Auteur Topic: Hallo mensen nieuw in het wereldje....  (gelezen 831 keer)

Offline Malloot

  • Non-Register lid
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
  • Jan Joost Pil
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Gepost op: wo, 03 jan 2007, 01:08:36 »
Hallo mensen,

Ben compleet nieuw in de VW wereld....maar toch behoorlijk in de autowereld bekend. Heb naast mijn daily drive ( Polo Classic uit 1983 ) ook nog een Nissan 200 SX die ik compleet aan het ombouwen ben.

Nu is mijn vraag. Wat is mogelijk qua andere motoren in de Polo Classic?
Zit nu als ik me niet vergis een 1.1 motortje in met een 4-bak.
Wat zou er zo in passen zonder ombouwingen en teveel rompslomp?
Liefst ook geen G-blok, want ik heb aan 1 zuipschuit genoeg  

mvg,

JJ

--edit-- Na even rond gekeken en gelezen te hebben denk ik dat ik dus een Derby heb. Is zo`n lang model  :D




Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #1 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 02:14:33 »
Welkom.

Als je snel én zuinig wilt rondkachelen moet je er een origineel 16V blok van een 6n GTI in mikken...

G-Blok = G40 blok ?
Zijn dat van die zuipers dan ? -dunno-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #2 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 08:08:51 »
Foei Mark,  

1 op 4.3?? dat moet nogal een SU(F)V zijn.


ONTOPIC:

Als je maar een klein beetje verder wilt gaan qua vermogen/koppel kan je ook een GK blok opsnorren (1,3) en die een beetje kietelen.

Daar haal je ook met weinig moeite 80pk uit EN het rijdt nog enigzins zuinig.


In vergelijking met een 200SX is bijna elke polo zuinig te noemen. Zelfs een G40 blok is niet zo'n enorme zuipert.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #3 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 09:30:19 »
hey jan joost jij ook hier  :P

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #4 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 12:57:31 »
( Polo Classic uit 1983 )
--edit-- Na even rond gekeken en gelezen te hebben denk ik dat ik dus een Derby heb. Is zo`n lang model  :D

Das een classic -thumbsup-

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #5 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 15:11:15 »
Classic wordt nog wel s Derby 2 genoemd. Dat haalt gelijk alle verwarring uit de lucht...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #6 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 15:37:37 »
en er weer in :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Malloot

  • Non-Register lid
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
  • Jan Joost Pil
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #7 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 21:04:06 »
Foei Mark,  

1 op 4.3?? dat moet nogal een SU(F)V zijn.


ONTOPIC:

Als je maar een klein beetje verder wilt gaan qua vermogen/koppel kan je ook een GK blok opsnorren (1,3) en die een beetje kietelen.

Daar haal je ook met weinig moeite 80pk uit EN het rijdt nog enigzins zuinig.


In vergelijking met een 200SX is bijna elke polo zuinig te noemen. Zelfs een G40 blok is niet zo'n enorme zuipert.

Goed....en dus zo`n 1.3 blok zou er zonder verdere aanpassingen zo pats boem in passen?

Tja 200sx is verschrikkelijk qua zuipen. Loopt momenteel 1 op 3.6 gemiddeld ( 98-er + octaanverhoger ).
En heb aan 1 turbo gevoerde auto genoeg, hoor nogal griezelverhalen over G-laders enzo....

@ Ghops....  -nana-

Dus ik heb een Polo Classic C. Ookwel Derby 2 genoemd :) Goed das makkelijk om te weten dan  -thumbsup-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #8 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 21:25:31 »
Voor een GK heb je volgens mij geen drastische veranderingen nodig. Levert origineel al 75pk.
Het is geen injectie, dus als je alle randdelen hebt, kan je het zo overbouwen.

Een G-40 of bijv. 3F injectieblok vereist meer werk, mits je de originele injectiesystemen ook over wilt zetten. dan zal je ook een andere tank moeten plaatsen ivm de benzinepomp.

Een MH blok (1.3 carb.met hydrostoters) levert je ook al meer vermogen op (55pk) een HK(1,3 carb, sleeptuimelaar) levert je 60pk op, maar dit is een ouder type blok.

En als je ooit met een polo in de buurt van 1:3,6 komt, dan heb je iets heel bijzonders onder de kap.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #9 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 21:47:35 »
Citaat
En als je ooit met een polo in de buurt van 1:3,6 komt, dan heb je iets heel bijzonders onder de kap.


Een blok uit een 200sx?  -nana-

Maar indeed, GK blok is standaard het snelst en het makkelijkst. Overbouwen is geen probleem. Ze liggen alleen niet met bosjes op de sloop. Als je serieus op zoek gaat hou dan ebay Duitsland in de gaten, daar komen ze nog vrij regelmatig voorbij...

Wat Martijn al zegt, zolang je bij een carb blok blijft is de ombouw net Lego. Als je er een injectieblok in wilt lepelen zal er het eea aangepast moeten worden, maar met wat sleutelervaring, niks onoverkomelijks... Stel je kan aan een 3F blok komen ofzo... -naughty-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #10 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 22:47:10 »
Welkom!

Zou toch eerder een NZ of 3F (resp. 55 en 75 pk) gaan gebruiken, moderner en zeker zuiniger.
Nadeel is alleen dat het injectiemotoren zijn, dus benzinepomp + leidingen overbouwen.

Offline Malloot

  • Non-Register lid
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
  • Jan Joost Pil
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #11 Gepost op: do, 04 jan 2007, 00:41:14 »
Tja opzich bevalt me het carb. verhaal wel idd. Lekker eenvoudig en makkelijk zelf dingen aan te doen.

Wat zou ongeveer zo`n 1.3 blokje moeten kosten? Gemiddeld gezien dan he ;)

Zal morgen even plaatjes schieten van m`n Polo ( Derby2 )  -nana- Heb hem gisteren 60 mm onderuit gegooid en een nieuwe koppeling erin gehangen.....
Wat een pleurisklus zeg....alles  -gert-

Maar goed het bevalt me wel beetje oldskool  -naughty-

Offline Malloot

  • Non-Register lid
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
  • Jan Joost Pil
Hallo mensen nieuw in het wereldje....
« Reactie #12 Gepost op: do, 04 jan 2007, 01:18:24 »
Goed ik heb eens eventjes iets rondgelezen en gedaan dmv. de zoekfunctie.
En ik vind steeds weer een GK-computer ( ECU ) terug.
Heeft mijn 1.1 blokje nu ook een ECU?
Of moet ik voor zo`n GK motor ook de complete kabelboom overzetten?

Als er iemand is die hier meer informatie over heeft graag  -thumbsup-