Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: thijs op zo, 27 jan 2008, 13:34:36
-
Edit - 13-03-2008
Topic is gesloten. Ter nagedachtenis aan Thijs de Wit (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5170.0.html)
Vandaag bereikte ons het treurige bericht bereikt dat Thijs de Wit op 29 jarige leeftijd is overleden, bij een zeer zware aanrijding dinsdag op woensdag nacht. Thijs was hier op het forum sinds enkele jaren actief lid, en ook op het laatste treffen nog aanwezig.
Waar ik altijd al bang voor was; nooit gedacht dat 't zo lastig zou zijn het op papier te krijgen: Een forumlid, overleden bij een ongeluk met zijn Polo.
Zo komt het slechte nieuws in eens bij je thuis.
Wij wensen de familie, vrienden en nabestaanden veel sterkte bij het dragen van dit verlies.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eindelijk dan toch de moeite genomen om een project topic te starten.
Heb mijn polo al een paar jaar en er is al het nodige aan veranderd.
Heb hem van mijn oma overgenomen en het is een 1.0 fox.
Dus eerst maar een foto zoals hij was.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/polo1.JPG)
Hier is hij voorzien van een interalloy -gumuz- verlagings setje (ooit eens 60/40).
Die is er toen onder gegaan omdat de schokdempers nogal op waren toen ik hem kocht.
En de achterbank is er al uit met een mooi plat vloertje achterin voor de honden (vandaar ook het hondenrek).
-
Toen werd het hoog tijd voor nieuwe veren en dempers.
De veren van intrax (weer 60/40) en instelbare gele koni's.
En ook gelijk een racingkit 2 van de g-laderseite en powerflex binnenste draagarm bussen.
En nog een veerpootbrug.
En de achteras gelijk vervangen voor een exemplaar met stabi.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/wielophangingspullen.jpg)
En nog wat foto's van de montage van het geheel.
eerst de oude zooi er onderuit.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/meuk2.jpg)
dan de racingkit en de powerflex rubbers eronder.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/onderrechts.jpg)
Dan de demper en veer monteren met nieuwe bumpstop en toplager.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/voorpoot.jpg)
en nog een fototje van de achteras.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/achteras2.jpg)
-
Toen ook gelijk nieuwe velgjes geplaatst en dat rijd dan gelijk een heel stuk beter!
En ziet er gelijk ook een heel stuk beter uit.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/polo2.jpg)
En omdat de stoelen van een fox niet echt veel zijdelingse steun geven
en omdat de kleur niet mijn smaak is (grijs met een roze en groen streepje -gert-)
heb ik ze vervangen voor iets comfortabelers met meer zijdelingse steun.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/stoel.jpg)
En er zit wat audio in omdat ik nog geen muziek uit het vooronder heb.
Subje is nog net te zien tussen de stoelen en er zit een composetje in beide voorzien van een versterker.
-
Ik vond hem alleen aan de buitenkant een beetje kaal en heb een g40 lijstenset gemonteerd.
En hij staat er nu dus zo bij.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/polo3.jpg)
-
En dan nu de plannen voor de toekomst.
Een 1.0 rijden is natuurlijk wel lekker zuinig maar het schiet niet echt op.
Daarom heb ik dit 1.3 gk blokje gekocht dat na revisie en wat aanpassingen in de polo
moet komen te hangen samen met een ahd 5 bakje dat ook word gereviseerd.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/motor1.jpg)
-
Dus gaan we beginnen aan de revisatie van het blok.
Fase 1: demonteren.
Eerst het kopje eraf en alle andere delen die aan de buitenkant van het blok zitten.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/demontage1.jpg)
Dan het carter en de oliepomp gedemonteerd.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/demontage2.jpg)
Vervolgens de zuigers eruit die alle 4 zijn overleden (in iedergeval niet meer bruikbaar).
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/demontage3.jpg)
En dan de krukas eruit en je hebt een kaal onderblok.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/demontage4.jpg)
De boring van het onderblok is ook niet helemaal meer wat het geweest is.
Hij gaat dus na een schoonmaak beurtje naar een revisiebedrijf dat hem gaat opboren en honen
naar de eerste overmaat en de krukas heeft wat lichte krasjes dus die word ook geslepen.
En dan gaat alles weer inelkaar met overmaats zuigers en ondermaats lagers.
Alle andere lagers worden ook vernieuwd en de zuigers en drijfstangen worden even zwaar gemaakt.
