Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Dest op di, 24 okt 2017, 12:19:55
-
Hoe komt het dat g40 remmen beter remmen dan standaard 86c remmen,diameter van de remzuiger van vwI en vwII klauwen zijn gelijk en de hoofdrem cilinder ook .Komt het dan enkel van de remdrukverdeler en de dikkere rempompjes achteraan. -dunno-
-
Remmen van een g40 zijn geventileerd en hebben daardoor een betere koeling.
en volgens mijn heeft een g40 een grotere hoofdremcilinder.
-
Geventileerd is eigenlijk het enige verschil: koelt beter, dus langer remmen mogelijk.
(75pk heeft ook al een lastafhankelijke remdrukverdeler)
en volgens mijn heeft een g40 een grotere hoofdremcilinder.
Nope.
-
Hrc zijn allemaal 20mm naar mijn weten. Ook de normale 1.3 en 1.0 dacht ik.
-
De zuigers in de trommeltjes achter zijn dus 19mm ipv 17 ( of zelfs nog kleiner )
De klauwen zijn in principe gelijk, maar de rembekrachtiger en ook het rempedaal is (licht) anders. Andere hefboom, waardoor de krachtoverbrenging anders is(?)
Ah, remcilinders achteras:
14.29mm voor auto's zonder regelaar
15.87mm voor auto's zonder regelaar
17.46mm voor auto's met regelaar
19.05mm voor auto's met regelaar
-
Dus g40 remt niet agressiever maar bij sportief gebruik betrouwbaarder doordat de schijven beter koelen.
En bv een hoofdremcilinder van een golf 3 monteren met een diameter van 22,2 mm -naughty-
-
Van golf 3 past geloof ik niet. Een 22mm hrc van een scirocco 16v past wel.
-
investeer in remblokken, ook met massieve schijven rem je "standaard" 256 spul er uit.
verder vind ik g40 remmen niet veel beter als t gaat om remfading..
-
Nou als je al eens de overstap maakt van standaard g40 remmerij naar bv een paar geboorde en gegroefde geventileerde sandtler schijven icm een paar ferodo ds2500 blokken heb je al een heeeele goede remmerij hoor.
-
, maar de rembekrachtiger en ook het rempedaal is (licht) anders. Andere hefboom, waardoor de krachtoverbrenging anders is(?)
Damn, bij MN/1W/PY/3F heeft de bekrachtiger 867612107A inderdaad een ander onderdeelnr. tov de gewone 867612107.
En 't rempedaal van de diesel en PY heeft een ander onderdeelnr. 867721139D, klinkt logisch, maar waar is de 3F?
De 3F heeft dan schijnbaar een 'gewoon' rempedaal 867721139E -dunno-
Doet me weer terugdenken aan 't puzzeltje in m'n classic: geupgrade naar 1986+, onderdelen uit verschillende Polo's
(waarschijnlijk o.a. ook 3F), uiteindelijk paste 't net niet en heb ik 't rempedaal omgelast.
-
Sta nu op het punt om g40 remmen te monteren ,alles licht klaar enkel een remdrukverdeler heb ik niet.Is het de moeite om daar in te investeren.
Ferodo blokken lijkt mij wel een goede keuze,wil toch een beetje veilig stoppen met de 1.6
-
investeer in remblokken, ook met massieve schijven rem je "standaard" 256 spul er uit.
verder vind ik g40 remmen niet veel beter als t gaat om remfading..
Massieve schijven trekken in mijn ervaring wel krom op t circuit, met mn upgrade naar g40 remklauwen geen last meer van gehad
-
Is ook zo, denk dat Jon puur en alleen de vergelijking maakte om aan te geven hoeveel verbetering een setje goeie remblokken kan geven.
Kan ik alleen maar beamen: zelf gebruik ik peperdure Carbone Lorraine (CL-brakes) blokken => oh, wat een verschil -love-
Sinds de 256mm upgrade + 22mm hrc + blauwe remolie (beter tegen hitte) heb ik eindelijk wat vertrouwen opgebouwd in de remmerij op 't circuit.
Circuit zeg ik expres bij, want op straat is dit een beetje overkill (+ deze piepende remblokken trekken soms de aandacht....)
Wel of geen lastafhankelijke remdrukverdeler bij de achteras: bij een stug verlaagde Polo
moet je die icm 19mm remcilindertjes sowieso al 'terugstellen', anders blokkeert de boel achter geheid bij een stevige remactie.
Aangezien er weinig veerweg over is, zal de functie deze remdrukverdeler deels komen te vervallen.
-
Massieve schijven trekken in mijn ervaring wel krom op t circuit, met mn upgrade naar g40 remklauwen geen last meer van gehad
massieve schijven trekken nog krom met standaard blokjes en een jon achter het stuur -naughty- -sturen-
had t idd over het vergelijk dat blokken meer doen dan simpelweg grotere remmerij.
rij zelf met 256 schijven met opel klauwen,het faded minder snel, iets meer gecontrolleerd maar remt niet beter. wist ze op zandvoort nog over de zeik te jagen -dunno-