Auteur Topic: Knok knok  (gelezen 6820 keer)

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Knok knok
« Reactie #75 Gepost op: ma, 31 okt 2005, 20:33:45 »
eu als weitec setje nog wel goed was geweest had hij hem gewoon kunnen gebruiken!!!
was het nie zo dat een set van golf 2 naar golf 3 kan en van golf 3 naar 6n??? en wat is het 6kv onderstel???
juist een kopie van de golf 3 en 6n!!!!

Nope: dat was dus niet zo :)

6KV is gewoon een Seat Ibiza/Cordoba/Cordoba Vario.

Heeft eigenlijk weinig te maken met de 6N of Golf 3

Kleine correctie:
de 6K modelserie (dus polo classic/variant en ibiza en cordoba) gebruiken in basis een golf 3 voortrein(subframe en co) en achter 6N  -naughty-
in de 6K lepel je met gemak en zonder aanpassingen aan steunen en de rest een golf3 bigblock.
stand van de motor is gelijk aan golf 3 en bij de 6N is het gebasseerd op de smallblocks van de 86c.
voor de 6K modellen geldt in het algemeen, heb er inmiddels genoeg ervaring mee:
een golf 3 set past, wat zelfs een golf 2 set past, mits je de goede bovenste schotels/domlagers (2e versie golf3 grotere schotels)
Golf 3 onderstel is een door ontwikkeling van de golf 2.
klein grapje: 6K heeft zelfs nog de zelfde standaard spoorbreedte van de golf2 vooras

Maar je hebt voor een deel wel gelijk, sommige 6N sets passen ook onder de 6K, maar zijn niet vrij gegeven door de tuv ivm een afwijkende asbelasting bij de 6KV

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Knok knok
« Reactie #76 Gepost op: wo, 02 nov 2005, 19:35:27 »
aha dag al gek geworden te zijn
ik weet wel dat mijn toekomstige golf 3 op schroefset staat dat eerst 2x onder een golf 2 heeft gezeten
en serge was zelf de gene die had verteld dat verlaging golf 3 gelijk was aan 6n
aangezien mij via school en vw dealerd en ook de pch was duidelijk gemaakt dat de 6k gelijk was aan golf 3 en 6n was mijn puzel compleet. puzel past dus wel maar als je rekening houd met!!!??

greez maikel

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Knok knok
« Reactie #77 Gepost op: zo, 12 feb 2006, 19:14:19 »
eu als weitec setje nog wel goed was geweest had hij hem gewoon kunnen gebruiken!!!
was het nie zo dat een set van golf 2 naar golf 3 kan en van golf 3 naar 6n??? en wat is het 6kv onderstel???
juist een kopie van de golf 3 en 6n!!!!

Nope: dat was dus niet zo :)

6KV is gewoon een Seat Ibiza/Cordoba/Cordoba Vario.

Heeft eigenlijk weinig te maken met de 6N of Golf 3

Kleine correctie:
de 6K modelserie (dus polo classic/variant en ibiza en cordoba) gebruiken in basis een golf 3 voortrein(subframe en co) en achter 6N  -naughty-
in de 6K lepel je met gemak en zonder aanpassingen aan steunen en de rest een golf3 bigblock.
stand van de motor is gelijk aan golf 3 en bij de 6N is het gebasseerd op de smallblocks van de 86c.
voor de 6K modellen geldt in het algemeen, heb er inmiddels genoeg ervaring mee:
een golf 3 set past, wat zelfs een golf 2 set past, mits je de goede bovenste schotels/domlagers (2e versie golf3 grotere schotels)
Golf 3 onderstel is een door ontwikkeling van de golf 2.
klein grapje: 6K heeft zelfs nog de zelfde standaard spoorbreedte van de golf2 vooras

Maar je hebt voor een deel wel gelijk, sommige 6N sets passen ook onder de 6K, maar zijn niet vrij gegeven door de tuv ivm een afwijkende asbelasting bij de 6KV

hoi hoi

ik heb wat vraagjes over dit laatste onderwerp in deze topic (ik weet dat ik fout zit met me golf en als heren forum beheer deze topic op de juiste plek willen zetten graag)

mijn golfs 3 is verlaagt met een schroefset (merk onbekend)
en nu heb ik het idee dat me dom (toplagers) stuk zijn en wil deze vervangen. het gekke is alleen dat de vorige eigenaar de set heeft overgeschroeft van golf 3 vr6 naar golf 2 met het verwisselen van toplager anders paste deze niet, van golf 2 naar andere gols 2 en daarna naar deze golf 3.
tijdens het overzetten naar golf 3 heeft hij wel geprobeerd de toplagers over te zetten maar toen paste het hele zooitje nie meer. nu rijd ik dus rond met met schroefset met toplagers van een golf 2 rond vraag is kan dit eigenlijk wel!!!!
en als ik nieuwe ga bestellen wat is dan wijsheid de orginele of gewoon voor de zekerheid golf 2 nemen???

groeten maikel,


(nogmaals dit stukje uit deze topic mag verplaatst worden)