aaien.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Pulserend stationair
« Reactie #41 Gepost op: do, 18 dec 2008, 09:30:50 »
Ja duh...  :P
34 is iig een stationairstelschroef, maar is het ook de CO-stelschroef?  -dunno-

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #42 Gepost op: do, 18 dec 2008, 13:40:17 »
Ja duh...  :P
34 is iig een stationairstelschroef, maar is het ook de CO-stelschroef?  -dunno-
Ah op die fiets -klappen-
Waar zie jij nr 18, kan hem nergens vinden.
Maar nr 34 zit bij mij vast.
Lik my de aaien.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Pulserend stationair
« Reactie #43 Gepost op: do, 18 dec 2008, 15:19:45 »
18 staat boven sigaar nr.28 (onderin het plaatje).

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #44 Gepost op: do, 18 dec 2008, 15:41:36 »
18 staat boven sigaar nr.28 (onderin het plaatje).
Check, niet echt duidelijk op het plaatje wat dat nou is....
Lik my de aaien.