Maar als dat zover is komen er weer nieuwe foto's.
-
Wat er verder nog aan het blokje moet gaan veranderen is dat er cbr 600 constant vacuum carbs op gaan komen.
En een schrick 280 graden nokkenas met een bewerkte kop en een spaghetti spruitstuk.
De nokkenas en de carbs heb ik al het spruitstuk moet er nog komen.
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/nokkenas.jpg)
(http://www.steilheck.nl/~fileserver/thijs-270108/carbs1.jpg)
Zo dit was het tot dusver.
Hopenlijk snel een update van het motorproject.
-
Hopla: weer een 2f op carb's -dj-
92'er zie ik, dus de kat(alysator) mag lekker ruzie gaan maken met je hond(en?) :D
Wat vinden ze er nou van in die Ducatie-garage, dat je motorcarb's gaat gebruiken? -naughty-
-
idd er is een virus ,die om zich heen grijpt :)
-
Mijn honden (2) zijn opgevoed met katten dus das geen probleem -nana- en die kat gaat er ook ondervandaan natuurlijk als de gk erin komt.
En de garage is van mijn stiefpa en die vind het niet eens zo'n slecht idee.
Hij helpt mij er graag mee en die carbs is natuurlijk helemaal in zijn straatje.
-
Leuk projectje om te blijven volgen.
-
hij glimt weer!!!!!! -thumbsup-
-
Zul je altijd zien wil je aan de revisie van de gk beginnen spuugt de aau zijn koppakking eruit. -boehoe-
Heb alleen weinig zin om tijd en geld te spenderen aan een blok wat er toch uitgaat.
Daarom dus nu opzoek naar een goedkoop autotje (liefst een polo natuurlijk) om voorlopig ff mee rond te tuffen en mischien wel als daily te houden.
-
koppakking heb je voor 3 tientjes weer in orde.
Via Ebay koppakking +bouten +inlaatpakking en monteren maar.
-
de koppakking is lek tussen de cylinder en een koelvloeistof kanaal dus hij is flink heet gewordenen heeft bijna al zijn koelvloeistof eruit geblazen.
Dus ben bang dat het wat meer word dan alleen de koppakking vervangen.
De pakking is 2 jaar geleden ook al vervangen vanwege het zelfde probleem er zit daar een kuiltje in het vlak van het onderblok door corrosie dus ben bang dat het een blijvend probleem is.
-
-boehoe-
minder leuk..
-
kuiltje schoonmaken en opvullen met kneedbaarstaal (ja ik weet klinkt zeer prutserachtig)
dit afvlakken en koppakking monteren
-
Is wel een idee dat kneedbaar staal.
Voorbeeld: gaatje (don't ask) in me 16v onderblok zit nog netjes dicht.
Wel goed laten uitharden dat spul. (uit me hoofd: min. 24 uur)
Uche...kuch...proest....tijdelijk ouwe koppakking hergebruiken......kuch...uche....
beide kanten insmeren met juiste smeerbare pakking.....uche...kuch....heb je niet van mij, oke?
....uche kuch.....is ook echt een tijdelijke beun oplossing.......kuch
-
bedankt voor de tips maar ga toch een andere auto erbij halen.
Schors ik de polo en kan ik er rustig aan werken.
omdat het toch nog wel ff gaat duren voordat de gk klaar is.
Want wil daar gewoon rustig de tijd voor nemen.
En mischien houd ik hem daarna wel als daily/hondenhok op wielen.
-
Aangezien de zoektocht naar een daily niet echt opschiet en ik m'n polo behoorlijk mis ben ik dus toch maar begonnen aan de reparatie van de aau.
Hier onder een fototje van de corrosie plek op m'n onderblok.
Hopenlijk snel gefikst en weer op de weg voor de midwintermeeting.
-
Soms gaan de dingen altijd anders dan je gedacht had.
Geef je de zoektocht op naar een andere auto en ga je hem toch maar fiksen krijg je een aanbod wat je niet kan weigeren.(gelukkig nog geen onderdelen voor het aau blokje gekocht)
Dus heb er toch een polo bijgekocht!
en een bekende van dit forum namelijk de polo van philipevk.
Het is een leuke polo2 met nz blokje die nog makkelijk een tijdje meekan. -love-
Dus ben voorlopig weer mobiel -sturen-
-
Topic gesloten, verwijzing:
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5170.0.html (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5170.0.html)